Egy John Maxell könyvben olvastam egyszer a következő elmés mondást (fejből idézem): "Ha valaki hajnal hasadtakor ijedten kiált fel, hogy mi történt, mindenki tudja, hogy új fiú a bolygón."
Ez a mondás jut eszembe minden alkalommal, amikor valaki újra az e-mail marketing halálát híreszteli. Aztán amikor ismét fókuszba kerülni, mindig mondom, hogy "lám-lám...".
Persze amikor először voltam MailMaster színekben ilyen helyzetben, akkor még magam is megijedtem, de azóta nyilvánvalóvá vált, hogy nem nagyon lehet leváltani ezt a rendkívül egyszerű kommunikációs eszközt, pláne nem különböző bonyolultabb megoldásokkal.
Néhány példa a múltból
Blog RSS olvasók: Az első eset - amikor még meg is rémültem - amikor az e-mail halálát jósolták, a blogok frissítéseinek olvasását megkönnyítő RSS Olvasó programok megjelenése volt. Azt jósolták, hogy mivel az RSS olvasó segítségével a feliratkozó technológiailag is saját maga tartja kézben, hogy kinél iratkozik fel és le, ezért sokkal jobb, mint a hírlevél, ahol az olvasó "ki van szolgáltatva" a küldő szeszélyeinek és esetleges erőszakosságának.
Google Wave: A Google kísérleti technológiájával kapcsolatban egyenesen azt jósolták, hogy magát az e-mail-t fogja kiváltani. Az az intelligens chat felület, ahol mindenhova lehet írni, ahol nem feltétlenül egymás alatt vannak a hozzászólások, hanem mindig ott, ahova elvileg tartozik, végül csak egy hasznos kísérlet maradt, bár a technológia részleteit különböző helyeken különböző mértékben felhasználta a Google (pl. A Google Dokumentumok hozzászólásainak kezelésénél.)
Social Media: A főleg a Facebook terjedése hatott sok e-mail marketing rajongóra eltántorítólag, hiszen úgy tűnt, hogy ha folyamatosan a kezdeti tempóban fejlődik a Facebook, akkor hamarosan senkit nem lehet majd elérni e-mail-en, csak Facebook-on. Egyelőre azonban úgy tűnik, hogy ez az átállás is elmarad.
Természetesen az alatt a 10 év alatt, mióta e-mail marketinggel foglalkozom számos másik kisebb hullámvölgynek is tanúja lehettünk, azonban a legtöbb online marketing és marketing szakértő egyet ért abban, hogy a célzott, gazdaságos elérés tekintetében továbbra is az e-mail marketing az optimális megoldás.
Ok, de hogyan használjam okosan?
Erre a kérdésre ad választ az előző e-mail marketing fellendülés közben készült írásunk, melynek címe Online Marketing Csapda, és főleg azoknak segít megérteni az e-mail marketing és a többi online marketing eszköz szerepét és kapcsolatát, akik szeretnék az online marketingre fordított idejüket és pénzüket a lehető legoptimálisabban felhasználni, eredményeiket pedig tovább növelni.
Hozzászólás