Közösségi média kontra e-mail marketing. E-mail kontra SMS marketing. Kinek van igaza? A vitát végleg lezárjuk! | Internet-Marketing.hu

Közösségi média kontra e-mail marketing. E-mail kontra SMS marketing. Kinek van igaza? A vitát végleg lezárjuk!

Két hete egy üzleti reggelin beszélgettem egy komoly weboldal-készítő cég egyik vezetőjével, aki azt találta mondani, hogy nem hisz az e-mail marketingben. Azt mondta, hogy ő sokkal inkább hisz a közösségi médiában.

Közben Wolf Gábor ezerrel népszerűsíti a Twittert. John Reese a múlt héten törölte Twitter fiókját, melynek 25.000 követője volt. Barazsy Ákos arról beszél, hogy mennyire időrabló a Facebook-ozás - mely állítással nagyrészt magam is egyet értek. Az e-mail marketing cégek pedig az e-mail marketing újraéledéséről beszélnek.

Hogyan döntse el, hogy kinek van igaza?

Sőt! Hogyan döntse el, hogy melyik eszköz használatával mennyi időt töltsön?

"Nyomja" a közösségi médiát? Írja rendületlenül e-mail kampányait? Térjen át az SMS marketingre?

De miért kéne bármelyik eszközt is mindenhatónak kikiáltani?

Az alábbiakban bemutatom azt a nézőpontot, ami végleg szükségtelenné teszi a fenti vitát, és amely az eredményes marketing egyik legfontosabb alapelve (megjegyzem, a fent említettek, és rajtuk kívül is mindenki, aki eredményes a marketingben, pontosan azt csinálja amit az alábbiakban leírok, csak nem biztos, hogy beszélnek is róla...)

A válasz: Multi Channel Marketing

A több csatornás marketing fogalma egyáltalán nem új fogalom a marketingben, mégis az autodidakta online marketingesek sokszor megfeledkeznek létezéséről, és így tudnak kialakulni az "...én csak a közösségi médiában hiszek...", az "...én csak az e-mail-ben hiszek...", és hasonló véleménycsoportok. Talán mondanom sem kell, hogy az ilyen szűk látókörű gondolkodás eredménye a jelentősen alacsonyabb hatékonyság, és sokszor a vállalkozás hosszútávú stagnálása.

A több csatornás marketing célja általában kettős. Az egyik lehetséges cél, hogy a fogyasztó az általa éppen preferált csatornán keresztül jusson hozzá a termékhez vagy a termékkel kapcsolatos információhoz. A másik lehetséges cél, hogy a különböző információ fogyasztási szokásokkal rendelkező fogyasztói csoportok is elérhetővé válnak, ha mindegyik csoportot az általa elsődlegesen használt csatornán keresztül igyekszünk elérni.

Mindezekből látszik, hogy a kérdés nem az, hogy mit használjon az e-mail, közösségi média, DM, SMS és a többi csatorna közül, hanem hogy hogyan tud ezen eszközök kombinált használatára hatékony gyakorlatot kialakítani cégénél.

Továbbgondolva ezt a gondolatot az is egyértelmű, hogy az első lépés ezen csatornák - eszközök - használatának önmagunkban való használatának megtanulása, hiszen csak akkor fogja tudni őket kombináltan, összehangolva használni, ha először az egyes eszközöket tudja használni.

Természetesen nem kell mindenkinek (minden cégnek) egyszerre tizenhét csatornán kommunikálnia, de az is egyértelmű, hogy sokkal könnyebb kiválasztani az Ön cége számára pillanatnyilag ideális csatornákat, ha legalább néhányukat alaposan ismeri!

Miért írom le mindezt? Mert a jövőben egyre több figyelmet szeretnék fordítani itt a blogban a különböző csatornák / kommunikációs eszközök használatára, és szeretném elkerülni azokat a hozzászólásokat, melyek szerint "...de szerintem a ... mégiscsak sokkal jobb eszköz, mint a ..."

