Tudta, hogy semmi szüksége az online marketingre?

Ha Ön is hasonlít azon cégvezetők jelentős részéhez, akik konzultálni jönnek hozzám, akkor nagy valószínűséggel Önnek sincs szüksége online marketingre. Még nincs!

Persze vannak kivételek, ahogy az ügyfeleink közt is vannak, a többségnek viszont egyszerűen tényleg nem aktuális még a weboldalkészíttetés, legalábbis nem több, mint egy brossúra weboldal!

Hogy mondhatok ilyet?

Nagyon egyszerű: A legtöbben az online marketinget egy kézenfekvő továbblépésként kezelik cégük számára, miközben első lépésként sokkal alapvetőbb problémákat, kérdéseket kéne megoldaniuk cégükben.

Olyan ez, mintha motortuningra vinné az autóját, amiben tönkrement a sebességváltó. Nem fog segíteni! Elkölt rá egy csomó pénzt, és nem lesz semmi eredménye!

Milyen problémák megoldását próbálják megkerülni a legtöbben az online marketinggel? Íme néhány:

  • Nincs pozicionálása a cégnek.
  • Nincs kellő piacismerete a cégnek.
  • Nincs megfelelően kitalálva a cég működése. Nincsenek folyamatok, minden teljesen ad hoc módon működik.
  • Nem a megfelelő munkatársakkal dolgozik a cég.
  • ...

Ez persze csak néhány a sorból, és természetesen ezek mindenféle kombinációja is elő szokott fordulni.

A megoldás?

Nehéz lenne így általánosan megfogalmazni, de talán annyi, hogy először gatyába kéne rázni az alapokat, azokat amiktől egy cég jól működik, vagy legalábbis el kéne kezdeni gatyába rázni a dolgokat, és ezáltal az online marketinget már egy megfelelő alapra lehet felépíteni. Egy jól működő cég online kiterjesztése igazi áttörést, exponenciális növekedést hozhat a cégnek, míg az ezt az alapot nélkülöző online marketing csak viszi a pénzt, és ami ennél is rosszabb, további terheket rak az amúgy is túlterhelt cégtulajdonos vállára!

Tényleg ezt akarja?


 

Balázs! Ez pontosan így

Balázs! Ez pontosan így van. Valamikor én is pont így kezdtem a tanácsadást, amikor még fejvadász voltam. Egy ügyfelem szeretett volna felvenni 8 embert. Én mondtam neki, hogy amíg ekkora káosz van a cégében és koncepciótlanság, addig én bizony egy ceruzát nem rakok odébb, nemhogy embereket hozzak garmadával.

Csináltunk stratégiát, szervezeti struktúrát, vezetőket neveztünk ki, meg elkezdtük őket kinevelni, és az akkor 25 fős szoftvercégből rá 3 évre lett egy 75 fős, a nemzetközi piacra is dolgozó, elismert szoftverfejlesztő vállalat.

Csütörtök, 2008. Április 03. 19:43
  

Kedves Balázs!

Teljesen igazad van! Én egy házépítés és többféle magánéleti probléma zűrzavarában elhanyagoltam az ügyfélkeresést, az utóbbi 3 évben partnereim 90%-a eltünt; vagy megszünt a cége, vagy nekik se ment túl jól, ill. elpártolt. Nekem is nagy szükségem lenne most egy profi weblapra, de a fent említettek miatt "észnél" kell lennem, nincs pénzem többszázezer forintos weblapra, amit a "nagymenők" kínálnak! Bár szerintem, a mindannyiunk által ismert marketing hírlevelek szerzőinek módszerére sincs garancia! Ugyan kioktatnak, hogy ne sajnáljam rá a pénzt - nem sajnálnám, csak egyszerűen nincs! Megszűnt már az a világ, mikor az ismerősök önzetlenül segítettek, pénz nélkül ma senki sem mozdul, még halasztott fizetés sincs! Szóval, mitévő legyek?

Csütörtök, 2008. Április 03. 21:45
  

Kedves Gábor
Ellent kell mondjak neked, igenis vannak még segítőkész emberek, én a nulláról indítom éppen most a vállalkozásomat, szinte semmi pénzből. Sokfelől kapok segítséget, olyanoktól akikről nem is gondoltam volna.
Megpróbálom folyamatában felépíteni a vállalkozást, igaz így nem lesz gyors felfutása, de legalább stabil alapokon fog állni. Próbálom itt is elcsípni az ötleteket, hiszen a "nagyokat" én sem tudom kifizetni, de remélem eljutok odáig is, amikor megengedhetem magamnak. Addig is próbálok a saját kútfejemből és az innen-onnan ellopott információkkal gazdálkodni.
Egyébként a vállalkozások beíndítását egy tanfolyamhoz kötném, ahol az alapinformációkat megtanítanák nekünk nem csak vállgazból, hanem pénzügyből is. Nagy segítség lenne, persze ez csak az én véleményem.

