A vevőelégedettség elérésének egyik legbiztosabb módja - 1. rész

Az email-ben történő vevőmegkérdezés nemcsak egyszerű, de gyorsan kivitelezhető, és a költségei is minimálisak. Az alábbiakban bemutatjuk a módszer legfontosabb előnyeit, cikkünk második részében pedig részletes útmutatót adunk a kivitelezéshez.

 

Vevőmegkérdezés e-mailben - a bárki által használható megoldás

A vevőmegkérdezés a marketing egyik fontos eszköze, azonban a hagyományos módszereket alkalmazva nemcsak nehézkes, de rendkívül költséges is. A kis és középvállalatok rohanó hétköznapjaiba ráadásul nehezen fér bele a kérdőívek elkészítése, kiküldése és feldolgozása, nem is beszélve az eredmények beépítéséről a vállalat folyamataiba!

Erre a problémakörre nyújt megoldást az e-mailben történő megkérdezés, hiszen egyszerű kivitelezhetősége és rendkívüli költséghatékonysága révén még a legkisebb cégek is megengedhetik maguknak.

A következőkben leírjuk ennek a módszernek a legfőbb előnyeit, bemutatjuk, hogy milyen kérdéseket kell végiggondolnia, mielőtt hozzálátna, majd a cikk második részében közzéadunk egy részletes technikai útmutatót, melyből megtudhatja, hogy milyen lépésekből áll egy ilyen megkérdezés lebonyolítása a MarketingSzoftverek e-mail marketing rendszer használata esetében.

Az e-mail alapú kérdőív legfontosabb előnyei

  • Alacsony költség. Nem kell költeni borítékra, levélpapírra, postaköltségre, postabontásra és adatbevitelre. A kérdőív megtervezésén kívül gyakorlatilag egyetlen költség jelentkezik, az az e-mailek elküldésének költsége (a küldő szoftver ára vagy használatának díja), azonban ez töredéke a hagyományos úton történő küldés költségeinek.
  • Egyszerű feldolgozás. Ha a megfelelő szoftverrel kerülnek elküldésre az űrlapok, akkor az űrlap "Elküld" gombjának megnyomásakor az adatok azonnal az eredeti adatbázisba kerülnek. Így gyakorlatilag nincs is szükség feldolgozásra!
  • Magas válaszadási arány (10% - 15%). Mivel a címzetteknek nem kell kibontani egy levelet, tollat keresni, majd a válaszokat elfaxolni vagy postára adni, hanem csak megjelölni a válaszokat magában az e-mailben elhelyezett űrlapon, és megnyomni az "Űrlap elküldése" gombot, jóval több kitöltés történik.
  • Rendkívül gyors. A kiküldéstől számított 24 órán belül beérkezik a válaszok 60%-a, és 72 órán belül a 85%-a. Ez azt jelenti, hogy egy hétfőn kiküldött kérdőív kiértékelt eredményei már péntek délben ott lehetnek a cégvezetés asztalán!
  • Hatékonyan beépíthető a vállalat értékesítési folyamataiba. A kérdőívre adott válaszok automatikusan - a kérdőív visszaküldésének pillanatában - az e-mail adatbázisba kerülnek. Az ide bekerülő adatokat - azoknál a válaszadóknál, akik erre engedélyt adtak - akár már azonnal is fel lehet használni automatizált és személyre szabott ajánlatok vagy egyéb levelek elküldésére!

