Mit csinál, ha a konkurenciája nyiltan hazudik?

Minden marketinges hazudik! Így hangzik Seth Godin egyik könyvének címe. Ugyan még nem olvastam a könyvet ("All marketers are liars"), tehát azt sem tudom, hogy ez egy a szerző által képviselt nézet, vagy éppenséggel egy kritikai megjegyzés. De tény, hogy valóban sokan gondolnak így a marketingre, a marketingesekre.

De vajon hányan vannak a marketingesek közt, akik úgy gondolják, hogy a marketing természetes velejárója a hazugság? Vagy ha nem is a hazugság, de a sztori olyan formálása, ami kisebb füllentéseket is tartalmaz...

És vajon hányan vannak az Ön olvasói közt, akik Önről azt gondolják, hogy az értékesítési szövegeit legalább kettővel el kell osztani?

Vagy nézzük inkább a másik oldalról: Amennyiben Ön is - ahogy én is - sziklaszilárdan hisz benne, hogy hazugság nélküll is lehet (kell) űzni ezt a szakmát, akkor mit csinál, ha a piac többi szereplője nyilvánvalóan hazudik? Vagy ha "...a tényeket tekintve végülis nem hazudik...", csak olyan gondolatokat sugall, amelyek akár hazugságnak is tekinthetőek?

Ha pedig azt gondolja magáról, hogy Ön soha nem hazudna pusztán azért, hogy jobban működjön egy kampány, akkor vajon kiállja-e ezt a próbát is: Mit tenne, ha az egyik partnere úgy akarná reklámozni az Ön cégét, hogy közben hazugságot sugalmaz? Belemenne-e mondván, hogy "...végülis az ő listája, és az ő szövege...", vagy leállítaná és újraíratná a kampányt?

Rengeteg kemény kérdés, amelyekkel a legtöbb marketinges előbb-utóbb szembe találja magát! Mielőtt azonban mesélnék Önnek egy nagyon érdekes sztorit a témáról, hadd ismerjem meg az Ön véleményét is!

- hamarosan folytatom a gondolatot, csak előbb nézzük a hozzászólásokat!


Hozzászólását meghagyhatja ezen a telefonszámon is:
(+36) 30/890-4529 (A Skype üzenetek nem minden esetben érkeztek meg, úgyhogy ott egyelőre kérem ne üzenjen :-)

Tipp: Mentse el telefonjába a (+36) 30/890-4529 számot, és bármikor, amikor eszébe jut valami a témával kapcsolatban, hagyja meg nekem hozzászólását azonnal!


 

Én tudok egy ismert

Én tudok egy ismert külföldi marketingest, aki azért "füllent" néha az oldalain, nézzétek például ezt: http://newvideopro.com/pricing.php

Videót tárolhatsz a szerverükön, cserébe borsos díjat kérnek el. Az olyanokból élnek, akik nem tudják hogy az Amazon S3 pontosan 10-szer olcsóbb, mint a fenti oldal.

Ez eddig ok, lehet valamit nagyon drágán adni, ha van aki megveszi. De az, hogy az oldalt a legjobbnak és legolcsóbbnak állítják be, ráadásul "szinte" korlátlan letöltési számot ígérnek, ez sima hazugság.

Kedd, 2008. Május 13. 19:54
  

Kedves Balázs!

A marketing lényege nyilván az előnyök hangsúlyozása, illetőleg az igény feltámasztása.

De bosszant, ha a lehetőséget tényként tálalják, és ha a konkurencia az ismereteim alapján egyértelműen, NYILVÁNVALÓAN hazudik, különösen, ha tudom, hogy ezzel másoknak egyenesen kárt okoznak(!), mert a haszonszerzés az egyetlen motiváció, vagy éppen olyan lehetőséggel kecsegtet, amit jóformán lehetetlen elérni, akkor egyenesen gutaütést tudok kapni.

De nem nagyon tudok ellene tenni. Hadjáratot legfeljebb kicsiben indítok a véleményem hangoztatásával a közeli ismerőseim között, és a magam szintén próbálom a lelkiismeretemnek megfelelően kiaknázni a lehetőségeimet és igyekszem korrekt lenni.

Terjéki Nóra

Kedd, 2008. Május 13. 19:57
  

Marketin - hazugság : ez azért van, mert sokan nem is tudják, hogy mit takar a marketing kifejezés.
Valami olyan dolognak tartják, amivel az emberekre, akaratuk ellenére, egy csomó értéktelen dolgot jó drágán rásóznak.

