A tengerészgyalogos kiképzőtiszt leckéje a magyar KKV cégvezetőnek

Pár napja feltettem egy kérdést az ügyfeleim egy kisebb elit csoportjának, azzal kapcsolatban, hogy véleményük szerint még milyen tudásra lenne szükségük, hogy online marketingjük még jobban beinduljon.

A válaszok nem voltak újak számomra sem, az arányokon viszont kicsit magam is meglepődtem.

Az derült ki, hogy leginkább három probléma egyike-másika (vagy mindegyike) áll a KKV cégek online marketing nehézségei mögött.

Ezek közül is a legjellemzőbb, hogy a legtöbben nem tudják hogy a számos lehetséges ötlet, számos lehetséges online marketing módszer és a számos lehetséges projekt közül melyiket válasszák, melyikbe vágjanak bele. Ennél is rosszabb a helyzete annak, aki már eleve tucatnyi projektben vesz részt, és lassan szó szerint nem jut ideje levegőt venni sem.

A probléma oka pedig ez: Nincs megfelelő módszere az üzleti tervezésre, a prioritások meghatározására. Azt mindenki el tudja dönteni, hogy takarítószert kell rendelni, vagy fel kell hívni egy VIP ügyfelet. De mi a helyzet, ha a keresőoptimalizálás, egy szeminárium megszervezése és az új webdesign kitalálása közül kell választani? Ezt már nem is annyira egyszerű eldönteni!

Ráadásul ez a probléma NEM csak az online marketingjét érinti, hanem az egész cégét. Az eredmény?
Számos futó (úgy értem éppenhogycsak poroszkáló) projekt, folyamatos szétesettség, tucatnyi ember követeli a figyelmét, nem jut ideje semmire, és a nap végén úgy érzi, hogy gyakorlatilag semmilyen lényeges tevékenységet nem végzett el.

Ismerem a helyzetet, mert magam is voltam már részese.

De mi a megoldás?

Hadd kezdjem azzal, hogy van megoldás. El tud jutni arra a pontra, amikor nem kell egyszerre százhúsz dologgal foglalkoznia, és mégis haladnak a dolgok. El tud jutni arra a pontra, amikor egyik nagyobb feladat jön amásik után, és közben nem kell semmi mással foglalkoznia. És végül, el tud jutni oda, hogy minden egyes nap azt érezheti, hogy egy hatalmas lépést tett előre a céljai felé!

A megoldás egyik legfontosabb részéről pedig már beszéltem is Önnek, méghozzá az előző blogbejegyzésemben, a videó második felében. A módszert angolul "prerequisite planning"-nek hívják (előfeltételeken alapuló tervezés). A módszer lényege igen egyszerű. (Olyan egyszerű, hogy sokan éppen ezért lépnek át rajta. Ön ne essen ebbe a hibába!) Ha nem látta volna a videót, vagy nem emlékszik erre a részre, akkor javaslom nézze meg legalább ezt a részt. Raktam is egy gombócot a videó időegyenesére oda, ahonnan ez a rész kezdődik.

És ha ez nem lenne elég, hadd világítsam meg a módszer egyik alapgondolatát egy a amerikai tengerészgyalogságtól származó példával!

"One target, one weapon, one movement"
(Egy célpont, egy fegyvernem, egy megközelítés)

A Jay Abraham egyik szűk körű szemináriumán volt róla, szó - és a példa egy tapasztalt tengerészgyalogos kiképző tiszttől származik -, hogy náluk azt tanítják, hogy a siker titka egy egyszerű három lépéses módszer:

1.) A következő célpont kiválasztása. Mindíg csak egyetlen célpontot szabad választani. Egyet, és majd ha azt megsemmisítették, akkor jöhet a következő. Ki kell tehát választani a legeslegfontosabb, elsőként legyőzendő célpontot, azt, amely a legjobban elő tudja segíteni a későbbi hadműveleteket. Vagy azt, amelyik jelenleg a legjobban hátráltatja a továbi hadműveletek sikerét.

