Hazugság vagy szavahihetőség? video-blogbejegyzés Schlingloff Sándorral - 1. rész

Nagy Örömmel láttam, hogy a tegnapelőtti blogbejegyzésem ekkora népszerűségre talált, és örömmel olvastam a hozzászólásokat is, melyek közül habitusában és megfogalmazásában több is igen közel áll hozzám.

Az egyetlen dolog, ami bosszant - és amit sajnos mostanában egyre többször hallok -, az a következő gondolat: "...nem hazudok, mert hosszú távon nem éri meg..."!

Hogy mi a bajom ezzel a gondolattal? Erről is beszélünk Schlingloff Sanyival az alábbi videón...

Erről a blogbejegyzésről beszéltem a videó elején. - És ha akárcsak egyetlen egyszer volt már olyan gondolata, hogy "...de jó lenne ha még eredményesebb lenne a csapatom...", akkor a bejegyzésben említett anyagra feltétlenül szüksége van!


Hozzászólását meghagyhatja ezen a telefonszámon is:
(+36) 30/890-4529 (A Skype üzenetek nem minden esetben érkeztek meg, úgyhogy ott egyelőre kérem ne üzenjen :-)

Tipp: Mentse el telefonjába a (+36) 30/890-4529 számot, és bármikor, amikor eszébe jut valami a témával kapcsolatban, hagyja meg nekem hozzászólását azonnal!


 

Szia! Szerintem webes

Szia!

Szerintem webes áruház esetnén, a vevő visszajelzése a vásárlással kapcsolatban hasonlóan mint a "netpincéren", minősíti a céget a vásárló - viszonylag hiteles, vagy vendégkönyvben pár soros bejegyzést tehet, erre fel is kérjük vásárlóinkat.
A legjobb ha szemlyésen, vagy telefonon tud velünk kommunikálni, hiszen akkor megtudom az elvárásait, és ehhez mérten tudok az illetőnek terméket ajánlani, vagyis a szaktudásommal segíthetek az ügyfélnek a helyes termék kiválasztásában.

De nagyon kíváncsi vagyok a ti megoldásaitokra, mert ez valóban fontos kérdés főleg olyan piaci szegmensekben, ahol erős konkurencia van jelen.

Csütörtök, 2008. Május 15. 21:41

Kedves Balázs, bizonyára

Kedves Balázs, bizonyára sok okos dolgot mondott a Sándor, de egy mukkot nem értek belőle annyira recseg.
Sajna...

Csütörtök, 2008. Május 15. 21:54

Oké. A demonstráció

Oké. A demonstráció eszközei aránylag szélese körben kínálnak lehetőséget.

Talán kezdetnek ott van az ingyenes próba, demó, vagy mintadarab. Ha én nem hazudok, akkor ezt jól tudom demostrálni azzal, ha betenkintést engedek a termékem használatába. Így azonnal kiderül, hogy igaz-e amit állítok, vagy sem.

A másik eszköz erre, ha sok-sok vevőm mondja el rólam, hogy valóban azt kapta, amit ígértem, vagy többet.

De alátámasztó adatok, vizsgálati eredmények, szakértői vélemények is igazolhatnak engem.

Amúgy a marketing egyik alapkritériuma a kiváló termék. Legalábbis a "hazugságmentes" marketing nem életképes nélküle.

Csütörtök, 2008. Május 15. 22:49
  

Jajj! A garanciát majdnem kihagytam!

Egy erős garancia mindenképpen építi a bizalmat.

Csütörtök, 2008. Május 15. 22:53

Hello! A szavahihetőséget

Hello!

A szavahihetőséget a legkönnyebb szerintem úgy demonstrálni, hogy igazat mondok. Azt mindig elhiszik,
azok, akik a vevőim.
A nem - vevőim azok, akik kételkednek benne.
A honlapon csupa igaz dolgot írok.
Ez átmegy, ezt a vevők szerintem megérzik.
A hazugságot is megérzik, az is átmegy.

