Kreatív e-mail marketing sokszoros eredményességgel...

Mai blogbejegyzésemben egy olyan új e-mail marketing módszert mutatok be Önnek, amely módszer - több más tényező mellett az elmúlt hét napban cégünk történetének egyik legsikeresebb kampányát eredményezte...

Egy olyan módszerről van szó, amely módszer a vezető hazai és nemzetközi e-mail marketing szoftverek révén egyre több vállalkozás számára érhető el, és amely módszer a közeljövőben egyre többeknek fog jelentős eredmény-növekedést hozni.

Ami miatt viszont különösen érdemes odafigyelni az alábbiakban az az, hogy a módszert - jellegénél fogva - egyszerűen lehetetlen ellesni a versenytársaktól. Vagy megtanulja valakitől, aki megosztja Öntől, vagy soha nem fogja megismerni, sőt, még azt sem fogja észrevenni, ha valaki az Önnel való levelezés során alkalmazza!

Ezen új módszer a tartalom személyre szabás, melyet semmiképpen sem szabad összekeverni a megszemélyesítéssel!

A megszemélyesítés azt jelenti, hogy e-mail marketing szoftverünk behelyettesíti a címzett nevét (vagy egyéb adatát) a levél tartalmába, ezzel is kicsit személyesebb érzetet adva a kommunikációnak. Ez ma már alapkövetelmény az e-mail marketing szoftverek felé, és senki nem esik hanyatt tőle (bár még mindig kapok "Tisztelt Ügyfeleink..." kezdetű leveleket, ami szerintem 2011-ben már egyre inkább ciki...)

A tartalom személyre szabás: személyre szabott, mégis tömeges kommunikáció!

Arról van szó ugyanis, hogy a feliratkozókkal való folyamatos kapcsolattartás során újabb és újabb információkat begyűjtve lehetőségünk adódik a feliratkozónak küldendő tartalom egyes blokkjainak a feliratkozó jellemzőitől, preferenciáitól, korábbi történetétől függő megjelenítésére vagy meg nem jelenítésére. Természetesen ezt egyedi fejlesztésű e-mail marketing szoftverekben már korábban is alkalmazták, ezek azonban eddig csak nagy költségvetésből gazdálkodó vállalkozásoknak voltak elérhetőek.

Az áttörést az jelenti, hogy ezt az egyszerűnek tűnő, viszont igen komoly technológiát igénylő funkciót hamarosan már a bárki által használható, könnyen elérhető e-mail marketing eszközökben is egyre másra meg fogjuk találni, és általa sokkal magasabb szintű személyre szabást, és ezzel sokkal magasabb színvonalú kapcsolattartást és értékesítést tudunk megvalósítani, mint korábban.

Csak képzelje el a következő eseteket:

  • Más termék reklámja szerepel az e-mail-ekben (pl. az oldalsávban) függően attól, hogy vásárolt-e már az illető egy adott termékből vagy nem, vagy hogy mekkora a cége, mi a beosztása, vagy mondjuk a reklám ugyanaz, csak kicsit más a megfogalmazás.
  • Más érvelés szerepel egy értékesítési e-mail-ben attól függően, hogy az előző kampány utáni kérdőívben mit válaszolt a feliratkozó.
  • A leiratkozási információt más körítő szöveggel helyezzük el, függően attól, hogy milyen régen és milyen forrásból származik a feliratkozó. 

Annak érdekében pedig, hogy minél könnyebb legyen elképzelni, íme néhány illusztráció...

Mostantól sokkal könnyebb a szövegírás is...

A szövegírásban még a gyakorlott szövegírók számára is az az egyik nagy nehézség, hogy hogyan írjanak úgy szöveget, hogy a címzettek különböző csoportjaihoz is passzoljon a szöveg. Hiszen ha tényleg jó szöveget akarok írni, akkor azt a feliratkozók különböző csoportjainak külön-külön írom meg, viszont így pillanatok alatt ott tartanék, hogy a különböző variációk miatt akár 16 verziót is készíthetek...

A fenti megoldás segítségével mostantól nem kell kompromisszumot kötni! Ha az olvasók egyik - jól meghatározható - része más nyitómondatot igényel, ezt egyszerűen meg tudja tenni, méghozzá anélkül, hogy külön levelet kellene nekik összeállítani. Ha a korábbi vevőknek kicsit másképp fejezné be a levél utolsó bekezdését, akkor ezt is megteheti, méghozzá, anélkül, hogy újabb levélverziókat kellene készítenie...

Én magam még csak pár hónapja alkalmazom a fent bemutatott technikát, de máris azt állíthatom, hogy a szövegírás könnyebb lett, az eredmények (megrendelési arányok) pedig folyamatosan növekednek: Tegnapelőtt fejeződött be cégünk eddigi történetének egyik legsikeresebb kampánya, amely minden csinnadratta nélkül is rekord eredményeket hozott.


 

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!