"Valami véget ér" - Óda az online marketing infotermék bizniszhez...


Éppen csak elkezdődött a tanácsadói és infótermék kánaán dömping Magyarországon, éppen csak - a néhány kiváló oktatóanyag mellett - megjelentek azok az anyagok, amik csak csalódást okoznak az értelmes és hasznos tanításra vágyó cégvezetőnek, marketingesnek, máris vége egy időszaknak!

A léc hamarosan magasabbra kerül. Ami tegnap még vonzó oktatóanyagnak tűnt, holnapra már könnyen silány szemfényvesztésnek tartják majd!

Miért?

Amiért a 100 évvel ezelőtti politika higgadtabbnak és tisztességesebbnek tűnik, amiért a 20 évvel ezelőtti akciófilm unalmas, és amiért úgy emlékszünk, hogy pár éve még nyugodtabb életünk volt.

Mert minden egyre gyorsabban történik.

Ki nyer mindezen?

A vevő. Első sorban a vevő. Úgy értem, Ön.

És mit nyer?

Olyan minőségi, mégis ingyenes online marketing oktatást, ami nemrég még a legdrágább anyagok közt is megállta volna a helyét. Olyan anyagot, amely a legtöbb fizetős oktatást megszégyenítő naprakészséggel, részletességgel és gyakorlatiassággal készíti fel Önt cége felvirágoztatására. A körülmények ellenére, sőt, azok kihasználásával.

Mikor?

Hamar. Nagyon hamar.


 

  

Méghogy unalmasak a régi akciófilmek.
Szerintem ez ízlés kérdése.

András

Kedd, 2009. Március 03. 9:21
  

Hát Balázs! Csak most ne legyen belőled jós. :)

Szerda, 2009. Május 20. 22:35

Na én azért nem félek

Na én azért nem félek attól, hogy elárasztanak az ingyenes, bárki számára magas nyereséget hozó anyagok, mert:

1. ha ingyenes, és magas színvonalú, akkor bárki hozzáférhet, és nem jelent versenyelőnyt annak, aki alkalmazza, tehát hiába a magas színvonal, máris elértéktelenedik a termék.

2. ha ingyenes, de visszafogott a színvonal, akkor ugye azért nem lehet teljes értékű

3. csupán látszólag ingyenes, és máris behatárolt az alkalmazól köre.

Szóval, én nem temetném az infobizniszt.

Már csak azért sem, mert sokan, sokat fizettek azért, hogy szakmai ismeretekre tegyenek szert benne. Nem volna korrekt velük szemben egy ilyen eljárás, ami elértékteleníti a tudásukat. Nincs igazam Balázs?

Kedd, 2009. Március 03. 9:28

Tamásnak igaza

Tamásnak igaza van.
Valóban nem korrekt azokkal szemben akik már fizettek érte.
A versenyelőny legyen azoké akik tesznek is érte!

Kedd, 2009. Március 03. 10:19
  

Én sem hiszek az infotermék-biznisz halálában!
Maximum jobban, másképp kell majd tálalni.
No de mit nem?
Ma már hozzáadott érték nélkül semmi nem ok.

Kedd, 2009. Március 03. 9:36

Hát ez nem volt túl

Hát ez nem volt túl tartalmas post. Trailernek meg erőtlen. Viszont ha valaki, az igencsak tehet róla, hogy felhigul ez a piac is, aki az infotermék írás tanításából keresett pénzt. Kb. olyan szindróma ez, mint amikor a boldog-boldogtalannak a butított marketinget tanították egy-egy MLM berkein belül, és az alulképzett, alkalmatlan emberek sorra buktatták ki a környezetükben élőket. Eléggé rontva egy amúgy jó ötletre épülő üzleti modell hitelét.
Meglátásom szerint a jelen kor üzleti jelmondata a "Gyorsan alkalmazkodni."

Kedd, 2009. Március 03. 9:47

Szia Balázs! Ezt nem

Szia Balázs!

Ezt nem teljesen értem. Kongatod a vészharangot az infotermékbiznisz felett, miközben Te is azt kínálsz nekünk "hamarosan". Ráadásul a marketing témában.
Ha ingyen kínálod, akkor mi ebben az üzleti modell? Elmagyarázod??

