33%-kal több feliratkozó egy egyszerű ötletelésnek köszönhetően (mindössze két hét alatt)...

Előző bejegyzésem hozzászólásaiból úgy látom, hogy eléggé filozofikus húrokat sikerült megpendítenem, ezért úgy döntöttem, hogy kiegészítem a bejegyzést egy példával, és néhány nagyon elgondolkodtató adattal.

Az alábbi táblázat azt mutatja, hogy hogyan tudja Ön is egyetlen ötletrohammal és a tesztelés segítségével két hét alatt megnövelni weboldala feliratkozási arányát 33%-kal!

A táblázatban az egyik tesztünk részeredményeit látja, méghozzá annak a beúszó reklámfelületnek a tesztjét, amelyet most is nap-mint nap láthat az Internet-Marketing.hu oldal alján.

A tesztben hat verzió, az eredeti és öt új verzió hatékonyságát vizsgáltuk. Sejtheti, hogy szándékunk és eredeti terveink szerint mind az öt új verziót a lehető legjobbra próbáltuk csinálni, mégis jelentős különbség van a hatékonyságukban.

Három legfontosabb következtetésünket mindenképpen érdemes Önnek is megfontolnia *:

  1. Hiába akartunk csupa zseniális reklámot készíteni, az eredeti verziónál sokkal jobb és sokkal rosszabb verziókat is gyártottunk.
  2. Ha csak az átkattintási arányt, vagy a feliratkozási arányt vizsgáltuk volna, akkor nem biztos, hogy ugyanazt a hirdetést választjuk nyertesnek, mint amelyik a legtöbb eredményt hozta a teljes folyamat tekintetében.
  3. A teszt elvégzése lehetővé tette, hogy az eredeti 3%-os (teljes folyamatra vetített) feliratkozási arány 4%-ra növekedjen. Mekkora extra adatbázist jelentene ez az Ön esetében egy év alatt?

Mindez persze egyetlen teszt volt csak abból a kb. 5 tesztből, amit a múlt hónapban elvégeztünk az adott értékesítési folyamatban, és ha hiszi, ha nem, összességében több mint duplájára növeltük az értékesítések számát annak hatására, hogy volt pár remek, pár közepes és pár pocsék ötletünk.

Csak gondolja végig, hogy mennyivel nagyobbra nőhetne adatbázisa, és mennyivel több bevétele lehetne, ha feliratkozási aránya akár csak 33%-kal növekedne!

Nos ezt értettem azalatt, amikor előző bejegyzésemben azt mondtam, hogy hajtson a kudarcra. Ha ugyanis folyamatosan ötletel és tesztel, akkor bizonyára Önnek is lesznek pocsék ötletei, de egészen biztosan lesz néhány egészen kiváló ötlete is! Ha viszont csak ötletel és nem tesztel, ha úgy vezeti be újításait, hogy nem méri különböző lehetőségek teljesítményét mielőtt véglegesítené a változtatást, akkor - már csak statisztikai alapon is - túl nagy az esélye annak, hogy a pocsék ötletek kerülnek megvalósításra, a kiváló ötletek pedig a kukába, vagy legalábbis a "később" mappába Ugye tudja, hogy mennyit veszítene ezzel?

A konklúzió?

Tesztelni, tesztelni, tesztelni!

Hogy hogyan?

Arról következő blogbejegyzéseim valamelyikében fogok írni.

* : Ha pedig még több részletre kíváncsi, akkor várjuk a Profit Maximalizáló Programban, ahogy a fenti bejegyzésben bemutatott elemzés részleteit és a statisztikai hiba számításba vételét is a programban fogom részletesen bemutatni.


 

Balázs, Nyugodtan töröld

Balázs,

Nyugodtan töröld ezt a bejegyzést, ha éppen alkalmatlan. De ma jött egy ilyen visszajelzés, miután kérték tőlem, hogy a te hírleveledre is írassak fel valakit. Aztán írtam, "hogy kerül a csizma az asztalra?" és így kaptam ma ezt a levelet:

Kedves Tivadar! Az Ön levelével együtt jött Csepregi Balázs ajánlata
is (lehet, hogy egy reklám volt), amellyel olyan levélsorozatot küld,
mint az Öné, csak a sikeres online-marketingről. Én mindenesetre
örültem neki, és érdekel a téma. Akkor külön megkérem majd Őt is.
Válaszát köszönöm: A.E.

