A cégindítás művészete (The Art Of The Start)

Remek kis beszélgetés alakult ki a blogban a "..vállalkozó védelmében.." tett bejegyzésem kapcsán, viszont az is világossá vált előttem, hogy igen eltérően tudjuk értelmezni, hogy mi kell egy sikeres vállalkozás - online vagy offline - elindításához!

Most viszont saját gondolataim helyett íme egy elképesztően hasznos és jó videó a Macintosh korábbi "vezető hittérítő"-jétől, Guy Kawasaki-tól. Az előadás teljes verziója a 2006-os TiECON konferencián hangzott el, és egyszerűen ZSENIÁLIS. Én magam legalább 3 szor megnéztem már, és akárhányszor végig tudnám még nézni! A téma: "The Art Of The Start" (Az indulás művészete). Íme egy kis ízelítő:

(Az angolul nem értő olvasóimnak megígérem, hogy megkíséreljük megszerezni a feliratozás vagy a lefordítás jogát!)

Várom véleményét, észrevételét, hozzáfűznivalóját!


 

  

Én arra biztatom a partnereimet is, hogy alapvetően:

1. Ismerjék, meg milyen módszerek léteznek, megjelenés, értékesités…
2. válasszák ki a profiljukhoz, képességeikhez leginkább illőt
3. ahol szükséges, ott kérjék szakember segítségét, adó és jogügyek, tudni kell én alapvetően azok számára kínálok INGYEN (is) megoldást, akik mellékállásból szeretnének önálló egzisztenciát. (ezen infók egy része a már online vállalkozók, számára illetve azok számára is hasznosak lehetnek, akik Internetre vinnék cégüket)
4. ismerjék meg a saját és a konkurencia korlátait,
5. ezt követően válasszanak stratégiát, aztán technikákat, taktikákat…
6. Határozzanak meg célokat, prioritásokat
7. Nevezzék meg, mit és mikorra miből akarnak megvalósítani, elérni

Nagy vonalakban!

Hétfő, 2008. Április 07. 16:58

Azt hiszem, másról

Azt hiszem, másról beszélsz. Egyrészt a sorrended fura, maga a cél a 6. helyen van, pedig az az első. Hát nem azért kezdesz el mozogni, és ahhoz persze módszereket keresni, mert van egy alapvető célod az életben? Az Apple fickó a célnál kezdi, és azt mondja, hogy a sikerhez elengedhetetlen, hogy legyen valami világot megváltoztató, jobbító vízió, szándék a vállakozásod mögött, hogy valamit javíts meg, ami eddig rossz volt a világban, és hogy akadályozd meg, hogy a jó dolgok elhaljanak. Vagyis nagyobb esélyed van a sikerre, vagy egyáltalán csak akkor van esélyed rá, ha ilyen nagyon pozitív célok fűtenek és sarkallnak tevékenységre.

Hétfő, 2008. Április 07. 18:30
  

HangDala,

OK!

Kezdhetjük Ádámtól, Évától! De…

„6. Határozzanak meg célokat, prioritásokat”

Ez már nem üzleti, cél személyes cél, vagy önfejlesztési cél! Igaz kifejthettem volna bővebben!

Itt arra gondolok, hogy van egy terméked, szolgáltatásod, ismered kinek, mit akarsz eladni. Szükségszerű, hogy legyen egy beszélgetéssel, telefonhívással… (offline esetben)
Egy weboldallal, egy reklámmal, egy hirdetéssel, vagy pop up ablakkal konverziós célod!

Eladni akarsz egy lépésben?
Kapcsolatot felvenni, mail telefon?
Hírlevélre feliratkozatni?
Márkát építeni?
Stb…

Így már OK?!

Más:

A Vízió, a küldetés nagy szavak, néha laposak, sőt már-már lejáratottak, és ezek az átlag ember számára már negatív értelmek társulnak. Vagy éppen olyan magaslatot jelentenek, amire sokan azt mondják „- Hogy jövök én ahhoz, hogy küldetésem, vízióm legyen?!”

