Mit tesz, ha egyre kevesebb az eredmény online marketing kampányai során? | Internet-Marketing.hu

Mit tesz, ha egyre kevesebb az eredmény online marketing kampányai során?

Ahhoz, hogy valaki sikeresen túljusson egy akadályon, az első lépés, hogy őszintén szembe kell nézzen a valósággal és azonosítania kell az akadályt. Igaz ez kicsiben és nagyban egyaránt.

Az elmúlt két évben mind saját online marketingünk során, mind online marketing konzultációim során azt kellett látnom, hogy jelentősen megnehezedett számos online marketing eszköz eredményes alkalmazása. Mik ezek?

  • Egyre nehezebb a Google találati listájára kerülni,
  • egyre drágább az AdWords használata, és egyre nehezebb vele átütő sikereket elérni,
  • (bizonyos szakterületeken) egyre kevesebben nyitják meg az e-mail-eket és ha meg is nyitják, kevesebb a kattintás, kevesebb a rendelés,
  • egyre nehezebb eredményes partnermarketing kampányokat lefolytatni,
  • és még sorolhatnám.

Mindezekre a változásokra több módon is lehet reagálni, én a legtöbbször ezeket látom:

  • Tagadás: "...jaj de negatív vagy, csak jössz itt a problémákkal! Légy pozitív, foglalkozz a céljaiddal..." Igen, legyünk pozitívak, de egy akadály legyőzésének (megkerülésének, jelentéktelenné tételének) akkor is az első lépése, hogy azonosítjuk az akadályt.
  • A Szent Grál keresése: Sokan rendületlenül kutatják azt az egyetemes megoldást, ami egy csapásra megoldja a vállalkozás összes problémáját. Mindig van egy aktuális divathóbort aminek be lehet dőlni, és mindig van egy magát piacvezetőnek kikiáltó "guru", aki ezt kihasználva megalkotja az Extrarmegoldás 3.0-át (három-pont-nullát) vagy a Szupermegoldás 627.0-t (hatszázhuszonhét-pont-nullát), amivel a hétköznapi szupermen éppen 20-szor több eredményt tud generálni, mint az átlagvállalkozó a saját egypontnullás megoldásával. Mi sem természetesebb annál, hogy ezt sokak számára vonzó! De hogy létezik-e a mindent megoldó szupermegoldás? Én magam nem nagyon hiszek benne.
  • Pörögni ezerrel: A sok munka általában több eredményt hoz a kevés munkánál - ez igaz! De még a sok munkánál is van eredményesebb, méghozzá az okos munka. (Vagy az okos sok munka ;-) de maradjunk inkább "szimplán" az okos munkánál!) De mit jelent az okos munka egy online vállalkozás esetén? Nos, ugyanazt, mint egy hagyományos vállalkozásnál...

Mit jelent az okos munka egy online vállalkozásnál?

Egyetlen kifejezést: Rendszer építés.

Az okos online vállalkozó rendszert épít. 

De mi a csodát jelent ez az első ránézésre egyértelműnek tűnő kifejezés? Két dolgot:

1.) Rendszernek tekinthetjük a jól működő vállalkozást, a jól meghatározott céllal működő jól meghatározott folyamatok összességét, amelyből egy vállalkozás összeáll. De már megint Haraszti Mihály területére tévedtem...

2.) Szintén rendszer mindazon szoftveres folyamatok összessége, amelyek emberi közbeavatkozás nélkül valósítanak meg egy jól definiált célt. Az "emberi közbeavatkozás nélkül" pedig mit jelent? Kevesebb munkát! (Hurrá!)

Mielőtt azonban elrohanna rendszert építeni, még egy nagyon fontos kérdést tisztáznunk kell, ez pedig a következő:

Mire építsen rendszert?

