Kinek NEM való a Kapcsolatépítő Nap? (...a vállalkozásfejlesztés különböző fázisait figyelembe véve...) | Internet-Marketing.hu

Kinek NEM való a Kapcsolatépítő Nap? (...a vállalkozásfejlesztés különböző fázisait figyelembe véve...)

Természetesen a tegnap általam említett VHK Kapcsolatépítő Nap sem való mindenkinek. Az alábbiakban néhány olyan szempontot fogok bemutatni, ami segíthet eldönteni, hogy érdemes-e ott lennie március 31-én.

Fontos: Itt most nem "...ha nem akar több pénzt keresni, akkor ne jöjjön..." típusú bugyutaságok következnek, hanem valódi szempontok, amiket érdemes átgondolnia.

Minden vállalkozás fejlesztésének különböző szakaszai vannak. Egy eszköz, módszer, technika vagy magatartásforma, amely az egyik fejlődési szakaszban elengedhetetlen, egy másik szakaszban akár kifejezetten káros is lehet. Ennek az egyik fő oka, hogy a magyar mikro- és kisvállalkozói világban a legtöbb vállalkozás erőforráshiánnyal küzd. Konkrétan: se pénze, se ideje. A vállalkozás tulajdonosa, aki egyben a szakember és az ügyvezető rohangál, mint pók a falon, és mindent megpróbál megvalósítani, amit jó ötletnek talál!

Nézze meg az alábbi ábrát! Ha a betűk különböző projekteket jelölnek, akkor Ön szerint melyik projektkezelési módszer hoz hamarabb eredményeket?

Hogyan kezeli projektjeit?

Azok vannak bajban, akik ezt nem tudva, minden tanítást egyszerre akarnak alkalmazni. Lehet, hogy a színpadról nem hangzik el túl gyakran, de nem minden szól mindenkinek!

Nézzük ezt konkrétan a kapcsolatépítés példáján:

(Az alább bemutatott vállalkozásfejlesztési szakaszok biztosan nem passzolnak tökéletesen minden vállalkozására, itt most nem a tökéletes leírás, hanem az illusztrálás a célom. A lényeg azonban az, hogy Önnek mindenképpen át kell gondolnia, hogy most éppen milyen szakaszban van a vállalkozása, mi a legfontosabb célja ebben a szakaszban, és hogy ezen időleges céljának megvalósulását elősegíti-e a Kapcsolatépítő Nap, vagy nem!)

Vállalkozási ötlet keresése: Ebben a szakaszban kifejezetten hasznos, hiszen lehet, hogy viszonteladni fog, lehet, hogy bedolgozni, lehet, hogy lemásolni valakit, "csak jobban", és még számos lehetőség van. Ennek az egyik legjobb ötlettára, ha eljön egy Kapcsolatépítő Napra, és ismerkedik, nézelődik, elemezget.

Termékfejlesztés szakasza: Ebben a szakaszban otthon ül és rajzol, szerkeszt, ír, dobozol, szervez - csinál bármit, ami ahhoz kell, hogy az ötletből eladható termék legyen. Szerintem itt kell legkevésbé a kapcsolatépítés, mert elviszi a fókuszt a lényegről, és a bevezethetőség időpontja csak csúszik és csúszik. Ha ebben a fázisban van, akkor könyörgöm ne jöjjön el! Hacsak nem olyan termék kifejlesztésén dolgozik, amelyhez muszáj partereket találni. Főleg gyártókat, vagy olyan viszonteladókat, akik már a fejlesztésben is besegítenek, például a tapasztalatukkal. Ha pl. profi webmester szolgáltatást készül indítani, akkor jöjjön el, mert tudok segíteni egy csomó ötlettel és együttműködési ötlettel! :-)

Intenzív bevezetés szakasza: Amennyiben teljesen új vállalkozásról van szó (ezen a területen még nem bizonyított sem a vállalkozás, sem maga a tulajdonos), akkor nem viszonteladó parterekkel indulnék, hanem hirdetéssel (ingyenessel és fizetőssel). HA már bizonyított, és a parterei jól ismerik Önt és/vagy cégét, akkor viszonteladó partnerekre nagy szüksége van, de másra nem annyira.

Növekedés szakasza: Ez az a szakasz, amikor a legtöbb partnerre van szüksége. A termék és a cég már bizonyított, már eladási statisztikák is vannak, pontosan meg lehet állapítani, hogy mennyit tud fizetni egy vevő megszerzéséért. Ekkor kellenek a viszonteladók, a keresztmarketing partnerek, ekkor érdemes HR területen is erősíteni, és ekkor érdemes alaposan átnézni, hogy hogy lehet a fajlagos költségeket csökkenteni, hogy minél több erőforrás legyen az intenzív növekedésre. HA ebben a szakaszban van a vállalkozása, akkor biztosan ott kell lennie a Kapcsolatépítő Napon.

És igen, természetesen minden más olyan esetben is eljönnie, amikor van egy konkrét célja, amikor tudja, hogy kivel, kikkel, miért és hogyan fog kapcsolatot keresni. Ezen cél hiányában inkább a Margit Szigetre, vagy a Hősök Terére érdemes elmenni (bámészkodni).

Egy rövid gondolat a végére, amiről még biztosan fogok máskor is írni: Mi a MarketingSzoftvereknél például SMS marketing kézikönyvünkkel veszünk részt (munkacíme: SMS marketing ötlettár és bevezetési kézikönyv) a rendezvényen.