Üdv: István

Hétfő, 2008. Április 07. 19:00
  

Ugyan már, felesleges a kritika. A bejegyzés egyszerű önpromó volt, kihasználva a lehetőséget. Tartok tőle, hogy ez egyre jellemzőbb lesz, mert már más blogokon is ez megy.

Kedd, 2008. Április 08. 10:41
  

Végülis igaz, nem, hogy hosszútávon azok bírják a gyűrődést, a nem kevés megpróbáltatást, ami sokkal számosabb, mint az elején gondolnád, akiknek olyan erős és minden vihart kiálló belső hitük van a vállalkozásuk céljával kapcsolatban, ami miatt hajlandóak minden kedvezőtlen jel, kudarcélmény, kritika, ellenállás, akadályoztatás ellenére folytatni, és végül a gondolatot sikerre vinni. Ha ez önpromo, bátran vállalom!

Kedd, 2008. Április 08. 13:58

János Ha önpromónak

János

Ha önpromónak tartod… semmi gond, de én vállalom a nevem, és nem bekiabálok!

Üdv

István

Kedd, 2008. Április 08. 17:00
  

Kedves Karrier Máshogyan! Azaz István!

Ha ez kiabálás... Legyen ez a legnagyobb kiabálás, amit megtapasztalsz. De úgy látom, érzékeny ponton talált el a téma ezzel a belső hittel Téged. Talán ezért "kiabálás"? Ez számomra pozitív. Örülök, hogy megmozdított a hozzászólásom (azaz "kiabálásom" :)

Bár a honlapomon is olvashatod, de itt a nevem:

Sándor

Kedd, 2008. Április 08. 17:09
  

Kedves Sándor,

Bekiabálás ;)

Nüansznyi ugyan , de különbség a számomra, én mint botfülű kihallom. Tán egy szakember mégjobban!

Egyébként már csak az is önpromo, ha linkelem magam és/vagy a saját nevemben szólalok meg!

Üdv

István

Kedd, 2008. Április 08. 17:19

Jaj, István, bocsi! Hát

Jaj, István, bocsi! Hát ezt nem is nekem írtad, hanem a János hozzászólásához. Jaj, elnézést. Figyelmetlen voltam. Megbocsátasz?
Sándor

Kedd, 2008. Április 08. 17:11
  

HangDala Sándor,

Van mit megbocsátani?!

Akkor megteszem! ;)

Kedd, 2008. Április 08. 17:35
  

Eltévedtem volna?

Ez nem Balázs blogja, ahol Balázs által felvetett témáról cserélünk véleményt? Ez valaki másnak a blogja?

Szép napot és bőséges bevételt (és több toleranciát) kíván
Károly Vajdaságból.

Szerda, 2008. Április 09. 20:53
  

Így már OK. Ezek valóban fontosak, végiggondoltan kell csinálni őket.
Azért ne mondjunk le valamiről, ami fontos a számunkra, amiben hiszünk, csak azért, mert az Átlag valahogy reagálna rá. Lehet, hogy egyenként nem is úgy reagálnak, mint ahogy feltételezzük. Végülis, ilyen, hogy Átlag a valóságban nem is létezik, csak statisztikailag. Egyének viszont kézzelfoghatóan vannak, és valamilyen hit őket is mozgatja az életben. Ha nem, az már baj. Ott valami lefele halad, elcsúszott, az egyén távol került önmagától. De még ők is visszatalálhatnak ahhoz az önmagukhoz, akik igenis hiszenk valamiben.
Ha jobban megnézzük, tényleg lehet a nagyon is valós, mérhető sikerek mögött egy erős belső hit, sőt, szerintem minden esetben van is.

Kedd, 2008. Április 08. 13:48

Olvastam a többi

Olvastam a többi hozzászólást is...de én sem értek egyet Istvánnal, mert...szerintem is először kell,hogy legyen egy cél, egy vízió...és azután jön azok megvalósítása.
Ha csak az a cél,hogy ugyanazt csináljam, mint a konkurencia,csak egy kicsit jobban...az nem cél...de nem is vízió...az csak csízió..
Mind szép és jó amit leírtál...de mintha valamelyik régi szakkönyben olvastam volna valami hasonlót :))
Ha az a víziód, hogy mítosz legyél, akkor az is leszel.
Sok sikert kívánok .

