Az egyik legjobb értékesítési levél amit mostanában itthon láttam...

A Wolf Gábor értékesítési leveleit nem számítva ez itt a legjobb értékesítési levél, amit az elmúlt fél évben magyarul olvastam. És ezt nem azért írom, mert így segítek az Attilának minél többet eladni! Egyszerűen arról van szó, hogy nagyon ritkán kapok olyan értékesítési levelet, amit örömmel, érdeklődéssel és egy levegővel végigolvasok.

Ez pedig ilyen! (És igen, mi "intézzük" az Attila "dolgait", de én személyesen ebben a levélben nem voltam benne, így én is "szűz szemmel" olvastam, azaz én is az Outlookomban találkoztam vele először.)

Miért jó ez a levél? Mert igaz amit ír, és mert jól van megírva.

Mit jelent, hogy jól van megírva?

Nos, ezt már nem fogom a "szájába rágni"! Inkább azt javaslom, hogy üljön le, és olvassa el. Majd ne rohanjon tovább, hanem a zen-buddhista nyugalmával kezdje el nézegetni, tanulmányozni! Ízlelgesse, elemezze, elmélkedjen rajta.

Persze minél inkább a célcsoportba tartozik, minél inkább szenved attól, hogy nem tudja kiválasztani a megfelelő munkatársakat, minél inkább vannak munkaerő gondjai, annál inkább fogja értékelni a levelet. Van pl. olyan kollégám (beosztottam), akinek nem tetszik a levél. Viszont neki nincs is gondja a munkatárs kiválasztással!

Úgy tudja tehát legjobban megérteni az értékesítési szövegek működését, ha olyan levelet olvas, ami Önre is vonatkozik. Ne csak a levelet elemezze, hanem a saját érzelni reakcióit is! Így tanultam meg én is szöveget írni (bár még bőven van mit fejlődnöm), és így tanultam meg a webdesign-t is (ezt többnyire titkolom, de van néhány igen klassz design a referencialistánkon, amit magam csináltam).

Órákon át (és hónapokon keresztül) ültem számomra gyönyörű weboldalak előtt, és azon elmélkedtem, hogy mi a csodától látom őket gyönyörűnek. És idővel elkezdtem rájönni, megérteni, majd próbálkoztam reprodukálni a módszereket, majd kiderült, hogy ha én alkalmazom az adott módszert, az nem működik, majd rájöttem, hogy nem is pont az a módszer, és így szépen lassan egész jó design-okat lettem képes készíteni.

Önnek nem kell jó design-okat készítenie, jó értékesítési szövegeket viszont mindenképpen kell készítenie!

John Carltontól, az egyik legnagyobb DM szövegírótól hallottam, hogy a jó szövegírás titka, hogy az átlagembernél sokkal mélyebb tudatossággal kell megélni az élet apró mozzanatait, figyelni a részletekre, az emberekre, mindenre ami körülöttünk történik.

Úgyhogy itt a remek alkalom: Kezdje ennek az értékesítési szövegnek az elemzésével!

 


Hozzászólását meghagyhatja ezen a telefonszámon is:
(+36) 30/890-4529.

Tipp: Mentse el telefonjába a (+36) 30/890-4529 számot, és bármikor, amikor eszébe jut valami a témával kapcsolatban, hagyja meg nekem hozzászólását azonnal!


 

Kedves Balázs és Attila

Kedves Balázs és Attila !

Ami tény, és nem lehet (nem is érdemes) rajta vitatkozni: mindkettőtök leveli tele vannak hasznosítható anyagokkal, nagyon jól meg vannak írva (bocsi, de különösen Attiláé).
Ami még óriási erősségük, hogy látszik, hogy nagyon szépen fel vannak építve, meg vannak tervezve.

Én már egy ideje viszont úgy érzem; túl mentetek azon a határon, amit én még elviselek; korábban, míg Balázs jelentkezett a Hírleveleivel, izgalommal vártam, mi lesz a következő. Attila is fergetegesen jól indított, eleven témára tapintott; jó tollal, jó problémameglátással.
Aztán egyszer csak el kezdtek dőlni a csak itt -csak most - csak neked típusú levelek. Pergőtűz alá kerültem.
Szerintem a túlnyomó többségnek, ezen a szinten, nincs ideje, módja, lehetősége ennyi anyagot normálisan elolvasni sem, nem ám feldolgozni, hasznosítani.

Ez már olyan direktmarketing-áradat. Elöszőr csak félreteszem, hogy majd elolvasom, aztán ránézek a címre, és egyiket elteszem későbbre, másikat eldobom (főleg, ha nem jól van megszerkesztve a figyelemfelhívás).

Én a régi Csepregi Balázst, és a kezdeti Attilát szeretném visszakapni; aki okos, tájékozott, problémaérzékeny, tényleg tanítva-segíteni akar, aki nem akarja a fél internetet a torkomon lenyomni.

Higgyétek el, a kevesebb is elég !

Tisztelettel:

fgy

Csütörtök, 2008. Június 05. 20:38
  

Tökéletesen egyetértek az előbbi hozzászólással. Egy kevéssé kezd amolyan "szegénységi bizonyítvány-ízű " lenni a dolog,pedig kár lenne érte.

tisztelettel

Béla

Csütörtök, 2008. Június 05. 20:49
  

fgy,

már kb. 8 hónapja "ömlik" hozzám is a sok anyag, és a keresztmarketing kör egyre bővül. (WG, CSP, SchS, PJA, KT, ... a többire nem emlékszem.) Én úgy érzem, már megtanultam a "pergőtüzet" kezelni, és élvezettel "gyűjtögetem" a könnyebben, nehezebben végrehajtható, vagy néha végrehajthatatlan okosságokat.

Miközben TELJESEN EGYETÉRTEK veled, azt gondolom nem fogod visszakapni azokat a fiúkat, mert ők tudják, hogy ERRE A SZÖVEGRE JÖN A TÖMEG. Olyanok mint a politikusaink: számomra inkább taszító, mint vonzó stílussal és tartalommal óriási tömegeket vonzanak, amely tömegekhez MI MÁR NEM TARTOZUNK. (Legalábbis én már régen nem.)

NEKIK ÍGY KELL TENNIÜK.