Miről lesz szó legközelebb?

Egyelőre az e-mail marketing mellett az SMS marketingről és a közösségi médiáról fogok írni, hiszen ez a három csatorna ideálisan kapcsolható egymáshoz mind az ezeknél szokásos hangvétel hasonlósága, mind a technikai összekapcsolás kiváló lehetőségei miatt.


 

  

"A titok, hogyan leljünk örömet munkánkban, egyetlen szóban rejlik: kiválóság. Ha az ember tudja, hogyan csináljon valamit igazán jól, máris örömét leli benne."
(Pearl Sydenstricker Buck)

Vasárnap, 2010. Március 07. 16:49

e-mail marketing

Mindenképpen a többlábon állásra szavaznék, az előttem szóló kiválóságra törekvését szem előtt tartva. Úgy gondolom, bármit csinálunk is, azt kiválóan kell csinálni, mások és magunk örömére. Köszönöm, ha az ehhez való kommunkiációban segítséget kapok e fórumokon.

Vasárnap, 2010. Március 07. 17:19
  

Ha bírja energiával, mindenképpen hasznos, hogy több csatornán keresztül kommunikál az ember.

Vasárnap, 2010. Március 07. 18:05
  

Szerintem egy nagyon fontos kulcs kérdést kellene feltenni:
Hol található meg a célpiacom?
A válasz után pedig a célpiachoz igazítani az eszközöket.

Vasárnap, 2010. Március 07. 18:35

Igaza van, Attila!

Kedves Attila!

Ez természetesen így van!

Ami ezt a bejegyzést motiválta (mármint engem arra, hogy megírjam), az az, hogy túl sokan még ezt sem teszik meg. Mármint a célcsoport meghatározást.

Amikor pedig egy weboldal készítő mondja, hogy "...nem hiszek az e-mail marketingben...", az nekem azt jelenti, hogy Isten óvja azt az ügyfelet, aki hozzá téved, és esetleg az ő célpiacát pont e-mail-ben lehet a leghatékonyabban elérni! Merthogy weboldal készítőnk nem is fogja mérlegelni ezt a lehetőséget, hiszen ő nem hisz az e-mail-ben...

Hát erre kíséreltem meg felhívni a figyelmet.

Üdv,
Csepregi Balázs

Vasárnap, 2010. Március 07. 18:41
  

Nahát, visszajutottunk oda, hogy azt kellene használni, amin el tudjuk érni az ügyfeleket!
Ez a vita már akkor is fellángolt, amikor a szórólappal érveltek a reklámújság ellenzői, vagy a rádiót preferálták a sajtót elavultnak tartó marketingesek.
Azt hiszem, két tényezőre kell odafigyelni:
1. mindig az üzenet a fontos, pontosabban az üzenet-vevő-hordozó hármasból ne a hordozót tekintsük bebetonozottnak.
2. az online marketing felnőtt. Ma már nem az a kérdés, hogy az "online" kell-e, hanem az, hogy ezen belül melyik műfajhoz nyúljunk? Mint ahogy az sem vita tárgya, hogy a nyomtatott hirdetés működik-e, na de hogy újság, szórólap, vagy plakát lesz a jó...

Vasárnap, 2010. Március 07. 18:49
  

Azt hiszem, Barazsy Ákos ipszilonnal írja a nevét.

Amúgy köszönöm a cikket! :o)

Naná, hogy érdemes mindig egyedileg, adott cégre szabva kiválasztani, milyen felületeken lesz a leghatékonyabb a jelenlétünk. Annyit még hozzátennék, hogy a felmerülő lehetőségek közül érdemes azt, illetve azokat a csatornákat választani, amiben leginkább hisz a cégvezető, és a marketinges/reklámügynökség egyaránt. Szerintem elég sok áll vagy bukik a hiten, lelkesedésen.

Szép estét!
Molnár Rita

Vasárnap, 2010. Március 07. 18:52
  

Köszönöm Rita, Ákos javítva; és bocsánat Ákos!

