Hova lett Aladdin csodalámpája? Marketing előrejelzés 2012-re... és egy rendkívül jó hír (nem mindenkinek)! | Internet-Marketing.hu

Hova lett Aladdin csodalámpája? Marketing előrejelzés 2012-re... és egy rendkívül jó hír (nem mindenkinek)!

Mialatt az elmúlt pár hónapban igen csekély időt fordítottam az írásra, annál is több felismerésem született a "(marketing) világ működésével" kapcsolatban. Reményeim szerint ezeket fogom megosztani a következő néhány bejegyzésben.

A jövő keddi HVG Konferenciára készülődve (Online Marketing Sikerreceptek) igen érdekes beszélgetésben volt részem, többek között egy közép- és nagyvállalati marketing tanácsadóval. Nagy örömömre szolgált, hogy ugyanarra a következtetésre jutottam, amire a konferencia szervezői, melyet leginkább a konferencia mottója foglal össze: "Már nincsenek nagy dobások - kis lépések vannak..."

Pár szóban nézzük meg először, hogy mit is jelent ez pontosan, de sokkal fontosabb azt megvizsgálni, hogy ez a helyzet mennyiben érint másképp egy mikro- vagy kisvállalatot, mint egy közép- vagy nagyvállalatot.

Miféle csodalámpáról van egyáltalán szó?

Nagyon sok marketinges és vállalkozó fejében él az az illúzió, hogy (valahol az ismeretlenben) létezik egy marketing módszer, egy titkos recept, Aladdin csodalámpája, amelyet ha megtalálna, akkor egy csapásra minden marketing és értékesítési problémája megoldódna. Csak bele kellene rakni 100 Ft-ot, és 200 Ft jönne ki. Csak bele kellene rakni 1.000.000 Ft-ot, és 2.000.000 Ft jönne ki. A helyzet az, hogy egyre kevésbé vannak ilyen csodamódszerek...

"Egyre kevésbé...??? Azt akarod mondani Balázs, hogy korábban voltak csodamódszerek?"

Igen, voltak, de ahogy egyre töredezettebbé válik a világ, azaz ahogy egyre nehezebb egy tömbben elérni az egyes piacokat, úgy válnak egyre inkább kiegyenlítetté az egyes módszerek az eredményesség tekintetében.

Ahelyett viszont, hogy tudományos elemzésbe mennék (melyre se ambícióm, se képességem), lássuk, hogy mit jelent mindez egy kisvállalat marketingesének!

1.) Több eszközt kell ismerni és használni

Ha nem tudjuk egyetlen csatornán, egyetlen marketing eszközzel elérni a piacunkat, akkor nyilván többet kell alkalmazni. Ha kezd megváltozni az egyes eszközök hatásossága, akkor nyilván nem mindig tudjuk előre, hogy melyik eszköz mennyi eredményt fog hozni. Ha ez így van, akkor lehet, hogy több eszközt is ki kell próbálni, mint amennyit végül eredményesen fogunk tudni alkalmazni.

Mi következik ebből?

  • Több kísérletező szellemre, több kockázatvállalásra van szükség.

2.) Az eszközök egymást erősítik, az eredmények egymásra rakódnak

Szerencsére az egyes eszközök egymás hatását kiválóan erősíthetik. Nem csak arról van szó, hogy egymás mellett több médiában hirdetünk (bár lehet ez is a helyzet), hanem akár arról is, hogy egy adott ügyféljelöltet hosszabb, érdekesebb, sokoldalúbb értékesítési folyamattal tudunk elérni, ügyféllé konvertálni. Ez azt is jelenti viszont, hogy ha már felállt az értékesítési folyamat gerince, ha megvan a fő értékesítési rendszerünk, akkor minden további marketing eszközt arra használunk, hogy (a) növelje az ezen értékesítési folyamatba beáramló érdeklődők számát, vagy (b) növelje a folyamat valamely lépésének hatékonyságát

Mi következik ebből?

  • Ha nem működik elég jól az értékesítési folyamat, az első lépés nem az, hogy az egészet kidobjuk, hanem az, hogy elkezdjük a fentiek szerint erősíteni.
  • Van remény! Csak el kell jutni odáig, hogy a fő értékesítési folyamat felállt, és onnan már csak javul a helyzet!
  • Mindebben valójában semmi új nincs, ez a fajta gondolkodásmód eddig is működött. Pusztán arról van szó, hogy korábban enélkül is lehetett eredményeket elérni, ma már egyre kevésbé.

3.) Stratégiai szemléletmódra van szükség

Sokan a stratégiai szemléletmód alatt pusztán a hosszú távú gondolkodásmódot értik. Ez persze részben igaz: hosszú távú gondolkodás nélkül nincs stratégia. A stratégia azonban ennél jóval több. A stratégia arról szól, hogy tudjuk kik vagyunk, miért létezik a vállalkozásunk (értsd: hogyan teszi jobbá a világot), hogyan kívánjuk ezt megvalósítani, és ezek után minden apró döntést ezeknek rendelünk alá. (Ha érdekli a téma, itt egy kiváló forrás: Gary Harpst - A kiválóság hat alapelve).

Stratégiai szemléletmód nélkül nincs esély sem arra, hogy egy sok egymásra épülő elemből álló rendszer valaha létrejön.

Mi következik ebből?

  • Sokaknak nem fog menni.
  • Azoknak fog menni, akik hosszú távon és stratégiában gondolkoznak.
  • Azoknak fog menni, akik nem kapkodnak, hanem a higgadtak és a lényeggel foglalkoznak.

...ja, és még valami:

  • Ha megint egy vadonat új csodalámpáról hall, meneküljön, de legalábbis ne higgye el azonnal! :-)

...és az őrületesen jó hír!

Ha a fentieket figyelmesen átnézi, akkor azt hiszem, hogy saját maga is rájött már mit szeretnék mondani.

A jövő az intelligens, kicsi, rugalmas, gyors, éles eszű vállalkozóké és cégeiké!

Bízom benne, hogy ez Önnek is jó hírnek számít! :-)

Folytatjuk: megyünk mélyebbre, megvizsgálunk módszereket, hozunk esettanulmányokat, és jobbnál jobb ötleteket...


 

  

A jobbnál jobb ötletekre nagy szükség van. Várom őket :)

Péntek, 2011. Október 07. 15:38

Az alkalmazot tudás hatalom.

Nagyon nemes cselekedet a tudást tovább adni.

Mi is a vállalkozások meg segítésén dolgozunk

Köszi Balázs

Takács Imre
06-20-943-7178

Péntek, 2011. Október 07. 17:45

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!