E-mail marketing kontra social media (és egyebek) - Melyik online kommunikációs eszközt válasszam?

Egy ideje már folyik a diskurzus itt is ott is, hogy melyik online kommunikációs eszközt érdemes "választani".

E-mail marketinget? Keresőmarketinget? Közösségi oldalakon folytatott marketinget? A vita valószínűleg örök lesz, de az alábbi pár gondolat segíthet eldönteni, hogy mely online eszközök kombinációval érheti el a legtöbb eredményt.

1.) Először is mit jelent, hogy "Melyiket válasszam?"?

Nagyon egyszerű: Melyik legyen az az eszköz, amelynek a megtanulására és alkalmazására vállalkozóként, online marketingesként szűkös időmből és egyéb erőforrásaimból a legnagyobb részt szakítsam ki? Mert az világos, hogy nem szánhatok mindenre ugyanannyi erőforrást, mert annak semmi más nem lenne az eredménye, mint hogy szétforgácsolódik az időm és nem jutok sehová.

2.) Másodszor mit jelent, az hogy "legjobb online kommunikációs eszköz"? Sőt, mit jelent az, hogy "kommunikációs eszköz"?

Valami olyasmiről van szó (jelzem nem vagyok elméleti szakember - én csak csinálom), hogy melyik az a mód, amivel a leghatékonyabban tudom eljuttatni értelmes és hasznos üzenetem a legtöbb célszemélyhez, méghozzá a megfelelő módon?

A definícióból kis gondolkodás után látszik, hogy ezt csak több eszköz kombinált használatával lehet megvalósítani, DE...

...de már csak a közelmúlt egymásnak (és nekem is :-) sokszor ellentmondó hozzászólásaiból is látszik, hogy ahol a legnagyobb eredményt lehet elérni, és ahol ezzel egyidejűleg a legnagyobb hibát lehet elkövetni, az az e-mail marketing.

Sokan sokszor mondják, hogy "a vállalkozók túlterheltek", "senki nem olvas el semmit", stb., miközben az egyik legnagyobb (és szűken értelmezett kategóriájában egyértelműen a legnagyobb) hazai e-mail marketing szolgáltató társtulajdonosaként pontosan látom, hogy ezen vélemények semmit nem változtatnak azon a tényen, hogy a legnagyobb eredményeket összességében mégis csak azok az ügyfeleink zsebelik be, akik "vér profik" az e-mail marketingben.

De térjünk csak vissza korábbi definíciómhoz: "Melyik az a mód, amivel a leghatékonyabban tudom eljuttatni értelmes és hasznos üzenetem a legtöbb célszemélyhez a megfelelő módon?"

Ebben a definícióban a legfontosabb tényező a mennyiség és a kontroll kombinációja.

Azaz melyik eszköz (-ök kombinációja) teszi lehetővé leginkább kontrollált módon (időpont, gyakoriság, körülmények, stb.) a legnagyobb számú célszemélyhez való eljutást?

A választ pedig az alábbi ábra világítja meg...
(jelmagyarázat: A = feliratkozás; B = első vásárlás)

Kontrollált marketing kommunikáció az e-mail marketing segítségével

Hamarosan pedig a kivételekről is írok, de addig is a következő részben Schlingloff Sándor hosszú hallgatás után egy rövid videóban üzen azoknak, akik már próbálták az e-mail marketinget, de nekik "nem működött"...


 

Re: "Melyiket válasszam?"

Kulcskérdés!

Ugyanakkor túlságosan speciális, ahhoz, hogy az ajánlat, a célszegmens demográfiai és pszihográfiai ismerete nélkül megmondja a frankót bárki is!
De azért kíváncsian várom a reakciókat! ;)

Freelance71

ui.: az még nincs is a képben, hogy az internetet sem mindenki használja ilyen mélységbe, illetve aki nincs is az internet közelében?
uui.: egyik ügyfelem épp olyan témában utazik ahol kimondottan ajánlottam neki megjelenésként, a fiatalokat csábító megosztó, és kapcsolati portálok használatát

Péntek, 2009. Szeptember 18. 13:24

Mi a legjobb?

Szerintem is örök téma marad, én személy szerint mindegyiket használom. Mindenhol fel kell építeni magunkat.
Az olvasok igaz, hogy végig olvassák a hosszú leveleket is és a rövideket is.

Lényeg szerintem a személyességen alapszik.
Név
Fotó
Elérhetőség

Hiteles ember, korrekt cég, minőségi áru, és korrekt fizetés.

Csepregi Balázs és Schlingloff Sándor

Ennyi a varázslat

Péntek, 2009. Szeptember 18. 13:54

Kerdes, kit akarunk megszollitani

Szerintem a kerdes az, kit akarunk megszollitani.

Ha az ifju nemzedeket, minden ujdonsagban bennevagyok tipust, akkor erdemes, twitter, Iwiw, facebok stb. helyen kampanyolni.

Ha elfoglalt, aligvanidomvalamire kisvallalkozot, akkor email marketing, offline direktmail, utos weboldal, esetleg szakmai ujsagokban hirdetes.