NEKÜNK MEG MEG KELL TANULNUNK TŐLÜK a tömegeket elérni, és azokból minél többet rábírni arra, hogy vegyék meg a portékánkat, mégpedig akkor, amikor mi akarjuk.

üdv,

mma

U.i.: Jééééé, mégis van időm? Időm arra, hogy ilyen fölösleges dolgokat irkáljak, ahelyett, hogy valamit megcsináljak a fiúk tanácsaiból. Lám, lám, a magamutogatási vágyat időnként nem lehet leküzdeni. :-)

Péntek, 2008. Június 06. 8:11
  

Kedves Molnár Attila és Hozzászólók !

Szűzlányos meglepetésemben, első lendülettel írtam ehhez a témához hozzászólásomat; nem gondoltam hogy pezsgőtablettát dobok a szódavízbe (gondolkodtam még az élesztőt dobni a latrinába kifejezésen is, de rájöttem, hogy viccesnek szánt hasonlatot félreérthetik - sem élesztő nem vagyok, sem az anyag nem árnyékszéki termék :) ).

Attila !

Arról szívesen olvasnék polemizálást; meddig tudásszomj, továbbvívő gondolatközlés, és honnan magamutogatás egy bejegyzés, de baromira érdekes gondolatot írtál az utóiratban.

Nos, vissza a főtémára ! "...azt gondolom nem fogod visszakapni azokat a fiúkat, mert ők tudják, hogy ERRE A SZÖVEGRE JÖN A TÖMEG...." - valami ilyesmit szerettem volna megfogalmazni, amikor elpöccintettem azt a pezsgőtablettát.
Az a vágy, hogy nem szeretném, ha tömegnek kezelnének, melynek nincs esze, csak hangja van. Mely leszegett fejjel kódorog a kolompszó után.

Nem hiszem, hogy össze kellene mosni minden ruhát egy mosásra, és mindenki tarka lesz, bár - mint tudjuk - az összemosáskor a sötét árnyalat fog a legjobban, és a színpompás ruháinkból egy nagy szürke, kimoshatatlan massza lesz. Maradjanak meg a fehér ünneplők, a sötét gyászruhák, a hawai mintás nyári ruhák színei, szépen, egymás mellett, minden alkalomra más- és más.

Ingyenes tanácsom, inkább ajánlásom, Balázsnak, Gábornak, Attilának és a többieknek; válogassanak ! Csináljanak cross-promóciót a tömegnek továbbra is, ilyen jól (arra a célnak nagyon jól), és csináljanak afféle (bocsánat) elit-klubot, ahol őket mégiscsak visszakapjuk.

Szerintem, ha ezt meg tudják, meg akarják csinálni, akkor a marketing menedzselésben, az üzletükben is előrébb lépnek, és tartósan:
- szétválik a tömeg és az "elit" (másképpen: a tömeg sikeres terelése ellen ható hangadók, az image-rombolók :))
- az "elitklub" tagjaival folytatott, igazi mühelymunka tapasztalatai kipróbálhatóak, kamatoztathatóak a "tömegtermelésben" és viszont,
- egy idő után hajlamosak vagyunk elhinni a tömeg hangját: "oh, nagyvezérek, Ti vagytok a legjobbak" - ez a nagy veszély elkerülhető, kezelhető

Nem teljesen marketing; talán az önbecsülésnek is jelent valamit, ha a tényleges tudást megismerhetik azok, akik arra kíváncsiak.

Idő pedig mindig arra van, amit tényleg nagyon akarunk, hogy legyen rá idő ! - mondjuk nem az itt- és most- és csak neked- csak ma típusú - amúgy tényleg, a tömegek számára csodaelixir - áradat feldolgozására.

Üdvözlettel:

fgy

Péntek, 2008. Június 06. 9:45

Szia! Gábornak az üzenet

Szia!

Gábornak az üzenet nem egészen jogos: ő már "ezer éve" csinált elit klubot (VIP).

A többiek előbb-utóbb meg fogják fogadni, amit mondasz. Ennek eredményeképpen létre fog jönni egy jól fizető elit klubjuk, amibe én pl. nem fogok beletartozni. Nem azért, mert arctalan szürke tömeg vagyok, hanem azért mert nekem annyit már nem ér a dolog. Majd ha ér, beletartozom.

Sajnálom, hogy megint veszni látszik egy illúzió: az, hogy Balázs (közvetlen) érdek nélkül oszt meg velünk érdekes infókat. Ez az én illúzióm (volt?), és az én hibám; mint mikor tizenévesen beleszeretünk egy másik emberbe, és azt hisszük, hogy ő is szeret -- pedig ezt és így sose mondta.

Ez persze azzal (is) jár(hat), hogy kikopok innen, Balázs és fizetős megoldásai meg az aktív emlékezetemből. Másfelől elfogadom, hogy nem vagyok jó vevője (jó vevő az, aki lehetőleg hamar fizet, és ezen kívül nem okoz sok gondot), valamint, hogy senki számára nem kényszer "tanítani" vagy "jótékonykodni".

-mera

Péntek, 2008. Június 06. 10:49

Bocsánat Mera, és Mások

Bocsánat Mera, és Mások is !

Sikerült - úgy látszik - egy hülye szót találnom arra, amit nem is akartam mondani:)

Szóval, az "elit" fogalma alatt én nem a fizetős VIP-et gondoltam, meg nem is a VIP-et, hanem azt, amit kimondtál:"Sajnálom, hogy megint veszni látszik egy illúzió: az, hogy Balázs (közvetlen) érdek nélkül oszt meg velünk érdekes infókat."

Csak Te sokkal jobban fogalmaztad meg, mint az én cikornyás körbeírásom.

Igen, szeretném, ha viszontszeretnének; magamért, tudásomért, tapasztalataimért, igazán, érdek nélkül.. ;)

Köszi Mera !

Üdvözlettel:

fgy

Péntek, 2008. Június 06. 12:26
  

Sziasztok,

Ide írok, mert mindannyiotoknak szól a válaszom:

Barnabásnak lejjebb írt kommentem részben választ ad a fentiekre. Ami kimaradt:

- Mi okozza nektek a legnagyobb gondot az online marketingben? Amikor blogolni kezdtem, akkor alig tudtam összekaparni a témákat, most meg rengeteg mondanivalóm van. De mi segítene NEKTEK a legjobban?

- Elit klub?

