5 perces néma elmélkedés a jövő(je) tiszteletére...

Két elképesztően jelentősségteljes gondolatot olvastam az imént Joe Jaffe Join The Conversation című könyvében, mely nagyon leegyszerűsítve az Internet jelenleg legfontosabb tendenciáiról, a közösségi oldalakról, a marketing jövőjéről és ezek kapcsolatáról szól.

Mára egyáltalán nem terveztem, hogy blogot írok, viszont ezt mindenképpen meg kellett osztanom Önnel!

Az első gondolat (Fordítás rögtön alatta. Ha találóbban le tudja fordítani, nyugodtan tegye meg hozzászólás formájában!):

1. The Internet is the center of the universe.
2. The experience is the brand differentiator.
3. The database is the primary marketplace.
4. The technology is the explosive ingredient.

Magyarul:

1. Az Internet a világegyetem középpontja.
2. A márkaegyediség az élményből adódik.
3. A piacot elsősorban az adatbázis jelenti.
4. A robbanékony összetevő a technológia.

A másik fontos gondolat William Gibson sci-fi írótól származik:

"The future is already here. It's just unevenly distributed."
("A jövő már itt van. Csak egyenlőtlenül van elosztva")

A kérdéseim Önhöz ezek:

Mit jelent mindez?
Mit akar jelenteni mindez?
Mi mindent jelenthet mindez?
Mit akarhat jelenteni mindez?

...és végül...

Mit jelent mindez az Ön és cége számára?

Hát ezeken a kérdéseken érdemes alaposan elgondolkodnia legalább 5 percig (vagy tovább)...


 

  

periodically olvasom a blog-jaidat. ertelmes es gyakran elgondolkodtato, neha vitara alkalmas, de fokepp figyelemre toro gondolatokkal tele. Ahogy azt te is latod es tobb masik millio olvaso vagy blog iro, az interneten folytatott reszben vagy egeszben torteno barmilyen uzleti tevekenyseg magassan az elso helyen all a vilagon a 90s evek masidik szakasza ota. Iratlan torvenykent lehet mondani hogy olyan mint egy professionalis poker bajnoksag. Ha valaki tudja olvasni es ertelmezni a masik jatekosok felfogasat, akkor nem kell neki szinte nezni a sajat lapjat es akkor is o a nyertes. Ha ezeket a gondolatokat levetited a sajat uzleted felepitesere es tudod ertelmezni , vagy olvasni az igenyek iranyat, mindegy milyen productod van, ertekesitheted csak a helyes feltalalast es helyet kell hasznald. Itt lep be az internet es az internet marketing. En ezt latom a helyes valasznak, alapjaba veve minden pontot a blog-odban kielegit.

Udv mindenkinek

Laszlo Kiraly
President Of Tripple L Corporation
Las Vegas, NV

Csütörtök, 2008. Április 10. 16:35
  

Mit jelent mindez?

Mást jelent, ha információt kereső vagy, mást, ha üzleti weboldalad van, mást ha web2-es alapokon nyugvó site-od van…

Mit akar jelenteni mindez?

Felhívás a keringőre! Lehet nem tudomásul venni, de kikerülni nem!

Mi mindent jelenthet mindez?
Mit akarhat jelenteni mindez?

Ez már kissé összetettebb választ igényel…
Tapasztalom naponta, hogy hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy amit a keresőben nem találunk az nincs is.

Jobban lefordítani nem tudom de kiegészíteném:

1. Az Internet a világegyetem középpontja. – a motorja, már nem csak üzleti szempontból, hanem magánéleti szempontból is! Real kapcsolatok online, exkallálódnak, virtuálisan kialakult kapcsolatokból akár házasság is lehet…
2. A márkaegyediség az élményből adódik. – Már többnyire nem elég, tartalmat szolgáltatni élményt kell adni, lásd videó és egyéb megosztás
3. A piacot elsősorban az adatbázis jelenti. – Markánsan behatárolt és megbízható piacot kizárólag, minőségi lehetőleg perszonalizált közönségkapcsolatokkal lehet építeni. Illetve e kapcsolatok kapcsolatait kihasználva.
4. A robbanékony összetevő a technológia. – Richmédia alkalmazásokra asszociálok (szerintetek, mire gondol?) Azzal együtt, hogy a versenyszférában a technológia, már középtávon is kifizetődő, sőt megkerülhetetlen, fontosabbnak tartom a tartalom minőségét. Nemzetközi trendeket látva, néha már a dizájn sem annyira „fontos”, prémium terméket is vásároltam már olyan puritán szerelésben, hogy egy egyetemi jegyzet is beelőzi, de csak a külcsínt!