V.László

Hétfő, 2008. Április 07. 22:39

László, Nagyon jól bánsz

László,

Nagyon jól bánsz a szavakkal…

Had ne ismételjem magam, HangDala-nak adott válaszom ajánlom figyelmedbe!

Szerintem egyértelmű, a pontok közt meghatározott cél, az nem az én, vagy az üzleti cél, hanem egy-egy akció célja!

Pl.:

Egy kampány, egy weboldal, egy… konverziós célja, hogy feliratkozzon, aki olvassa, hogy fel vegye a kapcsolatot, rendeljen,…

Elég szájbarágós voltam?! ;)

István

Ui.: nem vízióm csak, csak Balázsnak válaszoltam!

nem tudom miért, de a kommentjeidnek olyan kifogás íze van...

Hétfő, 2008. Április 07. 22:47

Elnézést amiért egy

Elnézést amiért egy kicsit rosszmájú voltam...
A sok sikert komolyan gondoltam.
Balázs előző blogbejegyzésében arról írtam,hogy nekem is volt egykor egy vállalkozásom...most egy kicsit részletezem,hogy mivel is foglalkoztam:
- átlagban 40-50 vállalkozónak pénzügyi, jogi, könyvelőségi szolgáltatásokat végeztem és tanácsadójuk is voltam szinte mindenben...ha testben nem is, de lélekben együtt éltem ügyfeleim vállalkozásával...
Akiknek csak kis céljaik voltak, vagy még azok sem, azok mind előbb vagy utóbb be is csuktak....akiknek hosszútávú víziójuk volt,azok még ma is sikeres vállalkozók, de vannak közöttük, akik átfejlődtek tulajdonosi státuszba...
Nekem is volt egy vízióm,amely egy célba torkolt,amely miután megvalósult, elveszett a vízió is.
Egy vízió hogy megvalósuljon, sok-sok folyamatos akcióra vagy kampányra van szükség, amelyben egy a közös : az alap vízió megvalósítása.
A weboldalak célja legtöbb esetben az, hogy az olvasó rendeljen...úgy ahogyan a kenyérnek is az a funkciója hogy megegyük...de amikor már tíz pékes van a városban és csak nyolcra van fogyasztási igény, és ha én pékműhelyet nyitok....akkor kell,hogy legyen egy olyan vízióm,amelyet ha megvalósítok akkor az első leszek és nem a tizenegyedik.
Lehet,hogy most én voltam szájba rágós...lehet,hogy egyről beszélünk...csak másképpen fejezzük ki magunkat.
Üdvözlettel,

V.László

Hétfő, 2008. Április 07. 23:44

László, Semmi

László,

Semmi gond!

Egyébként nem is hiszed mennyire értem, amit mondasz, sőt Katalin helyzetét is átérzem. Szorítok mindannyiotoknak, én is kezdtem néhányszor a nulláról. Olyan emberekben csalódtam, akikben nem is mertem volna gondolni, ennek ellenére nem adtam fel, sőt… és ezért nem haragszom az emberiségre! Most a saját utam járom. Kicsit lassabban, kicsit máshogy…

„A weboldalak célja legtöbb esetben az, hogy az olvasó rendeljen...”

Rossz válasz!

Vannak ilyenek, nagyrész a webáruházak és még egy-két más oldal…

De gyakori konverziós cél a kapcsolat megszerzése mailcím adatbázis építés, vagy épp kapcsolatfelvétel, infó anyag átadás. Brand-elés azaz márka építés.

Üdv

István

Kedd, 2008. Április 08. 17:14

Kedves István ! Elmondok

Kedves István !