Ingyenes: Készül, csak iszonyú nagy munka. De készül!

Üdv: Balázs

Péntek, 2008. Június 06. 12:29

Balázs, lejjebb találsz

Balázs,

lejjebb találsz egy választ, ami a ti marketingeteknek a bennem kiváltott hatásáról szól. És ez valójában csak annyit jelent, hogy a számomra hasznos értékes információk mellett nekem nem tetsző agresszív ösztönzéseket, néha bonyolult ötleteket kapok arról, hogy miért is kellene nekem most azonnal belekezdeni a vásárlásba.

Dehát egy onlány marketing nem tehet mindenki kedvére, éppen ezért az ilyen kisebbséggel nem kell foglalkozni.

Ha engem kérdezel, csináljátok csak így tovább.

Ha valóban arra vagy kíváncsi, hogy nekem mi segítene a legjobban, nos arra azt mondanám, hogy társak, akiknek annyira tetszik az én kalandom, hogy abba szívesen beszállnának a saját fegyvernemükkel, és együtt vinnénk győzelemre a zászlót. Ahhoz azonban jelölteket kell találni, akiknek van idejük, motivációjuk, hogy megismerkedjenek ezzel a kalanddal, vannak erőforrásaik és jó fegyvereik a csatákat előkészíteni, megnyerni, és a további stratégiát kidolgozni. És persze a fegyvernemük is megfelelő. (Fegyvernem: marketing, szoftverépítészet, stb.)
Ezt csak érdekességképpen említettem, nem azért, mintha úgy gondolnám, hogy kezdhetnél vele valamit. (Bár a fegyvernem és a fegyverek minősége nagyon is stimmel! :)

Az Elit klubhoz annyit, hogy a WG féle VIP-klubot szerintem sem kellene megismételned, mert a legjobban-legtöbbet fizető partnerekkel nem nagy kunszt kiemelten és előzékenyen foglalkozni.
Elit klubot létrehozni olyanoknak, akik nem vásárolnak, én nem tanácsolnám. Különben is mi alapján kerülne az ember oda? A fintorgások, vagy negatív vélemények alapján?

Inkább azt mondanám, hogy legyen ELIT ÜGYEK KLUBJA. Azokat kellene egy klubba összehozni, akik olyan tevékenységet űznek, ötletekkel rendelkeznek, portékát árulnak, amelyek a többiek számára hasznosak lehetnek, és versenyképességüket javítják. Jómagatok is ilyenek vagytok, de azért, a marketingen és a HR-en (PJA, Kelkó), kívül is vannak lefedetlen területek. Egyébként ennek a csíráit már látom, hiszen akiknek segítettetek előrejutni, azok már hébe-korba (pénztrácájuk mértékéig:)) "kereszmarketingelnek". Na de az azért mégis más, mint amit most én (persze kellő homállyal) elképzelek. Az ELIT KLUB ennek a szervezett bölcsője lehetne a később jól fizető VIP-Klubnak.
(Nézd el nekem, ha ez az egész szamárság. Egyszerűen tollvégre jött, és most annyira nincs időm erre, hogy nem is gondolom végig rendesen mit is írok. Csak megy a toll előre. :-)

Az utsó megjegyzésedről annyit, hogy: Semmiképp sem gondolnám, hogy ingyen kellene olyan értékeket adni, amelyekkel más jó pénzt keres. Az üzletből mindazoknak részesülni kell, akik az eredményéhez hozzájárultak. Hosszú távon csak az működik.

üdv, így tovább, és sok sikert

mma

Ígérem, hogy ezentúl megint csendben leszek. :-)

Péntek, 2008. Június 06. 16:26

Ne légy csendben,

Ne légy csendben, örülök, hogy új hangok is felütötték a fejüket! (krrzzz, képzavar, zzkkrrr)

Jókat mondasz, és nem is szamárság! Az új oldalunk, amin dolgozunk pont abba az irányba megy, amit itt megpróbáltál megfogalmazni! (Bár ha teljesen korrektek akarunk lenni, akkor elismerjük, hogy a véleményegyezőség még nem zárja ki a szamárság gyanúját. Olyan ez, mint hogy: "...attól, hogy kiderül rólad, hogy paranoiás vagy, még nem biztos, hogy nem üldöznek..." :-) Bár szerintem tényleg nem az...

Üdv: B.

Szombat, 2008. Június 07. 11:05
  

fgy,

ma elértem a hiperaktivitás kórós mértékét. :-)
Tovább fogalmaztad a gondolataimat, amelyekkel ezúton egyetértek.

Én is szívesen eszmét cserélnék az exhibicionizmus határairól, de azért azt gondolom:
Az egészséges vágy, hogy mások hasznára legyünk, sokszor késztet bennünket arra, hogy tollat, mikrofont, lapátot ragadjunk. Ehhez persze néha kell mutatnunk magunkat. Az érzés, hogy hasznosak vagyunk, legtöbbször független attól, hogy a szolgálatunk pénzbeli ellenértékét megkapjuk e vagy sem. Nem mindenkinél van ez így, de a Balázst olvasva néha ez jut eszembe. Bár lehet, hogy ez az ő trükkje. :-)

(Na látod, most ezt sakkozd ki: magamutogatás ?% hasznosság neked ?% Szerintem 100%-0% :-))

üdv: mma

Péntek, 2008. Június 06. 16:43
  

Szervusz mma ! :)

Nincs mit hozzátenni; így gömbölyű az egész.

Egyezzünk meg feles-feles :)

Szép hétvégét (csak valaki fogná már vissza a dézsaöntőt !) !

fgy

Péntek, 2008. Június 06. 18:32
  

Épp Attilával beszéltem telefonon, én is a levelet dícsértem. A legjobb volt, amit idén itthon olvastam, ez biztos. Ekkor írtál neki te is SMS -t, hogy szuper a levele :)

Csütörtök, 2008. Június 05. 22:30

Hosszú Nagyon hosszú.

Hosszú Nagyon hosszú. Iszonyú hosszú. Nekem, mint gyakorló cégvezetőnek az első képernyő után nem maradt türelmem.
Őszintén azt se tudom, miről szól.

Csütörtök, 2008. Június 06. 0:00

Kedves Balázs! Régóta

Kedves Balázs!