Erről írok a következő részben. Arról, hogy melyek egy online vállalkozás azon a létfontosságú funkciói, amelyekkel egyszerűen nem teheti meg, hogy kétkezi munkával valósítja meg őket, hanem amelyekre mindenképpen rendszert kell létrehoznia.

Persze csak ha nem akarja halálra dolgozni magát! ;-)


 

okosabban és analitikával

ha befuccsolni látszanak a vevőszerző módszerek, akkor általában nem arról van szó, hogy maga a módszer kidobandó, hanem arról, hogy másképp/okosabban kell használni. Jó példa erre a szegmentált levélküldés (ismerek valakit aki 2,5-szer jobb eredménnyel kampányol ha szegmentáltan küldi a leveleit, ahhoz képest, mintha az egész csordának küld egyben).

a másik fontos dolog az analitika - rengeteg feltételezést lehet tesztelni és a dolgok mélyére kukkantani a google vagy yahoo analytics advanced filtereivel. Tök egyszerű a használat és aranybánya az új lehetőségek /változások felkutatására ha továbbkalandozol a "hányan néztek, hányan konvertáltak" mutatókon és oldalon belüli navigációt, custom profilokat stb. is beállítasz és nézel... rengeteg mindenre jöttem rá amikor elkezdtem mélyebben törődni a statisztikáim "mélyebb rétegeivel" és az összefüggésekkel.

Csütörtök, 2010. November 18. 9:30

egyet értek, de :-)

Szia Zsolt,

Az általad említett megoldások kiválóak - a marketinges nézőpontjából.

De lehet olyan helyzet, amikor az általad említett megoldások annyi plusz erőfeszítést igényelnek a nem online marketinges beállítottságú vállalkozótól, hogy soha nem fogja elvégezni - vagy elvégeztetni - őket.

Miért?

Mert azokkal az időrabló tevékenységekkel is ő foglalkozik, amiket rendszerek is végezhetnének.

És pont ez a rendszerek nagy előnye: időt szabadítanak fel az általad említett kreatív és rendkívül hasznos feladatokra.

Üdv,
Balázs

Csütörtök, 2010. November 18. 13:03

Nem csak technikáról szól

Szia Zsolti!

Azért az sem hátrány, ha nem nézzük csordának a listánkon szereplőket. A hiteles kommunikáció alap feltétel. A technika csak ezután következik, bár egyáltalán nem mindegy, hogy milyen rendszerrel dolgozol, ha nem akarsz beleőrülni.

Miklós

Csütörtök, 2010. November 18. 17:45

Hajrá automatizálás

Én mindkettőtöknek igazat kell adjak, legalábbis ha online marketing szempontból nézem a dolgot. Zsoltnak igaza van abban, hogy az analitika nagyon fontos. Nem egy ügyfelemnél már a weboldal statisztikákból ki lehetett olvasni, hogy hova tűntek, mit akarnak, vagy hogy éppen miért nem vásárolnak vagy kérnek ajánlatot a vevők. A mérés és a tesztelés a marketing (offline vagy online) alaprésze kell legyen.

Viszont hiába a sok mérési adat, ha ezeket rendszeresen nem dolgozzuk fel és nem hasznosítjuk a vállalkozásunkban. És Balázs ha jól értem erre akarta felhívni a figyelmet, hogy kellenek azok az üzleti folyamatok, azok a jól meghatározott egymást követő lépések, melyek rendszerezik a tevékenységeket.

És ha egy egy ilyen folyamatot ráadásul automatizálni is tudunk az már maga a fél mennyország, mert addig is marad idő a többi temérdek feladatra.

Úgyhogy hajrá automatizálás, hajrá CRM, én kíváncsian várom a folytatást...

Csütörtök, 2010. November 18. 18:18
  

Kemény téma, én már megyek is.:D
Szerintem sokat számít a felismerés. Minél több dolgot ismer fel az ember, úgy áll össze számára a kép. Ebből tud rendszert alkotni, nagyon jó rendszert.

Péntek, 2010. November 19. 18:08

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!