Elmondok egy rövidke történetet:

A nyuszi úgy döntött,hogy megmutatja magát az erdő lakóinak és kiugrott a bokorból...az ugrás nem a szokásos módon indult...attól eggyel rosszabbul sikerült...de elfelejtette megnézni a vadásznaptárt...vadásszezon volt...
A kiugró nyuszi sorsa 99%-ban így végződik:
1. Minden vadász rá céloz és lő...mindegyik vadász nem tud lőni...de mindig van közöttük legalább egy jó lövő...
2. A vadászkutyusok észreveszik...és gazdijuk lába elé viszi a legügyesebbik ...
3. Egy arra járó róka megelőzi az előző két esetet...:)))
4. Az a bizonyos 1% esély, amikor a nyuszi irányt vált és megússza az egészet. :)))

Kicsit kiugrottál te is az elején...de megigérem, legközelebb házi nyuszira nem lövök. :)

További sok sikert !

V.László

Kedd, 2008. Április 08. 19:16

László, Néha

László,

Néha elkerülhetetlen a vaktában tüzelés, de az sem baj ha öncélú. A probléma ott kezdődik amikor, ezt nem ismerjük fel, nem ismerjük el.

1. Nem biztos, hogy vadász jó, lehet a nyuszi túl felelőtlen!
2. A jó vadász jobban ismeri magát, mint a fegyverét!
3. a 2. pont rám sem mindig igaz!

Sok sikert!

István

Kedd, 2008. Április 08. 19:36
  

Az eleje lemaradt:

Még a video előtt…

Balázs úgy érzem „igen eltérően tudjuk értelmezni, hogy mi kell egy sikeres vállalkozás - online vagy offline - elindításához!” nem teljesen igaz a párbeszédünkre, néhol vitáinkra, csupán máshova helyezzük a hangsúlyt.
Van a szakmai produktivitásra, van aki az ügyviteli részére…

Hétfő, 2008. Április 07. 17:15
  

Szia István,

Nem akarlak froclizni, de szó nélkül sem hagyhattam:

"Van a szakmai produktivitásra, van aki az ügyviteli részére…"

...igen, én pedig a célra, vízióra, hívd, ahogy akarod :-)

B.

Hétfő, 2008. Április 07. 20:30
  

Balázs,

Te mítosz vagy most!

Én a jövő mítosza leszek! ;)

Hétfő, 2008. Április 07. 20:39
  

Az az igazság hogy más szemszögből nézzük a vállalkozást.
Én, mint ügyvezető próbálom átlátni az egészet, és igen egy kicsit mindenhez akarok érteni ami ehhez kell, főleg mivel az én vállalkozásom úgymond egy személyes. Bele kell ásnom magam az ügyvitelbe, a marketingbe, a pénzügyekbe, a kereskedői részbe (beszállítók, csomagolás technika stb.) jogi részébe, szóval mindenbe. Ez egy iciri-piciri vállalkozás aminek még a tojáshéj a popsiján van.
Ti főleg a marketing részét nézitek pusztán, persze hiszen ennek vagytok a szakemberei. Ez a vállalkozás egy része, az más kérdés, hogy igen fontos része, de azt is nézni kell, hiába a nagy látogatottság, ha nem tudom kiszolgálni a "vevőket" ez lehet akár termék, akár szolgáltatás. Szóval a háttérmunka is legalább annyira fontos, mint a marketing. Hiába a jó marketing ha nincs mögötte csak egy jó nagy üres lufi. Ezt sem szabad elfelejteni.

Balázs
Sajnos a videót még nem tudom megnézni, mert az angol tudásom még nem elég hozzá (igyekszem), így várom a magyar fordítást.

Hétfő, 2008. Április 07. 20:53
  

Az a legjobb ha egyensúly van. Mindegyik egyformán fontos és egyik sem élhet a másik nélkül.

Hétfő, 2008. Április 07. 21:00

várom a feliratos

várom a feliratos verziót...

Hétfő, 2008. Április 07. 17:58
  

Azért az érdekelne, mit szóltok (Balázs, Wolf G. stb.) ahhoz, hogy a piackutatást "crap"-nek tartja... (3. pont az előadásban - Think different). Jeff Bezos-t is milyen sokan nézték hülyének az elején...