Ez azt jelenti, hogy részben vevőjelöltekkel szeretnék megismerkedni. Ezt fogják csinálni a munkatársaim a standunkon. Én személyesen pedig legalább ilyen mértékben keresem azon weboldal készítő cégek ismeretségét, akik örömmel nyújtanának a jelenleginél profibb e-mail marketing és SMS marketing szolgáltatást ügyfeleiknek, ráadásul úgy, hogy az ügyfélnek is kevesebb pénzbe kerül, és neki webmesterként is több pénze és ideje lesz.

Ha tehát úgy érzi, hogy webmestere "nem elég erős e-mail marketingben" (pl, nem tökéletesek az e-mail hírlevelek, amiket az Ön számára kiküld), nyugodtan ismertessen össze minket, olyan konstrukciót tudunk nyújtani, amivel Ön jár a legjobban, de a weboldal készítő is ugyanilyen jól jár!

Körülbelül Önnek is ilyen pontosan érdemes meghatározni, hogy miért megy a Kapcsolatépítő Napra, és akkor nagyon gyorsan megtérül az a tíz Magnum jégkrémnyi összeg, amit a belépődíjra fog fordítani!

FONTOS KIEGÉSZÍTÉS: Az imént láttam az e-mail-t, hogy ma du. kettő óra körül elfogynak a kedvezményes jegyek, és jön a teljes jegyár. (Kb. 20 jégkrém ára körülre becsülöm...)


 

:o)

Nagyon tetszik ez a tíz Magnum jégkrémnyi duma :o)

Nekem azt hiszem, hogy ötletcsökkentő tréningre lenne most leginkább szükségem.

Csütörtök, 2010. Március 11. 12:40
  

Szia Rita,

Ezt az állapotot ismerem. Vannak konferenciák, amikre "illik" elmennem, és már előre rettegek, hogy mennyi vadi új projekt ötletem lesz...

Nekem a megoldás a "Szent és Sérthetetlen Prioritási Lista". Attól ugyanis nem térhetek el, csak az üzlettársam "engedélyével".

B.

Csütörtök, 2010. Március 11. 12:43
  

:o) Jó ötlet, lehet, hogy nekem is be kellene vezetnem a szent és sérthetetlen jelzőket :o)

Csütörtök, 2010. Március 11. 13:16
  

Aktív növekedési fázisban vagyunk, partnerkapcsolatokat építünk....sokat :-))

Csütörtök, 2010. Március 11. 13:17

Balázs, honnan tudtad, hogy ezen filózok?

Hirtelen felindulásból :-) regisztráltam.
Utána elhatároztam, hogy mindenképpen megkérdezlek benneteket, ajánljátok-e nekem most ezt a rendezvényt (tudva magamról, hogy tanulni mindig hajlandó vagyok, csak kérdés, ennek van-e itt az ideje).
Balázs, köszönöm! Nem fog elmenni 1 teljes napom, most már biztos vagyok benne, hogy feleslegesen.
Kérlek, javíts ki, ha tévesen ítélem meg a helyzetem.

Csütörtök, 2010. Március 11. 13:50
  

Szia Éva!

Lehet, hogy most elbizonytalanítalak, de a Te esetebben nem ennyire egyértelmű nekem a helyzet.

Bizonyos sajátosságok miatt ugyanis úgy látom, hogy nem egyértelműen befutó a terméked (erről már sokat beszéltünk, a célcsoportod elérhetőségéről beszélek).

Én a Te helyedben ha elmennék (ha van rá mód), akkor azért tenném, hogy:

a.) olyan partnert találjak, aki valamilyen módon már eléri a célközönségemet és tőle először inkább infót gyűjtenék, hogy mit hogyan csinál. Megpróbálnám megérteni jobban a célpiacot. Tehát nem viszonteladót keresnék azzal, hogy én beszélek, hanem keresném azt, aki tapasztalatból tud nekem mesélni a célpiacomról. (Megkeresném, figyelmesen és csodálattal hallgatnám, és bátorítanám, hogy "tanítson" még.)

VAGY

b.) ötletet gyűjtenék arra, hogy hogyan lehet másképp hatékonyan pénzzé tenni azt a szaktudást, ami neked megvan

Mit gondolsz?

Üdv,
Balázs

ui.: a többieknek mondom: Éva ügyfelünk, ezért ismerem, és ezért tudok véleményt mondani. Akit nem ismerek ennyire, annak nem mondanék ilyen határozott gondolatokat

Csütörtök, 2010. Március 11. 15:00
  

Köszönöm, ezért kérdeztelek, mert ismered a helyzetemet!
Mind a két lehetőség a "menetel" felé billenti a mérleget.
Üdv,
AÉva

Csütörtök, 2010. Március 11. 15:23

Egynek minden nehéz soknak semmi sem lehetetlen. /Széchenyi Istv

"A világ legjobb ötletéből sem származik semmi hasznod, ha nem kezdesz vele valamit. Aki tejet akar, az ne üldögéljen egy fejőszéken a rét közepén abban a reményben, hogy egy tehén odacurukkol hozzá."

"Az életben azok a legsikeresebbek, akiké a legjobb információ."

Csütörtök, 2010. Március 11. 19:14

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!