András

Csütörtök, 2008. Május 15. 23:19

Kedves Balázs, én már a

Kedves Balázs,
én már a téma felvetésekor, a blogbejegyzésed olvasása után, elgondolkodtam, mit is tennék hasonló esetben.
Sajna elég sokszor találkozom hasonló esetekkel, amikor ugyanis olyanokat állít a konkurencia, ami egyszerűen nem felel meg a valóságnak.
S a következőt találtam ki, és el is kezdtem megvalósítani, bár még ebből semmi sem látszik még a honlapomon.
Feltüntetem a honlapomon a konkurens termékeket!
S elmondom, leírom melyik miben kölönbözik az enyémtől, illetve az én termékem mennyiben más, mennyivel ad több pluszt, mint a konkurencia terméke.
Szerintem, ezzel a "húzással" elérem, hogy a vásárló alaposan megismeri a piacon található termékeket, és sokkal könnyebben tud majd dönteni.
Persze ehhez valóban az egyik legprofibb terméknek kell lennie az árumnak, és valóban saját magamnak is nagyon jól kell ismernem a konkurens termékeket.
Vagyis igazi profivá kell vállnom.
Más.
Azt a módszert is nagyon jónak találom, hogyha lehet egy pár napra kölcsönadom a termékemet a jövendőbeli vásárlónak, legyen meg az Ő tapasztalata is.
Szeretettel
András
U.i.: közben "beugrott", hogy ezt a módszert Tonk Emiltől hallottam először, de ez a tény csak most jutott az eszembe. :-)

Csütörtök, 2008. Május 15. 23:41
  

- bonyolult temakor -van egy jopar demonstráció szavahihetosegunkre de a legfontosabbak,legelsok- Sandor elmondasa szerint is- ,hogy tudjak mi ertuk vagyunk.
bizzanak bennunk legyunk oszintek ez ami a legfontosabb az ugyfellel.Talan ezek tultesznek menden papiros bizonyitekot.
Barmilyen termek szolgaltatasnal elofordul ugynevezett gyartasi hiba ezeket probaljuk korigalni, javitani helyrehozni lassa az ugyfel segiteni akarunk neki ,ugy vegezzuk munkankat mintha a sajat magunknak csinalnank.

Csütörtök, 2008. Május 16. 0:06
  

Tök szuper!!!!

Ez a kis beszélgetés csak megerősített engemet is és a terveimet is.

Bármiben lehet végtelenségig fejleszteni, de a vevők szolgálatát ne szabad kihagyni. A vevők azok akik szolgálatáért bármit megteszek és az én véleményem az automatizálás minden egyes lehetséges lépésre és a vásárlás utáni automatizált, levél. Meg vagy elégedve? Segíthetek még valamiben? Tudod, ha szükséged van rám akkor...

Szeretnéd megosztani örömöd másokkal is? Írd meg véleményed.....
Ha olyan területen mozgunk esetleg még havi sorsolás is belefér egy ajándékért aki válaszol és megírja véleményét. Egy vásárlás jóízű lezárása és egy újabb fázis megnyitása.

Minap voltam a árúházban és egy alkalmazott újságot olvasott.

Kérdem tőle:
Nyitva van a építési osztály be lehet menni körülnézni?

Erre ő felemelte a felét és bólintott, de egy szó sem hagyta el a száját.

Magamban gondoltam, hogy ez mekkora...

De a lényeg ebben, hogy nem kommunikált.
A legnagyobb hiba amit elkövethetünk, hogy ott vagyunk és ne kommunikálunk.

Hát ez az én véleményem és várom a következő videót.

Butora Róbert

Péntek, 2008. Május 16. 2:05

Kedves Hozzászólók! Az

Kedves Hozzászólók!

Az jutott eszembe, hogy talán arról is beszélni kellene, hogy mi van akkor ha a problémát nem a konkurencia segítségével kialakított negatív megitélés, vagy a saját hozzáállásom jelenti, hanem maga a megrendelő.

Mi van akkor, ha a kidolgozott stratégiámatt az ügyfél olyan megjegyzésekkel egészíti ki amelyekről tudom, hogy nem igazak, vagy legalábbis csúsztatások? Ha érzem, hogy ez így a vevők lenyúlásáról fog szólni?

Tudom, hogy a legegyszerűbb dolog ilyenkor a megrendelő kirúgása lenne, de lássuk be - vannak szituációk, amikor ezt nem olyan egyszerű megtenni.

Szóval - szerintem - a probléma nagyobb mint az elsőre látszik. Nem csak a marketingesek, vagy az ezzel a feladattal foglalkozók szemléletét kell átformálni, (bár a bejegyzéseket olvasva Balázs nyitott kapukat dönget :) hanem sajnos a megrendelőkét is.

Gulyás Krisztián

Péntek, 2008. Május 16. 8:30
  

Sziasztok,

Ez a blog sajnos nem ad el.

