A DOLOG később jelentkező hatásai (Mitől és hogyan működik a DOLOG - III. rész) | Internet-Marketing.hu

A DOLOG később jelentkező hatásai (Mitől és hogyan működik a DOLOG - III. rész)

Ahogy már korábban is kiderült, a DOLOG egy marketing robot, amely helyettesíteni tudja Önt, vagy ha úgy tetszik, a legjobb üzletkötőjét, vevőszolgálati munkatársát, és képes a nap 24 órájában tárgyalni, mégpedig tetszőleges mennyiségű emberrel egyszerre.

Személyre szabott tömegkommunikáció... ez a lényege.

Ugyanakkor a DOLOG képes néhány olyan dologra is, amikre mi magunk sem vagyunk képesek mindig, és ez a következetes adatgyűjtés.

Két okból csinálja ezt a DOLOG messze jobban mint bármilyen értékesítő: 

  1. A DOLOG-gal való találkozás olyan helyzetet teremt, amelyben teljesen természetes, hogy a látogató információt ad magáról, a helyzetéről, vásárlási céljairól és attitűdjéről. Ez az információ aranyat ér! 
  2. A DOLOG minden adatot azonnal eltárol, és ezek alapján választja ki azt az értékesítési folyamatot, amely az ügyfelet a lehető legoptimálisabban szolgálja ki. Mindezt emberi kéz érintése nélkül! 

Általánosságban véve az online forgalom 98%-a NEM azonnal a weboldalon keletkezik, hanem egy rövidebb-hosszabb e-mail- illetve adatbázis marketing következményeként. Ez az, aminek a hatékonyságát a DOLOG képes jelentősen megnövelni.

Lássuk hogyan többszörözheti meg a DOLOG az Ön kiépített piacából befolyó forgalmát!

1.) A DOLOG azonnal megmutatja hogyan kétszerezheti, háromszorozhatja meg forgalmát azzal, hogy megmutatja Önnek, azokat, akik MAJDNEM vásároltak Öntől.

A vásárlók és azok aránya akik oda akarták adni önnek a pénzüket, de valamilyen személyesen könnyen kezelhető oknál fogva mégsem adták, szóval a vevők és majdnem vevők aránya többnyire 1:2-höz. Azaz 1.000.000 Ft rendelésre jut további 2.000.000 Ft MAJDNEM rendelés.

A DOLOG által biztosított egyik legfontosabb és legegyszerűbben kihasználható lehetőség tehát az, hogy Ön mostantól tudja, hogy kik ezek az emberek, hogy kik a MAJDNEM vásárlók, pontosan tudja, hogy mit, hogyan és miért akartak vásárlolni, tudja, hogy mennyit akartak költeni, és ezen adatok alapján 1-2-napon belül Ön vagy munkatársa felhívja őket, és egyedi megállapodásokat köt velük. 

Had mondjam másképp: A dolog két listát produkál Önnek. Az egyik azoké akik vásárolnak, és a vevőszolgálatnak csak rutinból kell felhívnia őket. A másik azoknak a listája akiket azért kell felhívnia, hogy megkérdezze, miben kellene módosítani az ajánlatát ahhoz, hogy éljenek vele. Ezeknek a hívásoknak akár a két harmada is rendeléssel zárulhat.

Remélem érti!

2.) Azonnali és teljes CRM "üzemanyag"

Nem csak minden látogatóról, de természetesen minden vevőről is azonnal tudunk mindent, amit tudni érdemes ahhoz, hogy ki tudjuk őket szolgálni. Attól függően, hogy Önnek milyen a vevőkezelési (crm) rendszere, ezek az adatok felhasználhatóak a KÉSŐBBI vevőszolgálati és  telemarketing munkában, az üzletkötői értékesítésben, de természetesen az automatizált értékesítés legjelentősebb kategóriájában az e-mail marketingben is!

Erről szól a következő pont. 

3.) A DOLOG által produkált adatok azonnal rögzítésre kerülnek, és ezzel egyidejűleg levélküldések feltételrendszerévé is válnak.

Ez nagyon egyszerűnek hangzik, de higgye el, nem az. Amennyiben egy programozót bízna meg vele, hogy csináljon Önnek egy olyan rendszert, ami erre képes, és amelyet aztán Ön, a programozó további részvétele nélkül bármikor át is alakíthat, mégpedig tetszőlegesen (mert hogy e nélkül üzletileg nem fog működni), szóval ennek a feladatnak a megvalósíthatósága a lehetetlent fogja közelíteni.

Mindez a mi esetünkben is csak azért vált pofon egyszerűvé, mert a birtokunkban van egy zseniális, rendkívül rugalmas marketing automatizálási rendszer, a MailMaster szoftver, és mert a MailMaster vezető fejlesztője Khauth György egy zseni.

