Kinek fog biztosan működni SMS marketingje? (válasz a legfontosabb kérdésre amit eddig kaptam)

Pár nappal ezelőtti kérdésemre, miszerint milyen aggályaik, gondolataik és kérdéseik vannak olvasóimnak az SMS marketinggel kapcsolatban több mint száz személyes levelet kaptam a legkülönbözőbb kérdésekkel, gondolatokkal és felvetésekkel.

Minden egyes levelet elolvastam, mindenkinek küldtem egy-egy rövid választ, és még a napokban közzé fogok tenni egy teljes listát a leggyakrabban megfogalmazott aggályokkal és kérdésekkel, és természetesen megnyugató válaszokkal is fogok szolgálni.

A mai bejegyzésben azzal a - szerintem is legfontosabb - kérdéssel fogok foglalkozni, amire a legtöbb e-mail is vonatkozott, és amit már előző bejegyzésemben is felvetettem. Mit tegyen, hogy ne legyen bosszantó SMS marketingje, hanem éppen ellenkezőleg, örüljenek neki?

Ez pedig a SZOLGÁLAT kérdése.

Számtalan válasz volt, amelyben olvasóm ezt ítra:

"...azért nem alkalmazom az SMS marketinget, mert engem is nagyon zavarnak a kéretlen reklámüzenetek...".

Erre konkrétan most nem is válaszolnék, hiszen egyik előző blogbejegyzésemben már előre megtettem. Most nézzük inkább az érme másik oldalát? Egy olvasóm így fogalmazta meg:

"Igen, ha már tudom, hogyan kell JÓL használni, akkor szívesen is használom, de ameddig csak fals elképzeléseim vannak, mert én rosszakat kapok, addig biztosan nem alkalmazom. ert nem tudom, hogyan kell úgy alkalmazni, hogy ne bosszúságot, hanem örömöt okozzon! Hogy várják a következő sms-t és ne mérgelődve, olvasatlanul töröljék. "

A kulcsszó - és ezt már az előző post-ban is írtam: SZOLGÁLAT

De mit jelent ez az SMS marketing esetében? Kinek lesz eredményes az SMS marketingje?

1.) Először is annak lesz eredményes, aki arra fókuszál hogy mire van szüksége az ügyfélnek, ügyféljelöltnek. Annak, aki első lépésben képes alaposan átgondolni az ügyfél beszerzési - fogyasztási - újrabeszerzési folyamatait és képes felismerni, hogy melyek azok a pontok, ahol például SMS nélkül bosszúság érhetné az ügyfelet, viszont a megfelelő időpontban és megfelelő tartalommal küldött SMS megkíméli az ügyfelet ettől a bosszúságtól.

2.) Persze az előző pontban leírtakra csak az képes, aki alaposan ismeri az ügyfeleit. Az első lépés, hogy ismerje az ügyfeleit, utána pedig megkísérelheti, hogy hol teheti jobbá az életüket, üzleti életüket a megfelelő SMS-sel.

3.) A következő feltétel azonban, hogy hiába van egy jónak tűnő koncepciója arra, hogy milyen SMS-sel fogja megörvendeztetni ügyfeleit, ügyféljelöltjeit, le is kell ellenőriznie koncepciója helyességét. Ki kell derítenie, hogy az ügyfelei is olyan szuper ötletnek tartják-e azt, amit Önt kitalált (ha lehetek egy szóra cinikus, akkor azt mondom, hogy azt hiszem, ezt szokták piackutatásnak hívni).

4) A negyedik lépés a megvalósítás. Ez magától értetődik.

5.) Az "utolsó" lépés a mérés / utókövetés. A közhiedelemmel ellentétben számos EGYSZERŰ módszer van rá, hogy kiderítse, hogy SMS marketingje mennyi extra eredményt hozott, és ezen mérési eredmények alapján eldöntse, hogy milyen irányba érdemes továbbmenni.

Természetesen nem akarom ennyivel "lerendezni" az eredményesség kérdését - a napokon belül megjelenő "SMS Marketing Ötlettár és Megvalósítási Útmutató"-ban mindezeket a lépéseket sokkal részletesebben tárgyaljuk! Nem csak az elméletről, de a gyakorlat minden részletéről is szó lesz!

De addig is hadd tegyek fel egy zavarba ejtő kérdést:

Hol itt az újdonság? - Mármint a technikai megvalósítás részletein kívül

Nem pont ugyanezt kell tenni minden marketing és kommunikációs eszköz használata során?

A különbség talán csak az, hogy az SMS sokkal jobban belép az ügyfél privát szférájába, és ezért zavaróbb, HA otromba vagyok. A következő módon tudnám ezt leegyszerűsítve megfogalmazni:

Ha otromba vagyok, akkor otromba vagyok, nincs mese! A különbség aközött, hogy valakitől másfél méterre vagyok otromba, és aközött, ha az arcától 5 cm-re, az nem az eredményben van - hiszen az otrombaság sehogy sem hoz eredményt! A különbség sokkal inkább az, hogy ha messziről vagyok otromba, akkor még talán elviselik, de ha 5 centiről, akkor pestiesen szólva "pofán b****nak".

De ki mondta, hogy bárki is legyen otromba? (Ja kérem, ha valakinek csak arra van képessége...!)

Úgyis mondhatnám, hogy az SMS marketing az úriembereknek (és a hasonló hölgyeknek) való! Az egész csak megközelítés és stílus kérdése. Aki pedig nem tud úriemberként SMS marketingezni, aki otromba, annak csak bajt hoz a fejére!

(Azt pedig, hogy ki képes úriemberként viselkedni, azt döntse el mindenki magának! :-)


 

  

Hm, nagyon szívesen olvasnék néhány konkrét példát.

Péntek, 2010. Március 26. 13:11

otrombaság?

Szóval az otrombaság, mint olyan sztem elég tág fogalom!
Rögtön mondok is egy példát: nálunk mindenkinek, aki a csoportomban van tudnia kell, azt, hogy ha fél éven belül nem vásárol semmit sem, akkor elveszíti a 25%-os kedvezményét.
Van, akinek ez a megtakarítás jelentős, van aki csak legyint rá, de ez megint más kérdés.
A múltkor elküldtem egy SMS-t azoknak, akik ebben a hónapban ebbe a helyzetbe kerültek. Még aznap 2 hívást kaptam: az egyik hogy úgy mondjam kioktatott, hogy igazán tudhatnám, hogy Ő tisztában van a dolgokkal, és bízzam rá, hogy mit akar tenni, míg a másik nagyon hálás volt, köszönte a törődést, és rendelt is egyben néhány terméket.
Az SMS szövege ugyanaz volt, a megszólítást kivéve.
Hol lehet az otrombaságot, mint olyat meghatározni?
D.Z.

Péntek, 2010. Március 26. 18:48
  

Hasznos írás volt.

Vasárnap, 2010. Április 05. 0:23

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!