Régóta olvasom a "Trimvirátus" (Wolf, Schlingloff, Csepregi) cikkeit, sokat is tanultam belőle. Például a keresztmarketing kampányt, egymás adatbázisának használatát, amit most erősen csináltok is.

Viszont! (és ezért írok most...)

Gondold végig a keresztmarketing veszélyeit. Egy-egy beajánlás, finom rávezetés jó dolog. De folyamatosan egy másik területről nyomatni egy embert, nem biztos hogy szerencsés. Igen, konkrétan PJA-ról van szó.

A problémám (1), hogy én egy internet marketing hírlevélre iratkoztam fel, ezzel kapcsolatos tudáshoz szeretnék hozzájutni. Nem hr ismeretekhez, akkor más hírlevelet olvasnék. Tehát bármely jó is az illető, nem akarom ezen a csatornán rendszeresen látni.

A probléma (2), hogy - sértődés ne essék - ráadásul nem is igazán jó, amit PJA csinál. Az anyagok semmitmondók és üresek, rosszul struktúrált az oldala, stb... Miután az említett 3 személy keresztbetámadott a hírleveleivel, hogy nézzem-iratkozzam-rendeljem PJA anyagait, feliratkoztam a hírlevélre, majd le is iratkoztam 2 hét után.

Szóval dupla probléma. Nem ezt akarom látni, ráadásul, amit kapok, szerintem nem is jó.

A ti érdeketekben is javaslom, óvatosan bánjatok ezzel az eszközzel. Mondjuk mi lenne, ha a következő 3 hónapban egy szó nem esne PJA-ról? Netmarketingről viszont annál több...

Tudod, a legértékesebb ügyfél az, aki veszi a fáradtságot és reklamál... (á la Wolf..) ;)

És tényleg nem szeretnék leiratkozni a hírleveledről, de jópár napja szinte automatikusan a kukába mennek... (élt 3 mp-et)

Mit gondolsz?

Üdv:

Szabó Barnabás
Arteon Invest
http://www.arteoninvest.hu

Csütörtök, 2008. Június 06. 1:44

Szia Barnabás, Köszönöm

Szia Barnabás,

Köszönöm a hozzászólásodat! Íme a gondolataim:

1. Köszönöm a bizalmad, köszönöm, hogy megosztottad a gondolataidat velem ahelyett, hogy simán leiratkoztál volna! Egyben biztos lehetsz: Részemről vége a PJA kampánynak, minden lényeges mondanivalómat elmondtam. Jönnek újra az online marketing dolgok!

2. DE: Egy csomó ügyfelünkkel azért nem jutunk egyről a kettőre, mert:

(a) Az asszisztencia helyett végzik a munkát és ezért nem jutnak hozzá az online marketinghez, vagy...

(b) ...ugyan cégvezetéssel töltik az idejüket, de képtelenek felvenni egy marketingest.

Tehát azért nem jutnak előre, mert a maradék heti 17 percükben akarnak online marketinget csinálni... EZ NEM MEGY!

3. Úgyhogy a PJA-t nem azért promóztam mert magas a jutalék, az a pár százezer forint nem olyan pénz amiért megérte volna! Ennyi idő alatt amennyit ráfordítottam erre az ügyre sokkal többet tudtam volna a hozni a cégnek. Az ügyfeleimnek viszont nagyon nagy szüksége van erre az infóra - bár sokan valóban nem ismerik fel. Sokan tényleg csak odáig jutnak el, hogy "...nincs időm...". Ez bizony a lgtöbb esetben munkaerő probléma!

4. PJA-val másfél éve dolgozok, szntem én tudnám felsorolni a legtöbb hibáját, ezzel együtt nagyon sokat segített nekem a tudásával, és ha nem is tökéletes, akkor is messze a legjobb ebben a témában ezen a piacon. (Köszi, de scientológiás cuccokat én nem reklámozok!)

Még egyszer köszönöm a javaslataidat, egyáltalán nem bánom, hogy meghallgattam, és biztos vagyok benne, hogy igazán a kedvedre való anyagokat fogsz kapni a következő hetekben!

(Még akkor is, ha nem vagy ügyfelünk ;-)

Üdv: Balázs

Péntek, 2008. Június 06. 12:19

Úgy legyen! :) De miért

Úgy legyen! :)

De miért nem vagyok még ügyfeletek? ;) Fizetőképes kereslet, igényem is lenne egy jó hírlevél szoftverre, évek óta jár a hírleveled - miért nem?

Válasz: mert - bár gyönyörűen megvolt a szakértőként pozícionálás - nincs elém téve, hogy hol tudok venni! Tipp: ha a hírleveleidben benne lenne Név + telefon + e-mail, hogy hogyan tudom megrendelni pl. a Mailmaster-t, az szerintem javítaná az eredményességed. Ugyanígy a weblapon sem érzek késztetést, hogy vegyek, nekem kell erőfeszítést tenni.

Tehát szerintem emeld ki jobban az elérhetőséged, "hagyd vásárolni" az érdeklődőt...

(az, hogy az ár-érték arány milyen, az most más kérdés...)

Barna
(ebben az esetben a csapos a partvonal mellől ;)

Péntek, 2008. Június 06. 16:44
  

Szia Balázs!

"az a pár százezer forint nem olyan pénz amiért megérte volna"

Tanuld meg értékelni amit kapsz, soha semmit ne becsülj alá, mert nem tudhatod, hogy mit hoz a jövő (legyél bár hiper pozitív)!

Üdv,

Attila

Péntek, 2008. Június 06. 22:41

Szia Attila, Én arra

Szia Attila,

Én arra utaltam, hogy amennyi órát beleraktam, azt nem a jutalék motiválta, ugyanis ugyanennyi idő (amennyit beleraktam ebbe a kampányba) a sokszorosát tudtam volna behozni a cégnek.

Azért csináltam, mert értékesnek tartom PJA tudását. (Mert én momentán nem csak a felszínét ismerem, mint esetleg más promóterek vagy azok, akik csak olvastak még róla. Én nagyon jól ismerem az Attila tudását, annak mélységét, sőt, azt az EREDMÉNYT is, amit ennek a tudásnak a birtokában el lehet érni, ill. amit én elértem!)