Kedd, 2008. Május 13. 20:14

Csaba, "Marketing -

Csaba,

"Marketing - hazugság : ez azért van, mert sokan nem is tudják, hogy mit takar a marketing kifejezés."

Bár nem a postra válasz, de szerinted, szerinetetek mi a marketing!

Szerintem mindaz a tevékenység ami a probléma felismerésétől a közönség behálózásán át az érdklődővé tetelén át az értékesítésig illetve az újra értékesítésig tart. Persze lehetne finomítani... piac kutatás, elemés, PR, DM, akviráció, listaépítés...

István

Kedd, 2008. Május 13. 20:53
  

Üdv!

Csabával egyetértek. Egyébként mi pont ezzel küzdünk. A mi piacunkon csak úgy hemzsegnek a hazudozó konkurensek. Rettentően sok van és tottttál lejáratják a tisztességes cégeket is. Valóságos berlini falakat kell döngetni, mire elhiszik a cégvezetők, hogy "jééé, Önök nem hazudnak?" Jó mi? Rettenet.
Javaslom mindenkinek, aki ilyen konkurensektől "szenved", hogy hozzon létre egy olyan oldalt a weblapján, ahol a trükköket, hazugságokat leleplezi. Nagyon jó és bevált.

Üdv.: Péter

Kedd, 2008. Május 13. 20:56
  

Balázs,

"És vajon hányan vannak az Ön olvasói közt, akik Önről azt gondolják, hogy az értékesítési szövegeit legalább kettővel el kell osztani?"

Mondhatnám a nem vevő véleménye nem számít, viszont ha a kuncsaftom gondolja így, akkor nekem is gondolkodnom kell.
Sztereotípiákkal élünk ez tény!

A kétségeket hagyni kell felszínre kerülni és kezelni, persze ha van vaj füled mögött, akkor nem könnyű.

"Mit csinál, ha a konkurenciája nyiltan hazudik?"

Ha nem vet rám rossz fényt, akkor hagyom (szeintem), ha belekver az más szitu...

István

Kedd, 2008. Május 13. 21:01

"A jó reklámszöveg

"A jó reklámszöveg lelkes, barátságos, idézhető. Nem untat senkit. Az IGAZAT mondja, de az igazságot egy csöppet vonzóbbá teszi." - David Ogilvy

Ezt minden marketingesnek követnie kéne. Hazudni lehet ugyan, de nem kifizetődő. Legalábbis hosszú távon nem.

Nekem Ogilvy modása szentírás, és ezek szerint is dolgozom. Bár kaptam már kritikát olyanoktól, akik képtelenek hatásos szöveget írni. De az ő véleményük meg kit érdekel?!

A lényeg, hogy hazudni nem szabad, és nem is érdemes.

Kedd, 2008. Május 13. 21:22
  

Én soha nem hazudok! :-)

A kérdés nyilván nem véletlenül sarkított, egyértelmű igennel/nemmel nem is nagyon lehet rá válaszolni. Hiszen a "tények" nagyon sok mindentől függhetnek. Mit állítasz/kinek/mikor? Aki befogadja milyen ismeretekkel rendelkezik? Túlzol vagy csak kiemelsz? Mi a szokás (!!!) az iparágban? Ez a vevőknek ismert-e?

A konkrét kérdésre: én a hitelesség fontosságában hiszek, és ez alapvetően nem fér össze a hazugsággal. DE: ezzel együtt csomagolni elengedhetetlen.

Balázs: Készítettem egy nagyon egyszerű fóliasort, ami ugyanazt az egy adatsort mutatja be 3 nézetben. A játék lényege: mit is akarunk láttatni? Kiválóan mutatja, hogy mennyire manipulálható a "tények" bemutatása/kiemelése, és ehhez még rossz szándék sem kell. Egy-egy "hiteles" állításhoz pedig milyen jól jön egy igazi statisztika, nem? Ha szabad belinkelem, spam-elni nem szeretnék. üdv.: GZ

Kedd, 2008. Május 13. 21:48
  

Szívesen megnézném a fóliáidat.

Szép napot és bőséges bevételt kíván
Károly Vajdaságból

Szerda, 2008. Május 14. 15:33
  

Szia!

Belinkeltem, klikk a nevre!

udv.: GZ

Ha nem mukodne:
http://www.slideshare.net/gonyez/minosegbiztositas-miert-gyotorjuk-egyma...