„"A jövő már itt van. Csak egyenlőtlenül van elosztva")”
Nagyon találó!

Már nem a nagyhal esz meg a kicsit, hanem a gyorsabb beelőzőzi a lassút!

Mit jelent mindez az Ön és cége számára?

Tán Bőgel Györgytől olvastam:

„ A végtelen választék átírja a piac szabályait…”

Amennyiben ez utóbbi idézetet a saját ajánlatodra le tudod fordítani, megtalálod a kitörési pont. Amennyiben ezt helyes stratégiaválasztással valósággá tudod tenni. A piacvezetőkkel veheted fel a versenyt, akár minimális befektetéssel!

Taubert István

Csütörtök, 2008. Április 10. 19:19

István,

István,

Tetszik amit írtál. Tényleg...

...de...

...szerintem a lényeg - neked és a többi olvasónak is -, hogy hogyan fordítod le a kérdésekre adott válaszokat konkrét projektekre, konkrét teendőkre.

Valójában nem hiszem, hogy a kérdésekre itt ebben a blogban kéne bárkinek is válaszolnia. Úgy értem, a hozzászólásoknak nagyon örülök, a tiédet is élveztem olvasni, de EREDMÉNYT akkor értem - értünk - el ezzel a bejegyzéssel, ha te, és a többi olvasó is először most - akár AZONNAL - majd újra és újra, nap mint nap átgondolja, hogy hogyan kéne változtatni a prioritásain, azaz mely projekteket kéne előre venni és melyeket kéne hanyagolni, ha előzni akar, és nem lemaradni.

Üdv:

B.

Csütörtök, 2008. Április 10. 20:38

Balázs, Nem pontosan

Balázs,

Nem pontosan ezekkel a kérésekkel, de a lényeget illetően ezeket már véggondoltam. Jelenleg a Tesztelés folyik, az eredmények túllövik a reményeim, ha ez még fokozható… és miért ne lenne?!

Tehát az „EREDMÉNYT akkor értem - értünk - el ezzel, ha…”, bizonyos szempontból már túl vagyok, természetesen újra kell időnként gondolni, prioritásokat újratervezni.
Ha pici reklám belefér manhertz.com célkitűző tanfolyama óriási, lökést adott a szervezettséghez, a céltudatossághoz.

„..szerintem a lényeg - neked és a többi olvasónak is -, hogy hogyan fordítod le a kérdésekre adott válaszokat konkrét projektekre, konkrét teendőkre.”
Adaptálni nem könnyű, gyakran relevánsabb támogatást tudunk adni olyan projektben, amihez „lövésünk sincs”.

Épp ezért javaslom, minden érdekeltnek, faggassa környezetét, kérjen véleményt, aki csak számításba jöhet. Aki teheti szervezzen brainstorming-ot.
Nem utolsó sorban át kell tudni menni a túloldalra, meg kell tanulni a vásárló söt a leendő éredeklődő szemével, látni fejével gondolkodni!
Amit kell és lehet azt tesztelni, illetve mérni!

Csütörtök, 2008. Április 10. 21:25
  

Szia Balázs !
A négy megállapítás valójában felöleli az internet értelmét és célját.
1. Az Internet a világegyetem középpontja.
Az Internet lehetőségei vetekednek a világegyetem végtelenségével, ahogyan mindent felölel, minden megtörténhet
avval aki beszáll és igénybe akarja venni a lehetőségek óriási tárházát.

2. A márkaegyediség az élményből adódik.
Sokkal több hozzáadott értéket képvisel egy márka esetében
mint amelyre bármelyik más eszköz képes lehet, és ez maga
a megtapasztalás sokfélesége.

3. A piacot elsősorban az adatbázis jelenti.
A gazdaság olyan teljességét öleli át, és a piaci szereplőknek
mindenféle tekintetben olyan mértékben segíti a kapcsolatok
létrehozását, továbbfejlesztését az igényeknek megfelelő szinteken, amely íly rövid időn belül ilyen komplex módon sehol máshol nem lehetséges.