Még valami a nagyságrendek kapcsán: Egy "one man show" ("egyszemélyes mutatvány) esetén ennyi pénz akár jelentős is lehet. Egy nagyobb stáb esetén csak egy kis rezsi-kiegészítés. Bár tényleg nem ez volt a lényeg, hanem az előző bekezdés!

Üdv: B.

Szombat, 2008. Június 07. 10:59

Azt hiszem a blog már

Azt hiszem a blog már idejét múlta de ön Balázs mint megszólított biztosan elolvassa
Csak motoszkál a fejemben a gondolat s nem hagy békén. Az én meg látásom.
Először is nehezen jutottam el addig, hogy kimerjek állni a tömegek elé
a napokban kezdem el komolyan hirdetni oldalaimat. Bár most egyszerre lehet hogy kettőt.

Nem igazán engedhetem meg a nagy bakikat
Pláne így hogy a technikát is bérlem pillanatnyilag a munka béréből próbálom fedezni

Tanulni akarok a mások hibáiból. Így például a PJA által elkövetett egyik hibát
a három nagy alaptanítás ként mutatja be s bizony nagyon igaz.
Ime, a tanítás

Sándoron keresztül került a gondolat hozzám "Soha nem adtam el de mindig, vettek tőlem
Attila alig egy hónap alatt néhány blog üzenettel, megpróbál egy sor cégvezetőt
rávenni arra, hogy vegyen meg egy módszert mellyel lecserélheti régi jó, rossz
kollégáit, beosztottjait.
Mert valljuk be, erről szól megkeresni a legjobbat

Sándor ebook-ja csak egy cd-nyi anyag viszont a honlapján és a levelezésében
szinte minden fontos megtalálható bármikor tanulmányozható.

Attila 7 x annyi anyagából csak cseppeket mutat.
Sándorral volt egyetlen tízperces beszélgetésem tőle tudom.
Sokszor a reklámanyag értékesebb, mint a kész mű.
De az összhatás tanítás megéri a pénzt.

Talán egy olyan sorozat sikeresebb lehetne hogyan lehet a
jelenlegiekből többet játszva kihozni. Milyen kérdéseket tegyek fel melyek
inspirálnak. Sorsokat erősen befolyásoló tényezők tehát meg kell érlelni.

Másik hiba

Az egyhetes kampány talán második napján jő az üzenet felfüggesztem, a kampányt.
Rendben.
Erre a levél felétől minden huszon... sor arról szól ugye most már meggyőztelek.

Nem túl szerencsés egy felfüggesztés egy újragondolás, egy szükséges módszer
váltásnak kellene követnie. Azt hiszem :o)>

Bocsánat hogy még zöldfülűként ilyeneket írok. De szerintem ezek a szarvas hibák.
melyek, nagyon a felszínen vannak

A hivatkozást Attila oldalaira ki lehetne helyezni, hiszen szükség esetén csak
egy kattintás a meghozandó fontos döntés előtt a konzultáció.

Mára a blog elavult nem sokan olvassák a bejegyzéseket így talán
Csak!!! nektek szól Balázs és Attila

Tisztelettel Halász Károly

Szombat, 2008. Június 07. 19:09

Még az általad küldött

Még az általad küldött üzenet volt nyitva a levelezőmben (tehát az előző kommenteket nem láttam), amikor nagyon hasonló dolgok jutottak eszembe, mint az előttem szólóknak: unom, hogy minden csapból PJA folyik. (Hallottam élőben, olvastam pár anyagát: engem sem a személyisége, sem az anyagai nem ragadtak magukkal; az ön-marketingje pedig nekem inkább taszító, mint vonzó.)

Az egyetlen, ami ezzel kapcsolatban megmozgatta a fantáziámat az az, hogy hogy éri el, hogy nála sokkal kvalitásosabb, régi "motorosok" vállalják, hogy presztízst veszítve is őt nyomják. Van ennyi jutalék?!

Mi lenne, ha írnál egy bejegyzést arról, hogy milyen eszközzel célszerű egy síma értékesítési oldalra felrakni egy regisztrációs formot (egyszerű, olcsó, használható eszköz)? Vagy arról, hogy van-e (és ha igen, milyen) hatása a weboldalak szín-árnyalat összeállításainak? Vagy arról, hogy számszerűleg hogy változnak a világban a konverziós arányok (van-e trend), és hogy ennek fényében az egy vásárló elérési költsége változik-e? Annyi olyan téma van, amiről szívesebben olvasnék, mint arról, hogy vegyek fel embert...

Péntek, 2008. Június 06. 7:49

Kedves András! Köszönöm

Kedves András!

Köszönöm a pontos megfogalmazást, bennem is ezek a kérdések merültek fel. Ahogy én látom (persze tévedhetek nagyot, akkor mea culpa), PJA nem jó. Akkor

1) Miért reklámozzák?
2) Presztizsveszteség mellett is miért? Ugyanis - jó a meglátásod - nálam határozottan lejjebb ment azok presztízse, akik "tolták".

Azt látni, hogy megy egy keresés, hogy hogyan lehet szakmailag továbblépni (Schlingloff a videóüzenetetekkel, Wolf a Gazdag Tanácsadó felélesztésével, Balázs az erős crossmarketing kampánnyal), illetve többen az ex-25hetes srác felkarolásával.

Kérdés, hogy értékteremtő vagy értékromboló utak ez? Magam részéről azt mondom, hogy 60-40 arányban inkább romboló, az eddig felépített imázsuk szempontjából mindenképpen.

És azt sem nagyon látom még, hogy teremt-e ez egyáltalán értéket az olvasóknak/látogatóknak/ügyfeleknek.

Üdv:

Barna

Péntek, 2008. Június 06. 16:52

Oké, akkor tegyünk

Oké, akkor tegyünk tisztába pár dolgot!

Ugye abban egyetérthetünk, hogy az eladás a gazdaság mozgatórugója? Ebből éltek Ti is, és ebből kapnak fizetést az emberek.

És a reklámok az eladás generátorai. Ha holnaptól megszűnnének a reklámok, akkor minden összeomlana! Megnőne a munkanélküliség, csődbe manne az egész világ, és ezzel együtt csődbe mennétek Ti is. Ezen azért gondolkodjatok el egy kicsit.

És - meglepetés következik - egy országban, ahol virágzik a reklámipar, ott dübörög a gazdaság is!

