Hány újévi fogadalom kell 2011-ben az átütő sikerhez?

Ahogy mindenki más is, az év végén a legtöbb online marketinges is egyenleget von, és átgondolja, hogy mely tevékenységeinek mennyi eredménye volt az elmúlt évben, és mit érdemes változtatni, ha növelni szeretné eredményességét. És talán még érdekesebb kérdés, hogy vajon min és hány különböző dolgon kell változtatni, ha nem csak egy kis növekedést, hanem átütő sikereket akar elérni a következő évben - konkrétan 2011-ben?

Ehhez a gondolkodáshoz szeretnék három üdítő gondolatot, három alapelvet átadni, melyek segíthetnek meghozni a lehető legjobb döntéseket.

1.) Már megint a Pareto elv: Ahogy az élet sok más területén is, az eredmények (pozitív vagy negatív) 80%-a az okok 20%-ának tulajdonítható. Ebben a témában ez azt jelenti, hogy ha valaki nem olyan eredményes, mint amennyire szeretné, a cselekedeteinek 20%-a okozza a problémák 80%-át. Egy vállalkozásban ez akár azt is jelentheti, hogy a szokások (valamit mindig így csinálunk / valamit soha nem csinálunk) 20%-a legalább 80%-ban okozója lehet az eredmények elmaradásának.

A megoldás?

Pusztán azt az - általában egy-két -  problémás szokást kell azonosítani, ami a problémák nagy részét okozza. A légtöbbször pedig a legfőbb rossz szokás - rossz gyakorlat, ha cégről beszélünk - megszüntetése a problémák nagy részét megszünteti.

2.)  A szűk keresztmetszet jelenség: Már a 70-es években Eliyahu Goldratt professzor által megfogalmazott Theory of Constraints is (Korlát elmélet) leírja, hogy minden rendszernek (márpedig egy cég is rendszer) van egy szűk keresztmetszete, amely megszüntetésével drasztikusan növelhető a rendszer kibocsátása (termelése, értékesítése, stb.). Amire ezzel kapcsolatban most fel akarom hívni a figyelmet, hogy azt is kimondja az elmélet (amely nem pusztán elmélet, hanem a modern ipari termelés alapját is adó elvrendszer is), hogy ha a rendszert nem a szűk keresztmetszetnél javítják, az semmilyen hatással nincs a kibocsátásra.

Ez a fenti témában azt jelenti, hogy egy időben nem is szükséges több mint egy szokás / gyakorlat megváltoztatásával foglalkozni, ugyanis a jelentős eredmény növeléshez elég, ha az éppen fennálló szűk keresztmetszetet kezeli az ember.

3.) A vákuum jelenség. Számos személyiségfejlesztést oktató szakértő megfogalmazta már, hogy a legtöbb szokást nem lehet egyszerűen kitörölni, mert az - képletesen szólva - vákuumot hoz létre, ami jó eséllyel az eredeti szokást / gyakorlatot szívná vissza, és nem egy újat. Az új szokás felvételének vagy az új gyakorlat meghonosításának egyetlen megbízhatóan működő módja, ha nem a régit törlik el, hanem eleve az újat kezdik el alkalmazni, méghozzá olyat és úgy, ami és ahogy ki tudja szorítani az eredeti, kiiktatandó szokást, gyakorlatot.

Mit akartam mondani mindezzel?

Mindössze annyit, hogy nem egy csomó rossz szokástól / gyakorlattól kell megszabadulni, hanem bevezetni egyetlen domináns, az előző szokást / gyakorlatot felülírni, azt helyettesíteni képes szokást / gyakorlatot.

Ön már tudja, hogy mi lesz ez az új szokás az életében, vagy az új gyakorlat a cégében?


 

  

A régi nyakatekert megfogalmazásokat nem szeretem jobb szeretem azt az egyszerűséget kedves Balázs, ahogyan Te leírod a dolgokat.

Én semmilyen fogadalmat nem tettem, inkább arra összpontosítok, hogy az ötleteimet alkalmazzam és addig nem tudok egy percig se úgy pihenni amíg azokat a lépések meg nem tettem ami a sikeremhez elvezet.

Mindent amit Nektek köszönhetek az az volt, hogy szeretem az intelligens embereket és azok között vagytok Ti is Sándorral együtt. Utólag szeretnék kívánni Nektek is minden napra karácsonyt a lelketekben, mert tudom, hogy a szívetek a helyén van!

Immár kilenc hónapja ismertem meg az internet világát és olyan nagy változást láttam ez idő alatt amin még én magam is elcsodálkozom.

Én is mint oly sokan a lehetőségeket kerestem állandóan és most már tudom mit akarok!

Fogadjátok sok szeretettel az itt elküldött jókívánságaimat !
http://app.talkfusion.com/fusion2view.asp?NzA0NzY0_4151644

Kedd, 2010. December 28. 7:37
  

Briliáns hozzáállás! Az életben az egyik legfontosabb: tudni feltenni a jó kérdést. Balázsnak most sikerült! Ha van jó kérdés, lesz jó válasz is.

Kedd, 2010. December 28. 9:18

Évindító 2011-re

Heló Balázs,

Készítettünk egy témába vágó programsorozatot ajándékként mindenkinek, aki kicsit is szeretne tudatosabb lenni:

5 részes Személyes Évindító 2011-re

Már az első 3 rész online

http://www.sixdisciplines.hu/_blog/V%C3%A1llalkoz%C3%A1sb%C3%B3l_V%C3%A1...

Használjátok egészséggel!

Purnhauser Dénes

Hétfő, 2011. Január 03. 14:53
  

Nem szoktam fogadalmakat tenni, de azért így év kezdetén mindenképp érdemes tervezni előre, és kösz Balázs a terv része lesz az is mit kell elhagyni

Kedd, 2011. Január 04. 9:26

Üdv Balázs Tetszik a

Üdv Balázs

Tetszik a bejegyzés, nagyon jó témára tapintottál rá. Főleg a Magyarországi helyzetre igaz az, hogy az emberek nem hajlandók változtatni dolgokon. Könnyebb a régi utat járni mint új ösvényt taposni.

Sajnos ez csak azt eredményezi, hogy a régi úton termett gyümölcsöt lehet learatni!

Én még csak most bontogatom a "szárnyaim" itt Magyarországon. Nemrégen hoztam létre a blogomat, ahol internet marketingről és webdizájnról írok bejegyzéseket. 2 év tapasztalat ugyan nem sok, de azért van egy két dolog amit láttam, hallottam olyan emberektől, akiknek több év tapasztalatuk van e téren.

Ha valakit érdekel kukkantson be. A blog címe: http://www.boritotervezes.hu/blog/

Sok sikert nektek 2011-re!

Szombat, 2011. Január 08. 1:19

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!