A mikrovállalkozások és a közösségi média: Kinek óriási haszon, kinek folyamatos veszteség!

Miközben egyre több mikró- és kisvállalkozás lódul meg a közösségi média felé, sokan figyelmen kívül hagyják azt a valódi veszélyt amit a közösségi média túlzott alkalmazása jelenthet egy ilyen vállalkozás számára. Egyre többen beszélnek a közösségi médiában rejlő lehetőségekről, miközben a veszélyekre kevesen hívják fel a figyelmet.

Egy mikró- illetve kisvállalkozásnak (főleg a mikróknak) nagyon sokszor ugyanis az idő a legszűkösebb erőforrása, és ez az idő leginkább a cégtulajdonos és egyben cégvezető idejét jelenti. Éppen ezért, ha a cégvezető, aki sokszor egyben a cég egyetlen marketingese is, az alap marketing feladatok elvégzése, vagy még inkább az alap marketing rendszer létrehozása HELYETT foglalkozik a közösségi médiában való megjelenéssel, akkor az a haszon, amit az egyik oldalon szerez, lehet, hogy sokkal komolyabb hátrányt halmoz fel a másik oldalon...

Marketing alapfeladatok kontra újdonságok

Hogy mit értek marketing alapfeladatok alatt? Hadd kezdjem kicsit messzebbről!

Ahogy a MailMaster szoftver az évek alatt kezdte kinőni az "e-mail szoftver" kategóriát, úgy merült fel ügyfeleinkben egyre többször és többször a rendszeres képzés igénye. Amikor pár hónappal ezelőtt hozzáláttam kidolgozni a MailMaster új képzési rendszerét, igyekeztem a kályhától indulni, és azzal kezdtem, hogy számba vettem, hogy mit is csinálnak legeredményesebb ügyfeleink igazán jól, és mi az, amivel egyáltalán nem is foglalkoznak.

Komolyan átgondoltam, hogy mi mindent láttam működni és nem működni az elmúlt 10 évben a több tucat weboldal készítési és üzemeltetési projekt, a több tucat online stratégia kidolgozás, a több száz konzultáció, weboldal elemzés és webkonferencia és a sok száz MailMaster együttműködés során.

Igyekeztem elvonatkoztatni mindentől, amit bármilyen hazai vagy külföldi gurutól hallottam vagy olvastam, és első körben tényleg csak azt néztem, hogy mit csinálnak jól azok, akik igazán eredményesek lettek.

(Persze kizárólag olyanokra gondoltam, akik NEM marketing vagy online marketing terméket árulnak, hanem valami "valódi" terméket vagy szolgáltatást, hiszen a marketinges és a nem marketinges piac NAGYON különbözik egymástól.)

Viszonylag hamar meg is találtam a közös pontokat az általam vizsgált ügyfeleink módszereiben, melyeket összevetettem saját tapasztalataimmal is.

...az eredmény egyszerre volt sokkoló és rendkívül lelkesítő...

Egyrészt egy nagyon egyszerű, nagyon könnyen megvalósítható "recept" képe rajzolódott ki előttem, mely receptben túlsúlyban vannak a jól bevált, "régi" technikák. Azt is észrevettem, hogy az "új technikák" alkalmazása csak azoknak hozott bármilyen említésre méltó eredményt, akik az alap marketing technikákat rendszerszinten alkalmazták vállalkozásukban. Ez rendkívül lelkesítő volt.

Másrészt saját magunkon elmerengve arra is rájöttem, hogy a receptben szereplő dolgok közül mi magunk is mennyire kevés dolgot csinálunk igazán jól, a többségüket pedig csak viszonylag jól, vagy egészen "bénán", és még így is egy közel 100 milliós vállalkozást építettünk fel! Ez is rendkívül lelkesítő volt, hisz a bénaságaink óriási fejlődési potenciált jelentenek.

Mindezekből három fontos következtetést szűrtem le:1.) HA a megfelelő pár dolgot, az "alapmunkát" csinálja az ember, akkor még nagyon jól sem kell csinálni, elég, ha viszonylag rendszeresen, és elég hosszú ideig csinálja őket!

2.) Ha pedig arra "vetemedik", hogy nem csak rendszeresen, de jól is csinálja ezeket a lépéseket, akkor valami elképesztően hatalmas vállalkozást lehet felépíteni!

3.) Ha az alapmunkát nem csinálja az ember, akkor halálosan mindegy, hogy milyen vadonatúj csodamódszert alkalmaz, nem épül stabil vállalkozás, és stabil bevétel, sőt, általában még instabil sem.

Azért ez elég lelkesítő, nem? - Mert számomra nagyon is az!

Innentől ugyanis már csak az a kérdés, hogy, hogy mi is az a "megfelelő pár dolog", vajon ezek a dolgok mennyire egyszerűek vagy bonyolultak, és hogy mennyire fogja tudni Ön is megcsinálni ezeket?

Nos, biztosíthatom, hogy:

1.) Egyáltalán nem bonyolult dolgokról van szó, sőt, a nagy részük rendszerbe foglalható, azaz rá lehet bízni valamilyen szoftveres automatizmusra, valamilyen delegálható emberi munkafolyamatra, vagy ezek kombinációjára. (Azért egy vállalkozónak ezek elég jó hírek, nem?!)

