Minden marketinges álma ...és minden konkurens rémálma! | Internet-Marketing.hu

Minden marketinges álma ...és minden konkurens rémálma!

Ha őszinték akarunk lenni, akkor be kell vallanunk, hogy a tömegkommunikáción alapuló marketing során az esetek nagy többségében vaktában lövöldözünk az üzenetünkkel és ajánlatainkkal egyaránt. A célcsoport meghatározás és piackutatás ellenére is csak a nagy számok miatt találunk kielégítő számban célba.

Úgy gondolom, hogy nem túlzok ha azt állítom, hogy minden marketinges álma egy olyan rendszer amely:

a) A tömegkommunikációs helyzet ellenére tudja, hogy éppen kivel "beszél",

b) miután tudja, hogy kivel beszél, a neki megfelelő üzenetet közvetíti felé.

Ez a kettő együtt, egyszerre biztosíthatna többszörös hatékonyságot. Hisz ha nem tudjuk, kivel állunk szembe hogyan tudhatnánk, hogy PONTOSAN mit érdemes mondanunk neki! És hiába tudjuk, hogy kivel állunk szemben ha nincs meg a technológiánk, amely képes felismerni hogy kivel van dolga hogy aztán a neki megfelelő üzenetet közvetítse.

Ezek nélkül marad a sablonüzenetek tésztaszaggató módszere, ahol néhány célcsoportnak az úgy-ahogy történő megkülönböztetése ellenére azért mégiscsak mindenki ugyanazt kapja.

Ahány ember annyi hozzáállás, annyi igény, annyi cél...

A marketing és az értékesítés legkönnyebb módja, ha tudjuk, hogy az érdeklődőnk kicsoda, milyen a hozzáállása, mit, milyen cél elérésére és milyen feltételekkel szeretne. Ha mindezeket TUDJUK a jelöltünkről, akkor nagyon egyszerű eldönteni, hogyan érdemes kiszolgálnunk, mit és mikor mondjunk neki.

A megfelelő tudás birtokában az ajánlatainkról is azonnal el tudjuk dönteni, hogy helyénvalóak-e, hogy megfelelnek-e az adott ember igényeinek, habitusának és lehetőségeinek.

Nem is hiszi, hogy ennek milyen nagy a jelentősége!

Ha egy adott vevő túl sok olyan ajánlattal találkozik, amely nem neki való, amelyekre NEM-et kell mondania, egy bizonyos módon megtanulja, hogy Öntől nem tud vásárolni. Ez azt jelenti, hogy egy elhibázott ajánlat bizonyos értelemben a későbbi, esetleg már jobban célzott ajánlatok hatékonyságát is csökkenti.

Nincs mese, a legjobb az volna, ha mindenki azt kapná, amit kapnia kell, de...

...ehhez temérdek információ szükséges. Egy teljes ügyfélprofil, mégpedig olyan gyorsan amilyen gyorsan csak lehet.

Ha végzett már közvélemény kutatást, akkor bizonyára tudja, hogy nem is olyan egyszerű JÓ adatokhoz, RELEVÁNS és a TÉNYEKNEK megfelelő adatokhoz jutni a jelöltjeinkről.

Mindez nem csak technológiai kérdés, hanem lélektani is. A jelölt sokszor nem AKAR válaszolni, nem AKAR információt adni... vagy akar, de a megkérdezés módja olyan mértékben manipulálja a válaszadást, hogy az adatok egyszerűen hamisak, félrevezetőek.

Ráadásként az igazán lényeges információkhoz, mint a költési kedv, a pillanatnyi hozzáállás, a megoldás sürgőssége szinte lehetetlen hozzájutni. Néha még profi üzletkötők sem kapják meg ezeket az információkat!

Ez az, amit a DOLOG játszi könnyedséggel és természetességgel produkál, mégpedig azonnal: Azonnali ügyfélprofil melléktermékként, azaz soha többet vaktában lövöldözni!

Miközben a DOLOG azokban a diszciplínákban amikre eredetileg készült, várakozáson felül jól teljesít, minket is ámulatba ejtett az az adatmennyiség és minőség, amit szinte melléktermékként produkált.

Valójában az esetek többségében már az első látogatáskor létrehoz egy olyan ügyfélprofilt, amely a teljes későbbi e-mail marketing személyre szabásához több mint elegendő.

Bár a DOLOG így lett megtervezve, mégis megdöbbentő, hogy milyen nagy számban és milyen részletes információkat osztanak meg vele a látogatók.

Mivel a DOLOG elsődleges feladata az azonnali és személyre szabott tanácsadás, az érdeklődők egyedi segítése, nyilvánvaló, hogy ehhez kérdéseket kell feltennie. Mivel a kérdések a látogatók érdekeit szolgálják és a DOLOG teljes természetességgel teszi fel azokat, a válaszok is ennek megfelelőek.