Igen, jól olvastad, nem fordítva van! Ugyanis azt a pluszt, ami egy gazdaságot feljebb emelhet, azt a reklámipar által generált vásárlások adják. Miért mondom ezt?

Gondoljátok csak végig, hogy ha rosszul megy a gazdaság, akkor mi történik. A cégek jelentős része abbahagyja a reklámtevékenységét. Igaz?

De egy részük éppen ilyenkor erősít bele! És ez érdekes hatással van ám a gazdaságra! Gondolj csak arra, hogy mi történne, ha leállna a rekláipar. Tehát, ha rossz időkben nem reklámozna egyetlen cég sem, akkor az az ország, ahol ez előfordulna, becsukhatná a kaput.

Ebből pedig az is jól látható, ha egy országban a reklámipar igen mozgalmas, akkor ott jól megy a gazdaság is. (Persze, amíg a ország vezetése is teszi a dolgát.)

És mielőtt azt mondanád, hogy nálunk is dübörög a reklámipar, akkor hadd mondjam el, hogy ez óriási tévedés! Nálunk is már 4-5 milliárdos iparág, de ez még közel sem elég! Arról nem beszélve, hogy iszonyú rossz reklámok születnek nap, mint nap.

Akik itt elkezdtek jó, hatásos reklámokat készíteni, azok érdekes módon mindig többet visznek haza a zsebükben.

Az meg, hogy "rám nem hatnak a reklámok", meg hogy "Én már unom ezt az áradatot", csak üres duma! Igen, én így gondolom. Miért?

Mert már nagyon sok embert láttam, aki "gyűlölte" a reklámokat. És akkor egyszer csak megtörtént a CSODA. Az egyik reklám szíven ütötte, és - mit ad Isten - vásárolt!
És nem ám a "logó, cégnév, és felhívjuk szíves figyelmét cégünkre/termékünkre"-típusú vacakra, mert arra senki nem vesz meg semmit. Hanem pontosan egy ilyen "harsány", "ez a szöveg már unalmas" reklám hatására!

Van egy anekdota a marketinges berkekben:

- Rám nem hatnak a reklámok!
- Valóban? És milyen sampont használsz?
- Head and Sholders-t. De nem a reklámok miatt, hanem mert korpás a hajam!

És bizony ez valóban mindent elmond.

A "Truimvirátus"-ról meg annyit, hogy az ő munkájuk hatására született pár igen sikeres vállalkozás. És ez a megfelelő szövegek nélkül nem biztos, hogy így lenne.

Érdekes, hogy pl. PJA tréningje hatására, egyes cégvezetők végre heteket nyaralhatnak anélkül, hogy folyton azon aggódnának mi folyik odahaza.

Balázsék már jó néhány cégvezetőt tettek szabadabbá a rendszerükkel, és munkájukkal.

Wolf Gábor kinevelt már jó néhány igan sikeres vállalkozót, akik olyan bevételeket produkálnak, amirő sokan csak álmodnak (ha egyáltaláén mernek).

Csak ők ahelyett, hogy folyton mindenféle kifogásokat, meg vádakat gyártanának, inkább csinálnak valami hasznosat.

Igen ők a "tömeg, akinek esze nincs, csak szeme". De kinek is van több esze?

Odrovics János

u.i.: Egyébként Ti is azért vagytok itt, mert kaptok sok hasznos infót. De ugye azt azért nem hittétek egy percig sem, hogy minden ingyen van?

Péntek, 2008. Június 06. 11:36

Látom János, begurultál,

Látom János, begurultál, hogy ezzel a kis tanítással nyakon löttyentettél bennünket.

Ha a TÖMEG szó hozott ilyen paprikás hangulatba, akkor azt mondanám, hogy a TÖMEG SOKASÁGOT jelent és NEM "ROSSZASÁGOT" vagy "rosszabbságot".

És bizony a sokaságot illik és KELL először kiszolgálni, különben fejreáll az üzletünk. És ha a sokaság a Boney M-et szereti, akkor azt kell neki zenélni, nem pedig Kurtág Györgyöt. Így csinálják a FIÚK. ÉS JÓL CSINÁLJÁK!

Persze a figyelemfelhívó zene mellé értéket is kell adni, mégpedig a sokaság problémáit JÓL megoldó értéket.
Afelől nem volt soha kétségem, hogy ők adnak, és adnak ellenszolgáltatás nélkül is.
Ahogy megjegyezted az utóiratodban, mi is azért vagyunk még itt.

Tudjuk azt is, hogy ingyen ebéd nincsen. Tehát meg fogjuk vásárolni az értéket, amikor arra szükségünk van. És meg fogjuk fizetni azt, amibe kerül. És akkor nem fog bennünket érdekelni 5%, 20%, 50% stb. engedmény és semmilyen körmönfonmt akció. Mert tudjuk, hogy nem a bevásárlási ár a lényeges, hanem a vásárolt holmi pénztermelő képessége.

De addig, amíg ez eljön, itt ülünk csendesen, és napról napra többet tudunk meg arról, hogy mit és kitől fogunk vásárolni. És közben fintorgunk a Boney M-re.

Most veszem észre a királyi többest, de lusta vagyok már kijavítani. :-)
Mindenesetre amit írtál, azt nem nekünk írtad, és most jöhet a fricska: Akkor miért válaszoltunk?

Nem tudom.

üdv:
mma

U.i.: A PJA levele nekem is tetszik (a Boney M-et leszámítva), és a kérdezz-felelek-jéből pedig sok értékes tudást lehet szerezni. No nevezzük inkább értékes tudásfoszlánynak.

Péntek, 2008. Június 06. 15:32
  

Jesszum, van valaki, aki Kurtágot végig bírja hallgatni? ;)

Péntek, 2008. Június 06. 16:54

Üdvözlök mindenkit

Üdvözlök mindenkit

Sajnos gondom volt a nettel. Így jól elkéstem de nem baj.

Nos hát valahol sorsokról kell dönteni. Ezt a döntést nehezen hozza meg bár ki is. Egy kb. 4xxx méretű (számjegyű) adatbázisban mondjuk 1xx cégvezetőt találni aki épp munkatársat cserélne: Egy gyorsított alig egyhónapos kampány kapcsán?

Ahogyan előttem írták nem igazán sikerült az értéket meg mutatni. Pedig biztosan van.

