E-mail marketing eredményesség: Mi a gond a szép e-mail-ekkel? (+ajándék útmutató HTML levelei elkészítéséhez)

Pár héttel ezelőtt a levélszemét szűrőkről írtam, és arról, hogy milyen eredményei lehetnek annak, ha valaki nem kellően felkészült szoftvert/szolgáltatást használ marketing és kapcsolattartó e-mail-jei kiküldésére.

Ehhez a témához kapcsolódik mai témám is, ugyanis sokan nem tudják, hogy hiába jutnak el leveleik a címzettekhez, ha nem lehet elolvasni a leveleket, vagy rondák a levelek, vagy "szétesik" a levelek tartalma, akkor még annál is kevesebb lesz az eredmény, mintha el sem küldték volna azokat.

Mai bejegyzésemben tehát rövid elméleti áttekintést szeretnék átadni a témával kapcsolatban, de ami még fontosabb, egy HTML levél szerkesztési útmutatót is olvasóink rendelkezésére bocsátunk.

Nézzük először is a hátteret: Miért téma ez egyáltalán?

Ahogy a különböző böngészők is különböző módon jelenítik meg a weblapokat, a különböző levelezőprogramok is különböző módon jelenítik meg a különböző HTML ("színes / szagos") e-mail-eket. A probléma csak az, hogy a levelezőprogramok esetében a különbség akár sokkal nagyobb is lehet, attól függően, hogy a levél készítője mely HTML elemeket alkalmazta.

Ennek oka, hogy a levelezőprogramok HTML megjelenítője sokszor sokkal "szigorúbb", mint a böngészők, tehát egy HTML levél, ami a különböző böngészőkben megfelelően jelenik meg, könnyen lehet, hogy bizonyos levelezőkben teljesen rosszul fog kinézni.

A fő probléma ezzel leginkább az, hogy a felhasználók sokkal több féle levelezőprogramot használnak, mint ahány böngészőt, tehát nekünk, e-mail marketingeseknek kell sokkal figyelmesebbnek lennünk.

Mi az eredménye, ha nem figyel oda erre? Töredék eredményesség.

Amennyiben valaki nem vesz tudomást ezen jelenségről, és nem tesz mást, minthogy elkészíti HTML levelét, ami megfelelően jelenik meg a böngészőkben, majd esetleg leteszteli saját levelezőprogramjában, könnyen lehet, hogy pont egy olyan levelezőprogram felhasználóit zárja ki olvasói közül, akik a célpiacának jelentős részét képviselik. Ennek pedig az az eredménye, hogy eredményessége akár töredéke is lehet annak, amit el tudott volna érni, ha jobban odafigyel!

Persze nem mindig ekkora a baj, sokszor csak annyi történik, hogy az elküldött levél kis különbségekkel jelenik meg, és tökéletesen el lehet olvasni, "csupán" kicsit amatőrnek tűnik a megjelenése. Hogy mennyit érdemes ezzel foglalkozni egy adott helyzetben, azt mindenki el tudja dönteni a helyzettől függően, a lényeg, amire fel akarom hívni a figyelmet, hogy legyen tudatában ennek a jelenségnek, és figyeljen oda, hogy ne történjenek cége hírnevét jelentősen csorbító hibák.

Mit érdemes feltétlenül megtenni a hibák megelőzéséért?

1.) Ismerje olvasótábora összetételét!

Az alábbi ábrán egyik vállalkozásunk feliratkozóinak összetétele látszódik.

Az ábra alapján három igazán lényeges következtetést lehet tenni:

I.) Az első három szolgáltató levelezőjében mindenképpen meg kell néznem élőben a kiküldendő leveleimet. (A negyedik - T-online nem jelent levelezőprogramot.)

II.) Az ábrán nem látszik, de mivel az egyéb kategória több mint egy tucat közismert, és sok másik szórványosan használt e-mail szolgáltatót takar, jó néhány levelezőprogramot használ 1-1,5% körüli olvasó. Ez az arány nem nagy, de egy pár tízezres listánál ezek pár száz felhasználót is jelenthetnek, tehát lehet, hogy érdemes velük is foglalkozni abban a tekintetben, hogy számukra is jó ha jól jelennek meg az e-mail-ek.

III.) Mind a 3,18%-os T-online-os, mind az egyéb kategóriában szereplő bizonyos csoportokra igaz, hogy valamilyen asztali levelező szoftvert használnak, és nem tudjuk egyenként megállapítani, hogy melyiket, csak azt vélelmezhetjük bizonyos iparági statisztikák alapján, hogy melyik szoftvert mekkora arányban használják.

Ha tehát úgy dönt, hogy ezen pár százas olvasói csoportokról sem szeretne megfeledkezni, akkor vagy ezen levelezőrendszerekre is regisztrál (ha webes rendszer-ről van szó) vagy beszerzi őket (ha asztali kliensről van szó), és minden egyes levelét teszteli ezen levelezőkön is. Mivel elég nagy munkát jelent, érdemesebb igénybe venni egy olyan szolgáltatást, amely a levél konkrét kiküldése nélkül is megmutatja, hogy hogyan fog kinézni az adott levél az egyes levelezőprogramokban.

2.) Ismerje meg a levelezőprogramok közös nyelvét

Ahogy a matematikában létezik a legnagyobb közös osztó fogalma, úgy a HTML-ben is van egy olyan kódkészlet, amelyet használva viszonylag magabiztosan tudhatja, hogy levelei többé-kevésbé ugyanúgy fognak megjelenni a különböző levelezőprogramokban.

Van olyan cég, ahol a marketingesnek kell ezt ismernie, és van olyan, ahol a webmesternek. A lényeg, hogy minden cégben, ahol e-mail marketinget folytatnak, kell legyen valaki, aki tisztában van ezzel az e-mail marketingre alkalmas HTML kódkészlettel.

Annak érdekében pedig, hogy mind ügyfeleink, mind olvasóink a lehető legkönnyebben meg tudják ismerni ezt a kódkészletet, összeállítottunk róla egy útmutatót, melyet a MailMaster Facebook oldaláról mostantól ingyenesen le lehet tölteni!


 

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!