Vasárnap, 2010. Március 07. 18:56

közösségi média

Kínában, ahol most vagyok, ez nem probléma: egyszerűen nincs Facebook, YouTube és Twitter sem. Hiányoznak.

Vasárnap, 2010. Március 07. 19:10

Attól függ, mit árulsz.

Véleményem szerint minden csatornának megvan a maga célcsoportja az szerint, hogy mi a terméked, amit el akarsz adni.
A lényeg, hogy elolvassák, egyáltalán mit kommunikálsz.
Az e-mail marketing hatásos (és tegyük hozzá, olcsóbb) lehet ott, ahol nem csak egyszer akarod látni a vevőt, hanem azt szeretnéd, hogy trendszeresen tőled vásároljon, pl. egy webbolt reklámozásánál, viszont az új vevők felé elég ütős címet kell kitalálnod a tárgy mezőben, hogy egyáltalán elolvassák. Jó tárgy megválasztásával én tavaly 17%-os megnyitási/reagálási arányt értem el, de ez volt a kampányom maximuma, az átlag 8%.
Az sms megnyitási aránya szerintem minimum a háromszorosa az e-mail-nek, viszont - drágább. Én ott látom az előnyét, ahol nem folyamatosan, hanem egyszer kell rávenni a potenciális vevőjelöltet, hogy nálad vásároljon. Ilyen pl. az én vállalkozásom, a könyvelés. Ha egyszer szerződést kötött, úgy is minden hónapban visszajön, amíg meg van elégedve szolgáltatásunkkal :-).
Összefoglalva: a folyamatos szolgáltatásoknál megéri az sms, az eseti termékértékesítésnél lehet vele próbálkozni, de a költsége miatt én inkább (ha pl. pizzát árulnék és nem adminisztrációt) az e-mail választanám.
Persze lehet kombinálni a kettőt, de max. 1/3 : 2/3 arányban, az eladni kívánt termék és az eseti- vagy folyamatos vásárlás lehetőség figyelembevételével.

Vasárnap, 2010. Március 07. 20:09

Közösségi média

Az előbb lemaradt, még oda akartam írni: én meg az IWIW-ről töröltem magam kb. 1 hónapja, mert már több "ismerősöm" volt, mint akikről tényleg tudtam, hogy kicsoda. Ez volt a kisebbik baj, de annyi rekláme-mailt kaptam, hogy a fontos levelek megválaszolására sem jutott időm. Tehát lehet fontos az ismertség megszerzése okán egy induló vállalkozásnak bármelyik közösségi oldal, de egy idő után inkább már terhes.

Vasárnap, 2010. Március 07. 20:14

közösségi média

Nekem az a tapasztalatom, hogy egyes közösségi csatornák itthon még nagyon gyerekcipőben járnak.

Akár hiszitek, akár nem az én célcsoportom még csak most kezdi látni az e-mail marketing előnyeit, nem hogy napi szinten csiripeljen, megosszon stb.

Csatlakozom azokhoz, akik azt mondják több csatorna kell, annak ellenére, hogy én a közösségi oldalkon eddig csak a konkurenciámmal találkoztam... bár jól esett.

Hétfő, 2010. Március 08. 9:53

MailMaster

Hello Balázs!

Nagyon örülök a MailMaster újításoknak, lassan egy éve használom és elégedett is vagyok vele.

Szeretném elmondani, hogy szerintem mire lenne még nagyon nagy szüksége a hazai vállalkozóknak, de előtte egy rövid történet:

Nézegettem azért már más szoftvereket is, kitöltöttem az Infusionsoft oldalán is egy kérdőívet, 2 perc múlva csörög a telefonom vajon ki az? Infusionsoft! - szóhoz se tudtam jutni 5 másodpercig annyira meglepődtem.

Nagyon barátságos hangulat, mivel foglalkozok, milyen szoftvert használok stb. kérdések. A kérdések után, próbáltad már azt, akkor próbáld ki ezt, csináld azt, meg alkalmazd amazt bla, bla, bla... Aztán letettük, de mondta, hogy még hív.