Küldtetek ki levelet az olvasóimnak?

Tivadar

Szombat, 2009. Február 14. 15:40
  

Tivadar,

Soha nem tennénk ilyet (ha jól értem azt kérded, hogy a Te listádra küldtünk-e a tudtod nélkül bármit is). Ha átküldesz minden adatot hozzá, akkor megnézzük.

Néha vannak "X-aktás" ügyek, és mindig kiderül, hogy félreértés, félreértelmezés van a háttérben.

A lényeg, hogy ha küldesz konkrétumokat, akkor kinyomozzuk.

Üdv: Balázs

Szombat, 2009. Február 14. 17:57
  

Köszönöm a választ, Balázs!

Én is nagyon csodálkoztam, csak arra gondoltam, hogy esetleg becsúszott egy hiba, amiről nem tudtam, vagy valami...

Egyelőre megkértem, küldje el nekem azt a levelet. Amúgy, még csak ettől az egy olvasótól hallottam ilyet...

Szombat, 2009. Február 14. 18:25

Elnézést kért, utólag

Elnézést kért, utólag nem talált semmit a levelemben, viszont akkor tájban iratkozott fel a ti levélsorozatotokra is, és úgy emlékezett, hogy az én levelemből talált rátok...

Szóval, minden rendben! Köszönöm!

Hétfő, 2009. Február 16. 21:09

A képernyő 40%-át

A képernyő 40%-át eltakarja Sch. S. reklámja, amit nem tudok eltüntetni, nem látom az x gombot.
Így, fél képernyőn olvasni elég zavaró.
Van valami megoldás?
Köszi

(Ráadásul ahányszor betöltöm a lapot, elkezd szövegelni)

Szombat, 2009. Február 14. 15:51

Kedves Éva! Sch. S.

Kedves Éva!

Sch. S. reklámját a reklámléc jobb felső sarkában látható "[bezár]" gombbal zárhatja be.

Szombat, 2009. Február 14. 16:41

Nálam van úgy, hogy

Nálam van úgy, hogy egyetlen nap alatt jön annyi feliratkozó, mint máskor két hét alatt.

Az okát még nem tudtam megfejteni.

Szombat, 2009. Február 14. 15:57
  

A bejegyzés alapvető megállapításaival természetesen maximálisan egyet lehet érteni (tesztelni kell, stb.), de...!

Ha valódi adatok szerepelnek a táblázatban, tehát 1-1 verzót mindössze 40-50-60 klikkelés alapján nyilvánítottatok jobbnak vagy rosszabnak, az bizony csalóka lehet.

Személy szerint minimum 100 klikk / verziót szoktam javasolni, de ha van rá lehetőség, akkor akár ennél is többet, hogy a véletleneket minél inkább kiszűrjük az egyenletből.

Bármikor lehet ugyanis olyan "minitrend", hogy ilyen kis számoknál nem a hosszú távon is érvényes adatokat kapjuk.

Szombat, 2009. Február 14. 16:34

Kristóf, Teljesen igazad

Kristóf,

Teljesen igazad van. Ezek tényleg kis számok. Ahogy írtam is, ezek egy tesztünk részeredményei. Azért ezeket mutattam, mert ezek voltak a kezem ügyében, és alkalmasak arra, hogy láttassanak egy fontos gondolkodásmódot.

A statisztikai hibáról tényleg nem szabad megfeledkezni. 95%-os biztonsági szintnél (bocs, nem tudom a statisztikai szakszót magyarul. Angolul "confidence") 700-as mintánál a stat. hiba 4%, 50-es mintánál 14% (mivel két lépéses a folyamat). Ezekkel is számolni kell a kiértékelésnél, vagy növelni a mintát, és akkor kisebb hibákkal kell számolni.

