Marketing szörnyeteg született! (Mitől és hogyan működik a Dolog - I. rész) | Internet-Marketing.hu

Marketing szörnyeteg született! (Mitől és hogyan működik a Dolog - I. rész)

Amikor még évekkel ezelőtt, a nemzetközi piacra koncentrálva elkezdtem legyártani a DOLOG első változatát, még csak nem is sejtettem, hogy ez lesz belőle. Bár egy hosszú útnak még most is csak az első lépéseit tettük meg az eredmények, minket is megdöbbentenek.

A maga összetettségében és a vele szemben támasztott magas elvárások fényében a DOLOG első változatának talán még csak működnie sem lenne szabad, nemhogy számottevő eredményeket produkálni!

Ennek ellenére a DOLOG nem csak működik, de minden elvárásunkon felül teljesít...

Úgy értem, néhány gyerekbetegség kiküszöbölése után szinte hibátlanul teszi amivel megbíztuk, és még sokkal sokkal többet is...

...megteremtettünk egy marketing szörnyeteget, amely képes elevenen felfalni a konkurenseit!

(Annyira pedig már gondolom ismer minket, hogy tudja, mindezt nem dicsekvésként mondjuk, hanem azzal a tiszta szándékkal, hogy a szükséges finomítások elvégzése után az Ön kezébe is oda tudjuk adni ezt a marketing szörnyet!)

Mi a DOLOG és miben rejlik „rettenetes" titka?!

A DOLOG végtére is nem más, mint egy értékesítő robot, sőt, sokkal inkább egy marketing robot!

A DOLOG ugyanis MINDENT megtesz, amit egy jó üzletkötő képes megtenni, sőt a jellegénél fogva még ennél sokkal többre is képes!

A DOLOG egy adatbázis kezelő és marketing automatizálási rendszerrel összekötött interaktív flash videó, amely az élőszavas, a hagyományos tárgyalások, a beszélgetésen alapuló értékesítés elemeivel kommunikál.

A legfőbb jellemzői között mindenképpen meg kell említenünk a személyre szabottságát, az emlékező képességét és a személyességét - amely nem azonos a személyre szabottságával. A személyesség az Önnel való találkozás érzetét jelenti.

A DOLOG sokaknál vagyonokat termelhetne, de nem lesz mire ráépíteni...

FONTOS: Soha ennyire nem volt nagy jelentősége az Internet Marketing alap és haladó ismereteinek és az azokban való jártasságnak. Miközben ez a rendszer eredmény-többszöröződést jelenthet, NEM jelent csodamódszert amely feleslegessé teszi az alapismereteket! Sőt pont az ellenkezője! Ez a rendszer még tisztábban felszínre hozza az esetlegesen fennálló szakmai hiányosságokat, és kötelezővé teszi az alapok gyors és kompromisszummentes elsajátítását.

Hogy miért?

A válasz viszonylag egyszerű: A DOLDOG nem tesz feleslegessé szinte semmit, csak megtöbbszörözi a hatékonyságát annak ami van. Ha valakinek a megértése az Internet marketing területén alacsony vagy, ne adj' Isten a nullához közelít, ennek a többszöröse is nulla, vagy egy értékelhetetlenül alacsony szám.

Ha egyszer megérti, hogy mit tehet a DOLDOG Önért, semmit sem fog jobban bánni, mint hogy még nagy lyukak vannak a felkészültségében.  Pont ezért a mi esetünkben a DOLOG egyik legfőbb megbízása az, hogy segítsen Önnek a NÉLKÜLÖZHETETLEN alaptudáshoz a lehető leggyorsabban és a lehető legjobb feltételekkel hozzájutni.

Legyőzni az információs stresszt, ellensúlyozni a vásárlási kedv csökkenését, és harcba szállni a semmiből előtűnő konkurensek tömegével?!

Erre szólt a DOLOG eredeti megbízása. Eredetileg semmi mást nem akartunk, mint létrehozni egy marketing eszközt ami „mindössze" áttöri azt a három (+1) akadályt amiről a videóinkban is beszéltünk, és amelyek megfoszthatják Önt a bevételeinek jelentős részétől.

Ezeknek a nehézségeknek a mély, valódi orvoslása a személyes kiszolgálás, a személyre szabott kiszolgálás, tanácsadás, értékesítés és ajánlattétel útján valósítható meg leginkább. Ez a személyesség az, amit a DOLOG-tól vártunk.