Péntek, 2008. Április 04. 22:50
  

Szia Katalin!

Élvezem a hozzászólásaidat!

Most csak egy gondolat a "vállalkozásbeindítási tanfolyamhoz": Michael Gerber: A vállalkozás mítosza. A legutolsó példányom 1450 Ft-ba került. Csakhogy nem könyvként, hanem munkafüzetként kellene kezelni. Nem egyszer elolvasni, hanem végigcsinálni, ahogy matek felvételi előtt a középiskolai feladatgyűjteményt.

Persze ez csak a beugró, de annak igen jó!

Üdv: Balázs

(ui.: Tényleg nem hiszem, hogy ez a könyv elég - Gerber is csak kedvcsinálónak szánta - de elég sokáig el lehet jutni a segítségével! Pláne annak, aki nem beszél angolul!)

Szombat, 2008. Április 05. 6:47
  

Kedves Balázs

Be lehet még szerezni valahonnan ezt a könyvet?
Szívesen áttanulmányoznám:-)

Kata

Szombat, 2008. Április 05. 7:46

A vállalkozás

Szombat, 2008. Április 05. 14:30
  

Köszi, azóta én is megtaláltam:-)
Hagy ragadjam meg az alkalmat, hogy megköszönjem neked, sokat segített a programod és a tanácsaid a kisfiamnak. Köszi

Vasárnap, 2008. Április 06. 8:19
  

Kedves Katalin, kedves Balázs,

Tudom nem illik ilyen helyen hirdetni, semmit, de szeretnék segíteni.

A vállalkozás mítosza c. könyv tudomásom szerint beszerezhető jelenleg is a Bagolyvár Kiadótól, közel 2000,-Ft.-ért.

Károlynak üzenem, sok olyan hely van az interneten, ahol szinte ingyen lehet honlaphoz jutni. Egy kis kereséssel ez is megoldható.

András

Vasárnap, 2008. Április 06. 11:01

Hihi! Pont a napokban

Hihi!

Pont a napokban közölte velem egy ügyfelem, hogy ha nem lesz jó a weblap, lehúzhatja a rolót.

A sikeres vállalkozás a vállalkozó fejében kezdődik, nekem meg nem ez a feladatom, hogy ezen változtassak. Meg amúgyis hogyan?? Az EGO-ja egy külön ellenfél, neki meg pláne.

Üdv

Csütörtök, 2008. Április 03. 23:04
  

Kedves Gergely cseppet se félj és ne is legyen lelkiismeret furdalásod mások cége iránt mert azt modta ha nem lesz jo a weblap lehuzza a rolot hidd el nekem nem most kezdodott az ö problémája hanem évek ota huzza halasztja a problémakat és nem kezeli öket igy ippeg talált valakit akire kivetitheti mert nem magában keresi a hibát hanem mindig másban tehát:
A munkáidat megnéztem nagyon is a piachoz érett szép grafikus munkák esetleg a mondni valoban tudna segitteni Csepregi Balázs, vezető tanácsadó nekem elhiheted ismerem öket nagyon szuperek mindenben

Péntek, 2008. Április 04. 5:04

Kedves Balázs és a

Kedves Balázs és a Többiek !

"Lába közt a tőgyét" ... ahogyan ezt szokták volt mondani.

Azokat a vállalkozókat (értsd: kkv), akik ma szenvednek, güriznek, létfenntartanak, vajon tanította-e valaki vállalkozói ismeretekre ? Az a rendszer, amelyik előtte üldözte a maszekot (fiatalabbaknak: maszek = magán szektor) ? Az a rendszer, amelyik a vadkapitalizmust, a kényszervállalkozást, az ügyeskedést, a korrupciót, a túlélést sugalja, kényszeríti ?

Online marketing ? Az előbb említett vállalkozói kör azt tudja a számítógépről, hogy a könyvelő azon könyvel, van rajta számlázóprogram, készlet-nyilvántartó program, meg passziánsz, és pornó oldalak, meg érdekes hírek (bulvár). Tudja, mert már ezerszer hallotta, hogy kellene weblap, keresőoptimalizálás, webmarketing ? Hogy ismét be kell fektetnie valamibe, amit nem ismer. Honnan is ismerne ?

Na, erre varjunk kabátot !