Szerda, 2008. Május 14. 15:52
  

Hazudozásban a multik verhetetlenek. Legyen szó autóiparról, élelmiszeriparról, sportszeriparról, bármiről. Ami rossz, vagy gyenge, azt felárazzuk 100%-kal, majd le 50-el, és máris kész az extraprofit. A tájékozatlan, emocionálisan, hirtelenazonnal döntő magyar vásárlóközönség meg bedől nekik. Mert ők folynak a csapból, és ami a médiából jön -régi, bevésett öröksége a magyarságnak- az igaz, főleg, ha sokszor mondják.
Egy példa, hogy ne a levegőbe beszéljek: egy Magyarországon nem túl régi, sportszerkereskedelemmel foglalkozó multi DM levelében láttam, hogy egy kerékpárt 200 e Ft-ről leáraznak 99 e-re. Nem rossz, gondolhatnánk, de jobban megvizsgálva, közel hasonló felszereltségű kerékpárt kicsivel olcsóbban is lehetne vásárolni, AKCIÓ NÉLKÜL!!!! Dehát itthon ezek a kulcsszavak: árengedmény és akció.
Ezen kellene változtatnunk, de villámgyorsan, különben ezek a tőkeerős multik néhány éven belül bedarálank mindent, a piacot, a vásárlókat, és a többi szereplőt is a hazugságaikkal.
Ez ellen csak egyet tehetünk, IGAZAT KELL MONDANUNK, és minél hangosabban, minél többször!

Kedd, 2008. Május 13. 21:56

Kedves Balázs! A

Kedves Balázs!

A legfontosabb dolog a cégünk filozófiájában, hogy mindig igazat mondunk, még akkor is, ha ez az üzlet elvesztését jelenti. Mert hisszük, hogy vannak olyan emberek, akik ezt a tulajdonságot díjazzák. Nincsennek elégedetlen ügyfeleink, mert senkit nem csapunk be. És ettől alszunk jól. Nincsennek olyan telefonjaink amelyek az őrületbe kergetnének. Mindig addig beszélünk egy rendszer kialakításáról, amíg a megrendelő ugyan azt nem gondolja a kialakítandó rendszerről, amit mi is.(Természetesen ez a megrendelő igényeinek alapján tesszük.) A legtöbbet a vevőink elégedettségének köszönhetünk. Az új ügyfelek jó részét is.
A konkurencia által kommunikált, a valóságnak nem megfelelő dolgokat azzal verjük ki az érdeklődőink fejéből, hogy megtanítjuk őket kérdezni. Ha el is mennek a konkurenciához ajánlatért, visszatérnek.Ez lehet az egyik út...
A másikat te nemsokára elárulod... :)

Üdvözlettel:
Nagy Péter

Kedd, 2008. Május 13. 22:18
  

Nyilvánvalóan nem hazudik minden marketinges.
Viszont
-nagyon sokan hazudnak
-nagyon sokan értelmezik félre a hirdetéseket
- ráadásul a rossz vélemény sokkal gyorsabban terjed szájhagyomány útján
Szóval egy egyszerű hiba miatt is rögtön hazugnak nevezhetik az embert, akkor is ha a legjobb szándékokkal indul. Nem árt odafigyelni!

Kedd, 2008. Május 13. 22:33
  

Hazugságról:
- Egy cégcsoportban év végén díjakat osztogatnak. Az egyik legnagyobb jutalmat az kapta aki a kapacitáskihasználtságát az adott évben a legjobban tudta növelni...
...
azaz az a kókler aki éveken keresztül elötte semmit sem csinált és a 22% kihasználtságot könnyen megduplázta, persze az meg a kimutatás végén volt aki a 96% kihasználtságot 2%-al növelte.

Szóval ki az eredményes vállalkozás? Aki megduplázta a kihasználtságát!!! - Ez egyértelmű hazugság, pedig megfelel az kiírt eredményesség mérési paramétereknek!

A kérdés hogy akkor ez hazugság-e vagy csak símán hülye a világ és mindent képes a feje tetejére állítani. Egyáltalán mi a hazugság? A hazugságnak csak akkor van értelme ha elfogadjuk az igazság létét. De mi az igazság? Nem filózófiailag érdekes hanem símán gyakorlati oldalról?

Kedd, 2008. Május 13. 23:55

Az én véleményem az, hogy

Az én véleményem az, hogy aki hazudik az nem tanulta meg a marketing házi feladatot, vagyis nem nézett eléggé utána és nem tanult eleget a témáról. Bárki akit ismerek és jó marketinges az bármilyen megírt kis szöveget alátámaszt tudással és tényekkel. A nagy számok törvénye alapján a hazugság is működik, de csak egyszer. A rossz hír terjed mint a tűz ezzel tisztában kell lenni.