Lássuk hogyan is működik mindez a gyakorlatban:

A) Az információs stressz okozta korlát áttörése

  • Erőteljes felütés: A DOLOG azzal, hogy lehetővé teszi, hogy rendkívül leegyszerűsítsük a felületet (nem kell MINDENT kiírni), képesek vagyunk egy rövid, de átütő üzenetet olyan hangsúllyal átadni, ami áttör a stressz falon.
  • Azonnali személyesség: Mivel a DOLOG az első másodperceket követően, a legnagyobb előny közlését követően interaktívvá és így személyessé válik, ez rendkívüli mértékben növeli a látogatóban a készséget a további odafigyelésre. Ezzel együtt megjelenik a jogos remény a személyre szabott kiszolgálásra, és a későbbi megoldásra és ajánlatra, ami végtére is PONT az, amit a látogató vár tőlünk.
  • Technológiai újdonság: A videótechnika alkalmazása, a párbeszéd lehetősége, az az élmény, hogy a videó ténylegesen reagál ránk, egy olyan különlegesség, érdekesség ami önmagában is méltó a látogató figyelmére.
  • Lehetőség a szórakoztatásra: Mivel a DOLOG egyszerre legalább három csatornán kommunikál egyidejűleg, minden lehetőségünk megvan rá, hogy a befogadási élményt szórakoztatóvá tegyük. A DOLOG videóval, hanggal és a szöveggel, és/vagy animációval kommunikál egyidejűleg. Ha csak arra gondolok, hogy a videóban a várakozási idő alatt ott áll egy fickó, aki egy kicsit türelmetlenkedik és mindig más módon fejezi ki, hogy reakciót vár a látogatótól, már ez önmagában is élménnyé teheti a befogadást. Ezzel az eszközrendszerrel nagyon könnyű viccessé, látványossá, vagy akár drámaivá alakítani a befogadási élményt.

B) A vásárlási kedv csökkenésének ellensúlyozása

Miközben a vásárlási készség nyilvánvalóan alacsonyabb, nem szűnt meg. Az embereknek most is KELL vásárolniuk ahhoz, hogy az életük előre mehessen. Mindössze arról van szó, hogy sokaknak kevesebb a pénzük, óvatosabban költenek, és hajlamosabbak a halogatásra.

Lássuk hogyan segít ezen a DOLOG:

  • Igényfelmérés: A valódi igények felmérésével a látogató megérti, hogy egy neki való, az Ő tényleges igényeinek és szükségeinek megfelelő megoldást keresünk neki. Ha egyáltalán valamit is, akkor ez az amit talán a leginkább hajlandóak vagyunk megvenni.
  • A költési kedv felmérése: Persze vannak helyzetek, amikor egyszerűen NINCS pénzünk, vagy ami legalább ennyire valós korlát, hogy bár van pénzünk mégsem akarunk költeni. A DOLOG képes megállapítani, hogy milyen cél érdekében, milyen sürgősséggel mennyit hajlandó a látogató költeni és aztán minden későbbi kommunikációt ehhez igazítani. Ennek megfelelően a vevő azt éli át, hogy az ajánlat amit kapott MINDEN szempontból illik hozzá és a pénztárcájához.
  • A költési kedvnek és igényeknek megfelelő értékesítési üzenet és ajánlat: Ez az amit az imént is megemlítettem. Ha DOLOG tudja, hogy mit, miért és menyiért szeretne a látogató akkor ezután csak erről beszél vele. Személyre és pénztárcára szabott ajánlat, annak megfelelő meggyőzés és értékesítési folyamat.
  • A személyre szabottságból fakadóan a bizonytalanság csökkentése: A vevő jelölt tudja, hogy azt kapja, ami neki való. Ráadásul nem egy személytelen weboldaltól rendel, hanem egy valódi embertől, aki törődött vele és aki a nevét adta az ajánlatához. Nagyon hasonlóan ahhoz ami egy boltban egy rendkívül jó eladóval való beszélgetés során történik velünk.

Mindennek a technikai megvalósulásáról még jóval többet is elárulunk egy későbbi levelünkben!

C) A „majmoló” konkurensek számának növekedésének ellensúlyozása

a) Mivel a DOLOG üzembe helyezése egy jelentős technikai és kreatív feladat kicsi az esélye, hogy egy gyors és könnyű és gyors pénzre vágyó „konkurensünk” vegye magának a fáradtságot, hogy ebben is versenyre keljen Önnel.
b) Mivel a DOLOG Önt, vagy a legjobb értékesítési szakemberét helyettesíti ezért bizonyos értelemben ugyanannyira másolhatatlan, amennyire az Ön személye másolhatatlan. Az Ön szavai, az Ön hozzáállása, Ön lesz az akivel a látogatója valójában találkozik és ez éppen annyira egyedi, mint Ön saját maga.
c) Ha egy egyszerű „majmoló” konkurensünk mégiscsak lemásolja ezt a rendszert nyilvánvaló lesz hogy ki másolt kiről, hisz egy olyan újdonságról beszélünk ami egy két évig még mindenképpen szenzációszámba megy. A legtöbben úgy fognak rá nézni, hogy: „Nézd már ez is lekoppintotta...”

