Sokakat látok azzal küzdeni, hogy szeretnének rálépni az online marketing rendkívül vonzó útjára, de a tervezgetésen, a tanulgatáson kívül nem igazán lépnek előre. Ennek persze rendkívül sok oka lehet, és megígérem, hogy sem Freudot sem Csernust nem fogom eljátszani, viszont van néhány ok, ami egyáltalán nem a tudatalatti mélyén van eltemetve, és amelyeket viszonylag egyszerűen meg lehet szüntetni.
Ma egy olyan tényezőről írok, ami nekem is többször megpróbált az utamba állni, viszont miután tudatosan felismertem, illetve miután eleget tanultam róla, igen könnyű volt kiiktatni.
A tényleges cselekvésnek sokaknál az az oka, hogy nem érzik elég jónak az ötleteiket. Nem érzik, hogy azzal a pár ötlettel, ami a fejükben van, "ki fogják húzni" a csúcsig. És akármilyen gorombán is hangzik, a legtöbbeknek, akik így érzik, nagyon is igazuk van! Tényleg pocsékok az ötleteik, és tényleg nem érdemes azzal a néhány középszerű ötlettel nekivágni a piac meghódításának!
...CSAKHOGY...
Ugyanezek az emberek még valamiben tévednek: Az igazság az, hogy egyáltalán nem hiányzik belőlük a kreativitás, a zsenialitás, ahogy a címben írtam, csak nem tudják, hogyan kell használni azt! És ez valószínűleg Önre is igaz! Valószínűleg Önnek is van jó néhány középszerű ötlete, akár pocséknak is nevezhetném őket, CSAKHOGY ez nem azért van, mert Ön nem elég okos, vagy nem elég kreatív! Egyáltalán nem arról van szó, hogy ne lenne adottsága a jó ötletek kitalálásához, pusztán arról van szó, hogy nincs technikája, és nincs bátorsága régen eltemetett kreativitásának használatához! (...és éppen ezen fogunk segíteni ebben és a következő néhány bejegyzésben.)
Ha nem hiszi, hogy ez lenne a probléma, akkor csak engedje meg, hogy bebizonyítsam Önnek? Mert igenis be tudom bizonyítani, hogy Önben is ott kell lennie a kreativitásnak! Lehet, hogy nincs labdaérzéke, lehet, hogy nem ért a nők (vagy éppenséggel férfiak) elcsábításához (ahogy én sem), és az is lehet, hogy nem egy született matematika zseni, az viszont biztos, hogy Önben is ott van az a kreativitás, ami ahhoz kell, hogy bátran neki tudjon látni weboldala újratervezéséhez, újraépítéséhez, online marketingje feltuningolásához.
Mielőbb viszont bizonyítékkal szolgálnék, valamit tisztáznunk kell!
Nem művészi kreativitásról beszélek, vagy arról az eredeti kreativitásról, amellyel Leonardo Da Vinci alkotott. Én a kreatív szintetizálás képességéről beszélek. Arról, amikor képes meglévő dolgok, gondolatok, megoldások ötvözésével egészen új (és remekül működő) dolgokat kitalálni.
És a bizonyíték, amit ígértem?
Látott már olyat, hogy valakinek gyerekként fantasztikus labdaérzéke volt, majd felnőttként nagyon ügyetlen lett a labdával? Vagy olyat, hogy valaki 9 évesen mesterien játszott egy hangszeren, majd felnőttként bot füle lett (és itt most nyilván nem a szervi halláskárosulásról beszélek). Sorolhatnám a legkülönbözőbb adottságokat, mindegyikre igaz az alapelv. A lényeg, hogy az adottságok nem tűnnek el senkiből mire felnő, legfeljebb nem lesznek kellőképpen kifejlesztve, vagy ami még rosszabb, mesterségesen elnyomják őket. De ettől az még ott van az illetőben, és ki lehet hozni, újra fel lehet fedezni.
Ha még tud követni, akkor hadd kérdezzek valamit! Látott már olyan kisgyereket, aki nem volt rendkívüli mértékben kreatív? Nem hiszem! Persze vannak különbségek, mégis általánosságban igaz, hogy a gyerekek rendkívül kreatívak, sokkal kreatívabbak, mint a felnőttek!
Rendben, de ha a labdaérzék nem vész el, akkor a kreativitás miért veszne el a legtöbb emberből, ahogy felcseperedik? A rövid válasz az, hogy szerintem (és nem csak szerintem, hanem sok szakértő szerint is) a kreativitást éppen a felnőttek és a környezet hatására temeti el a legtöbb ember mélyen magába.
Ebbe nem fogok alaposabban belemenni, főleg mert nem értek hozzá, néhány módszert viszont mindenképpen meg fogok Önnek mutatni, amelyekkel növelhető a kreativitás. Néhány olyan módszert, amelyek nekem is rendkívül jól működnek, és amelyek Önnek is rendkívül jó szolgálatot fognak tenni online marketingjének felpörgetésében.