4. A robbanékony összetevő a technológia.
És mind az a tecnológiai és technikai megoldás amely a fentieket szolgálja gyorsan szinte követhetetlenül fejlődik és
egyfajta tempót diktálva készteti az internet résztvevőit a gyors cselekvésre. Az emberben könnyen kialakulhat a félelem érzése a lemaradástól.

Ezek az én gondolataim és érzéseim a Joe Jaffe idézetekkel kapcsolatban, és köszönöm a lehetőséget, hogy itt elmondhattam azokat.

Baráti üdvözlettel Helena

Csütörtök, 2008. Április 10. 20:37
  

Kedves Balázs!

"3. A piacot elsősorban az adatbázis jelenti."

Pont ma gondolkodtam rajta, hogy az adatbázisépítés mennyire kifizetődő lesz - hosszú távon. Viszont rövid távon, amikor az ember csak teszi bele a pénzt (pl a MailMaster havi díját fizeti :) akkor kételyek furakodnak be az ember fejébe néha. (Vagy csak velem van ez így?) Szóval eddig minden internetes értékesítéssel ember esküszik az adatbázisra így érdemes időt-energiát-pénzt fektetni bele.

"4. A robbanékony összetevő a technológia."

Abszolút. Ezért is olyan népszerűek a videókat és audiókat felvonultató weblapok illetve értékesítési folyamatok.

És hogy mit jelent ez nekem? Megmondom őszintén ez az utóbbi tendencia nekem annyira megtetszett, hogy ezt el is kezdtem kihasználni. A már összerakott és futtatott csalimat elkezdtem audió és videó formátumúvá átalakítani.

És a weblapomra is feltettem pár videót. Nem tökéletesek persze, de máris egy lépéssel azok előtt vagyok, akik mindezt nem tudják - mert pl nem olvassák ezt a blogot.

Szép estét!

Csütörtök, 2008. Április 10. 20:53

Horváth Gábor A másolás

Horváth Gábor
A másolás a legnagyobbak sajátja, remekül ötvözöd a Slingloff dizájnját és taktikai fogásait és WG szövegeit!
Gratulálok! Komoly lehetőségek állnak előtted ez a meggyőződésem, Viszont kevesebb infó, minőségibb tartalom szerintem kifizetődőbb lenne!
Én személy szerint az oldaladból kialakítanék több speciális mikrosiet-ot, és egy tölcsér site-al, arbitrálnám a látogatóim!

Sok sikert kívánok, őszintén!

István

Ui: Slingloff szavaival élve a legjobb legnagyobb ellensége a jó! Tehát mindent bele!

Csütörtök, 2008. Április 10. 21:34
  

Kedves István!

A marketingmegoldások.hu dizájnja a kezdetektől fogva tetszett, mert bennem a letisztultság és áttekinthetőség érzését keltette. Csakis ezért vettem át, nem pedig azért mert a Schlingloff Sándor ezt használja.

Minőségi tartalom szerintem van elég az oldalon: a nyitólap középső blokkja sok cikket sorol fel, illetve a tudástárba is vezet a cikkek alatt egy link - ott több mint 2 tucat cikk van. És hát az egész felső rész az Életmódváltó programot promotálja, ami kb 30 cikk és előadás.

Bíztatását köszönöm, értékelem!

Üdvözlettel:
Horváth Gábor

Csütörtök, 2008. Április 10. 22:24
  

Nem akarlak az igazamról meggyőzni, de hatékonyabb a kisebb választék! Hidd el tapasztalat!

Inkább aloldalak, vagy méghosszabb salaes szövegben beosztani. Esetleg egy hirlevél sorozatban cseppenként adagolni javaslom.

De Te tudod...

Van benn lehetőség!

Esetleg egy wellness bloggal megtámogatni, hisz egyre nagyobb a témára a kereslet, és blog lehet értékesítés független, sőt magánéleti, és promótálod a weboldlad!

István

Csütörtök, 2008. Április 10. 22:41

Szia Gábor, Valóban

Szia Gábor,

Valóban ügyesen alkalmazod a tanultakat, és az is tetszik, hogy nem "tököltél", hanem megcsináltad, amit mások csak terveznek.

A blog ötletét én is javaslom, illetve én is kipróbálnám, hogy nem lehetne-e - akárcsak egy teszt erejéig - egy sokkal fókuszáltabb oldallal sokkal magasabb feliratkozási arányt elérni (bár nyilván nem ismerem a mostanit).

Még egyszer gratulálok!

B.