Üdvözlettel:

fgy

Péntek, 2008. Április 04. 2:24
  

Igaz, valóban, így van, helyes…

Ezek a cikáznak a fejemben, ahogy olvaslak benneteket.

Egyetlen hibát látok, ami a rendszer hiba!

Ketté kell választanunk két dolgot (többet is fel tudnék sorolni), úgy, mint azt akinek a jövedelmezősége és a piaci potenciálja engedi egy profi cég megbízását. Illetve azokat akiké objektív okok miatt (lehet csak még, de) NEM.

Az előbbinek szüksége van olyan ismeretekre, amelyek a megfelelő cég kiválasztásában, segítenek. Egy fajta rálátásra…

Ki kell nekem? Webdizájner, SEO szakember, grafikus, szövegíró, marketinges,
Kihez menjek? Reklám cég, média tulajdonos, kampány cég
Mi mondjak? Mit kérdezzek? Referencia, tarifák, esetleg elégedett ügyfelek
Milyen tárhely? Milyen support, milyen árak, extraszolgáltatások..

És sorolhatnám a felmerülhető kérdéseket…

Nagy vonalakban a felsorolt kérdések azoknak is kérdések akiknek anyagi erő híján, sajátkezüleg kell megvalósítani

Üdv : István

Péntek, 2008. Április 05. 1:19
  

Ok, egyetértek, én is ezt mondom igen sokszor.

Amiben pedig segíteni kell a vállalkozóknak, hogy el tudják dönteni, hogy melyik csoportba tartoznak:

a) Nincs vállalkozása, és csak online vállalkozást akar, de nincs pénze, hát maga csinálja. Neki segítenek a technikai cikkek.

b) Még nem kéne weboldalt készítenie (készíttetnie), mert előbb helyre kéne raknia a vállalkozását. Neki segíthet a cégépítési tanácsadás.

c) Van vállalkozás, működik is, ki kéne bővíteni online.

Én úgy látom, hogy Te az a)-nak tudsz segíteni, én a c)-nek és bizonyos témákban a b)-nek.

A legtöbb baj pedig abból adódik - és a legtöbb kudarc-sztori is -, amikor a b) helyzetben lévő vállalkozó nekiáll saját kezűleg weboldalt bütykölni. Na ekkor kell valaki, aki tiszteletteljesen, mégis őszintén felhívja a figyelmét rá, hogy nem a megfelelő dologgal tölti az idejét!

B.

ui.: Hozzáteszem a leghálásabb helyzet az, amikor a b) helyzetben lévő vállalkozónak segítek pár ötlettel, és fél év, egy év múlva visszajön, hogy "...megcsináltam, készen állok..."

Szombat, 2008. Április 05. 7:07

Balázs, Alapvetően így

Balázs,

Alapvetően így van, ahogy megfogalmaztad:

„a) Nincs vállalkozása, és csak online vállalkozást akar, de nincs pénze, hát maga csinálja. Neki segítenek a technikai cikkek...”

Én valóban Nekik tudok segíteni!

Annyival kiegészíteném, hogy azok a kompetenciák melyek, egy akár most induló online vállalkozót segítenek, azokra szűksége van, lehet egy olyan offline vállalkozásnak is, aki most készül online megjelenésre. Illetve aki hatékonyabbá tenné online munkáját.

István

Szombat, 2008. Április 05. 22:35
  

Továbra is csak azt tudom mondani, hogy "sz*rból csak sz*r várat lehet építeni"

Akik nem ismerik fel a cégen belüli hibákat azok tényleg halálra vannak ítélve, de egy jó online marketing azért meg tud menteni egy céget attól, hogy bedőljön, erre vannak példák, CSAK pont azok a cégek, akik bedőlés előtt állnak nem költenek erre.. hanem elkezdik itt is számolni a pénzt... na és ekkor bukik el az egész, hogy akkor költsünk erre 15.000 Ft.-ot... hmmm

De az ilyenekkel tényleg nem érdemes foglalkozni, mert csak lerántanak téged, ahogyan magukat is... ha profi weblapot akar, akkor fizesse meg... ha profi online marketinget akar, akkor fizesse meg! A gagyit úgyis többszörösen megfizeti majd.

Velem sem jótékonykodnak sehol, senki sem kérdezi az ABC-ben, hogy "és miből van pénzed kifizetni a kenyeret"... no akkor meg miről beszélünk :)

Vasárnap, 2008. Április 06. 21:47
  

Nekem egy "UFF" még elkelt volna a végén:-) Szóval egyet értek.

B.

Vasárnap, 2008. Április 06. 21:55

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!