2.) Egy fegyvernem. Ki kell választani az adott célpont megsemmisítésére leginkább alkalmas legfontosabb fegyvernemet, és azt kell bevetnie. Nem ötfélével próbálkozni, és majd lesz ami lesz. Csak a leghatékonyabbat alkalmazza!

3.) Egy megközelítés. Ki kell választani, hogy hogyan kell a legoptimálisabban alkalmazni a kiválasztott fegyvernemet a kiválasztott célpont ellen. Nem csak alkalmazni, ahogy "szoktuk". Meg kell találni a leghatékonyabb módszert, amely mint mondtam célpontfüggő.

Hogy hogyan vonatkozik mindez az Ön internetes üzletére? Nézze meg a videót a gombóctól, gondolja át a tengerészgyalogos példát, majd írja meg nekem, hogy mire jutott! Érdekel az elmélet is, de még annál is jobban érdekel, hogy milyen konkrtétumra jutott a saját helyzetével kapcsolatban! Ha kérdése van, azt is várom!

Jó elmélkedést, és még jobb tervezést!


Hozzászólását meghagyhatja ezen a telefonszámon is:
(+36) 30/890-4529 (A Skype üzenetek nem minden esetben érkeztek meg, úgyhogy ott egyelőre kérem ne üzenjen :-)

Tipp: Mentse el telefonjába a (+36) 30/890-4529 számot, és bármikor, amikor eszébe jut valami a témával kapcsolatban, hagyja meg nekem hozzászólását azonnal!


 

Szerintem ennyi nem

Szerintem ennyi nem elegendő. Megfelelő online marketing szakember(ek) bevonása szükséges (és nem is csak egy nézőpont ill. több stratégia megvitatása, pl. Edward De Bonok kalap-os megközelítés). Amúgy Abraham 3 lépéses módszere is jó, de nem elegendő -szvsz.

Szerda, 2008. Április 23. 10:28
  

ChrisDry,

Csak ez nem elegendő, de ha már van muníciód, fejben vagy büdzsében akkor egy kiváló megközelítés, de csak a továbblépéshez!

""One target, one weapon, one movement""

Ez annyira telitalálat amennyire csak lehet, mégis azt mondom ez is csak egy keret amit meg kell tölteni tartalommal!

István

Szerda, 2008. Április 23. 11:28
  

Kiraly bejegyzes :)

Az elofelteteleken alapulo tervezesnek van meg egyszerubb es kifinomultabb technikaja. Erdemes utana nezni az L. Ron Hubbard "Adminskalaja"nak :)

Szerda, 2008. Április 23. 12:25
  

Kedves Farkas Levente,
említetted L.R. Hubbard nevét, akitől szerinted lehet tanulni. Van szerencsém ismerni LRH munkásságát, és a köréje épített üzletet.
Óvva intek mindenkit az Ő "filozófiájától, munkamódszerétől"!
Csak egy jó hasonlat jut LRH.-ról az eszembe: van egy teli moslékos edény, amiből fííínom tortaszeletek látszanak ki.
Ugye senki sem kívánja kivenni e moslékból ezeket a tortaszeleteket a fíínomságuk ellenére sem?
És e felületen nem szeretnék scientológiai vitát folytatni senkivel sem.

Szeretettel
András

Hétfő, 2008. Április 28. 6:50
  

Kedves Andras!

Ha annyira jol ismered LRH munkassagat es a koreje epult uzleteket, akkor sorolj fel kerlek nehany vallalkozast, akik az o Management technologiajat hasznaljak, csodbe mentek (vagy haladnak lefele a lejton) vagy az embereknek folosleges dolgokat probalnak eladni, tehat etikatlanok...
Nem szukseges "ovva ints" az o filozofijatol, munkamodszeretol, hiszen (atvitt ertelemben) te is hasznalod :))
Igen ... o az epelmeju, logikus dolgokat halozatba fuzte es leirta. Ha te nem vagy epelmeju es nem igyekszel logikusan elni az eletedet, akkor biztos, hogy nem hasznalod ...

Hétfő, 2008. Április 28. 7:46
  

Mondottam volt!

És e felületen nem szeretnék scientológiai vitát folytatni senkivel sem.

