Van élet (és marketing) az interneten túl! | Internet-Marketing.hu

Van élet (és marketing) az interneten túl!

Online marketingesek sokszor viselkednek úgy, mintha aki manapság nincs ott naponta az Interneten, akit nem lehet elérni a Facebook-on vagy Twitter-en az már nem is létezne.

Az elmúlt három hónapban rengeteg olyan komoly üzletemberrel tárgyaltam, akik e-mail-t ugyan egész gyakran olvasnak, de online marketing tapasztalatuk és affinitásuk gyakorlatilag nincs, a Facebook-ot totál időpocsékolásnak tartják, a Twitter-ről meg vagy azt sem tudják, hogy micsoda, vagy nem fér bele a fejükbe, hogy mi a fenére jó.

Ezen tárgyalások tapasztalatát egy mondatban úgy tudnám összefoglalni, hogy "Van értelmes vállalkozói élet az Interneten túl, sőt...!". Azt pedig, hogy mi rejlik ezen látszólag végletes kijelentés mögött azt a bejegyzés további részében olvashatja...

Most pedig nézzük a részleteket!

A március végi VHK nap óta három fő projekten dolgoztam, elkezdtem kiépíteni a MailMaster viszonteladói hálózatát, azon dolgoztam, hogy a MailMastert minél több komoly ügyviteli rendszerrel lehessen könnyedén összekötni (SAP, Microsoft Dynamics CRM, rEVOLUTION Software termékek, stb.), és hogy a multis környezetben működő ügynökségek elkezdjék megismerni a MailMastert. Gondolom nem kell mondanom, hogy NEM "Móricka vállalkozások" tulajdonosaival és vezetőivel tárgyaltam, és ahogy egyre jobban megismertem ezt a másik világot - mert bizony nagyon másik világról van szó -, elkezdett kikristályosodni néhány érdekes megfigyelés.

1.) Nagyon sok komoly cég tulajdonosát, vezetőjét egyszerűen sehogyan máshogyan nem lehet elérni online, mint e-mail-ben (ha ő maga megadja az e-mail címét), vagy kapcsolatokon keresztül, telefonon.

2.) Nagyon sok komoly cég tulajdonosát, vezetőjét egyáltalán nem lehet elérni online, mert nem böngészi az internetet céltalanul, így puszta véletlenségből a büdös életbe' nem fog rábukkanni egyikünk honlapjára sem. (Ugyan én magam sem vagyok reprezentatív minta, megemlítem, hogy talán ha életemben kétszer "szörföltem"a neten, tehát engem is elég nehéz lett volna csak úgy véletlenül megtalálni.)

3.) Attól még, hogy nem lehet valakit elérni online, ha valahogy mégis elérjük (tehát "nemonline" módon), akkor már ki lehet szolgálni online módon, sőt sokan az ilyen esetben sokkal több figyelmet adnak nekünk, mint azok, akik 120 különböző hírlevélre vannak feliratkozva.

Azt, hogy mi a következtetése ezen megfigyelések alapján, vagy hogy egyáltalán komolyan veszi-e ezen megfigyeléseket, azt természetesen Önre bízom. A folytatásban pedig további gondolatébresztőként három olyan gondolkodási hibáról fogok írni, amiket az online marketingesek rendszeresen elkövetnek, és amelyek teljesen lehetetlenné teszik számukra a jelentős eredményeket.


 

10%

Már jó ideje tárgyalunk olyan cégvezetőkkel akiknek többé-kevésbé jól megy az üzletük.

És valóban! Ezen cégek közül sokaknak nemhogy Facebook-os oldaluk nincs, hanem saját honlapjuk sincs.

Kb. 10/1-es az az arány, aki akár 1 online marketinges hírlevelére fel van iratkozva.

És a kedvencem mondatom a marketinggel kapcsolatban: Jó bornak nem kell a cégér!

Erre csak két kérdést szoktam feltenni:
Ki az aki ma Magyarországon nem ismeri a Pöttyös Rudit?
Ezek szerint nekik elment az eszük, hogy reklámozzák? :)

Mi legtöbbször offline hívjuk fel a figyelmüket, és online megy a kapcsolatépítés, bizalomépítés, stb.

Szóval: Nem is akármilyen élet van az Interneten túl!

Kedd, 2010. Június 22. 17:48
  

Teljesen igaz, és többek közt ezért nem szabad lemondani az offline marketing eszközökről, a partnerkapcsolatokról, és a tudatos kapcsolatépítésekről sem (offline módon).

Kedd, 2010. Június 22. 18:15

van benne valami!

Csatlakozom. Magyarországon még mindig van egy viszonylag nagy piac réteg, amelyet csak offline lehet elérni.