Na mondom kipróbálom, úgyse fog sokat hozni plusszba, gondoltam magamban... PUFF! 50% -al több befizetésem volt még abban a hónapban, mint az előzőben! - Egy fél órás beszélgetés eredményeképpen!

Azóta már többször hívtak telefonon, hogy mennyek át és segítenek "nőni"!
Szó szerint így mondta a Brad: "Gergely, we would like to grow you!"
(Az az igazság, hogy nagyon nehéz volt "nem"-et mondani és egyre nehezebb - mert nagyon tetszik a koncepció)

Amit ők csinálnak röviden: A szoftver használatának TELJES letanítása + Marketing oktatás - azaz segítenek egy olyan feliratkozó oldalt készíteni ami konvertál - ez hihetetlen sok pénzt jelent hosszú távon.

Az elsőt is hiányolom a MailMasterből, mert az alapokat jól megtanítjátok ugyan, illetve a videók, de amikor kezd bonyolódni a helyzet már, feltételeket kell sorra beállítani, meg különböző trükköket kellene az adatbázisban alkalmazni, ott már fogalmam sincs Ti hogyan csináljátok - pedig voltam a MailMaster szemináriumon (annak az felvételét sem étem miért tartjátok titokban)

Szóval valami olyasmi kellene, hogy lenne több segítség, így a vállalkozók is több pénzt kereshetnének és a szoftverért is többet tudnának fizetni. (win-win szituáció)

Természetesen tudom, hogy ezt könnyű mondani, bizonyára baromi sok munka lenne vele, de azért elmondtam - remélem hasznos volt.

Üdv, Gergő

Hétfő, 2010. Március 08. 14:47
  

Szia Gergő,

Köszi, hogy elmondtad ezeket, és engedd meg, hogy kérdezzek tőled párat:

- Miért mondtál nemet az Infusion soft ajánlatára?
- Milyen formában oktatnak? Felhívnak telefonon, és one-on-one coachingolnak? Vagy webinar?
- Milyen formában tudnád elképzelni a képzést nálunk? HA tartanánk havonta, akkor jönnél?

Üdv, és még egyszer köszi!

Balázs

Hétfő, 2010. Március 08. 19:27

MailMaster

Hello Balázs!

Olyasmit mondott a Brad, hogy mennyek át, lesz egy néhány napos oktatás (nem tudom milyen formában - valószínűleg webinar, vagy képernyő videók) hogy meggyőződjenek róla, hogy rendesen tudom használni a szoftvert.

Aztán a marketing szakértőjük segít nekem felállítani egy rendes feliratkozó űrlapot a weboldalamba, ami konvertál legalább 30%-ot - egyébként, akik ott dolgoznak mellékesen nekik is van saját online vállalkozásuk, tehát van tapasztalatuk, csak valamiért szeretik ezt csinálni...

(Legalábbis a Brad, aki velem tartja a kapcsolatot neki van, mert mesélt róla, hogy milyen stratégiákat alkalmazott, meg hogyan nővelte a forgalmát és hogy azt nekem is kellene alkalmazni.)

Következő lépésben segítenek beüzemelni az első follow-up sequence sorozatot, személyre szabni, gyakorlatilag azt amit ők csinálnak és a alkalmaznak azt a formulát egy az egyben a kezembe adnák.

Mesélt a Brad a Bill Glazer-ről, aki az Infusion céggel együtt dolgozik - Rich Schefren-nel kb. egy szinten van. Illetve messélte amikor beszéltünk, hogy a Rich Schefren és az egész csapata ott van tőle 100 méterre, mert hogy ők is tisztában vannak az Infusion szoftver erejével.

Az ügyfeleknek ingyenesen hívható telefonos ügyfélszolgálat és tanácsadás is a rendelkezésére áll, bár ezt szerintem tudod. Az ingyenes marketing konzultáció is, ami gondolom 1-2 hónapig kell aktívan az ügyfeleknek, utána kevésbé.