Péter

Kedd, 2009. Március 03. 9:50
  

Mindig jön majd valami új, változik az internet... Aki keres talál! :)

Kedd, 2009. Március 03. 9:52

Az infótermék biznisz él

Az infótermék biznisz él és köszöni jól van, soha ennyi megrendelésünk nem volt. De igazad is van, mert van ahol - ha nem is halott - de végső stádiumos, és nagyon csúnyán köhög.

Én azt látom, hogy van egy rétege a kkv-knek, aki tisztában van azzal amit marketingnek hívunk, az ő agya már tele van az extra ajánlatokkal, bejegyzésértesítőkkel, piaci bevezetésekkel.

Csináltam egy felmérést, hogy az én feliratkozóim közül hányan vannak fent Nálad is, Wolf Gábornál, G. Dávidnál stb. Nem lepett meg, de meglepő az átfedettség mértéke.

De van egy másik tömeg is odakint, akik sokkal többen vannak, nekik még az AIDA is újdonság, meg a legeslegalapabb marketing "4561 borzalmas hiba" e-book is.

Biztos vagyok benne, hogy készültél a kifogások kezelésével, a szokásosnál kiváncsibban várom a véleményed

Kedd, 2009. Március 03. 9:53

Egyetértek, hogy vannak

Egyetértek, hogy vannak már vészjósló jelek az infotermék biznisszel kapcsolatban.
Egyre több ilyen van, egyre több a sablon szerű.
Egyre újabb megoldások kellenek, ha ugyanazt a célcsoportot akarjuk elérni.

Ettől függetlenül lehet látni más, szép megoldásokat is, aminek az elve ugyanaz, de a megoldás más.
Ilyen pl. a Kawasaki online kampánya (itt írtunk róla).

Ez nem infotermék, hanem szolgáltatás, de még is jól tudnak vele közösséget építeni, címeket gyűjteni, érdeklődést felkelteni és információt átadni.

Nyilván nagyobb munka egy ilyet kitalálni és megvalósítani, mint egy "sima" infoterméket, de a hatása is más lehet...

Kedd, 2009. Március 03. 10:20

Értem, mire gondolt

Értem, mire gondolt Balázs, és igazat is adok neki, azzal a kitétellel, hogy a kkv-k számára készült infotermékek vannak a legnagyobb veszélyben.

Mindenki be akar szállni az infotermék bizniszbe, és mindenki úgy gondolja Ő már sokat tud a (online) marketingről.

Ráadásul már az asztalos is marketing hírlevelet csinál.

A helyzet ilyen szempontból valóban katasztrófa. Nehezebb a helyzet mint 2 éve volt. Nehezebb eladni a kkvk-nak infoterméket, mint korábban. Sok a silány cucc!

Magasabb az ingerküszöbünk.

Mindenki kkv-nak készül infotermékekből, anyagokból tanulja meg a marketinget, az infotermék bizniszt, és sajnos vannak olyanok, akik ahelyett, hogy azon gondolkodnának, hogy hogyan használják ezt fel a saját iparágukban, belépnek ők is a marketing piacra, és megpróbálnak kihozni egy cuccot.

Aztán ott vannak a mókuskerőkből kitörni próbáló alkalmazottak, akik szintén copy+paste cuccokat hoznak ki.

Miből gondolom? Ez az érzésem! És ez már elég ahhoz, hogy baj legyen. És amíg az érdeklődőnek ilyen érzése van, addig sosem lesz vevő.

Látok brutális próbálkozásokat.

Persze nem mindenki ilyen, de azért vannak ilyen emberek.

Más kérdés, hogy az új érdeklődők mivel találkozank előbb. A silány cuccal, vagy a minőségivel. Mert, ha a minőségivel, akkor nincs annyira nagy baj.

De, ha a silány cucc jobban előtérbe lép, akkor Balázs, W. Gábor, S. Sanyi nehéz helyzetben lesz. Nekik többet kell dolgozniuk majd.

Viszont ez egy jó hír azoknak, akik más iparágban szeretnének majd egy infotermékkel kijönni. Sokkal több fegyverük, sokkal kifinomultabb stratégiájuk lesz. (Elleshetik) Mert ott még alacsony az ingerküszöb.

Mivel...

Nem minden területen van bajban az infotermék biznisz. Vannak iparágak, ahol nem is tudják, mi az az infotermék. És nem csak a cégekre gondolok. A vevőkre.