Ha mégis hazudik a konkurencia az persze engem is bosszant. Fentiekben Péter véleményét osztom mégpedig, hogy különböző hazugságokat, sztorikat közölni a listatagokkal. Én mondjuk nem biztos, hogy csak egy kis sztorit írnék le hanem lehetséges, hogy egy sorozatot indítanék tényfeltárás céljából. Gondoljunk bele, mink akik jól végezzük a dolgunkat egyáltalán nincs mitől tartanunk mivel a guruk mi vagyunk. És a különbség itt van.

Számtalan dologgal tudjuk igazolni tisztaságunkat. Balázs te pl. nálam hatásos volt az amikor őszintén bevallottad, hogy hibáztál a gerilla piacépítés villámkurzusban amikor azt gondoltad, hogy nem teszed elérhetővé az egész anyagot, csak később és azután megváltoztattad.

Egy ..gazdaságos.. mikor mondaná meg, hogy a gazdaságos narancslének 4 fő kritériuma van:

Mégpedig:
1. Senki ne haljon bele.
2. Narancs íze legyen.
3. Sárga legyen.
4. Legyen olcsóbb mint bármi más.

Azt hiszem ezt soha nem fogjuk hallani a multiktól. A mi erőnk az őszinteségben és a tisztaságban van szerintem.

Kedd, 2008. Május 14. 0:11
  

Csak itt, csak most, csak Önnek, csak a frankót...

Eladni mindent, bármi áron, mert ebből élsz meg te is, kedves marketinges.
Tudod jól, hogy bárhol, tudod jól, hogy bármikor, tudod jól, hogy bárkinek, aki megfizeti, tudod jól, hogy bóvli...

Ha eladod, fenntartod a családod, ha nem - kirugnak. Harc és hazugság, tudomány és áltudomány - mindez a marketing.

Itt az 1 x 1 az lehet kettő, sőt, néha, akár három is, de szemrebbenés nélkül 1 is lehet helyes eredmény ! A marketing nem egzakt tudomány, ezt valjuk be bátran, de használjuk ki a törvényszerűségeket.

http://www.sakraft.hu/2008/05/14/munka-nelkul-csendesen-biztosan-jo-iran...

Nekik hogyan magyarázod a marketinget ?

Én tanultam, tanítom (egy részét), alkalmazom, de nem vagyok elégedett vele !

Igaz:"minden marketinges hazudik", legalábbis néha. Ha a szükség úgy hozza. Ő tisztességes, de az elvárások nem mindig azok.

Basszus... :(

Kedd, 2008. Május 14. 1:32
  

Két részre osztanám e témát.
Az egyik amikor szándékosan elferdítik a termékkel kapcsolatos információkat. Durva példa, de igaz, amikor egyes "csoda" gyógyszerek hatásmechaniznusait reklámozzák, úgy hogy annak a fele sem igaz!
A másik, amikor tudatlanságból mondanak butaságokat. Pl. olyan termékeket reklámoznak, ami pont az ellenkezőjét teszi, mint amire hivatott.
Én csak egy kiutat látok ezekből.
A tanítást! Megtanítani a vásárlót arra, hogy mi is az, ami az ő érdekeinek igazándiból megfelel.
Ha ez sikerül, a silány, nem kívánatos termékek forgalmazói lesznek tehetetlenek.
Szakértőnek kell lennünk!!!!
"Ha majd a szellem napvilága ragyog be minden ház ablakán..."
Szeretettel
András

Szerda, 2008. Május 14. 2:30
  

Az a baj, hogy a marketing szót már annyira elcsépelték, hogy az emberek 90%-nak negatív dolog jut az eszébe, ha meghallja, és azonnal menekül (vagy éppen támad). Ez végülis érthető a sok átvágás és hazudozás miatt, hiszen a negatív hír sokkal gyorsabban terjed és jobban megmarad, mint a pozitív.
Meg lehet nézni élőben mit vált ki az emberekből egy értékesítési szöveg a MSZ projectben (amiben gondolom Balázs is résztvesz).

Szerda, 2008. Május 14. 10:56
  

A marketing tényleg nem az, mint ami

itt a képen látható

Szerda, 2008. Május 14. 11:02

Nézzünk körül a

Nézzünk körül a közéletben (aka: politikai marketing). Mit csinál az, akinek a konkurenciája hazudik? Hát még nagyobbat hazudik.