Azt hiszem talán tulságosan a végcélra törekedett PJA a kampána során. S valahogy a pénzügyesnek is nehéz megmagyarázni miért kell utalni egy starter kit csomagra.
Lehet hogy rontja a hangulatot, met hogy biztosan kiderül . -

---- szóval a téma is jellege is olyan azt hiszem, amire
csak akkor költ valaki ha már égető a gond.

Péntek, 2008. Június 06. 21:33

Valóban a reklámok

Valóban a reklámok mozgatják a világunkat, mint ahogy O. János is írta az egyik hozzászólásában. De ez önmagában kevés, mert a reklám alapja egy jó szolgáltatás - no és a kapcsolatok.

Gyarkan láthatjuk, hogy mennyire fontosak a kapcsolatok.

Itt van például a milliomos születik összefonódása, és milyen meglepő. hogy ezen a blogon is olvashatjuk a szakma "nagyjainak" hozzászólását...

Kapcsolatok, mint ahogy egy újonnan beindított kampány is ezt promózza.

Csütörtök, 2008. Június 12. 15:51

Nagyon szomorúan látom,

Nagyon szomorúan látom, hogy sokan nem látják a különbséget a személyes megyőződésre épülő ajánlás és a reklám között!

Soha nem küldtem és nem is fogok reklámot küldeni a listánkra. K....vára nem a jutalék irányítja, hogy mit küldök a listára, és nem is fogja! Magasról ... a jutalékra.

Csak olyan szolgáltatást promótálok, amelyikkel kapcsolatban meg vagyok győződve róla, hogy az olvasók jelentős részének kifejezetten szüksége van rá.

Ezzel szemben zajlott mostanában olyan kampány, amikor a guru két direkt konkurenst promózott, mondva, hogy mindenki döntsön maga. Hát ez az ami nagyon gáz! Ez az a helyzet, ami tényleg csak a jutalékról vagy a lekötelezettségről szól, és egyáltalán nem az olvasókról! És még volt olyan támogatója, aki azzal érvelt, hogy legalább semleges maradt. Atyavilág, micsoda hülyeség!

Ki iratkozott fel a hírlevelemre azért, hogy semlegesen, véleményformálás nélkül továbbítsam neki a promókat???

Nem hiszem, hogy sokan!

Egy klasszikus Don Johnson / Mickey Rourke film jutott eszembe erről, abból is egy mondat (bár eredetileg nem marketing kontextusban hangzott el :-): "Inkább égjek a tűzben, minthogy ázzak a ... ban!"

B.

Csütörtök, 2008. Június 12. 16:32

Azt hiszem, szakmai

Azt hiszem, szakmai büszkeség lehet abban, ahogy Balázs lelkesedik ezért a levélért. Egymás között olyanok, akiknek kihívás megírni egy jó értékesítési levelet dicsérhetik, hogy mennyire jó, meg tutti ez az írás. Láthatnak benne bravúrokat. Nekem, kívülállónak már maga a formátum, a használt eszközök sablonossága, a rengeteg vastag betű (miért gondolja az író, hogy ennyi fontos van a mondanivalójában?), és leginkább a kibírhatatlanul nagy terjedelem miatt pontosan ugyanolyan, mint bármelyik másik. Sok bekezdésen át olvastam a szöveget, majd belelapozgattam, átugrottam részeket, próbáltam kitalálni, hogy mi a fenéről szólhat. Hogy mit akarhat eladni.

Be kell ismernem, nem vagyok a célcsoport tagja, nem kell kiválasztásokkal foglalkoznom. Ugyanakkor munkavállalóként nagyon érdekel a másik oldal álláspontja, a kulisszák mögé tekintés, ezért a cím alapján kiváncsi voltam a levél tartalmára. De a forma és a sablonos marketinges fordulatok annyira zavaróak voltak, hogy végül nem tudtam elolvasni.

Lehet, hogy vannak olyanok, akik ugranak egy ilyen levére, és megrendelővé válnak, mert felismerik, hogy szükségük van a szolgáltatásra/termékre. Sőt, biztosan vannak ilyenek, hisz az ilyen pozitív visszajelzések alapján formálódott, érlelődött a stílus ilyenné.

Ugyanakkor manapság létezik egy olyan réteg, amely erősen kritikus álláspontot képvisel a médiával és a reklámokkal szemben. Akiket a "valamit le akarnak nyomni a torkomon" - érzést felidéző üzenetek eltaszítanak azoktól a dolgoktól is, amikre különben szükségük lenne, és amiket akarnának is, ha egyszerűen, információt közölve tudatnának velük.

Magamat is ebbe a csoportba sorolom. Elmondom, hogy nekem /nekünk :) milyen üzenete van egy ilyen levélnek.

Logikusan felépítettnek gondolom a 7 lépésel rendszert a munkaerő kiválasztásában, azt hiszem alkalmazni is fogom, ha olyan helyzetben leszek. Ha az erről - az engem érdeklő dologról - meghirdetett tréning ismertető anyaga 2 bekezdésből áll, rövid leírással, pár linkkel, ahol a részleteknek utána nézHETek bővebben, HA akarok, és tartalmaz kontakt infókat, akkor jelentkezem és elmegyek tanulni. Ha a hivatkozott levélhez hasnoló, sokkal hosszabb, de számomra több infót nem, rábeszélő elemet annál többet tartalmazó emailt kapok, akkor elkezdek gondolkodni, hogy vajon miért akarnak ennyire meggyőzni? És hogy talán maga a képzés is 5% hasznos 95% körítés felépítésű lesz. Akkor lehet hogy nem is érdemes elmennem?

:)

Szombat, 2008. Június 14. 14:52

Molnár Attila! "És bizony

Molnár Attila!
"És bizony a sokaságot illik és KELL először kiszolgálni, különben fejreáll az üzletünk. És ha a sokaság a Boney M-et szereti, akkor azt kell neki zenélni, nem pedig Kurtág Györgyöt. Így csinálják a FIÚK. ÉS JÓL CSINÁLJÁK!"

Érdekes, hogy ezt mondod... talán te lemaradtál arról a fejezetről amikor a célpiac szűkítéséről beszéltek? Én sem vagyok PJA célközönsége, de megértem, hogy miért csinálták.