Akinek nem inge, ne vegye magára. Aki mégis felháborodik, annak lehet lelkiismeret furdalása van. Ebben az esetben pedig igazam volt! :)

Bármivel is készül Balázs, én várom. Lehet nem azért, hogy konkrét on-line marketinget tanuljak. Hanem, hogy a Ti próbálkozásaitokat átültessem a saját iparágunkba.

Szóval, bármi is jöjjön, én köszönöm!

Kedd, 2009. Március 03. 10:33

Én egyetértek

Én egyetértek Balázzsal.
Ma már "csak" egy infótermék kevés lehet. Kell más is, méghozzá valami olyan ami még jobban megfog egy embert, és ez a személyes kapcsolat. Nézzük végig, mi volt az utóbbi idők eredménye: Wolf Gábor GT konferencia, Schlingloff-Csepregi duo: Mesterkurzus, Erdélyi Norbert: Marketingtorta, G.Dávid: Mi-Szü, de van egy másik projekt is, ami 3 teljes hétvégés személyes oktatás meghívott előadókkal, Piroska András: KSV kampány, Kasza Tamás, Bíró Andrea, a rizsanélkül.hu csapata, tehát mindenhol azt látom, hogy az infó termék elindítja a személyes kapcsolat kialakítását, és a kampány végén ott a nagy rendezvény, ahol hús-vér mivoltában találkozunk azokkal, akikkel előtte csak a virtuális világban kommunikáltunk.
Tehát kell, hogy a marketing is kilépjen? visszatérjen? a személyes kapcsolathoz, amely az emberi kapcsolatok legmagasabb foka.
Nem tudom, hogy Balázs mire gondolt, hiszen nem látok a fejábe, én ezt a folyamatot látom.
És végeredményben mi is ezt az utat látjuk jónak a Gazdagodás Akadémia végig vitelében.

Kedd, 2009. Március 03. 10:45
  

Az infobiznisz is átalakulóban van, de nem fog leállni, hiszen az internet elsősorban az információról szól.

Szerintem az internet fejlődésével, gyorsulásával az infobiznisz erőre fog kapni itthon is, akár az új médiumokon keresztül is, úgy mint videóbejegyzések, podcasting stb.

Lesznek olyanok Magyarországon, akik követve a trendet, a infóbizniszt átteszik erre a vonalra és igazi show-t fognak kreálni.

Na, akkor kell majd kapaszkodniuk a többieknek!

oliveR

Kedd, 2009. Március 03. 10:54

Átalakul, méghozzá

Átalakul, méghozzá unalmas pdf-ek és CD-k helyett E.learning anyagokká. Interaktivitás a tanulásban. Ez inkább a jövő. Online konferenciák, önellenörző tesztek, stb.

Kedd, 2009. Március 03. 11:12
  

A végmegállapítás szinte vonzó, mégis kissé szomorúnak tűnik a bejegyzés alaphangulata. Talán nekünk is egyre nehezebbek lesznek a pénzkereseti lehetőségeink, annak ellenére, hogy egyre jobb és jobb oktatóanyagokhoz juthatunk hozzá ingyenesen, mégis a felgyorsuló és egyre inkább a pénz körül forgó világban a jobb és jobb oktatóanyagok is már elavultak lesznek és csak a még újabb és már nem ingyenes anyagok teremtik meg a pénzkereseti lehetőségeinket. Reméljük nem így lesz.

Kedd, 2009. Március 03. 11:39

A marketing lényege az,

A marketing lényege az, hogy magunkhoz vonzzuk az embereket és eladjuk a termékeket, szolgáltatásokat. Ez eddig is jól müködött, csak azoknak nem jött össze, akik
-nem csináltak jó terméket, szolgáltatást
-nem tudták kiemelni azokat a dolgokat, amiért érdemes megvennie a vevőnek
-nem érzi úgy a vevő, hogy érte vannak. nem volt meg a szükséges bizalom sem
-rossz ár/érték arány
-rossz helyen reklámoznak vagy nem azoknak szól, akiknek kéne
Körülbelül ezek a legfontosabbak. Minden probléma ezek körül szokott lenni.
Amit pedig az oktató anyagokat illeti, hát arról csak annyit, hogy nem hiszem hogy mindenkinek másokat kéne oktatniuk. Aki valamilyen területen jó és jól át tudja adni másoknak, az csinálja. Aki meg inkább a pénz miatt csináná és nem elég tartalmas a leadott cuccjai, az inkább keressen mást.
Most különösen igaz ebben a válsági helyzetben az, hogy azok, akik jobbak és valóban fenakarnak maradni, azok fognak többet nyerni, míg akik nem csinálják elég jól a dolgokat és nem törekednek eléggé rá, azok meg hátrányba kerülnek. Ezért is van az, hogy silány és utánzott termékek mennyisége egyre jobban növekszik és egyre kevesebben is fogják őket vásárolni.