Addig is viszont arra kérem, hogy gondolkodjon el rajta (kérdezzen utána családtagjainál), hogy gyerekként milyen kreatív megnyilvánulásai voltak, és akár írja is meg nekem őket itt a blogban!
Legközelebb pedig továbblépünk a megoldás irányába, hogy Önnek is olyan sok kiváló ötlete legyen, amelyeknek még a töredéke is sikerre viszi a vállalkozását!
Gyerekkoromban nagyon jó nyelvérzékem volt, ám felnőtt koromra ez a képességem romlott.
Talán most ezért is forgalmazok profi szótárat? Nem kizárt.
Minden esetre ezzel a támasszal visszahoztam, majd túlszárnyaltam gyerekkori képességeimet, ráadásul egyre több emberen segítek. Jó érzés... Végül is...
Most olyanra gondolsz,
Most olyanra gondolsz, amiért a szülők agyon dicsértek, vagy amitől falramásztak?
Pl: ha megsértődtem úgy eltudtam bújni, hogy fél napos keresés után sem találtak rám.
Diogenész lámpásával
Diogenész lámpásával keresem a fényt...
Nem a mi hibánk, hogy nem tudunk leállni egy percre sem, hogy szembe nézzünk a saját problémáinkkal.
De akkor, hogyan akarjuk megoldani a másokét, ha a mienkre sincs időnk.
Ugye, van a cél, amerre tartunk.
Jönnek velünk szembe a problémák, hírlevelek...
Van ami közelebb visz a célhoz, van ami nem, azokkal nem foglalkozunk.
Igenis valamire nemet kell mondjunk, hogy maradjon időnk az igenekre. ("valahol olvastam, láttam...")
És ebben a nagy információ dömpingben ott lesz az az egy mondat, ha úgy tetszik, homlokracsapós, ami hiányzik.
Azt kell megkeresni.
Az, egy villanásra helyre tesz mindent a fejben...
Csak kitartás kell, előbb utóbb meglesz.
Kedves Balázs!
Kedves Balázs!
(Először is: elnézést kérek, de nekem még nincs saját honlapom, ezért adtam meg az előző mezőben az Önét.)
Nagyon elevenbe vágó volt ez a legutóbbi blogbejegyzése, mert pontosan azzal a problémával küzdök én is, amiről a bejegyzés szólt. Vannak ötleteim, de nem tudom, életképesek-e.
Azzal kb. tisztában vagyok, hogy miben vagyok/voltam már gyerekkoromban is jó: már egészen korán megnyilvánuló és mindmáig meglévő helyesírási illetve nyelvérzékkel rendelkezem, illetve a nyelvi humor terén tapasztalom azt, hogy sokszor gondolkodás nélkül tudom "nyomni" a poénokat, meghökkentő szójátékokat, sokszor az őrületbe kergetve a körülöttem lévőket. A gond csak az, hogy nem tudom, hogyan lehetne mindezt egy vállalkozás keretében kamatoztatni, (már csak azért sem, mert az egészséges mértékű önbizalom is hiányzik belőlem).
Ha van valamilyen javaslata a fenti probléma megoldására, kérem, ossza meg velem. Előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Krámer Judit
Judit hozzászólásához:
Igencsak át tudom érezni Judit helyzetét, mert jómagam is hasonló "gondokkal" kűzdöttem: "a buta vicceken kívül semmi értelmes dologhoz nem értek, hogy a francba leszek sikeres?"
Csakhogy, van itt egy érdekes dolog: általában a humorérzék a mélyebben fekvő dolgok észrevételének képességével, lényeglátással, egy másfajta világszemlélettel szokott párosulni. S mivel a mai világ az információ és kommumikáció korát éli, Judit valószínűleg a legfontosabb birtokolható képesség felett rendelkezik!
Hol tudja ezt hasznosítani? Gyakorlatilag MINDENHOL és BÁRMIBEN! Olyasmit tud a világnak adni, ami nélkül bizony szegényebb lenne, és amit más nem tud helyette megadni!
Fontos tehát, hogy értsük: nem öncélból vannak a képességeink, használjuk őket lelkesen, mások javára, legyünk rájuk büszkék és higgyünk magunkban! Az önbizalom is megjön, ha értjük a fentieket és elkezdjük magunkat működtetni.
Én a hálózatépítésben találtam meg a magam igazi terepét, Juditak is javaslom ezt a vonalat, ma már jobbnál jobb hálózatok közt tud válogatni, biztosan meg tudja találni a személyiségéhez legközelebb állót. Ráadásul ez a munka a legjobb dolgokat hozza ki az emberből és sokkal jobb önmagunkká is válunk! :-) De az Internet-marketing is nagyszerű terepet ad az agyukat használók számára!
Üdv, az Erő legyen Veletek :-)
Kedves Balázs, vannak ötleteim, de nem merem mindet bevetni. Ahogy jól, úgy rosszul is elsülhet némelyik.
