Hol a stratégiai gondolkodásmód?

Mivel hosszabb szünet után épp most tértem vissza a blogoszférába kicsit szétnéztem a magyar internet-marketing blogok és weboldalak közt, és egy különös dologra figyeltem fel:

Nem igazán találtam olyan oldalt, amelyik az internet marketinget stratégiailag közelítené meg.

Rengeteg oldal szól - változó mélységben és színvonalon - az internet marketing különböző technikáiról, irányzatairól. Ráadásul több is van, amelyik igen jól ismeri és tanítja is ezeket a technikákat.

Olyan oldalt viszont nem találtam, amelyik összefüggéseiben mutatja be az internet alkalmazásának célját, értelmét és módszereit. Olyan oldalnak pedig, amelyik az internetes tevékenységet elhelyezné a vállalkozások teljes stratégiai tábláján, nyomát sem láttam.

Kalmár Péter és Cséffalvay Gábor egy mondata jutott erről eszembe, amelyet tavaly írtak a Park Kiadó ált kiadott Kék Óceán Stratégia c. könyv előszavában:

"Nekünk, magyaroknak talán azért is kiemelkedő jelentőségű ez a könyv, mert kreatív problémamegoldó képességünk megerősítése - egyfajta elismerése és igazolása - mellett valós gyengeségünkre, a módszeres megközelítés hiányára is gyógyírt ad."

Éppen ezt hiányoltam az általam látott internet marketinggel foglalkozó weboldalakon is - a módszeres megközelítés, a stratégiai gondolkodásmód hiányát.

A döntés tehát megszületett: Az Internet-Marketing.hu blogja mostantól az internet marketing stratégiai kérdéseivel foglalkozik!

Várom kérdéseit, észrevételeit, és kérem, hogy Ön is írja meg véleményét az én kérdéseimre! (Köszönöm :-) )

Itt van máris az első kérdés: Ön honnan szerzi be az Internet marketing STRATÉGIÁVAL kapcsolatos tudásanyagát?


 

Hülye dolog magamat

Hülye dolog magamat ajánlani, de íme, illetve itt a kezdő cikk.

Csütörtök, 2007. Szeptember 06. 10:23
  

Szia Konrád!

Először is megtiszteltetés, hogy ily gyorsan reagáltál eme kicsit provokatív bejegyzésre :-)

Másrészt viszont az a véleményem, hogy amiket a hivatkozott cikkekben leírsz, azok nem tartoznak a stratégia tárgykörébe, legalábbis ahogy én értem.

Félre ne érts, jónak találom a cikkeket, sőt kötelező olvasmánynak minden cég számára, aki most indul, vagy most indul újra az interneten. Sőt, valószínűleg mi is követünk el hibákat azokhoz képest, amiket a cikkekben írsz.

DE ezek - a harmadik cikkben leírtak kivételével - mind taktikák. Nagyon módszeresen összegyűjtött és bemutatott taktikák, de akkor is "csak" taktikák.

Hogy mit értek stratégia alatt, illetve akiktől én tanulom ezt az egészet ők mit értenek stratégia alatt, azt hamarosan kifejtem, hisz az máris nyilvánvaló, hogy a téma nem is annyira egyszerű, mint az egyszeregy.

Csütörtök, 2007. Szeptember 06. 14:46

Kedves Balázs!

Kedves Balázs!

Régebben, a "hosszabb szünet" előtt, minden írásodat olvastam. Régen nem jártam már itt, mert egy ideje nem találtam újabb bejegyzést.

Most viszont tanácstalanul kattintgatok ide-oda a jobb oldalon, mert sem a Friss hozzászólások alatt, sem a nyitó oldalról indulva nem tudom beazonosítani, mi az, ami régi írás, régi hozzászólásokkal, mi az, ami régi, de élő téma, friss hozzászólásokkal és melyik az a bejegyzés, ami már az őszi visszatérésed után íródott.

Ráadásul mintha a cikkekre és a blogbejegyzésekre mutató linkek is keverednének a jobb oldali legfrissebb hozzászólásokat listázó oszlopban.

Egyetlen támpont a hozzászólások alatti dátum.

Lehetne ezt valamilyen egyszerűbben használható rendszerbe szervezni?

Péntek, 2007. Szeptember 07. 15:56
  

Egyet értek, ez tényleg borzasztó! ;-)

Amíg sokat blogoltam, de a cikkekhez nem lehetett hozzászólni, addig nem volt gond. Amikor a cikkekhez már hozzá lehetett szólni, de nem írtam blogot, akkor sem volt gond. Most viszont, hogy mindkettőhöz hozzá szólni, tényleg kicsit zavaró.

Engem is zavar, hamarosan meg is csináljuk, de azt gondoltam, hogy addig is hadd menjen a blog.