Kedd, 2009. Március 03. 11:46
  

Az oldal továbbra sem olvasható Opera alatt, a reklám miatt.
Kár, mivel értékes a tartalma.

Valamint továbbra is kicsit idegesítő, hogy többször is előjön a reklám.

Üdv,

Győző

Kedd, 2009. Március 03. 13:13

Ha valami ingyenes,

Ha valami ingyenes, minőségi tanfolyás bevezetését tervezed, szerintem tegyél le róla, mert az ingyenes, alacsony árú termékeket nem értékelik annyira a vásárlók, mint az igazán exkluzív, megkaparintott titkok könyvét...
Az infóbusiness él és virus, nem hanyatlik kicsit sem. A többiekkel értek egyet. Nekünk is folyamatosan nő a megrendeléseink száma.

@E. Norbi: Ilyen felmérést már én is készítettem és jellemző, hogy aki feliratkozik W.G-ra, az feliratkozik ide is, esetleg hozzád, esetleg hozzám. Nagyon nagy az átfedés!

Kedd, 2009. Március 03. 14:38

Balázs, azért én

Balázs, azért én különbséget tennék a silány minűségű anyagok áradata és aközött, hogy egyre többet kell adni a vevőnek (ingyen is) ahhoz, hogy megragadjuk a figyelmét - és meg is tartsuk.
Ez utóbbi szerintem természetes folyamat, de nem feltétlenül az előbbiből következik; talán inkább tudatosodunk, mint vásárlók.
Ma már nekem sem elég azt mondanom magamról, hogy "kommunikáció-központú angol"-t tanítok, hanem meg kell mutatnom, hogyan segítem hozzá a tanulni vágyót ahhoz, hogy élő tudást kapjon és beszélni tudjon.

Kedd, 2009. Március 03. 14:54
  

Hihetetlen, de én azt tapasztalom, hogy nincs is válság.
www.fogyasakademia.hu
dr.Rémay László

Szerda, 2009. Március 04. 16:06

Válság...a világ most

Válság...a világ most került válságba, mi viszont eddig is abban voltunk. Aki eddig figyelmesen építette várát, az ezután is jól alussza álmát.
Szerintem vergődés ez mindenképpen, mivel a fizetőképesség csökkenésével a marginális értékek szabályai érvényesülnek mindennapi életünkben. Kicsi az a potenciális vevőkör, amely fizetőképes is, de hát aki jól fókuszál, annak nem lesznek gondjai a jövőben sem.

Fel a fejjel !

Szép napot kívánok !

Szerda, 2009. Március 04. 16:21
  

Kedves Balázs!

Üzenetemet azzal kezdeném hogy "köszönöm" mégpedig azt hogy Sándorral közösen beindítottátok a Profitképző 10 hetes ingyenes tananyagát amely a mai kockázatokkal félelemmel teli válságos időszakban talán az egyetlen segítség lesz hogy online vállalkozásunk sikerré váljon. A folytatáshoz sok kitartást, erőt, energiát kívánok nektek és örömmel várom leveleiteket a további leckék megjelenéséről.

Üdvözlettel:
Pécsek Ervin
Webjövő Informatikai Kft.

Szombat, 2009. Március 07. 12:20

Hát én éppen holnap

Hát én éppen holnap indítok egy kampányt egy hanganyag kapcsán. Remélem az én olvasóim még nem túl kiábrándultak :)

Persze azt is remélem, nem én fogok most okot adni arra, hogy kiábránduljanak :)

Hétfő, 2009. Március 09. 8:31

Kedves

Kedves Balázs!

Infótermékek mindig lesznek, attól nem tartok. Tény hogy a gagyi rizsázások kiszorulnak a piacról, a tartalom továbbra is érdekli a közönséget. A videós jövőképre kíváncsi vagyok, de talán könnyebb levezérelni, mint egy webkonfit...
De egyben biztos lehetsz, mindig ott leszünk a farvizen:)

Üdv!

Hétfő, 2009. Március 23. 22:45

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!