Aki nem rendelkezik a DOLOG-gal fényévnyi távolságban van Öntől! Ha Ön ezt jól csinálja, mindenki más automatikusan egy alacsonyabb kasztba kerül. Csak ennyi.

D) Az idő- és kapacitáshiány feloldása

Amire a DOLGOT egyszer megtanította, azt azután az szolgai türelemmel és következetességgel csinálja Ön helyett. Mik azok a területek ahol bevetheti? Azt gondolom, hogy ennek szinte csak a képzelet és egyelőre a technikai korlátok szabnak határt.

Amire azonban a DOLOG biztos hogy képes, azok a következők:

  • Rendkívül gyors kapcsolatépítés (megismerkedés, bizalom, tekintély)
  • Azonnali értékesítés
  • Piacépítés
  • Rendkívül magas fokon személyre szabott adatbázis marketing
  • CRM, piackutatás és tesztelés
  • Korlátlan tartalmi, technológiai és hangulati lehetőségek (humor, hang és zene, klippek, prezentációk...)

Minden marketinges álma és egyben minden konkurensének a rémálma...

Annak ellenére, hogy a DOLOG még csak első verzióját éli, annak ellenére, hogy vannak még vele technikai nehézségek, mindezt jól elvégezte és már önmagában ezért is szenzációként kellene kezelnünk! Az igazság azonban az, hogy amit ezen felül megtett az többet ér MINDEN eddiginél. Amit a DOLOG a milliós nagyságrendű rendelési mennyiségen túl, szinte melléktermékként produkált minket is ámulatba ejtett.

Ez a "melléktermék" minden marketinges álma...

Erről és a DOLOG a felszín alatt megbúvó "rettenetes" titkairól a következő üzenetünkben írunk többet...


 

Bob Proctor azt mondja: "Adj TÖBBET, JOBBAT, TÖBB embernek!"

"Bármit megkaphatsz az életben, amit csak akarsz, ha eleget segítesz másoknak abban, hogy megkapják, amit ők akarnak." (Zig Ziglar)

"Az életben azok a legsikeresebbek, akiké a legjobb információ."

"Az egyetlen fenntartható előny versenytársaiddal szemben az, ha képes vagy gyorsabban tanulni, mint ők." (Arie De Geus)

"Akinek a tudás megszerzése drága, és sajnálja rá az időt,
vajon számol-e a tudatlanság költségeivel?"
Tonk Emil

ENNYI.

Szerda, 2009. December 09. 17:07
  

Az biztos, hogy egy ideig újdonság lesz. Gondolkoztam azon, hogy pl. nekünk hogy lehetne alkalmazni. (nem termékünk van, hanem szolgáltatás és ebbe a legtöbben egész életük munkájuk gyümölcsét invesztálják bele.) Szal' nem 1xű eset, de megoldható.

Viszont nem 1x az érdeklődő figyelmét 20-25 percig lekötni sztem. Ehhez mindenképpen nagyon gyakorlottnak kell lenni. Én azt vélem, hogy az élő videós ügyfélszolgálaté lesz a jövő. Az tényleg személyes és személyre szabott.

Csak ugyebár... az elég drága lesz a fizetés miatt... Bár, talán lehet itt is teljesítményre is bért - vagy jutalékot - adni. És a csetben előny, hogy válogatni is lehet a böngészők között. (mert ez már most is lehet cset ügyfélszolgálattal - egyébként van ingyenes verzió is, ami elég jó)

Mindenesetre gratula, szép munka volt, biztos vagyok benne, hogy jópáran el fogják készíteni a DOLGOT a saját cégükre szabottan. Én is gondolkodom rajta. Bár a videó spotos technológiában is vannak még jelentős potenciálok és azt lényegesen 1xűbb megvalósítani.
(Az biztos, hogy a DOLOG-hoz egy klasz forgatókönyv mindenképpen kell.)

Az eredményekről jó lenne pontosabb képet kapni, hogy ennek fényében tudjon dönteni 1-1 cégvezető, hogy melyik technológiát válassza! (Nem 1 db web spot a DOLOGGAL szemben-re gondoltam, hanem 10-15 spot vs. DOLOG)

Üdv.: Péter

Szerda, 2009. December 09. 17:12

A spottal kapcsolatban csak annyi...