Ezzel a legfőbb baj az, hogy az emberek megtanulnak nem hinni a marketingnek (sajnos túl lassan), amitől a marketing egyre hatástalanabbá (és szélsőségesebbé, nagyotmondóbbá) válik, ami -- nem is olyan lassan -- elvezet oda, hogy haszontalannak / károsnak tartják (na, jó, tartjuk; különösen a "mások marketingjét").

Meg lehet nézni: van olyan böngésző, amihez létezik olyan (nagyon népszerű!) kiegészítő, ami "írtja" a hirdetéseket. Most már egyre többfelől hallani, hogy ezt a böngészőt a kiegészítése miatt "kitiltsák" bizonyos weblapokról. (Ez ugyan marhaság több szempontból is, de mindenestre SZVSZ jól jelzi, merre haladunk.)

Szerda, 2008. Május 14. 14:53
  

A marketingesek, szerintem, sokkal kevesebbet hazudnak, mint amennyit a nyakukba varrnak. Azok, akik nem vevők, meg akarják maguknak - és másoknak is - magyarázni, miért nem vevők. Így elsőre a hazugság ráfogása ugrik elő. Pedig az esetek legnagyobb többségében csupán arról van szó, hogy nem hiszi, vagy nem akarja elhinni azt az üzenetet, amit a termékre akasztottak. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nincs hazugság. Van, biztosan van! Csupán sokkal kevesebb, mint azt elsőre gondoljuk.

Ha hazugságnak érezzük a konkurencia állítását, és az nekünk sem jó, akkor viszont jó ötleg, amit Péter és mások is mondanak: leleplező, szembesítő adatok publikálása - de kulturáltan, mert ellenünkre fordíthatja a vevőt. Megtörténhet, hogy a hazugságnak inkább hisz, mint a támadásnak.

Szerintem jobban működik, ha a mi üzenetünket éppen erre hegyezzük ki. Egyértelművé téve, hogy a mi termékünk más, de azt garantálni is tudjuk. Én ebbe az irányba indulnék el. Meggyőződésem, hogy mások lejáratásával (vagyis a konkurenciáról azt bizonygatni, hogy hazudik) sokkal kisebb eredményt tudnék elérni. Az én termékem nem azért jó, mert az övé rossz.

Szép napot és bőséges bevételt kíván
Károly Vajdaságból.

Szerda, 2008. Május 14. 15:03
  

Szerintem ha hazudik a konkurens, az mindenképp rossz. Itt nincs olyan, hogy az ő listája... Aki hazudik, az hamis elvárásokat kelt a vevőben, aminek végül a reklámozott cég vagy akár az összes társa a szakmában nem tud megfelelni.

Ha a vevő frusztrált lesz és alternatív megoldásokat keres, az az egész szakmának árt (bármilyen iparágról legyen is szó). A hazug hajtásokat ki kell tépni gyökerestől.

A marketingesek negatív megítélése pont az ilyen hazugságok miatt terjedt el. Minden marketinges, ha bemutatkozik a szakmáját tekintve eleve hátrányból indul az ilyenek miatt. A hazugságnak nincs létjogusultsága.

Aki elég okos az fair play-el is tud pénzt csinálni. A hazugság a pitiánerek fegyvere, akik nem elegendőek ahhoz, hogy egy valós hasznokat és előnyöket tartalmazó üzlettel rukkoljanak elő.

Szerda, 2008. Május 14. 15:57
  

Nem érdekel a konkurencia, komolyan. Minden hibánkkal együtt az (egyik) legjobb webfejlesztő csapat vagyunk, az ügyfeleink elégedettek, ajánlanak minket, ebből élünk négy éve. (A weboldalunkat is alig egy hónapja raktam csak össze, eddig nem is volt, és inkább csak kísérletképpen, hogy milyen hatása/eredménye lesz. Hazudni nem szoktam, a konkurensekről sem, különösen, ha tudom, hogy kutyaütők.

Csütörtök, 2008. Május 15. 15:39

Ha a konkurencia hazudik,

Ha a konkurencia hazudik, nem szabad lemenni a szintjükre.
Nem szabad beállni a sorba, felveni a kesztyűt.
Az őszinteség sokkal jobb üzlet- többet hoz.

Ha egy partnerem hazudna a saját listájának, velem kapcsolatban, én bizony újraíratnám vele a levelet.
Nem fér bele nálam.

Csütörtök, 2008. Május 15. 23:29
  

Azt mondják ugye, hogy a hazug embert hamarabb utolérik mint a sánta kutyát, szóval aki az üzleti életben, marketingben, vállalkozásban hazudik - biztos a lebukás, csak idő kérdése...

Kedd, 2008. Szeptember 30. 20:54

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!