Ezekre a számításokra itt nem akartam kitérni a terjedelem miatt (ahogy az utolsó sorban is írtam), de teljesen igazad, van, nem szabad megfeledkezni róluk.

Üdv: Balázs

Szombat, 2009. Február 14. 18:18

Szervusz

Szervusz Balázs!

Konfidencia intervallum:)

Kedd, 2009. Február 17. 23:24

Igen, ehhez csatlakoznék

Igen, ehhez csatlakoznék én is. Én is 100, 500 és 1000-es mintákat szoktam venni. Nyilván ez utóbbi több idő alatt jön össze, de az mutat igazi eredményt.
Amúgy a teszteléssel egyetértek, csak vigyázni kell, hogy nehogy elkopjon a sok tesztelésben a reklám üzenete...

Kedd, 2009. Február 17. 10:01

Tamás, amit leírtál az

Tamás,
amit leírtál az nekem is ismerős. Sokszor hullámokban "támadnak" a feliratkozók, és ez a rendelésekre is igaz.
Még én sem tudtam ezt megfejteni...

Szombat, 2009. Február 14. 17:50
  

Nekem is szoktak hullámok lenni, még nem sikerült kifigyelni a titkát.

Kedd, 2009. Február 17. 23:25
  

A látogatókért meg kell dolgozni, és szinte nincs megállás.
A legnagyobb számok sem hoznak örömöt, ha a legfontosabb hiányzik: valami, ami lendületet, erőt ad minden reggel.

Nekem van ilyen segítségem, és ezért már nem is számít, hogy öten, ötvenen vagy ötszázan iratkoznak fel...

Szombat, 2009. Február 14. 23:18

Igaz!!!! Mi a párommal

Igaz!!!!
Mi a párommal űzzük ezt az ipart.
A reggeli kávé, tea közben szoktuk tervezni "a jövőt".
Nélküle már abba hagytam volna!!!
Ilyenkor,, gép előtt???? Nemvagyoknormális:)
Lala

Vasárnap, 2009. Február 15. 22:04

Kedves Balázs! A

Kedves Balázs!

A tesztelésről sokat olvastam már Nálad is, és WGnél is. Van azonban egy számomra - nem programozóként - megfejthetetlennek tűnő kérdés: hogyan tudom mérni, hogy egy adott hirdetésből átkattintók közül pl. egy aloldalra hányan kattintanak tovább, ha egyszerre több hirdetésem is ugyanarra az aloldalra mutat? Nem nézhetem egyszerűen csak az aloldalon szereplő linkre kattintások számát, hisz abból nem derül ki, hogy akik kattintottak, melyik hirdetésből érkeztek erre az aloldalra. Hogyan kell ezeket összekötni a helyes méréshez? Ehhez már programozás szükséges, vagy csak egy erre alkalmas mérőrendszer? A Google Analytics tudja-e ezt, s ha igen, hogyan tudom ezt beállítani?
Egy tippnek, hogy legalább hol lehet ennek utánaolvasni, nagyon örülnék, ha szabad ilyet kérni.

Köszi előre is,

Gusztáv

Hétfő, 2009. Február 16. 10:02

Legegyszerűbb módja a

Legegyszerűbb módja a "külön" mérésnek, hogy használj több landing page-t (érkeztető oldalt), pl:
blog.kisutazas.hu/akcio1
blog.kisutazas.hu/akcio2

a tartalom lehet nagyon hasonló, ezt már tudja mérni az Analytics.

Amennyiben dinamikus az oldalad akkor itt találsz megoldást:
https://www.google.com/support/googleanalytics/bin/answer.py?answer=5551...

Kedd, 2009. Február 17. 18:44

Csak segítő szándékkal

Csak segítő szándékkal írok. Tudom, hogy nem sokan használnak operát, de a hirdetés miatt opera alatt nem lehet elolvasni az oldalt.
Még akkor sem, ha bezárom a hirdetést.

Ja és még annyit, hogy ha bezárom, akkor is mindig előjön. Pl. most hogy az előnézetben írok. Cookie talán segítene.

Köszi,

Győző

Hétfő, 2009. Február 16. 11:45

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!