1. Rossz minőségű a felvétel, ezért nem hiteles.
2. Hosszadalmas / unalmas / tudálékos és ezért feleslegesen önmagát igazolgatja és ezért aztán újra nem hiteles, mert kevésbé tűnük úgy, hogy a népnek íródott, viszont inkább úgy, hogy magatoknak.

Javaslatom:

- jó minőség, ha már csináljátok
- egyszerű nyelvezet / érthető üzenet / kerüljétek a cifra körmondatokat
- legyen rövid ne 13 perc
- nem kell egymás nyalogatása, nem hiszem hogy érdekli a nézőt
- szólítsátok meg a nézőt / tegyetek fel neki kérdést még akkor is, ha nyilván nem tud válaszolni, ezzel belefolyik a gondolatmenetetekbe

Egyébként dícséretes a téma felvetése. Vannak helyek a világban, ahol az igazmondás az első számú alapja mindenféle reklámnak és üzleti modellnek. Otthon is nagyon jó lenne, ha elterjedne ez a szemlélet.

Üdv,
Gábor
London

Péntek, 2008. Május 16. 11:02

Egyetértek az előttem

Egyetértek az előttem szóló Gáborral

Péntek, 2008. Május 16. 19:30

Kedves P Gábor, G Tibor!

Kedves P Gábor, G Tibor! A felvétel minősége tényleg rossz! A forgatókönyv sem fog Oscart kapni - erre mi sem számítottunk! A téma azonban annyira aktuális és annyira lényeges, hogy ha arra vártunk volna, hogy bevonuljunk egy stúdióba, és felvegyük a tökéletes 30 másodperces szpotot, akkor soha nem történik meg! Volt 20 percünk, hogy felhívjuk a figyelmet egy lényeges gondolatra, és ezt megtettük. Annyi történt, hogy fontosabbnak tartjuk a témát annál, minthogy a perfekcionista hozzáállás miatt elsikkadjon! (Aki meg ismer, az tudja rólam, hogy minden kritikából tanulok.) Üdv: Cs.Balázs
Péntek, 2008. Május 16. 19:54
  

Azt hiszem, nagyon jó csapatba kerültem mint vállalkozó. Mármint ami a hazugsá-igazság kategóriát illeti.

A video blog sokkal hatásosabb, mint az írott blog. Még jobb, még hatásosabb, ha a video alatt van egy írott vázlat, jegyzet, ami tartalmilag összecseng a video anyagával, tehát a mások által unalmasnak ítélt kép-hang anyagot izgalmassá teheti saját magának a néző azzal, hogy még olvas is közben. Magam is ezt tettem: mivel valóban nem oscar-díjas filmről van szó, hallgatás közben kerestem a szememmel azt, ami még több információt, még hatásosabb agyi koncentrációt adna a témához.

Ez persze csak egy ötlet, de úgy tudom, Balász nyitott a kritikákra és ötletekre is.

Judit

Vasárnap, 2008. Május 18. 14:18
  

Üdv!
Szerintem, amit elmodtatok a video-blogban, az úgy helyes. Fontos, hogy bizalmat tudjak kiépíteni a vevő felé. Ez egy olyan hosszútávú befektetés, amit semmilyen rövidtávú előnykék nem pótolhatnak!
De van egy kis problémám. Sándortól kaptam nem régiben egy levelet. Ebben arra invitál, hogy próbáljam ki az angol tanulást online. Jelentkeztem is a kipróbálásra, de azóta sem történt semmi. Most akkor mi van? Van próba vagy sem? Nem a vádaskodás beszél belőlem, de ha őszinte akarok lenni, akkor azt kell mondanom, hogy csalódott vagyok, és egy kissé becsapva érzem magam.
Megköszönném a problémámra adott választ!

Tegert

Szerda, 2008. Május 21. 20:48

Szia Tegert,

Szia Tegert,

Szerintem a nyelviskolánál (info kukac netsuli pont hu) kéne érdeklődnöd, de Sanyiék Kapcsolatfelvétel oldalán is írnék a helyedben (Én ez 1-es menüpontban írnék nekik).

Biztos vagyok benne, hogy a hiba technikai lesz, hiszen nyilván azért ígértek lehetőséget a kipróbálásra, mert azt gondolják, hogy ha ez megtörténik, akkor lesz kedved vásárolni is :-)

Üdv: Balázs

Ui.: Nem ismerem a Sanyi és a Netsuli együttműködésének részleteit, de biztos vagyok benne, hogy nem akartak kitolni veled. A Sanyi totál korrekt, a Netsuli pedig "A kategóriás" ügyfelünk. Ezzel együtt hiba bárkinél történhet. A lényeg, hogy mit csinál a hibával... Ezt meglátjuk...