Felhívnám a figyelmedet két szóra, ami elhagyta Sanyi kezét, még az írás elején, és ezzel a két szóval mondom azt, hogy a 'szpottot' nem lehet összehasonlítani a DOLOGgal:

adatbázis, emlékezőképesség

Szerda, 2009. December 09. 17:32
  

Egy dolog számít csak: konverzió. Így gyakorlatilag bármit össze lehet vetni, hasonlítani. Melyik a jobb? Ezt pedig, a konverzió (vásárlás, feliratkozás) mutatja meg. A többi szinte mellékes. :-)

Péter

Csütörtök, 2009. December 10. 10:32

Biztos?

Azért az "Egy dolog számít csak: konverzió." és a "bármit össze lehet vetni, hasonlítani" állításokkal én óvatosabb lennék!

Ha ennyire materiálisak akarunk lenni, és "az egyetlen dolog számít csak" módon kívánunk gondolkozni, akkor az az egy dolog legyen inkább az ügyfél élettartam érték és ne az azonnali konverzió!

És ha bármelyik két módszert össze szeretnénk hasonlítani, akkor azt ügyfél élettartam érték alapján tegyük, és ne az azonnali konverzió alapján!

(Különben hogyan diszkontálod a hosszútávon eredményes módszerek jövőbeni konverziós értékét annak érdekében, hogy összehasonlíthasd az azonnali módszerek jelenlegi konverziójával???)

Üdv,
Balázs

Csütörtök, 2009. December 10. 11:09

A lényeg nem is látszik...

Szerintem a rendszer lényege nem is az, amit eddig láttunk, hanem a "rettenetes titok", a folyamatos és észrevétlen piackutatás és személyes adatgyűjtés, miközben a kérdésekre válaszoló nem is gondolja, hogy most egy piackutatásban is részt vesz.

Hiszen nagyságrendileg kevesebben töltöttek volna ki egy kérdéssort ugyanezekkel a kérdésekkel. Ez az ami hosszútávon a rendszer erejét adja.

Gratula, ezt jól kitaláltátok!

Kíváncsian várom a részleteket (már amennyit megtudhatunk belőle)

Liktor László

Szerda, 2009. December 09. 17:32
  

Kedves Sándor !

A Mesterképző egyik vevőjeként már találkoztam a "dologgal". Meg is szerettem volna nézni a honlapodat de az ott (a Mesteképzőben) általad megadott 1st marketing solution(s) néven (persze a hibátlan URL-t beírva) egy az általad bemutatott-tól teljesen eltérő idegen honlap jelentkezett.
Ennek mi az oka? Eladtad a domén nevet, vagy mégsem váltotta be a hozzáfűzött reményeidet.

Mitől működik akkor magyarul?

Szeretnék tisztán látni ebben a "dologban",
üdvözlettel

Régi, de egyre kevésbé elégedett híved
Székely Sándor

Szerda, 2009. December 09. 17:55

kifagyott az egész

elindítottam a dolgot

először 25 fps el ment választásonként feleződött a frame rate aztán 12, 3 dik választás után 6 fps

amikor meg kelett adni a nevet email címet hihetetlenül lassan reagált a kurzor megnyomtam 1 gombot kb 10 mp után reagált

utána az egész firefox lefagyott is kiírta a program nem válaszol

15 megabit/sec es net normális gép van

Szerda, 2009. December 09. 18:02

Egyre kiváncsibb vagyok

Nagyon tetszenek azok az újdonságok, amikkel időről időre előrukkoltok.
Gratulálok hozzá!

Kicsit szkeptikus vagyok azonban a nagy csinnadrattával bevezetett dolgok esetén.

Szerintem egy hatékony jó szolgáltatásnak könnyen érthetőnek és egyszerűnek kell lenni.

Azért drukkolok, hogy ez most megcáfolja a fenti állításomat.

Szerda, 2009. December 09. 18:46

nemzetközi piacok

Szó volt arról hogy dec 3 után a nemzetközi piacokról is lesz szó

1 árva szó nem esett róla

Schlingloff Sándor és Csepregi Balázs miért nem ott végzi tevékenységét hisz ott sokkal több az ügyfél éss sokkal több a pénz. Nem értem hogy miért egy ilyen kis ici pici szegény kis Magyarországal kell foglalkozni ilyen nagytudású embereknek.

Csütörtök, 2009. December 10. 11:29

Ezt nem értem.

Ez egy picit úgy hangzik, mintha téged egyenesen zavarna az, hogy Ők itthon élnek. :) Ne érts félre, de ... egy magyar ember miért baj, ha Magyarországon dolgozik..:) Attól, hogy jók, még nem kell elmenniük..

Ezt nem igazán értem. Elmagyarázod?

És az, hogy tudásuk, tapasztalatuk megállja a helyét külföldön is, az szerintem inkább csodálatra méltó mint zavaró.

Csütörtök, 2009. December 10. 15:52
  

Ne várj választ, az e-mail címe is kamu... :-)

B.

Csütörtök, 2009. December 10. 16:19

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!