Kedd, 2010. Június 22. 18:16

Egyetértek

Egyetértek Balázzsal olyan szempontból, hogy tényleg van élet az on-line életen túl is. Habár én nem csak komoly cégek vezetőivel, hanem háziasszonyokkal, egyéni vállalkozókkal, alkalmazottakkal, és más "átlag" emberekkel találkozok, de az arány nagyjából itt is ugyan az. Nagyon sokan nem is tudják, hogy mi az a Twitter, a Facebookot csak a FarmVille kedvéért nézik, és a saját weboldal még csak kérdésnek sem merül fel bennük.
Viszont e-maileket szivesen olvasnak, és egyre szivesebben kommunikálnak ezen a csatornán.
Ezért most én a saját MLM üzletemet a 80-20-as szabály szerint fejlesztem. Vagyis 80% off-line, és 20% on-line.
Ez is leginkább a kapcsolattartás, és az új információk gyors, és kényelmes módja.

Kedd, 2010. Június 22. 18:16
  

Azt se felejtsuk el, nem mindegy kihez akarunk szollni. Balazs szerintem most nem is igazan a KKV-krol beszel, hanem a nagyobb, tobb 10 - 100 millios forgalmu cegekrol.

Anett es Andras pedig egy egeszen mas szegmensrol.
Termeszetes, hogy fogkremet nem interneten, Facebookon, Twitteren, e-mail marketing segitsegevel kell reklamozni (habar elkepzelheto egy speci termek speci ugyfelkornek).

A lenyeg szerintem a celkozonsegben van. Balazsek az internetet hasznalo valallkozokat akarjak megszollitani, a modernebb reteget sikerul is. Ezen kivul viszont ott vannak a konzervativabb, nagy cegek vezetoi is, akiket eloszor Off line kell elerni.

A kerdes, kire akarunk koncentralni, es mi a celkozonseg termeszetes leteleme.

Oda kell dobni a csalit ...

Kedd, 2010. Június 22. 18:27
  

Igen, a célpiacot ketté kell választani. A nagyobb cégek rendszerint nincsenek jelen sem a facebookon, sem a twitteren. A döntéshozókhoz ilyen módon nem lehet eljutni,leginkább csak ajánlással illetve már meglévő referenciákkal.(amiket természetesen nem harsányan közlünk a honlapunkon) Ha körbenézünk a facebookon jelentős számban a kisvállalkozók vannak jelen. Ebben a körben így is lehet kapcsolatot építeni, illetve üzletet szerezni,(már akinek nem megy idegeire a sok önjelölt, akik burkoltan, de itt vagyok felkiáltással próbálnak érvényesülni), de a nagyobb vállalatoknál illetve a multi cégeknél szóba sem jöhet ez a fajta kapcsolódási pont. Ezt sokéves tapasztalatból tudom. Ennek dacára jelen vagyok a facebookon és a twitteren is megfigyelőként, hisz a most készülő projektem pont ezt a témát fogja feldolgozni.

Kedd, 2010. Június 22. 20:08
  

Informatika iskolánkkal elsősorban cégeket célzunk, nem is kicsiket, és meg is találnak minket (Máv, Metro stb). Őket egyáltalán nem interneten érjük el, ezért is írtam, hogy az offline eszközök rendkívül fontosak, és én ezekhez sorolom a partnerkapcsolatokat, ajánlásokat, tudatos kapcsolatépítést is.
Vállalkozói tréningekkel természetesen alapvetően mikro-és kisvállalkozásokat érünk el, és ők nagyon szépen használják a netet, kivétel aki nem, mert olyannal is találkoztam, akinek még számítógépe sem volt. (de most már van :-)

Nekem is az a tapasztalatom, hogy a nagy cégeket online nem lehet elérni, de ha már elértük, akkor az emailt szívesen fogadják...
Sokkal inkább a személyes találka, és a telefon megy náluk...

Kedd, 2010. Június 22. 20:49
  

Szóval ezért voltál úgy eltűnve az utóbbi időben. Jó kis gondolatébresztő.

Véleményem szerint ez is célpiac függő, valószínűleg ilyen kaliberű cégek, célszemélyek, amit említesz egy elég szűk kör célpiacát jelentik.

Az online értékesítés valószínűleg soha nem fogja elérni az offline értékesítés volumenét. Max. 25%-os tortát jósolnak neki a jövőben egyelőre.

A személyes értékesítés és a klasszikus dm köszöni szépen jól van. Az online marketing csak azért vonzó mert költséghatékony, de nem lehet egyedüli eszköz. Ezt hangsúlyozza a Gábor is, amivel egyet értek!