Egy támpont: Indulj a jobb felső menüben a Blog linkkel, és akkor egyből látod, hogy melyik bejegyzéshez mennyi hozzászólás van, és hogy melyik a frissebb, melyik az öregebb.

Mindenesetre köszönöm az észrevételt!

Péntek, 2007. Szeptember 07. 17:33
  

...csak egy kis info-frissítés: Az új oldalt megterveztük, és már zajlik is a kivitelezés. Sokkal használhatóbb lesz, és az arculat is frissül. Persze ha van további javaslatod is, azt is örömmel vesszük (mindenkitől)!

Üdv: Cs.Balázs

Hétfő, 2007. Szeptember 17. 18:07
  

Bocsáss meg, az első pillanatban azt gondoltam - "csórtál tőlem", épp ma délelőtt írtam a blogomba ezt:

A keresőoptimalizálásban ténykedők általában két technikai tényezőt emelnek ki - a honlap belső világát ill. a külső linkek szerepét.
Én azt próbálom elmondani, hogy ez NEM ELÉG.
Stratégiai szemléletre van szükség, arra, hogy belássuk az egész pályát, a történéseket, és ehhez igazítsuk a taktikát! És csak ezután jönnek a technikai megoldások!

Aztán nézem az időpontokat - és most attól tartok: majd azt hiszed, tőled "csórtam". Ha ehhez hozzáveszem Konrád hozzászólását, ő meg majd azt hiszi...

Szóval úgy tűnik, valami egyszerre kezd érni, éregetni a Pannon tájakon. :-)

Péntek, 2007. Szeptember 07. 19:31

:-) No comment! ...de

:-) No comment!

...de mégis: Ok, akkor menjünk bele: Te mit hiányolsz, amikor úgy látod, hogy több stratégiai gondolkodásmód kell?

B.

Péntek, 2007. Szeptember 07. 20:38
  

(honlapféle www.rdi-aah.hu)
T. Slingloff Sándor!
Minél több anyagukba látok bele, annál rémisztőbbnek távolabbinak, elérthetetlennek tünik az elsajátítandó tudás
anyag. Tehát mégegyszer: Úgy gondolom rendelkezem egy
folyamatosan pótlódó piacképes kínálati anyaggal.
DE!
1/. Öt éve nem hagytam el a lakásomat,-nem tudok
öszejövetelekre járni.
2/. Nem beszélek angolul,
3/. én-idegen tőlem az Önök által használt, (szerintem
misztifikált mű-nyelvezet)
4/. Állandóan elrontom a gépeimet, (ahogy valami új figrát
akarok kipróbálni - telepíteni), stb.
Egyszóval: Egy profi munkatársra v. csapatra van szükségem, akit én fogadok el, vagy Ő - Ők engem, minél kevesebb személyes érintkezéssel.
Még pontosabban hozománnyal "be-táv-nősülnék-táv-házasodnék"

Pl. az alábbi szövegtől kihullik a hajam:
"Nem kérek értesítőt ha válasz érkezik...."- Őrület !
és ezzel a gyalázatos fogalmazásmóddal működik az egész szakma.
Ui:
A " ...hagyja üresen..."magyarázat csak a jelen 2. változathoz kapcsolódik !

Hétfő, 2007. Szeptember 18. 0:20
  

Mi a stratégia és taktika között a különbség ?

Ha nagyon egyszerűsíteni akarom akkor a taktika a napi, max. 1 éven belüli, míg a stratégia hosszútávú célkitűzések, és a célokhoz vezető utak összegzése (hűha, ez tényleg egyszerűre sikeredett :-)).

Akkor azt kérdem én; mi az internetes stratégia fogalma ? Az internet világa napról-napra roppant sebességgel közlekedik, gyorsul, pörög-forog.
Akkor most strtatégia ? Taktika ? Vagy el lehet választani az internetes stratégiáinkat az össz-vállalkozási stratégiától ?

Üdvözlettel:

fgy

Kedd, 2007. Szeptember 18. 14:29

Köszönöm Győző, itt a

Köszönöm Győző, itt a lényeg: "...Vagy el lehet választani az internetes stratégiáinkat az össz-vállalkozási stratégiától?"

Az én válaszom az, hogy NEEEEEM!

OK, de akkor hogy lehet, hogy honlapok, amelyek internetes stratégiát vélnek oktatni, meg sem említik azon lehetséges céges stratégiákat, amelyekhez az általuk említett internetes "stratégiák" kapcsolódnak?

Pontosan az a lényeg, hogy nem lehet anélkül beszélni internetes stratégiáról, hogy a cég általános stratégiáját ne vennénk számításba...

...hacsak nem totál internetes vállalkozásról van szó, offline rész nélkül...