(Azt gondoltam, hogy ez egy multi, nincs idő az ügyfelekre, ennek ellenére órákig beszélgettünk telefonon úgy, hogy még nem is vagyok az ügyfelük.)

Mondta a Brad, hogy csinálna velem egy Case-study-t, gondolom az ő fejében a helyén van, hogy mennyire működik az, amit tanítanak, mert nagyon határozottan mondta, hogy legalább adjak nekik egy hónapot és ha nem jön be, visszaadják a pénzt.

Az a stratégiájuk, hogy inkább szereznek "kicsi" vállalkozókat és azoknak segítenek növekedni, minthogy a nagyokat áthozzák a konkurenciától, mert sokkal nehezebb. Ezt Albert Lasker alkalmazta először a múlt században, nagy sikerrel - szerintem ez nálatok is működhetne. (Bár Ti tudjátok, hogy hányan fizetnek még mindig csak 2500-at havonta és milyen arányban, és hogy az mennyire jó Nektek vagy nem.)

Azt hiányolom a MailMaster esetén, hogy a szoftvert sem tudom még rendesen használni, pedig még néhány kredit és mérnök vagyok, tehát nem tudom, hogy a többiek hogy boldogulnak.

Illetve sajnálom, hogy teherautónyi pénzt veszítettem el az elmúlt 6 hónapban azzal, hogy nem konvertált rendesen a feliratkozó űrlapom, valószínűleg rég a többszörösét fizetném már nektek, ha lett volna vki az elején, aki ebben ott van és segít...

Bizonyára nem működne a szeminárium és a bejárás hoszú távon a vállalkozókkal, de valami személyes segítség az lehetne, legalább az elején.

Természetesen nem feltétlenül kell az Infusion stratégiáját követni, bár tény, hogy egyedülállóak a piacon ezzel, a többi email marketing szoftver cég sem alkalmazza, de nekem nagyon tetszik és én valami ilyesmit képzelnék el.

Üdv, Gergő

Hétfő, 2010. Március 08. 21:41
  

Szia Gergő!

Ismét köszi, de...

...még mindig ez a kérdés foglalkoztat: Miért mondtál nemet az Infusion soft ajánlatára? :-)

(Tipp: ár)

Üdv,
Balázs

Kedd, 2010. Március 09. 8:22

Már megint...

mást jelent ez a fogalom.
A Multi Channel Marketing nem pont ez. Az a különféle csatornáknak az összehozását jelenti, elsősorban azt, hogy egy üzenetet több csatornán juttatsz el. Itt azért jobbára csak az internetről beszélünk, és azon belül különféle eszközökről. Amiről itt szó van, az sokkal inkább az integrált marketingkommunikáció. Lehet, kicsinek tűnik a különbség, és nem szakmabelieknek végülis tök mindegy, de mennyiből tartana ezt jól használni?

Hétfő, 2010. Március 08. 22:52

Kedves Konrád! Ha tényleg

Kedves Konrád!

Ha tényleg fontosnak tartod felhívni a figyelmet egy tévedésre, és megmutatni a különbséget a két fogalom között, akkor kérlek úgy írd le, hogy abból tényleg kiderüljön a különbség. Számomra a "a különféle csatornáknak az összehozását jelenti" egy hangyatappancsnyit sem vitt közelebb a megértéshez.

Ráadásul az általad írt "egy üzenetet több csatornán juttatsz el" és az általam írt "...a fogyasztó az általa éppen preferált csatornán keresztül jusson hozzá a termékhez vagy a termékkel kapcsolatos információhoz..." szerintem ugyanazt jelenti, csak én több szót használtam.

Amúgy még az is lehet, hogy pontatlanul használtam a fogalmat - bár ezt még nem látom be -, de a kommented sem vitt közelebb a megoldáshoz!

Kérlek ezt fontold meg a későbbi hozzászólások során!