Hogy egy ötlet jó, vagy sem, azt szerintem a gyakorlat dönti el. Aki már sokat próbálkozott, vagy sokat tanult a próbálkozóktól, az már persze egyre jobban látja, hogy mi működik várhatóan és mi nem.
Szivesen kiiktatnék pár felesleges próbálkozást. Tudnál ebben segíteni?
"Az ötlet 1%, az akarat és szenvedés 99%"
T. Edison
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Bár még csak most bontogatom szárnyaimat a vállalkozás területén, de már látom, hogy a vállalkozón múlik, hogy egy ötletből tud-e sikeres vállalkozást kovácsolni vagy sem, nem az ötlet minőségén. Ha van egy ember, aki a dolgok mögött áll és kitartással végigviszi a dolgokat, akkor sikeres vállalkozó lesz belőle.
Bernadette
Miért pont szenvedés? Ha olyan munkát választunk amit a mienknek érzünk teljes mértékben akkor nem szenvedés... észre sem vesszük a ledolgozott órák mennyiségét, reggel alig várjuk, hogy folytathassuk....
Kedves Balázs!
Gratulálok honlapjához, informatív, hasznos, és elgondolkodtató!
Milyen módon (van-e lehetőség) érhetném el az egyik hozzászólót közvetlenül? Krámer Judittal szeretném felvenni a kapcsolatot.
Közreműködését köszönöm!
Üdvözlettel:
Sári Edina
Kedves Balázs!
Igen egyetértek veled abban amit írtál.
Világ életemben kreatív ember voltam, gyerekként is és felnőttként is. Ennek ellenére mivel olyan természetesen és magától értetődően jönnek az ötleteim még bonyolult szinte megoldhatatlan helyzetekre is, azt hittem ez minden emberben így van.
Néhány éve kezdtem el dolgozni magamon, hogy kivirágozzak. Nem kifejezetten azért, hogy sok pénzt keressek, hanem azért hogy jól érezzem magam a bőrömben. (A pénzt csupán egy kelléknek tekintem az élet megéléséhez.)
Számos éjszakát gyötrődtem kínok (lelki kinzókamrák homályában), lassan fel-felszabadultak bennem a gátak. Na persze észre vettem újabbakat, nagyobbakat, leküzdhetetlenebbeket...
Nem régen, azaz pont tegnap leadtam az egyik cégnek néhány szórólap és dosszié tervemet. Bár az összegekben már előre megállapodtunk, de igazán csak tegnap, mikor a megrendelőm arcát láttam a tervek hatására kezdtem elhinni, hogy van valami érték bennem, ami másoknak sokat érhet.
Tudom nem egy nagy dolog szóróanyagokat tervezni, de mikor az ötletemért 800.000,-Ft-ot fizetnek az elgondolkodtató...
Kíváncsian várom a további anyagokat.
Üdvözlettel
Marianna
Kedves Balázs, Ahogy én
Kedves Balázs,
Ahogy én látom, egy ötlet már akkor zseniális ha meg tud valósulni, én a legnagyobb gondnak azt látom, és őszintén szólva magam is azzal szembesülök, hogy szinte napról napra exponenciális nő az elérhető információk mennyisége, információké, amelyek egy-egy szuper ötletet hívnak létre.
Nem mintha nem tudná mindenki, hogy milyen piszok fontos a szemedet a célon tartani, de igazán megtenni, az a legnehezebb, mert minden nap jöhet egy új infó, ami megváltozhtathatja az addigiakat. Ha egy óriási gombbal le lehetne pause-olni a világ történéseit, vagy akár csak online marketing fejlődését, akkor könnyebb dolgunk is lehetne. Szerencsére vannak azért módszerek, mindössz a "tudom" és az "alkalmazom" közti óriási különbségre szerettem volna rávilágítani
***
Tamásom, bejön ez a blogba linkelős reklám? Komolyan kérdezem. Ott a gugli trends, fél magyarland, half hungary azt keresi, hogy "szótár" a terméked meg mégsincs sehol a találatok között, pedig ott az adwords, a seoról már nem is beszélek... Ha keresetlen és kéretlen a tanácsom, meg se halld.
Keresetlen és kéretlen válaszom Tamás helyett... néha be szokott jönni. :)
Magam is tapasztaltam, s mindennap látom és szóról szóra mindig ugyanazt hallom szülőtől a cseperedő gyermek felé: "Ezt nem szabad, azt nem szabad. Ezt így KELL csinálni, azt meg úgy" Itt kezdődik, majd folytatódik az állami képzésben. Szerintem itt hal meg, temetődik el a kreativitás. És ez a "gyilkos program" szóról szóra, betűről betűre viszonthallható lesz a következő és következő generációkban, ahogy az időben visszafelé is volt. Mi lenne, ha kicsit megállnánk hogy mi igaz abból ami bennünk működik automatán észrevétlenül? STOP!
Érdekes ez a blog, meg a hozzászólások is jók!
Hozzászólás