2.) Annyira univerzális, mégis annyira konkrét dolgokról van szó, hogy úgy döntöttem, a jövőben ennek a receptnek az oktatása lesz a MailMaster online marketing tréning rendszerének alapja. Ráadásul annyira hiányoznak ezek az alapok a mikró- és kisvállalkozások mindennapjaiból, hogy úgy döntöttem, ezt az anyagot nem csak ügyfeleinknek, hanem minden online marketing iránt érdeklődőnek fogjuk oktatni.

Ennek az oktatási sorozatnak az első lépése a....

Az Online Marketing legegyszerűbb, mégis bizonyítottan működő receptje
2 x 90 percben

...című szemináriumunk, melynek első alkalma július 15-én, azaz jövő csütörtökön kerül megtartásra.

Ezek alapján a legnagyobb jóindulattal azt javaslom, "látogasson" meg szemináriumunkon, hogy végre virágnyelv helyett konkrétumokban beszélhessek, és hogy átadhassam Önnek azt a receptet, amely ennyire fellelkesített engem is!


 

Vannak...

Vannak dolgok amikbe valószínű egyet tudnék veled érteni, szívem szerint ott lennék! :)

Péntek, 2010. Július 09. 15:40

Hogyan fogjátok oktatni?

...mert bármennyire is szeretnék, nem tudok részt venni a szemináriumon. Van esély, hogy az ügyfelek hozzájussanak egy audió vagy videó anyaghoz?
Esetleg egy webináriumot is el tudnék képzelni, bár az is időhöz kötött, de legalább az utazás része kimarad.

Péntek, 2010. Július 09. 19:37
  

Lesz ez a szeminárium, ami az Online Marketing Alapszemináriumunk (07.15.). Ez szól nem ügyfeleknek is.

Utána jön a a MailMaster ALAP Tréning (07.29), majd a MailMaster HALADÓ Tréningek. A MailMaster Tréningeket pedig fel fogjuk venni, és elérhető lesz az ügyfeleink számára.

Ez így ok?

Üdv,
Balázs

Szombat, 2010. Július 10. 8:02
  

Ez jó, ha elérhető lesz, mivel sok ügyfeletek nem fog tudni részt venni, de ha hozzájut az anyaghoz, az dupla segítség: ügyeseb, eredményesebb vállalkozó, elégedettebb vevő.

Szombat, 2010. Július 10. 9:12
  

Nekem az ilyen jellegű felvételek kapcsán csak az a "félelmem", hogy vajon tényleg leül-e az ügyfél megnézni, és vajon végig bírja-e nézni egy nap anyagát.

Mert ha ott van, akkor tuti végignézi. De ha otthon, akkor talán könnyebben elmarad (örökre).

Persze biztos vannak olyanok is, akik leülnek, és végignézik. Nekik csináljuk :-)

Üdv,
Balázs

Szombat, 2010. Július 10. 9:40

Elbizonytalanodtam

Most egy kicsit elbizonytalanodtam. Nyilván, hogy ti a Mail Masterre alapozzátok a dolgokat, de ha valaki, mint pl én :) nem, attól azért ajánlod az alap szermináriumot? Mert a továbbiak egyértelműen a Mail Masterről fognak szólni, ha jól vettem ki a szavaidat. Ha én ragaszkodom a saját kis cuccaimhoz, akkor nekem nincs értelme ezen részt venni?

Hétfő, 2010. Július 12. 3:11
  

Szia Nóra,

Szerintem valamit félreértettél. Laci MailMaster felhasználó, és a vele való diskurzus a július 29-i ügyfeleknek szóló MailMaster tréningre vonatkozik. Te viszont a 15-i szemináriumra jelentkeztél.

Ennek az első előadása totál eszközfüggetlen. A második előadás pedig eszközöket mutat.

Így már ok?

Üdv,
Balázs

Hétfő, 2010. Július 12. 8:42

Ok :)

Rendben, akkor ott leszek!

Hétfő, 2010. Július 12. 12:21

kérdés

Az első előadásról is készül videó?
Valamelyik válasz mintha nem ezt sugallaná.
Nem tudok részt venni, de szivesen megnézném.
Üdv
János

Hétfő, 2010. Július 12. 11:45
  

Köszönöm a kérdést. Még nem dőlt el, hogy a július 15-i szeminárium anyagát milyen formában fogjuk rögzíteni és terjeszteni, de nem eltökélt szándékunk, hogy terjesszük.

Üdv,
Csepregi Balázs

Hétfő, 2010. Július 12. 12:01

valóban

Teljesen egyetértek azzal, hogy egy mikro vállalkozásnak nincs mit keresnie a facebookon. Csak elvesztegetett idő. Egyelőre a facebook nem tudja a megfelelő előnyöket nyújtani a mikro vállalkozások számára!

Kedd, 2010. Augusztus 17. 20:31

Facebook

A Facebook nem egy komoly piac, "gyerekek" találkozóhelye, ahol csak próbálkoznak a cégek, de sikereket nem érnek el azzal, hogy "lájkolnak" vagy nem....

Kedd, 2010. Augusztus 24. 15:11

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!