3 az 1-ben megoldás e-mail marketingje eredményességének növelésére...

Mivel az e-mail marketing még mindig hatalmas szereppel bír az online marketingben, és mivel az egyre nagyobb e-mail áradatban egyre könnyebben vesznek el a fontos üzenetek, minden e-mail marketingesnek törekednie kell az összes apró hatékonyság növelő technikai alkalmazására.

Az alábbiakban egy olyan rendkívül egyszerű megoldásról olvashat, amelyet egycsapásra be tud vezetni, de amely mostantól folyamatosan hozzá fog adni e-mail marketingje eredményességéhez...

Mivel az e-mail marketing még mindig hatalmas szereppel bír az online marketingben, és mivel az egyre nagyobb e-mail áradatban egyre könnyebben vesznek el a fontos üzenetek, minden e-mail marketingesnek törekednie kell az összes apró hatékonyság növelő technikai alkalmazására.

Az alábbiakban egy olyan rendkívül egyszerű megoldásról olvashat, amelyet egycsapásra be tud vezetni, de amely mostantól folyamatosan hozzá fog adni e-mail marketingje eredményességéhez.

Mérni vagy nem mérni?

A legtöbb marketinges tisztában van vele, hogy az e-mail-ekben elhelyezett linkek átkattintásait rendkívül fontos mérni, azonban ezek mérése kapcsán újra és újra felmerül, hogy vajon a legtöbb e-mail marketing szoftver által alkalmazott link monitorozási technika, melynek során a monitorozni kívánt linket egy a szolgáltatóra mutató link közbeiktatásával mérik, nem csökkenti-e az átkattintások számát amiatt, hogy az olvasót megzavarja a idegen domain név. Fokozottan merül fel ez a kérdés a szöveges e-mail-ek esetén, amelyekben a linknek egy szöveg mögé való "elrejtésére" sincs lehetőség.

Mérni, de nem mindegy, hogy hogyan!

(Az avatatlan olvasó számára talán a saját szerverre telepített e-mail küldő megoldás tűnik kézenfekvőnek, azonban az üzemeltetés témája nagyságrendekkel több problémát (vagy költséget) eredményez, mint amennyit a saját domain név alatt történő link monitorozás megold, azonban ezzel a kérdéssel ebben a bejegyzésben nem fogunk foglalkozni.)

A nemzetközi gyakorlatban a leginkább elterjedt megoldás, amikor az e-mail marketing szolgáltató minden egyes ügyfél számára saját aldomain-t helyez üzembe, és az átkattintásokat monitorozó linkek ezen aldomain-t (pl: ugyfelneve.email-kuldo.com/t/zh7tcj ) teszik láthatóvá az olvasó számára.

Előnyök:

  • A megoldás egyik előnye, hogy a látogatók számára minden link tartalmazza a küldő nevét, ezáltal nem egy látszólag idegen helyre vezető linkre kell rákattintaniuk.
  • A másik előny, hogy a levélben minden link ugyanazon domain-névre fog mutatni, amely a különböző levél szűrők számára fontos jellemző.

Hátrányok:

  • Az egyik hátrány, hogy a figyelmes olvasó számára mégiscsak látható marad a küldő rendszer neve, hiszen ez a fő domain a monitorozott linkben: (pl: ugyfelneve.email-kuldo.com/t/zh7tcj )
  • Amennyiben a szoftver használója nem kellően tájékozott, könnyen abba a hibába eshet, hogy valamely linkjét nem szövegként jeleníti meg, és így a monitorozott link olvasható része, és az a rész, amelyre mutat nem egyezik meg. Ezzel a megoldással az a gond, hogy rendkívül hasonlít az adathalászok által alkalmazott megoldáshoz, és számos levél szűrő blokkolni fogja az ilyen levelet.
    • A teljes megoldás: saját domain neves link monitorozás

      A teljes megoldást a nemzetközi gyakorlatban általában feláras opcióként nyújtják a szolgáltatók. Ennek lényege, hogy annak ellenére, hogy az e-mail küldő szoftver a szolgáltató tárhelyén van elhelyezve (ezzel is biztosítva a biztonságos és magas színvonalú működést), az Ön tárhelyén is elhelyezésre kerül egyetlen fájl, mely biztosítja a szolgáltató szerveréről megnyíló tartalmak (pl. monitorozott linkek, kérdőívek) saját domain néven történő megjelenítését.

      Előnyök

      • Megvalósul a linkek monitorozása, amely az egész témafelvetés központi eleme volt.
      • Megnövelt bizalom. A többi link monitorozási megoldáshoz képest megnövekszik a bizalom, ugyanis a levelekben az összes link saját domain névre fog mutatni.
      • Növekvő átkattintási számok. Még a bizonytalanabb, gyanakvóbb olvasókat sem fogja megzavarni az idegen domain név, így a lehető legkevesebb tényező téríti el őket a kattintástól.
      • Magasabb kézbesítési arány. Mivel a levelek linkjei minden esetben "tiszta", saját domain-es linkek lesznek, kevésbé fognak fennakadni a különböző levél szűrőkön tehát nagyobb mennyiségben fognak célba érni.

      A megoldás hátránya:

      • Valójában nem hátrányról van szó, hanem egy korlátról: Ahhoz, hogy ez a megoldás működjön, bizonyos alapvető jellemzőkkel rendelkeznie kell az Ön weboldalát működtető szervernek. Ha ezek megvannak - és manapság a legtöbb szervernél megvannak -, akkor kiválóan alkalmazható ez a megoldás.

      Bővebben az alkalmazásról

      Ha bővebben szeretne olvasni a témáról, vagy szeretné Ön is élvezni a fent leírt megoldás előnyeit, olvasson róla bővebben itt: E-mail eredményesség növelés saját domain-es link monitorozással


 

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!