7 tipp a hagyományos hirdetések és az internet kombinálására

A tradicionális média egyre inkább szétdarabolódik, a marketingeseknek ezért sokkal keményebben kell küzdeniük, ha tv, rádió vagy újsághirdetéseikkel eredményeket szeretnének elérni. Az internet kialakulása előtt a média-mix négy fő csatornára tagolódott: tv, rádió, újság és óriásplakátok. Napjainkra azonban olyan jelentős szerepre tett szert az internet, hogy egyre több cég belátja: a siker érdekében elengedhetetlen kombinálni a hagyományos csatornákat az online médiával.

 

Az internetes hirdetések sikere mára már túlnőtt egy hagyományos média-mix hatékonyságán. Az online reklámokkal sokkal hatékonyabban érhető el és késztethető cselekvésre a célközönség. Egyre gyakoribbá váltak az olyan reklámok, melyekben a cég honlapjára invitálják az érdeklődőket a részletes információk megszerzése érdekében. Természetesen, mint minden forradalmian új folyamat kialakulásánál, itt is vezetőkre és lemaradókra oszlik a cégek tábora. Cikkünkben azt mutatjuk be, mit nyerhet vele, ha Ön is egyike lesz a kezdeményezőknek.

1. Reklámozza honlapja címét

Ez a tanács rendkívül egyszerűnek tűnhet, de számos kutatás szól róla, hogy a hirdetőknek körülbelül csak 60%-a tünteti fel hagyományos reklámjaiban weboldala elérhetőségét. Jóllehet tisztában vannak vele, hogy sokkal inkább megragad a fogyasztók emlékezetében egy olyan rádió- vagy újsághirdetés, mellyel az interneten is találkoztak.
Ha megfogadja tanácsunkat és feltünteti honlapja címét reklámjaiban, akkor gondoskodjon arról is, hogy jól látható legyen, vagyis célcsoportjának legyen esélye elolvasni. Annak ellenére, hogy ez szintén egy egyszerű taktika, sokan nem így csinálják.

Vegyünk egy gyakorlati példát. Ha Ön külföldi utakat értékesít, akkor hagyományos reklámjaiban érdemes az érzelmekre hatnia. A célcsoportjáról feltételezhető, hogy rendelkezik szélessávú internet eléréssel, így leendő vásárlói könnyedén utána tudnak nézni a konkrét részleteknek, szálláshelyeknek stb. a honlapján. Ezért ha egy mód van rá, weboldala címét ne csak apró betűvel a reklám legvégén tüntesse fel - kipipálva ezzel a kötelező kreatív elemek listáját - hanem prezentálja jól látható módon közönségének.

2. Találjon ki egy egyszerű oldalcímet

Az internettel kombinált média stratégiák egyik nagy előnye, hogy visszakövethető az érdeklődők forrása. Manapság már nagyszerű szoftverek állnak rendelkezésre, melyekkel részletes információkat nyerhet azokról a látogatókról, akik felkeresik honlapját. Még a kampány tervezése során hozzon létre weboldalán belül egy olyan oldalt, ahol a hagyományos reklámok hatására érkező érdeklődőket fogadja majd és ezt az oldalcímet tüntesse fel reklámjaiban.

Néhány egyszerű példa a jól nyomon követhető oldalcímre: "markanev.hu/ujsagneveaholhirdet" vagy "cegnev.hu/radio" - ahelyett hogy csak honlapja főoldalának címét tüntetné fel, melyre számos más forrásból is érkezhetnek látogatók. Ráadásul egy ilyen honlapcím tovább erősíti cége és márkája értékét is.

3. Segítse emlékezni a fogyasztókat

A legújabb trend, hogy a honlap címe többször is felbukkan a reklámban. Ezt a taktikát olyan cégek kezdték el alkalmazni, akik kizárólag csak az interneten üzletelnek. Miután azonban más vállalatok is rájöttek, hogy az internet jelentős szerepet játszik vásárlóik döntési folyamatában, ők is elkezdték használni hirdetéseikben.