Így persze nagyon egyszerű lesz Önnek is.

Csak el kell döntenie, hogy mit akar tudni, hogy milyen különbözőségek alapján milyen értékesítési folyamatot akarna biztosítani az ügyfeleinek és kész...

Néhány egyszerű forgatókönyv:

  1.  Van egy hosszú értékesítési folyamata, amelyben három különböző célcsoporthoz beszél. Ezen túl a dologtól kapott információk alapján minden ügyfele csak azokat a leveleket fogja megkapni, amik neki VALÓAK. Ehhez nem kell új üzeneteket írni, csak a különböző sorozatokat létrehozni a meglévőkből.
  2. A DOLOG-tól kapott adatok alapján felismeri, hogy van 3-5 olyan célcsoportja, amelyek teljesen egyedi bánásmódot érdemelnek, és ezért külön-külön elkészít nekik egy-egy 5-7 levélből álló sorozatot, amiket a hagyományos e-mail marketing folyamata előtt elküld nekik. 
  3. A DOLOG-tól kapott adatok alapján szinte személyes levelezésbe kezd a feliratkozókkal, melyben igyekszik megoldani a problémájukat, elérni a céljukat. Ez a levelezés állhat nagyon egyszerű levelekből, és lehet nagyon személyes hangvételű.

A levelek küldési intenzitása pedig lehet rendkívül nagy. Napi akár több levél is, ahol a küldési feltételek között az előző levélre adott reakciók is szerepelhetnek. Pl: "Ahogy említette, karácsonyi ajándékként szeretne számítógépet venni 200 eFt érték körül. Itt van három ajánlat erre..." Az ügyfél megnézi mind a hármat, és nem rendel, mire a következő levél azt mondja: "Tudom, hogy nem egyszerű választani, itt egy összehasonlító teszt a három gépről..." Stb...

4.) A DOLOG által produkált adatok új célcsoportokat szülhetnek.

Látva, hogy kik azok, akik vásárolnak, akik majdnem vásárolnak, és azok akik NEM vásárolnak, és hogy mindezt miért teszik, vadonatúj megértésünk születik a célpiacunkról. Új szegmensek jöhetnek létre, régiek megszűnhetnek vagy legalábbis átértelmeződhetnek.

5.) A DOLOG által produkált adatok új értékesítési koncepciókat szülhetnek.

Az adatokból látva, hogy kik miért rendeltek új megértésünk keletkezik az értékesítési feladatunkról is. Egyes érvek jelentőségüket veszítik, mások kiemelt szerephez jutnak. Vadonatúj ajánlatok születhetnek, mégpedig a valódi piac valódi igényihez igazodva. Mindez hónapok helyett hetek alatt!

6.) Az előzőekből következően, az értékesítési folyamatunk, a termékválasztékunk, az ajánlataink, és gyakorlatilag az egész online marketingünk állandó és folyamatos tesztelés alatt áll, és egyszerűen a nyilvánvaló adatoknak engedelmeskedve folyamatosan optimalizálható.

Soha többé az az érzés, hogy: "Nem tudom, hogy akik vesznek, miért vesznek, és akik nem, miért nem."

Innentől ez úgy néz ki, hogy: "Pontosan tudom, hogy akik vesznek, miért vesznek, és akik nem vesznek, miért nem vesznek, úgyhogy semmi más dolgom nincs, mint a marketingemet hozzáigazítani ezekhez az egyszerű tényekhez!"

Ezt a jövőt kívánjuk Önnek is!

Ne feledje, hogy a DOLOG-nak a mi esetünkben arra is hatalma van, hogy ezt a jövőt elérhető közelségbe hozza Önnek, mégpedig szédületesen jó feltételekkel!

Megnézi a lehetőségeit? Meg is ragadja őket?


 

... na jó!

A cikk felénél elborult az agyam, és azt mondtam magamban, hogy: "na jó! elmentek ti a francba!" :)
Ha ennek az egésznek a felével rendelkeznék, az időm és a munkám olyan szinten leredukálódna, hogy fél év szabit vennék ki és csak minden másnap jönnék be a melóba kávézni és egy két dolgot megbeszélni... mondom megbeszélni, mert tennivaló nem sok lenne..

Nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy milyen folyamatok működnek a háttérben...

Nem akartok ezekről egy kicsit bővebben beszélni? :)
Egy kis betekintést engedni abba, hogy egy folyamat nálatok a 0-ról egészen a vásárlásig, vagy nem vásárlásig, hogyan megy végbe? :) Kéééérlek! :)

Szerda, 2009. December 16. 12:48

Megkapod, amit kértél!