...de erről még beszélünk a napokban.

Üdv, és köszönöm a remek felvetést!

Kedd, 2007. Szeptember 18. 14:48

Talán túl sokan

Talán túl sokan értelmezik félre a stratégiát. A legjobb meghatározás, amit valaha hallottam (és ami segít a tervezésben/megvalósításban is):

"Stratégia: hogyan tudjuk a rendelkezésünkre álló forrásokkal, eszközökkel megvalósítani a kitűzött céljainkat?" (Paul Lambergh)

Probléma 2: mutass egy céget, aminek van célja! És csak a smart célok érvényesek (azaz Specific, Measureable, Attailable, Realistic, Timely.)

Kedd, 2007. Szeptember 18. 16:15
  

Ez nagyon jól meg lett fogalmazva, mert hiába van egy stratégiád (vagy amit annak hiszel), ha nincs eszközöd vagy nem elég a tudásod a használatához, akkor nem éred el a kitűzött céljaidat. (egy remek eszköz erre az internet is).

A stratégiáról jutott eszembe a bagoly és az egerek története:
Elmennek az egerek a bagolyhoz:
- Te bagoly, baj van! Mindenki bánt minket, védekezni nem tudunk, és elegünk van már ebből a helyzetből. Mit csináljunk?
Erre a bagoly:
- Váljatok sündisznókká! Azokat senki sem bántja!
- És hogyan váljunk sündisznókká?
- Az legyen a ti problémátok. Én csak stratégiai kérdésekkel foglalkozom!

Péntek, 2007. Szeptember 21. 22:24

Ez már megtörtént

Ez már megtörtént igazából is - Lee Iacocca ( http://en.wikipedia.org/wiki/Lee_Iacocca ) amikor gatyába rázta a Chryslert, az egyik nagy lépése az volt, hogy amikor rájött, hogy a termék portfolióban nincs cabrio, összehívott egy sajtótájékoztatót és bejelentette, hogy a Chrysler 1 éven belül 3 új cabrio-t dob a piacra. A sajtótájékoztató után a fejlesztőmérnökei pánikban rohantak hozzá, hogy "de főnök, ennyi idő alatt hogy fogjuk ezeket kifejleszteni és piacra dobni?"

A válasz kb ugyanaz volt, mint a bagolynál :)

Hétfő, 2007. Október 01. 8:45

Tetszik az ötlet! Remélem

Tetszik az ötlet! Remélem sok használható dolog lesz a bejegyzésekben.

Hétfő, 2007. Szeptember 24. 21:44

A stratégia teljesen az

A stratégia teljesen az adott vállalkozás tevékenységétől, erőforrásaitól és személyi feltételeitől is függ szerintem. Tehát elég nehéz egy átfogó általános internetes marketingstratégiát kitalálni. Mondjuk az is lehet, hogy már létezik ilyen csak én nemtudnék róla??? Hmmm...... Lehet. :) De például nekem az a gondom, hogy ezen az oldalon mindenki csak a termékek eldását akarja az interneten megvalósítani. De én magát a weboldalamat akarom értékesíteni, mint reklámfelület és szolgáltató oldalt. Erről miért nem beszél senki???

Hétfő, 2007. November 19. 21:58
  

Miért? Mert ezen az oldalon általában nem arról, hanem emerről a stratégiáról beszélünk ;-)

OK, nem húzlak...

Igazad van, nincs EGY stratégia.

Bár sok internetes oktatóoldalon úgy tűnik, hogy mindig van egy éppen aktuális sláger-stratégia, ezeket én inkább sláger-betegségnek tartom. De róluk máskor...

Viszont ahogy mostanában ezen a kérdésen sokat gondolkodtam, rájöttem, hogy bizony csak pár, 4-5 olyan stratégia van, ami viszonylag univerzálisan alkalmazható a vállalkozások egyik vagy másik típusára.

Amit szintén érdekesnek tartok, hogy akik internetet oktatnak, azok többsége csak egy stratégiát oktat, de ami ennél furább, hogy csak egy stratégiát ismer el.

Erre akkor voltam kénytelen ráeszmélni, amikor rájöttem, hogy mi magunk is három, totál nem összekeverhető és nem átjárható stratégiát alkalmazunk különböző ügyfeleinknél, és bármelyikük belebukna, ha a másik stratégiát próbálnánk ráhúzni. Úgy passzolna rájuk, mint tökre a gyűszű...

És hogy az általad említett stratégiáról miért nincs szó az oldalamon? Mert egyáltalán nem értek hozzá :-)

Bár biztos remek ötleteim lennének, mint a viccbéli rabbinak, akihez tanácsért fordul a gazda, akinek pusztulnak a tehenei...

Hétfő, 2007. November 19. 22:24

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!