András

Hétfő, 2008. Április 28. 8:24

Balázs! Jól

Balázs! Jól összefoglaltad. Ismerős volt a módszer, mert így működöm, mióta az eszemet tudom. Egyszerűen az élet kényszerített rá.

Előadásaimon, tréningjeimen szoktam egy összehasonlítást végezni a vállalkozó és az alkamazott munkaköre között, ahol a fő különbség éppen az, hogy egy vállalkozónak legalább tízszer annyi dologra kell párhuzamosan figyelnie, mint bámelyik alkalmazottnak. Ezért van az, hogy sok, a szakmájában kiváló ember egyszerűen belebukik a vállalkozósdiba és inkább visszamegy alkalmazottnak.

A vállalkozók, cégtulajdonosok többsége ezt a sokfelé figyelést ráadásul még tetézi a gyenge delegálással, így nem csoda, hogy az online marketing először bonyolultnak tűnő világától megijednek, lefagynak, halogatnak vagy ugyan belevágnak, de a végén kijön egy prospektus weboldal.

Mert akárki, akármit mond, az online marketinget el lehet kezdeni fillérekből, de rendkívül melós dolog.

Szerda, 2008. Április 23. 12:34

Kedves Balázs! Valóban

Kedves Balázs!

Valóban igazad van, ez az ide-oda kapkodás tényleg felőröli az ember hatékonyságát. Egyes dolgokat amiket sokan mások nehéznek tartanak egyszerűen és hatékonyan el tudok végezni, de mikor stratégiáról és hosszú távú célokról van szó egyszerűen elakadok és maradok a rutin feladatoknál.

Jó lenne tudni hol van az a gomb bennem, ami elindítaná valahogy a fontosabb dolgokkal való foglalkozást.

Eljön annak is az ideje, már nagyon rajta vagyok az ügyön.

Továbbra is számítok a hasznos segítségedre.

Eszter Erdélyből

Szerda, 2008. Április 23. 17:58
  

Szia Balázs !

Nagyon fején találtad a szöget, az én esetemben pedig különösen. Teljesen szétvagyok esve, két fajta munkát csinálok, az egyikből, a korábbiból finanszírozom a másikat, amivel majd végül is foglalkozni szeretnék.
Türelmetlen vagyok mert nem úgy halad ahogyan szeretném, ugyanakkor teljesen kimerülök attól, hogy a koncentrációmat gyorsan váltsam át egyikről a másikra.
Eléggé ördögi kör ahhoz, hogy ne tudjak kilépni belőle, amíg a célomat el nem érem.
Rengeteget olvastam már, hogyan kell tervet készíteni, hogyan kell célt kitűzni stb. de valahogy eddig még nem sikerült magamat annyira megfegyelmezni, hogy tökéletesen be is tartsam.
Időnként annyira fáradt vagyok, hogy már az agyam sem fog, s akkor meg lelkiismeret furdalás gyötör, hogy már megint nem tudtam tartani amit kitűztem.
Nem nyafogok, csak úgy elmondom a problémám, mert azért újra meg újra összeszedem magam és járom a kijelölt utamat.

Baráti üdvözlettel Helena

Szerda, 2008. Április 23. 20:33

Kedves Balázs! Én nem

Kedves Balázs!

Én nem vagyok vállalkozó, csak egy webprogramozó egy közepes cégnél, de a blogodat olvasva mindig megjön a kedvem, hogy nekiessek a céges oldal fejlesztésének és jönnek a jobbnál jobb ötletek, és fejlődünk, próbálkozom a web2 adottságaival.
Szóval csak így tovább, és köszönöm a sok lelkesítő anyagot, amitől mindig megjön a kedvem az újításokhoz!

Üdv!
eccoka

Hétfő, 2008. Április 28. 20:32

Üdvözlök

Üdvözlök mindenkit!

Örülök, hogy találtam egy online marketinggel foglalkozó oldalt.

Mivel ti az online hirdetésekben közvetetten, vagy közvetlenül érdekeltek vagytok, szeretném a tanácsotokat kérni.

Áll előttem egy fantasztikus hirdetési lehetőség.