Robi,

Ezekről szó lesz január 26-án a DOLOG-szemináriumon, és mivel veled már üzletet kötöttünk, Te ott is leszel!

Úgyhogy már csak 41-et kell aludnod, és mindent megkapsz, amit kértél ;-)

Üdv,
Balázs

Szerda, 2009. December 16. 12:54

Igen, ezt tudom.

... csak tudod ahogy írtam is, "felháborodtam = rápörögtem (pozitív értelemben) és már nagyon kíváncsi vagyok! :)

Egy nagyon JÓ dolog ez!

Szerda, 2009. December 16. 13:02

A kulcsszó így hangzik: Eredményesség!

Aki több hatástöbbszörözőt használ, uralja azt, aki kevesebbet.

Szerda, 2009. December 16. 18:20

Engem minden DOLOG érdekel, ez főleg...

és már attól sem kell félnem, hogy a kíváncsiságtól hamar megöregszem!:)

Már mindenbe belegondoltam, elképzeltem és teszem az előkészületeket a DOLOG alkalmazásának lehetőségéhez.

Ezért aztán piszkosul nagy "DOLOGidő" elébe nézek, de ha sikerül a felkészülés és a valamikori megvalósítás, akkor egész hátralévő életemben madarat lehet fogatni velem!

Főleg, ha erről a madarak is tudomást szereznek... :)

Üdv,
Éva

Szerda, 2009. December 16. 22:10

ötlet

lehet jó ez a dolog csak nekem valami nagy ötlet kéne

csak tényleg abszolut elképzelésem sincs mit kellene tennem hogy mit kellene kitalálnom ami még nincs de ha lenne jó lenne és vennék az emberek mint a cukrot

Péntek, 2009. December 18. 11:34

:-D

Ha tudsz valami ilyet, szólj! :)

... azonban próbáld meg kicsit más irányból megfogalmazni ezt az "ötlet" dolgot. Ne azon gondolkodj, hogy milyen új dolgot tudnál kitalálni, hanem azon, hogy "bármit" hogyan tudnál még jobban, vagy másképpen csinálni, hogy azzal a vevőidet, vásárlóidat még jobban, még nagyobb színvonalon kiszolgáld.

A Blog tulajdonosainak szavaival élve: " hogyan tudod a piacod életét még jobbá tenni?"

;)

Péntek, 2009. December 18. 22:10

van már minden

az a baj már mindenki van találva ahogy az ősi bölcsek mondták nincs új a nap alatt

a sakk szabályai is ugyanazok évszázadok évezredek óta senki nem akar újat

már minden ki van találva mind interneten mind mindenhol

régebben gyorsan fejlődött a világ 1992 és 2000 közt óriási számítástechnikai internet forradalmak voltak 2000 és 2009 közt nem történt semmi lényeges

1 pl. 92 ben még Wolf 3d volt a csúcs 3d játék rá 6 évre meg Quake 2 volt teljes 3d hardveres gyorsítással internetes játék lehetőséggel

2000 és 2009 közt semmi lényeges változás nem történt csak minden nagyobb és gyorsabb lett egy kicsit

lassul a fejlődés szűkülnek a lehetőségek

persze fejlődik az internet ázsiában rengeteg új felhasználó van milliárd számra de a vásárló bázis az amerikai nem pedig Kínai, Vietnámi vagy egyéb hihetetlen szegény országbeli ahonnan nem vesznek semmit

Péntek, 2009. December 18. 23:18

... nem véletlen ebben az esetben az, hogy hol álsz!

Én erre nem mondok semmit :)

De fogadok veled! Fogadjunk, hogy fél éven belül jön valami olyan dolog az Online világban, ami eddig még nem volt. Még csak be sem tudom határolni azt, hogy milyen területen, de ez legyen mind1. A lényeg, hogy JÖN! Mert mindig jön és mindig is jönni fog.

Ha ezt elhinnéd talán pont Te lennél az, aki kitalálna valamit.
(Minden a fantázián múlik... legyen bármilyen őrültségnek tűnő az ötlet, a megfelelő megvalósításon múlik az, hogy keresel belőle vagy sem... )

...szerintem :-)

Szombat, 2009. December 19. 8:53
  

csináltam volna én youtube-ot csak nekem nem voltak dollármillióim szerverekre

Hétfő, 2009. December 28. 17:52

A DOLOG

Az ígért beszélgetés meghallgatása során technikai hiba merült fel, egyszerűen nem ment tovább a beszéd, ugyanannál a résznél akadt el.
Újra kezdeni most nincs időm. Gondolom látta , mikor akadtunk el.
Nagyon érdekel a további is.
Köszönettel Gácsy Anna

Csütörtök, 2010. Január 07. 16:31

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!