A minap találkoztam egy kisvállalkozás blogjával, ahol a tulajdonos minden egyes blogbejegyzésében a saját terméküket reklámozta. A termék tényleg jó volt, de tényleg ez lenne a blog értelme?
Vagy talán gondolatok megosztása, megvitatása, okatás, közösség építés, PR, kapcsolattartás a piaccal, stb., vagy ezek közül egyszerre több is? Szerintem ha a blog semmi másról nem szól, mint önreklámról, akkor nagyon kevesen olvassák.
Biztosan van helye benne a reklámnak is, de csak módjával.
De hogy mi mindenre lehet még használni? Itt elolvashatja: Alternatív online marketing technikák
Az Ez lenne a blog...
Mondjuk pont a fenti indokokból indítottam és is az eredetileg csak szakmai (pénzügyi tanácsadó) oldalamon blogot.
Ez is reklám? Magam reklámozom? Ezt magamnak elég nehéz megítélnem...
Szerintem a blog nem arra való, hogy a saját termékünket reklámozzuk! Oké a blog lehetőséget tesz rá, mint ahogyan
ez is itt, hogy a kedves bejegyző megadjon XY hozzászólási nevet és a saját URL címét, de szerintem blog esetében az önreklámozásnak ezzel véget is kellene érnie. Az, hogy a blog -on belül is az ember a saját termékét / szolgáltatását
reklámozza az szerintem nem túl szerencsés dolog. Gondolom kevesebb érdeklődést is kapna egy ilyen blog.
SZVSZ a blognak inkább valamilyen témát kellene feldolgoznia ami közhaszonnal bír és amihez bárki hozzá szólhat. Mondjuk ezzel a bárki hozzá szólhat -tal is van egy kis gond . . . mert ezzel szabad teret adunk a spam botoknak is (lsd.: Viagra meg online casinos cuccok). Ha jól tudom a BLOG atyja a Google. Amilyen szépen megoldotta a Google Inc. pl. a Gmail szolgáltatásán belüli spam szűrést, olyan ügyesen kitalálhatott volna valami jó védelmet a BLOG -ra is, amit aztán minden nagyobb blogger oldal implementálhatott volna . . . e helyett különbözőbbnél különbözőbb megoldásokat találok a botok elkerülésére. Pl. hülye szövegek begépelése meg ilyenek . . . na de elsiklottam a témától, szóval saját termék reklámozása csak akkor frankó blog -on belül ha pl. egy olyan új vívmányról van szó mint mondjuk AIDS vagy RÁK elleni gyógyszerek reklámozása (ha jól tudom ilyen gyógyszerek még nincsenek) de pl. az ilyeneket szívesen látnám reklámként akár blog -on belül is, minden közhasznut :)
A blog a marketing eszköze . . .
Szerintem a blog leginkább a marketing eszköze. Persze érdemes úgy írni a blogot, hogy a reklámok ne legyenek idegesítőek a blogra látogatók számára. Mert ha az akkor a blognak nem is nagyon lesz látogatója. Mindenesetre szerintem a releváns szöveges linkeket pont erre találták ki, hogy még érdekes legyen a Kedves Olvasó számára is, ugyanakkor mégis a blog elérje a célját és előre vigye az értékesítés menetét. Szerintem SEO szempontok miatt alkalmaz mindenki blogot.
Az Avon oldalunkon megpróbáltunk mi is egy blogot. WP blog és szeretjük, jól működik és úgy tudunk érdekes dolgokról írni, amely hasznos az értékesítés szempontjából is de az olvasó értékrendje szerint is.
A BLOG jó dolog tud lenni,
A BLOG jó dolog tud lenni, de szerintem inkább olyasvalami, ami egy tudáshalmazt / tapasztalatot nyújt. Pl. a jövőben tervezem, hogy a saját blogomban leírom a problémáim és később a megoldást is amikor már megtaláltam rá. Így nekem is hasznos lesz (köszönhetően az intelligens archívátornak) és esetleg a blogomra tévedőknek is ;)
Most, hogy így a saját BLOG-omra nézek, végül is akarva is és akaratlanul is a reklám területévé vált: Google Maps felé annyi
a link mint atom ;)
nem szép más nevében
nem szép más nevében irni...
Több célja is van, de az biztos, hogy a keresőkben gyorsan előrekerül, többen olvasnak róla, és így potenciálisan több vásárlóhoz jut el termékünk híre.
Szerintem maximum ugy lett volna értelme , ha estleg feldobja a termékeit és megvitatja azoknak minőségét a vevőkkel vagy a potenciális vevőkkel.
Az ingatlanok szakszerű üzemeltetése, közös képviselete nagy odafigyelést és szaktudást igényel, legyen szó irodaházról, társasházról vagy több száz albetétet magában foglaló lakóparkról.
Az ingatlankezelés, a közös képviselet és a társasházkezelés olyan összetett és felelősségteljes tevékenység, amely több éves tapasztalattal rendelkező közösképviselők és hozzáértő társasházkezelő emberek nélkül nem működhet zökkenőmentesen.
A blog az egy napló, a naplójába meg mindenki azt ír magának amit akar. A fent említett úr a termékeiről szeret irogatni és ez érdekelhet másokat is. Máskülönben több mint napló, sokan weboldal készítéshez használják, hiszen csak regisztrálni kell és már lehet is írni. Sokáig csak informatikai ismeretekkel rendelkezőknek volt a privilégiuma a webírás, ma már bárki megteheti. Szerintem nem kell -és nem is lehet- a dolgok folyásába belenyúlni, majd az idő eldönt mindent.
De hogy mi mindenre lehet
De hogy mi mindenre lehet még használni a blogot?
Szinte mindenre felhasználható!
Hozzászólás