Az iwiw-en hirdethetek szövegesen egy 250*250-es boxban, ami 5 egyenlő részre van osztva, tehát 5 hirdetés jelenik meg egy nap benne. Az enyém és még másik 4.
Magyarországon még egy teljesen egyedi és új megoldásról van szó. Ha a látogató a szöveg fölé viszi az egeret, egy újabb box jelenik meg, amibe képet, videót, zenét, termékinfót helyezhetek el. szóval rendkívül összetett hirdetési forma.
Tudni kell ,hogy az iwiwen naponta 1 100 000 egyedi látogató fordul meg. Éppen ezért, az eredeti médiaajánlatuk milliós nagyságrendű, mind a banneres, mind a szöveges hirdetési formát illetően.
De ez a hirdetési lehetőség, amit leírtam, egy napra mindössze: 89900 Ft + áfa! Tehát közel 1,2 millió ember látja a hirdetésemet 107 880 Ft -ért. Ha az eredeti árral számolunk, kb. 1,5 - 3 millió Ft egy napra. Igen ám, de a cég, aki ezt az új hirdetési módszert szolgáltatja, "csupán" egy 5 napos konstrukció fejében vállaja. Tehát 5 napra hirdethetek az iwiwen, 5 * 107 880 Ft - ért, azaz 539 400 Ft-ért. De mégis jobb, mint az eredeti 5 * 1,5 - 3 millió Ft. Ráadásul náluk elég csa év végén fizetnem, vagy 12 havi részletben. Ez számomra nagyo nszimpatikus, mert azt a benyomást kelti bennem, hogy nem csak a gyors profitra hajtanak.
Nos igen.
Tehát tény, nagyon komolyan megéri ez a hirdetési forma, az eredeti árakkal szemben. Hatékonyság ugyanannyi, az összeg meg a 4-5 %-a mindösssze az eredetinek. Hihetetlen!
A másik módszer meg az etarget. És itt a nagy dilemma, vajon melyik éri meg nekem jobban szerintetek?

Köszönöm, hogy elolvastátok, ha úgy érzitek, tudtok segíteni, nagyon megköszönöm.

Kedd, 2008. Április 29. 16:07
  

Érdekes, hogy pont ehhez a blog bejegyzéshez írtad a kommentet. Biztos jó az ár az adott médiában, de semmit nem írsz a termékről vagy szolgáltatásról, amit reklámozni szeretnél. Tervezz először! Olvasd el a fenti cikket: Kell egy célpont, egy fegyvernem, egy megközelítés. Kik a célcsoportod? Idősek/fiatalok? Nők, férfiak? Egyáltalán interneteznek? Ne hirdess mindenkinek, mert akkor nem hirdetsz hatékonyan senkinek. Vedd figyelembe, hogy az iwiw mennyire alkalmas rá. Ha jól tudom nem, kor és geotrargetálás lehetséges, de tervezz, hogy ez elég-e Neked. Ha a célcsoportod történetesen mondjuk nem nagyon internetezik, akkor az sem biztos, hogy egyáltalán online érdemes reklámoznod...

Csütörtök, 2008. Május 08. 9:39

Szia Gábor, Ha nem reklám

Szia Gábor,

Ha nem reklám a hozzászólásod, akkor is ilyen formában megválaszolhatatlan. Aki komolyabban foglalkozik médiatervezéssel, tudja, hogy ennyi információból nem lehet helyes végkövetkeztetést levonni.

Ha 5*3 millió forintod van, akkor nem magad vásárolsz, hanem ügynökségen keresztül ;)

SENKINEK sem ajánlok olyan konstrukciót, amely pl
"Ráadásul náluk elég csa év végén fizetnem, vagy 12 havi részletben"

Ha nincsen pénzed hirdetni, akkor ne ilyen felületre költs, hanem hanem a hatékonyabbakra még (CT alapúak, vagy CPA alapúak).

Banner kampány hatékonysága akkor fizetődik ki, ha több felületen fut, SEM támogatással. Nem akarok piaci tendenciákról írni.

Üdv,
Szabi

Vasárnap, 2008. Május 18. 17:39

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!