Még egy szempont a hozzászólásokhoz: Ezt a blogot nem szakértők olvassák, hanem olyan vállalkozók, akik az online megjelenést (is) szeretnék felhasználni bevételeik növelésére. Ebből a szempontból az említett különbség egyszerűen irreleváns.

Köszi, Csepregi Balázs

Kedd, 2010. Március 09. 8:18
  

Kedves Balázs!

Lehet, hogy a blogot nem szakértők olvassák, de ha létezik egy fogalom a szakmában, akkor azért érdemes helyesen használni.

A Multichannel Marketing kifejezést - ahogy Konrád is említette - valóban az értékesítésnél szokták használni, azaz az ügyfeleket több különböző értékesítési csatornán éred el. (Pl. webboltban, offline boltban, szórólapon, stb. )

Amiről Te beszélsz, arra sokkal inkább az integrált marketingkommunikáció fogalmat kellene használni.

Üdv:
Márk

Kedd, 2010. Március 09. 12:11
  

Szia Márk,

Ismét és ismét átgondoltam, hogy miről írtam, hogy mit értettem ezalatt, valamint azt is, amit írtál, és a következőkre jutottam:

Azt hiszem, hogy én első sorban olyan cégekkel dolgozom együtt, és mi magunk is olyan cég vagyunk, ahol ezen cégek jellegénél fogva (tisztán online kommunikáció ÉS értékesítés) ez a két téma egyszerűen alig választható külön. Kicsit úgy érzem magam, mintha arra kérnének, hogy mondjam meg, hogy a tengerparton pontosan hol a határ a mély víz és a nagyon mély víz között.

Egy szó mint száz, azt hiszem, hogy az általam kezelt területeken nem igazán lehet ezeket különválasztani, bár biztos lehetsz benne, hogy még elmélkedni fogok a kérdésen.

Üdv,
Balázs

Kedd, 2010. Március 09. 12:28

Hozzászólásom

Én a fő témához szeretnék hozzászólni.
Azt kérdezed benne Balázs, hogy kinek van igaza.
Véleményem szerint, egyik félnek sincs igaza.
És olvasva a hozzászólásokat, csatlakozom, a több csatornát javaslókhoz.
A megfelelő marketing megoldások megtalálására igenis kellő időt kell áldozni. És mindennek az "alfája és omegája" a tesztelés!!
Mindenkinek más-más piaca van.
Folyamatosan újabb és újabb marketing lehetőségeket kell kipróbálni, a már bevált megoldás mellett.
Így fog kialakulni, egy olyan marketing stratégia, (több csatorna egy idejű alkalmazása), ami megfelelő eredményt produkál.
A marketing stratégiádat nem bővíteni, hanem újítani, fejleszteni kell.
De vigyázat! Meg kell találni, a megfelelő alkalmazási sorrendet.
Ugye tudjátok, remélem igen..., hogy a fórumokon történő megjelenés, mint ez is, az egyik nagyon eredményes marketing alkalmazás? De hogy ide találtál, téged is egy másik, jó sorrendben alkalmazott marketing alkalmazással találtak meg.
Igazam van Balázs?
Üdv: Jutka

Kedd, 2010. Március 09. 11:26

MailMaster

Hello Balázs!

Nehéz lenne átállni, sok munka lenne vele, a másik az ár, de ha azt vesszük, hogy oktatás+konzultáció+szoftver, akkor már nem is olyan sok a 200 dollár havonta.

Szerintem választható plussz szolgáltatásként lehetne nálatok is ilyesmi, az jó lehetne.

Kedd, 2010. Március 09. 13:57

Szia Gergő, Lehet, hogy

Szia Gergő,

Lehet, hogy kicsit lassú a felfogásom (tegnap egész nap egy tréningen ültem, miközben itt folyt a párbeszéd), de csak este esett le: lehet, hogy nem ismered a Profi(t) Képző Program fizetős részét?