Hétfő, 2008. Június 16. 19:15

Azt hiszem, szakmai

Azt hiszem, szakmai büszkeség lehet abban, ahogy Balázs lelkesedik ezért a levélért. Egymás között olyanok, akiknek kihívás megírni egy jó értékesítési levelet dicsérhetik, hogy mennyire jó, meg tutti ez az írás. Láthatnak benne bravúrokat. Nekem, kívülállónak már maga a formátum, a használt eszközök sablonossága, a rengeteg vastag betű (miért gondolja az író, hogy ennyi fontos van a mondanivalójában?), és leginkább a kibírhatatlanul nagy terjedelem miatt pontosan ugyanolyan, mint bármelyik másik. Sok bekezdésen át olvastam a szöveget, majd belelapozgattam, átugrottam részeket, próbáltam kitalálni, hogy mi a fenéről szólhat. Hogy mit akarhat eladni.

Be kell ismernem, nem vagyok a célcsoport tagja, nem kell kiválasztásokkal foglalkoznom. Ugyanakkor munkavállalóként nagyon érdekel a másik oldal álláspontja, a kulisszák mögé tekintés, ezért a cím alapján kiváncsi voltam a levél tartalmára. De a forma és a sablonos marketinges fordulatok annyira zavaróak voltak, hogy végül nem tudtam elolvasni.

Lehet, hogy vannak olyanok, akik ugranak egy ilyen levére, és megrendelővé válnak, mert felismerik, hogy szükségük van a szolgáltatásra/termékre. Sőt, biztosan vannak ilyenek, hisz az ilyen pozitív visszajelzések alapján formálódott, érlelődött a stílus ilyenné.

Ugyanakkor manapság létezik egy olyan réteg, amely erősen kritikus álláspontot képvisel a médiával és a reklámokkal szemben. Akiket a "valamit le akarnak nyomni a torkomon" - érzést felidéző üzenetek eltaszítanak azoktól a dolgoktól is, amikre különben szükségük lenne, és amiket akarnának is, ha egyszerűen, információt közölve tudatnának velük.

Magamat is ebbe a csoportba sorolom. Elmondom, hogy nekem /nekünk :) milyen üzenete van egy ilyen levélnek.

Logikusan felépítettnek gondolom a 7 lépésel rendszert a munkaerő kiválasztásában, azt hiszem alkalmazni is fogom, ha olyan helyzetben leszek. Ha az erről - az engem érdeklő dologról - meghirdetett tréning ismertető anyaga 2 bekezdésből áll, rövid leírással, pár linkkel, ahol a részleteknek utána nézHETek bővebben, HA akarok, és tartalmaz kontakt infókat, akkor jelentkezem és elmegyek tanulni. Ha a hivatkozott levélhez hasnoló, sokkal hosszabb, de számomra több infót nem, rábeszélő elemet annál többet tartalmazó emailt kapok, akkor elkezdek gondolkodni, hogy vajon miért akarnak ennyire meggyőzni? És hogy talán maga a képzés is 5% hasznos 95% körítés felépítésű lesz. Akkor lehet hogy nem is érdemes elmennem?

G

Kedd, 2008. Június 24. 11:51
  

Érdekes volt olvasni az eddigi hozzászólásokat. :)
Én nagyon is értem, hogy miért promózta Balázs, Schlingloff Sándor és Wolf Gábor ennyire Attilát.
A hozzászólásokból viszont éppen az tűnik ki számomra, hogy a legtöbb KKV ma Magyarországon miért sodródik egyre inkább a csőd, vezetőik pedig egyre inkább az intenzív osztály, vagy a koporsó felé.
Egyes KKV vezetőknek fogalmuk sincs arról, mit jelent valójában a cégvezetés. Mert a valódi cégvezetés nem arról szól, hogy létrehozok egy céget, hogy elmondhassam magamról, nem másnak, hanem magamnak dolgozok. És persze tényleg dolgozok napi 16-20 órát is akár, nem ritkán életem végéig, ami valójában azt jelenti, hogy az egyik mókuskerékből (egy munkaadónak napi 8-10 órában dolgozni), átszálltunk egy másik mókuskerékbe (saját magamnak napi 16-20 órát dolgozni).
Balázsék viszont nagyon is tudják, mit jelent a valódi cégvezetés, ezért promótálátk ennyire Attilát és ezért tartanak a cégeik ott, ahol éppen tartanak: dinamikusan fejlődnek, mind árbevétel, mind pedig foglalkoztatotti létszám tekintetében.
Ha a magyarországi KKV vezetők valóban cégvezetők lennének, alig várták volna, hogy végre megjelenjen egy olyan csomag, ami segít nekik abban, hogy a napi 16-20 óra munkaidőt lefaragja 8-10, vagy 4-6, esetleg még kevesebb órára.
A cégvezetés szerintem nem arról szól, hogy halálra dolgozom magam a saját vállalkozásomban. A cégvezetés szerintem arról szól, hogy magam köré gyűjtöm azokat a nagyszerű embereket, akikkel közös célokért tudunk együtt dolgozni, és akik néhány hét esetleg hónap coaching után kiválóan végzik önállóan a saját dolgukat, olyannyira, hogy bármikor ott hagyhatod őket néhány hétre, vagy éppen idő előtt nyugállományba is vonultathatod magad akár, anélkül, hogy attól kellene tartanod, hogy a céged jövedelmezősége visszaesik!
Ha valakinek nem jött át, hogy Attila éppen abban tud neki segíteni, hogy valóban függetlenné váljon (a saját vállalkozásától is), én azt csak sajnálni tudom, és kis óvatosságra inteném így ismeretlenül is, hogy jobb ha odafigyel az egészségére, mert a túl sok munka stresszessé teszi az embert, a stressz pedig mindenféle csúnya betegségekhez és balesetekhez vezethet.
Mielőtt bárki meggyanusítana bármivel is: nem vagyok sem Balázs, sem Attila, de még csak Wolf G., vagy Schlingloff S. fizető ügyfele. Egyszerűen csak olvasgatom az anyagaikat, és megfigyelem magamat és a környezetemet. :)

További szép napot mindenkinek! :)

Üdv,
Sándor
Ui.: Bevallom én magam Balázst eddig időnként kicsit "puhának" éreztem. Ez a legutolsó hozzászólása viszont határozottan tetszett! :)

Csütörtök, 2008. Július 24. 21:33

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!