Olyan dolgokat árulnak el a látogatók a DOLOG-nak amiket még nekem személyesen sem biztos, hogy elmondanának!

Nagyon érdekes. A DOLOG elég személyes ahhoz, hogy válaszoljak neki, de elég személytelen ahhoz, hogy akár pofátlanul is őszinte lehessek vele.

Csak a példa kedvvért néhány az információk közül, amelyet a látogatóink megosztanak a DOLOG-gal:

  • A vállalkozás mérete,
  • internet marketing tapasztalat, felkészültség,
  • elérni kívánt cél,
  • mekkora jövedelemre lenne ehhez szükség,
  • mikorra kellene ezt az eredményt elérni,
  • milyen termékekkel rendelkezik már tőlünk,
  • milyen termékeket szeretne még tőlünk,
  • mennyit lenne hajlandó fizetni ezekért,
  • mi érdekli az internet marketing kapcsán és mi nem,
  • milyen a hozzáállása, ahhoz hogy tőlünk segítséget kapjon,
  • mennyire türelmes vagy türelmetlen a befogadásban,
  • mi az ami esetleg visszatartja attól, hogy ténylegesen rendeljen tőlünk.

...azért ez valami. Nem?

Ha kíváncsi arra, hogy HOGYAN képes a dolog ezeket az adatokat begyűjteni, a legegyszerűbb ha megnézi, ha átéli. Ha még nem beszélgetett a DOLOG-gal, lehet, hogy itt az ideje, hogy most megtegye!

A következő részben pedig arról fogunk beszélni, hogy MIT és HOYGAN lehet kezdeni ezzel a kincset érő információval, illetve arról, hogy milyen technikai eszközök szükségesek ahhoz, hogy a kapott ügyfélprofilnak megfelelően szolgálhassa ki az érdeklődőjét, hisz...

...mit ér a tudás és a lehetőség, ha nem kezd vele semmit?!

A következő részben tehát azt fogjuk megnézni, hogy hogyan lesz az információból személyre szabott kommunikáció és ajánlattétel, és ezeken keresztül többszörös bevétel!


 

Elakadtam

Help!

Elkezdtem a Dolog" használatát (elnidítottam a rendszert) és elakadtam.
Annál a panelnél, amelyik azt kéri be, hogy milyen termékem van már, a kiválasztás után a nyomógomb nem vitt tovább, a színváltozáson kívül más reakciót nem produkált.

Az nekem is egy kicsit zavaró, hogy nem lehet megállítani, visszamenni, ott folytatni ahol abbahagytam. Ennél a hibálál is újra próbáltam futtatni a problémás részt, de csak előről tudtam indítani, újra a háttérben végigfuttani ia majd félórás anyagot, amire kiderült, hogy a gomb másodszorra sem reagál.

Egyébként szerintem is nagyon jó rendszer, persze jó előadó, termék, szöveg, eladási rendszer sem árt mögé...

ezzel együtt jónak és sikergyanúsnak tartom.

Tibor

Csütörtök, 2009. December 10. 13:07
  

Üdvözlöm Tibor!

Én úgy látom, hogy ez a tapasztalat még kedd reggel történt, de ezt már javítottuk :-)

Plusz a hosszabb részekre már kerülnek fel a megállítás gombok - már több helyen ott is van.

Ha ismét meg szeretné próbálni, akkor érdemes előtte üríteni a böngésző memóriáját (CTRL + SHIFT + DEL), és akkor a letölti a legfrissebb verziót, és nem a korábbit játsza le.

Üdv,
Cs.Balázs

Csütörtök, 2009. December 10. 13:20

CTRL + SHIFT + DEL

A CTRL + SHIFT + DEL billentyűkombinációval a feladatkezelő jön elő. A CTRL+F5 a helyes billentyűkombináció a gyorsítótár ürítéséhez...

Hétfő, 2009. December 14. 9:37

Tévedés.

Kedves Ádám,

Köszönöm a segítőkészséget, de a CTRL + F5 egy ilyen jellegű fájlnál NEM tölti újra a html-be ágyazott swf fájlok által include-olt hibásan letöltődött flv fájlokat.

A helyes billentyűkombináció tehát Firefox és IE 8 böngészőknél az általam írt CTRL + SHIFT + DEL, ami előhozza azt az ablakot, amiben törölni lehet az ideiglenes internet fájlokat (Win XP és Vista).

(A feladatkezelőt a CTRL + ALT + DEL nyitja meg.)

Üdv,
Balázs

Hétfő, 2009. December 14. 9:53

Nem tévedés, csak félreértés :)

Igaz, félreolvastam, elnézést, tényleg így működik a böngészőknél!