Azt egyébként mi is látjuk, hogy fontos a képzés, csak mi nem akartuk beépíteni a MailMaster árába, hiszen nem biztos, hogy mindenkinek szüksége van rá.

Azért fontos látni, hogy az Infusion havi 25.000 levélnél kétszer annyiba, 10.000 levélnél ötször annyiba, 1.000 levélnél pedig tízszer annyiba kerül, mint a MailMaster!

Tudva azt is, hogy a felhasználók MINDIG messze túlbecsülik, hogy mennyi levelet fognak küldeni pár hónap múlva, kb. 3-6 hónapig öt-tízszeres árat fizetsz érte, mint a MailMasterért! És még nem beszéltem a "setup fee"-ről, ami nem tudom, hogy most van-e, a honlapjukról nem derül ki, de amikor utoljára utánanéztem, akkor jóval 1.000 dollár felett volt, nálunk meg ingyenes. Ennek a pénznek töredékéért be tudsz iratkozni a Profi(t) Képző Programba, ami hozza neked ugyanazokat az eredményeket, és még így is megmarad egy csomó pénzed.

Szóval ha a MailMastert öt-tízszer annyiért fogjuk adni, mint most, akkor én még limuzint is küldök az ügyfelekért, és személyesen fogom elfurikázni őket az "ingyenes" képzésre :-)

Szerintem tehát sokkal kevesebb pénzért meg tudjuk adni neked azt a segítséget, amit náluk láttál, és ha tényleg megcsinálod a javaslatokat, akkor neked is jönni fognak az eredmények!

Várunk! :-)

Üdv,
Balázs

Szerda, 2010. Március 10. 6:08

E-mail vagy SMS

"Minden igaz és semmi sem az" a marketingben.
NEM lehet kérdés az a kérdés amit feltettél.
A stilus az, ami a legfontosabb az eladásban, használj bármilyen csatornát is.
Ha a stílussal ( képi, írásos, hanganyag, film stb.) baj van, akkor soha nem éred el a még oly jól behatárolt szegmenst sem.
Lehet, hogy nem valljátok be, hogy mennyire az emociók azok amelyekkel operálunk és miközben felhasználjuk ezeket az érzéseket és természetesen játszunk ezekkel, mennyire épülnek bele ezek a mi gondolatainkba és érzelmeinkbe, milyen mélységben jelennek meg a mi marketing kommunikációnkba.
A mai gazdasági válság egyben, emociónális válság is.
Ez a válság egy igen komoly szemléleti, strukturális változáshoz azaz egy "marketing forradalom" -hoz vezet.
Régi igazság az, hogy minden marketing csatorna jó amelyiken keresztül az infó eljut a vevőhőz. és arra ösztönzi őt, hogy vásároljon.
Amit most meg kell tanulnunk, az az, hogy nincsenek egyedül idvezítő módszerek a marketingben, hanem csak a kevert módszerek és csatornák azok amelyeket használva eredményes lehetsz..

Péntek, 2010. Március 12. 17:31
  

Kedves Katalin!

Hadd tegyek egy fontos kiegészítést!

Ezt a kérdést nem én teszem fel!

Azt próbáltam ezzel a - bocsánat - ostoba kérdéssel illusztrálni, hogy amikor egyik vagy másik technikáról tanítok, mindig van pár okostojás, aki úgy áll hozzá, hogy "...én ebben nem hiszek, mert szerintem amaz sokkal jobb...", akkor értelmetlen kérdést tesznek fel. Úgy gondolkoznak, mintha egyik vagy másik technológia abszolút ilyen vagy abszolút amolyan lenne. (Ha jól értem, te is ugyanezt mondod.)

Szeretném, ha végre eljutnánk oda, hogy amikor egyik vagy másik technika jellemzőiről beszélek, akkor ne jöjjenek a pár sorral feljebb már említett hülyeségek.

A lényeg tehát, hogy ugyanazt gondoljuk, csak másképpen próbáljuk megértetni másokkal.

Üdv,
Balázs

Péntek, 2010. Március 12. 19:19

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!