Csütörtök, 2008. Május 22. 9:04
  

Szia!

Ismerem a netsulit, hívd fel őket, és segíteni fognak.
Problémák okát csak feltételezni tudom, inkább őket kérdezd.

Üdv,

András

Kedd, 2008. Május 27. 22:48
  

Hölgyeim és Uraim!

Ilyen a tisztességes üzleti magatartás: Amikor valaki így nyilatkozik a konkurenciájáról!

Egy rádió reklámja után szabadon ez jut eszembe erről:

"Az Internet-Marketing.hu oldal blogjának olvasói tisztességes vállalkozók és intelligens emberek!"

Üdv: Balázs :-)

Szerda, 2008. Május 28. 8:21
  

Kedves Tegert!

Csepregi Balázs hívta fel a figyelmemet az Ön bejegyzésére.
Elnézését kérem ha kellemetlenséget okoztunk Önnek.
Sajnos csak a nickje alapján nem sikerült megtalálnom Önt az érdeklődők között és így csak itt tudom felvenni Önnel a kapcsolatot, de ha hagy nekem üzenetet az e-mail címemen, akkor nagyon szívesen felkeresem Önt (akár telefonon) és biztos vagyok benne, hogy találunk megoldást az Ön problémájára.

Üdvözlettel,
Werner Zsolt

ps: köszönöm szépen a rengeteg kreditet a többi hozzászólónak, igyekszünk rászolgálni

Szerda, 2008. Május 28. 15:10

Szerintem nem minden

Szerintem nem minden vásárló vagy szolgáltatást igénybe vevő van tudatában annak, hogy hazugsággal találkozik-e, vagy őszinte marketinggel.

A szélsőségeket természetesen könnyű kiszűrni, de nem ez az általános.

Akik hazug marketinggel próbálkoznak, és eredményeket is szeretnének elérni, szerintem elég dörzsöltek ahhoz, hogy félrevezessék, megtévesszék a vásárlót.

Így sajnos a vásárlók nagy többsége, csak saját kárán tanul, ami ugyan hosszútávon lassan az igaz marketing malmára hajtja a vizet, de addig is rengeteg kárt okoz.
Csak a saját területemből kiindulva: Esküvő, tablókép. Talán hihető, hogy ezekre többnyire egyszer kerül sor. Jó, némelyeknek többször is. Ezzel a szolgáltatók is tisztában vannak. A megrendelők csak a számla benyújtásakor, a képek átvételekor szembesülnek azzal, hogy nem erre gondoltak igazán. Azt hiszem érthető, hogy nincs több lehetőség.

Hinnétek azt, hogy a rossz hír gyorsan terjed, de a legtöbb munkájuk mégis, nekik van. "Erre varrjál gombot."

Nekem hányingerem van ezektől a vállalkozóktól, de a piac nem képes kivetni őket, mert azzal, hogy egy életben csak egyszer veszi igénybe a szolgáltatást, letudja, és még arra sem képes, hogy ismerősét lebeszélje arról a szolgáltatóról. Úgy van vele, hogy járja csak meg Ő is.

Tudjátok, "Megdöglött a tehenem, dögöljön meg a szomszédé is!" Ez Magyarország!

Küzdök ellene, de csak azzal tudok, hogy maradok a jó oldalon. Ha a megrendelő figyelmét felhívom a körültekintőbb válogatásra akkor, úgy értékeli, hogy biztosan mindenképp magamat szeretném értékesíteni, és ezért próbálom rábeszélni a gondosabb odafigyelésre. Nem a másik hazugságára hívom fel a figyelmet, csak az odafigyelésre.

Azt hiszem a hazai vásárlói kultúra és igényszint is messze elmarad a kívánalmaktól, de ez még hosszú évek alatt sem fog megnyugtatóan rendeződni.

Azt hiszem túl sokan csapták be hazugságokkal a vevőiket, és ennek most mi isszuk a levét.

Hétfő, 2008. Május 26. 16:08

A témát illetően van itt

A témát illetően van itt egy (angol nyelvű) írás ami érdekes lehet...
http://hbswk.hbs.edu/item/5812.html

Hétfő, 2008. Június 09. 10:53
  

Igazságotok van. Mint általában mindig...

Kedd, 2008. Szeptember 30. 20:51

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!