Szerintem. En is elkezdtem "csipogni" a twitteren, de mivel nem az a korosztaly es tarsasag a celpiacom nagyon ritkan foglalkozom vele. Sot, most mar en sem olvasom, egyszeruen tul sok az info. Nem hiszem el, hogy valaki 30-40 tweet-nel tobbet tudjon ertekes modon hasznositani (szandekosan irtam sokat).

Ugy latom. Balazs is minimalisra csokkentette az efalyta kommunikaciot.

Szoval kerdes kia celpiac, es milyen forumokat, milyen eszkozoket hasznal.

Szerintem.

Udv, Zsolt

Péntek, 2009. Szeptember 18. 15:43

Just to make the point...

Szia Zsolt,

Ez most egy fontos kérdés, ezért szokásommal ellentétben vitába szállok, de tudd, hogy ez nem személyes! ;-)

Az ügyfeleink 95%-a olyan online célpiacok felé értékesít, akiket el lehet érni e-mail-ben*. Ergo az írásaimat nekik szánom, és nem az 5%-nak. Ezért kérlek ne mondd, hogy "de a 16 évesek...."!

Ez azért lényeges, mert a fenti ábrán az "A" pont a vízválasztó. Az "A" ponttól balra keletkezik az adatbázis, és tőle jobbra a bevétel, és még jobbra, túl a "B" ponton, és a papír szélén a profit. Azt látom, hogy ezt a tényt nem lehet eléggé hangsúlyozni! ...és még így is túl kevesen csapnak a homlokukra....

Az "A" ponttól balra alakíts ki olyan "portfóliót", ami a számodra a legnagyobb adatbázis növekményt hozza, de könyörgöm, a pénzt az "A" ponttól jobbra, a "B"ponton túl fogod megkeresni.

Mit kell mindehhez megtanulni naggggyon profin?

Az "A" ponttól balra csak simán válassz kedved szerint, és csináld azt, amit neked könnyű eredményesen csinálni.

De az "A" ponttól jobbra NINCS VÁLASZTÁSOD: Ott az adatbázis marketingben, és az e-mail marketingben KELL profivá válnod. Ha ezt nem teszed, akkor minden más csak ALIBI TEVÉKENYSÉG.

Üdv,
Balázs

* : Kérem senki ne mondja, hogy "...de Balázs, vannak akiket nem lehet elérni online...", mert ez egy INTERNET-marketing témájú blog, ahol arról van szó, hogy hogyan érjük el azokat az INTERNETEN, akik ott vannak az INTERNETEN... OK? :-)

Péntek, 2009. Szeptember 18. 17:38

Koszonom

azert csak kibujt a szog a zsakbol?

Ezert kedvelem Jezust is. "Rebuszokban beszel" de aki rakerdez, annak valaszt ad. Koszonom szepen a neha lassabb felfogasuak neveben is.

Elnezest a "lassabb" felfogasuaktol.
Szep estet, Zsolt

Péntek, 2009. Szeptember 18. 21:28

Ezt nem mondtam

Ezt azert nem mondtam,
"Ezért kérlek ne mondd, hogy "de a 16 évesek...."!

csak egy pelda,

tegnap voltam egy uzletembernel, akitol elektromos futotestet vasaroltam az irodamba.
Ha nincs az online muhelygyakorlat akkot futo - huto klimat szereltem volna. Nektek koszonhetem, hogy energiatakarekosabb megoldast talaltam. Ha nincs a Profitkepzo akkor most egy nagysagrendekkel dragabb megoldast valasztottam volns, es a szomoru, hogy hiba kerestem volna nalunk Szlovakiaban energiatakarekos megoldast.

Nektek koszonhetoen egy energiatakarekos megoldast kinalhatok az erdeklodokek, es uj vevoket az ugyfelemnek.

Viszont ez nem jott volna letre csak az Iwiw -nek vagy a Twitternek a segitsegevel !!!

Van celpiac, van cel, van kozvetito (kommunikacios) kanalis es van felsobb befolyas, de a kanalis szerintem celpiac fuggo.

Udv, Zsolt

Péntek, 2009. Szeptember 18. 21:40

Kommunikációs kanális

email marketing OFF

mennyit jelent egy szó...
Zsolt, remélem nem veszed személyeskedésnek, csak az jutott eszembe, hogy én nemzetközi piacra kommunikálok, és a Te magyartudásod fényévekkel jobb, mint az én angoltudásom.
Bár a kanális és a csatorna szó ugyanazt jelenti, ha szennyvízelvezetőről beszélünk, viszont ebben az esetben kommunikációs és értékesítési csatorna a használatos kifejezés.
Képzelem, mennyit vigyoroghatnak az angol anyanyelvűek az írásaimon.

Az, hogy pozitív, vagy negatív-e így a megitélés, az úgyis kiderül a reakciókból, ha nem túl udvariasak

ON

Csütörtök, 2009. Szeptember 24. 12:15

csatorna

itt mindent megtudhtsz a kommunikaciorol

Hétfő, 2009. Október 05. 15:49

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!