Az e-mailben történő megkérdezés három leghatékonyabb formája

  • Teljes kérdőívek küldése. Ha több, mint két-három kérdésre szeretne választ kapni, egy komplett kérdőívet érdemes összeállítani. A kérdéseket tartalmazó HTML űrlap ugyanolyan formában készül, mintha a weboldalra kerülne, csak éppen az egész űrlap bekerül egy HTML levélbe, melyet egy erre alkalmas levélküldő program küld el. Az űrlap a kitöltés után az "Elküld" gomb megnyomáskor egy, a weblapon elhelyezett fájlt hív meg, amely elvégzi a feldolgozást, és eltárolja az adatokat egy adatbázisban. Az eltárolás történhet egy új adatbázisba, vagy akár ugyanabba, amelyben az e-mail címek is vannak. Ez utóbbi esetben az adatok szűrőként felhasználhatók a későbbi e-mail küldéseknél - természetesen csak abban az esetben, ha a válaszadók erre felhatalmazást adtak. A kérdések egyaránt kérhetnek be ügyfélparamétereket és tartalommal kapcsolatos véleményeket is. A kérdések összeállításánál ugyanazokat a szempontokat kell figyelembe venni, mint a hagyományosan kiküldöttkérdőívek esetében.
  • Cikk végi, egy-két kérdéses kérdőívek küldése. Ez a módszer nyugodtan használható akár minden cikk vagy hírlevél végén, itt azonban ügyfélparamétert nem, hanem a küldött tartalommal kapcsolatos véleményt érdemes kérdezni.
  • Monitorozott kérdező-linkek küldése.Amikor egy kérdés két három opciója közül lehet csak választani, akkor egyszerű használata miatt lehet praktikus az ún. kérdezőlinkek használata. Egy tavalyi cikkünkben a következő képpen használtuk ezt a módszert két link formájában:

    "...
    Kattintson ide, ha következő számunkban szeretne bővebb technikai tájékoztatást kapni a keresőmarketing technikai részleteiről!
    Kattintson ide, ha következő számunkból szeretné megtudni, hogy ki és milyen díjért végezné el Önnek oldala keresőoptimalizálását!
    ..."

    Az eredmények ebben az esetben nem kerülnek külön adatbázisba, hanem a levél monitorozott linkjeinek átkattintás eredményei közt találhatja meg őket. Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy gyakorlatilag semmi plusz technikai teendő nincs vele, mint elhelyezni a linkeket a HTML levélben, és elkészíteni azt az oldalt, amely közli az átkattintó látogatóval, hogy kérése / véleménye rögzítésre került (Természetesen ehhez olyan levelezőprogramra van szükség, amely méri a linkekre való kattintásokat. A MarketingSzoftverek MailMaster szoftvere így működik.).

Mikor érdemes teljes kérdőívet küldenie?

  • Természetesen bármikor küldhet kérdőívet, amikor úgy érzi, hogy ezzel a módszerrel tud hozzájutni valamely fontos információhoz. Kiváltképp hasznos a kérdőív küldés, ha például egy, a termékeit, szolgáltatásait érintő jelentős változtatás előtt áll, hiszen ki más véleménye számítana annyira, mint a vásárlók, illetve a lehetséges vásárlók véleménye?!
  • Érdemes véleményt kérni lehetséges vevőitől hírlevelére vagy egyéb információs termékére való feliratkozás után is (A komolyabb e-mail marketing szoftverek - ahogyan a MailMaster is - lehetőséget biztosítanak relatív időzítések létrehozására. Ez azt jelenti, hogy egy adott levél a feliratkozás dátumához képest az Ön által megadott napok számával később kerül elküldésre.).
    Sok esetben már a feliratkozáskor jó lenne az e-mail címen és a néven kívül egyéb adatokat is elkérni a látogatóktól, azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy minden, a feliratkozáskor feltett újabb kérdés drámaian rontja a feliratkozási arányt. Ehelyett megteheti, hogy pl. a feliratkozás másnapján elküld (a rendszer)a feliratkozónak egy kedves levelet, amelyben leírja, hogy a következő hírleveléig akár x hét is eltelhet, és megmutatja neki, hogy addig is hol találja eddig megjelent cikkeit, vagy az egyéb érdekes információkat. Ugyanebben a levélben megkérheti az illetőt, hogy töltse ki az "alábbi" rövid kérdőívet, hogy Ön minél hasznosabb információkat küldhessen neki.
  • Megteheti azt is, hogy egy feliratkozónak szintén relatív időzítéssel, de jóval később, mondjuk két hónappal a feliratkozás után küld el egy kérdőívet, amelyben az elmúlt időszakban kiküldött információk hasznosságáról érdeklődik.

A cikkben említett MailMaster szoftver részletes paramétereit és jellemzőit megtekintheti a Marketingszoftverek weboldal e-mail marketinges oldalán.


 

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!