Viszont az új generáció már az interneten nő fel, tehát 5-10-20 év múlva ezekből a fiatalokból lesznek befolyásos, döntéshozó emberek. Kultúrális változás várható az üzleti életben is.
Szerintem az interneten megtalálhatónak kell lenni, és el kell tudni adni, de a hagyományos személyes kapcsolatra épülő értékesítést is kell párhuzamosan futtatni szerintem.

Kedd, 2010. Június 22. 22:16

10 milliós KKV?

"nem is igazan a KKV-krol beszel, hanem a nagyobb, tobb 10 - 100 millios forgalmu cegekrol"

...azok még csak nem is KKV-k :-D

egy 500 milliós forgalmú cég már mondható KKV-nak, alatta mikro vállalkozásnak hívják. a 10 milliárdos forgalom definíció szerint még mindig csak KKV, persze 250 fő alkalmazotti létszám és bizonyos mérlegfőösszeg alatt igaz ez.

Szerda, 2010. Június 23. 10:34

kkv-k, elérhetőség

"nem is igazan a KKV-krol beszel, hanem a nagyobb, tobb 10 - 100 millios forgalmu cegekrol"
"egy 500 milliós forgalmú cég már mondható KKV-nak, alatta mikro vállalkozásnak hívják"

Szerintem az igazság félúton van. Statisztikák szerint (emlékeim szerint a KSH is így sorolja be)
1-9 fő: mikrovállalkozás
10-49 fő: kisvállalat
50-249 fő: középvállalat
250+ fő: nagyvállalat

Ez árbevétel tekintetében persze nem egyszerű, de általában nagyjából 100 millió - 10 milliárd forgalom között tekintjünk egy céget kkv-nak. (Nem mindegy, mivel foglalkozik - csak kereskedelmi tevékenységnél ritkán van akkora árrés, hogy 100 milliós forgalom eltartson 10 főt, míg szolgáltatásból az már igen szép bevétel.)

Na de visszatérve a fő kérdésre: nekünk (ügyviteli szoftvereket fejlesztünk és forgalmazunk a mikrovállalkozásoktól a nagyvállalatokig) az a tapasztalatunk, hogy ez egyrészt iparágtól és életkortól függ (az internetet napi szinten, nemcsak levelezésre használók legtöbbször legfeljebb 40, esetleg max. 45 évesek). Vannak fiatal, dinamikus iparágak, ahol ennyi idősen már lehet valaki csúcsvezető, hagyományosabb iparágakban általában ettől idősebbek a csúcsvezetők. Ez ugyancsak függ a cégmérettől is: közép- és nagyvállalatnál nehezebb előrejutni, kevesebb a fiatalabb és internetet használó cégvezető.

Másrészt annak is nagyon szép életkori megoszlása van tapasztalatom szerint, hogy milyen szolgáltatást ki használ. (A nyitottság az új technológiák iránt egy idő után lecsökken.) Az iwiw-en fenn van a fél ország, Facebookot már kevesebben és fiatalabbak (2-3 évvel később lett népszerű itthon), a Twitter talán még csak most fut fel idehaza, ebből már én is kimaradtam (36 éves vagyok), igazából még csak tervezem, hogy megismerkedem vele :)

Szóval elég bonyolult a helyzet szerintem.

Szerda, 2010. Június 23. 11:13

Online? Facebook? Twitter?

Szerintem erőteljesen célpiac függő a dolog.
Én teákat árulok a neten. Vásárlóim jelentős része fiatal, értelmiségi, netfüggő. De sok embernek eszébe sem jut neten teát venni. (Azért nem panaszkodnom.) Ha pl. fogsorrögzítő krémet árulnék., hááát nem tudom eladnék-e belőle évente egy tubussal. :)

Twitter és facebook: igazából divat jelenség. Ha a célpiacod twitterezik KELL használnod, ha nem tök felesleges rá időt pazarolnod.
Tévedés ne essék, lehet vele komoly eredményeket elérni, de ehhez nagyon komoly munkát is bele kell tenni. Információ, és ÉRTÉKES infó, hogy olvassanak, hogy bejelöljenek (megjegyezzenek), hogy visszatérjenek és csak utána jöhet az ajánlat, szóval értéket kell adni, nem csak a hirdetést tolni.
Ha ezt a két dolgot (célpiac és értékes info) szem előtt tartod, működik !
Komoly multikat, csúcsvezetőket viszont nem fogsz meg twitteren, facebookon. Ahhoz kapcsolat kell (ajánlás) és az asztal mellett, face to face kell megnyerni a csatát.
Balázs! Létezik étet a neten túl is!

Szerda, 2010. Június 23. 23:51
  

Balázs,

Ismét helytálló a megjegyzésed, a Facebook és a Twitter akárhogy is de időbe kerül, hogy ott légy, feltölts, írogass és én még mindig nem látom benne a NAGY lehetőséget..

Csütörtök, 2010. Június 24. 14:57

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!