De ott van a fickó nagyon. :)

Hétfő, 2008. Április 07. 22:12
  

Wolf Gábor pl. elmondta a januári konferencián, hogy teljesen felesleges megkérdezni a vevőket, mert úgyis hazudni fognak.
...
Kívéve, ha érdekeltek a válaszadásban.

Az meg már csak a kérdezőn múlik, hogy érdekeltté tudja-e tenni a válaszadót, vagy sem.

Hétfő, 2008. Április 07. 22:51

Bányai Balázs, „Az meg

Bányai Balázs,
„Az meg már csak a kérdezőn múlik, hogy érdekeltté tudja-e tenni a válaszadót, vagy sem.”

Te személyszerint ezt, hogy értelmezed?
A kérdésnek kell motiválónak lenni, sejtesse az elvárt válaszod? – Ezt a piackutatók nem javasolják!
Egyéb ellenszolgáltatás?
István

Hétfő, 2008. Április 07. 22:58

Kedves István, nem én

Kedves István,

nem én értem így, hanem Wolf Gábor, de tény, hogy elfogadtam a véleményét. Ebben a hozzászólásomban is őt idézem, bár saját gondolatokkal is vegyítem.

Ő akkor több helyzetet felsorolt, amikor teljesen felesleges kérdezni, és ezek között volt az is, amit Te is említettél. Vagyis, amikor a kutató már előre tudja a választ.

Ha tudod a választ felesleges piackutatást csinálni, mert az úgyis olyan lesz, hogy "sejteti a választ". Az eredmény: bizonyítja azt, amit már amúgyis tudtál.
Ekkor vagy megveregeted a válad, hogy "Hmm, látjátok én előre meg mondtam, bazi okos csávó vagyok!" vagy azt mondod "A piackutatás semmit sem ér, soha többet nem csinálok." (Ez pedig elég rossz következményekkel járhat.)

Holott csak azt kéne felfogni, hogy lehetett volna jobban is kérdezni.

És, hogy hogyan is lehet jobban kérdezni?

Például (csak egy a sok közül), megkérdezed a vevőt mennyit fizetne a termékért, és az a 3 ember, aki a legközelebb jár az általad is kitalált árhoz, az ingyen megkapja a terméket?

Ki érez elég motivációt a tippelésre?
És hányan voltunk, akik komolyan elgondolkoztunk azon, vajon mennyit ér egy ilyen termék a piacon, ahelyett, hogy odaböktünk volna valmi véletlenszerű számot, hogy mehessek tovább végezni a mindennapi teendőimet.

Kedd, 2008. Április 08. 6:10

Bányai Balázs OK! Értem

Bányai Balázs
OK!

Értem én mit mondott WG, nála is vannak ellentmondások mellesleg! ;)

És nem tudom egész pontosan milyen szövegkörnyezetben és minek a kapcsán mondta, bár általános esetre vonatkozólag nem hinném, hogy ez a véleménye.

Balázs egyébként én a Te véleményedre lennék kíváncsi!

Üdv

István

Kedd, 2008. Április 08. 17:33

Annamari, Wooow…Bezos!!! Ig

Annamari,

Wooow…Bezos!!!

Igen ott volt vízió, 3szor „padlóra került”, de felállt nem is akárhogyan. Ő egy olyan állást hagyott ott egy álomért, amit megvalósított amiket csak filmekben látunk.

Robert Spector: amazon.com könyvét Te is olvastad? ;)

A piackutatás kulcskérdés, egyetlen egy esetben tudom elképzelni, hogy kihagyd, ha egy olyan polgárpukkasztó történettel jössz, amit a piackutatás esetén árulkodó is lenne, torzítana is!

István

Hétfő, 2008. Április 07. 22:53
  

Na, ez meg végképp fergeteges: "Ask women!" :)))

Hétfő, 2008. Április 07. 22:19

Szeretném megköszönni ezt

Szeretném megköszönni ezt a videót! Megnéztem a teljes változatot. Tetszett és hasznosnak találtam! Köszönöm szépen!

"Nem tudod vezetni azt az ügyet ami iránt nincs szenvedélyed" -John C. Maxwell

Szerda, 2008. Április 09. 16:58

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!