"A feladatkezelőt a CTRL + ALT + DEL nyitja meg." - Szerintem a CTRL+SHIFT+ESC kombináció nyitja meg. A CTRL + ALT + DEL még nem nyitja meg egyből a feladatkezelőt, ott még egyet kattintani kell utána. Ez XP-re vonatkozik.

Hétfő, 2009. December 14. 12:58

Gratulálok!

Gratulálok, eszelősen jó a Dolgotok! :)
Ezer bocs a pofátlan ajánlatért, reménykedem, hogy nem veszitek sértésnek! Engem most nem a dobozosok izgattak, hanem a mechanizmus... Ha kiszállok ajánlat nélkül, sosem tudom meg, hogy kezeli Sanyi a végleteket - más opció nem volt. Viszont minden megadott adatom valós és felhasználható ellenem. :)
Elismerésem!

Csütörtök, 2009. December 10. 13:44
  

"Mit teszel?
Mit teszel ma azért, hogy holnap még többen tudjanak Rólad, a módszeredről, az eredményeidről? Mit teszel ma azokért, akik otthon vagy a cégben ülnek, egy problémán gyötrődve - aminek Te tudod a megoldását?
Ahogy Zig Ziglar is mondta: "Szinte mindent megkaphatsz az életben, ha segítesz másoknak, hogy ők is megkapják azt, amit akarnak."
Minél többnek segítesz, annál többet kapsz Te is.
Ma hány embernek segítesz? Az Neked elég? Mert ha nem, akkor mit teszel azért, hogy még többnek segíthess?"

Csütörtök, 2009. December 10. 17:39

Mobil internet...

Kedves Sándor és Balázs!

Mindenek előtt gratulálok a DOLOG-hoz!
Már hallottam róla... A GT első konferenciáján volt róla szó...

A mobil internet elterjedése egyre szélesebb körben válik valóra.
Ugyan nem képviselem egyik társaságot sem, és érdekem sem fűződik egyikhez sem, azonban az a meglátásom, hogy mivel egyre többen használják, egyre többen kizárólagosan csak mobil internetet használnak, megfontolandó, hogy a DOLGOT érdemes lenne erre is optimalizálni!

Személyemben rengeteget utazom tömegközlekedéssel. Jelenleg az irodai körülményeim is olyanok, ahol csak mobil internetet használunk. Mivel így mobil internettel szinte teljes egészében élvezhetetlen (használhatatlan) a DOLOG, sokakat kizár ennek a felhasználásából.

Megoldható rövidebb távlatban az, hogy ezt a rendszert mobil internet segítségével is élvezhetően (használhatóan) lehessen futattni?

Üdvözlettel:
Udvardy Mihály

Péntek, 2009. December 11. 13:17

mh

akartam valami roppant cinikusat írni de aztán rájöttem az nem szép dolog.(itt nem a "Dologra" gondoltam)

Igazából csak állok és nézek, hogy ez komoly és ezt emberek tényleg beveszik akarom mondani megveszik? Ha igen a válasz az nagy dolog. (ezt lehet a "dologra" érteni bár nem pont arra értettem)

Úgy érdekelne, hogy a többi kérdésre mi a válasz. Csak úgy kiváncsiságból

Szombat, 2009. December 12. 1:28

Elakadtam! Segítség!

Kedves Balász! Kedves Sándor!

Most, hogy végre vezetékes internethez kerültem, nekiültem, hogy végig csináljam a DOLGOT.

a ../index-p3.php közben, akkor, amikor Sándor arról beszél, hogy az internetmarketing feladatát nem lehet másra bízni, a videó elakad, majd egy 5-6 perces merevség után néhány másodpercnyi szöveg után megint elakad, és utánna már a következő választási lehetőség következik. Igazából nem derül ki, hogy mit is kellene választanom, csak sejtem, hogy a különböző termékekről beszélne a Sándor, ha azok közül választanék...
Maradtam a Tovább gombnál...
Az ajánlatnál a termékek kiválasztásánál nem tudtam valóban választani, az egyes "pipákat" kivenni, csak a hozzáadás lehetősége volt igazi lehetőség. Ez véleményem szerint lehetetlen helyzetet teremt.
Persze ezekután már nem nem adtam meg reális áralkut... Csak a kiváncsiság vitt tovább.
A DOLOG - minden jelenlegi problémája ellenére egy kiválló marketing eszköz! Szívesen megismerkednék a létrehozásának részleteivel olyan formában, ami jelenleg szűkös anyagi lehetőségeim között is reálisan megfizethető.

Üdvözlettel:
Udvardy Mihály

Szombat, 2009. December 12. 8:44

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!