Csütörtök, 2008. Április 10. 23:08

Kedves Balázs köszönöm

Kedves Balázs köszönöm szépen a bíztatást!

A blog lesz valóban a következő lépés, de előtte még a jelenlegi leprogramozott sorozatot alakítom át audió és videó formátummá - az eddigi feliratkozók elég jól reagáltak a teszt felvételekre.

A fókuszáltabb oldalt kipróbálom, le is vettem a masszázst promotáló részt a nyitólapról, így már csak hírlevélre lehet jelentkezni.

A teszteléssel egyenlőre az a baj, hogy most vagyok a látogatottságnövelés fázisában, így idő mire érdemben gyűlnek össze adatok. De természetesen ez a cél.

Még egyszer köszönöm a válaszát.

Jó éjszakát.

Csütörtök, 2008. Április 11. 0:16
  

Kedves Gábor!

Nekem nagyon tetszik az oldalad. Látható rajta, hogy igénybe vettél más forrásokat, de a te szakmádban igazán egyedire sikerült. Legalábbis nem találkoztam még hasonlóval.

Egyetértek azzal a mondással, hogy "a piacot elsősorban az adatbázis jelenti". Mikor elkezdtem tanulni a Csepregi Balázs, Schingloff Sándor és Wolf Gábor hírleveleiből tudtam, hogy nem lesz könnyű. De azért azt nem gondoltam, hogy ennyire nehéz adatbázist gyűjteni. Igyekszem jól csinálni, de még mindig van mit javítsak... a tartalmon és még sok minden máson is.

Továbbra is lelkes olvasója maradok ennek a blognak, mert mindig van mit tanulni, messze még a cél!

Kedd, 2008. Április 15. 9:41

Én megpróbálom az én

Én megpróbálom az én egyszerű szavaimmal és az én gondolkodásmódommal összhangban megfogalmazni a választ a feltett kérdésekre:

1. Az Internet a világegyetem középpontja.
Talán világunk középpontja, mert összeköt bennünket… bolygónk bármely szegletében is élünk…ez egyben azt jelenti, hogy kibővül a piac…megszűnnek a határok…a lehetőségek korlátlanok.
Az információ, a tudás , a legújabb tudományos eredményekről az elsők között értesülhetsz, és az elsők között alkalmazhatod azt vállalkozásod és önmagad fejlesztésére.

2. A márkaegyediség az élményből adódik
Hát igen…ahogyan az előttem vitázók is idézték „a legjobb ellensége a jó”…abban a világban élünk, amikor nem mindegy,hogy milyen ezközökkel és hol dobod a piacra legújabb termékedet…a tálalás fortélyain múlik egy egyszerű és egy ötfogásos ebéd sikere is.

3. A piacot elsősorban az adatbázis jelenti.
Az adatbázis az információ mindenről, amit tudnod kell ahhoz,hogy sikeres légy…

"A jövő már itt van. Csak egyenlőtlenül van elosztva"
Az emberiség egy olyan tudás birtokában van, amely biztosíthatná mindannyiunk számára a jobb életfeltételeket…de az érvényben lévő játékszabályok nem erről szólnak.

Üdvözlettel,
V.László

Csütörtök, 2008. Április 10. 23:02
  

Balázs,

Mivel senki nem reagált, viszont a kérdés továbbra is foglalkoztat, szerinted mi a válasz?

"4. A robbanékony összetevő a technológia. – Richmédia alkalmazásokra asszociálok (szerintetek, mire gondol?)"

István

Péntek, 2008. Április 11. 18:23
  

Senki nem reagált? Ezt meg hogy érted? Én látok itt jópár kommentet...

(Mindenesetre holnap készítek egy kis meglepit ezzel kapcsolatban ;-)

B.

Szombat, 2008. Április 12. 6:45

OK!!! Várjuk!

OK!!!

Várjuk!

Szombat, 2008. Április 12. 14:02
  

Ebben a bejegyzésben leginkább az a tanulságos, hogy a 4+1 kérdés annyira semmit -és sokatmondó is egyszerre, hogy a válasz minden esetben az olvasó egyedi értelmezésétől függ.

Érdekes volt megfigyelni, hogy kinek mi jutott eszébe az egyes kérdésekről (mit tartott a legfontosabbnak megemlíteni, vagy milyen plusz kérdések merültek föl ezzel kapcsolatban).

Vasárnap, 2008. Április 13. 15:27

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!