A honlap címének folyamatos feltüntetése megoldható elegáns módon is, kiküszöbölve ezzel a veszélyt, hogy zavaró tényezőként hasson és ezáltal csökkenjen a reklámüzenet erőssége a fogyasztók szemében.
A tény, hogy ezt a taktikát főként az utazási, biztosítási és pénzügyi cégek alkalmazzák hirdetéseikben, szintén azt támasztja alá, hogy az átlagosnál hosszabb döntési folyamatot igénylő vásárlásokat, érdemes megtámogatni némi plusz információval az interneten.

4. Terelje fogyasztóit márkája felé

A fogyasztók általában azért töltenek el időt az interneten, hogy megtalálják az általuk megvásárolni kívánt legolcsóbb terméket vagy a lakhelyükhöz legközelebb eső szolgáltatást. Ha az internet szerepet játszik az Ön fogyasztóinak döntési folyamatában is, akkor miért nem ad nekik egy esélyt arra, hogy a saját honlapjára terelje őket egy hagyományos reklám segítségével?

  • Hogy többet megtudjanak valamiről
  • Hogy felfedezzék a lakhelyükhöz közel lévő szolgáltatást
  • Hogy nagyszerű online üzleti lehetőségeket találjanak

Akár még arra is bíztathatja őket, hogy írják be az Ön márkájának nevét egy keresőbe, ha rá szeretnének keresni a részletekre. Természetesen ebben az esetben Önnek gondoskodnia kell arról, hogy az adott időszakban fizetett hirdetések fussanak márkanevével. Így amikor rákeresnek az érdeklődők, valóban az Ön márkája lesz az első a fizetett találatok között.

5. Egységesítse a megjelenéseket

A hagyományos és az internetes reklámok ugyanazt az élményt kell hogy nyújtsák a fogyasztók számára a márka, a stílus és a pozicionálás tekintetében is. Ez nem azt jelenti, hogy a hagyományos és az online kreatívot ugyanannak az ügynökségnek kell kifejlesztenie, de mindenképpen kommunikálniuk kell egymással a tervezés és a kivitelezés során is. Egy kis szervezéssel és erőfeszítéssel az érdeklődők ugyanabban az élményben részesülhetnek a hagyományos reklámok figyelése és az internet böngészése közben.

Egy bevált gyakorlati példa az offline és online reklám hatékony kombinálására, hogyha újsághirdetése végén feltesz egy izgalmas kérdést a témával kapcsolatban és a válaszért a honlapjára küldi az érdeklődőket. Az ilyen esetekben a mini-honlapok nyújtják a legideálisabb megoldást egy hagyományos reklámból érkező érdeklődő fogadására, mert teljesen külön állnak a vállalati honlaptól, így képesek felvenni csak az adott kampány stílusát és témáját.

6. Nyújtsa el a történetet

Az utazási példánál maradva: ha Ön elkezdi egy új, egzotikus utazás értékesítését és a hagyományos csatornákon futtatja hirdetéseit, akkor könnyedén átterelheti az egzotikus tájak iránt rajongókat honlapjára, hogy például kisfilmeket tekintsenek meg az úticél egyes részleteiről. Akár létrehozhat egy olyan funkciót is a honlapon, melynek segítségével a látogatók továbbküldhetik a hasonló tájakat kedvelő ismerőseiknek a mini videókat vagy képeslapokat, természetesen mind a saját, mind ismerősük e-mail címének megadása után. Ha pedig ahhoz is beleegyezésüket adják, hogy a jövőben további érdekességeket küldjön számukra az ilyen jelegű utakkal kapcsolatosan, akkor nyert ügye van hisz folyamatos kapcsolatot alakíthat ki leendő vásárlóival, melyet ha gondosan ápol, komoly bevételforrást jelenthet.

7. Vonja be a fogyasztókat is a márkaépítésbe

A hagyományos média internettel történő kombinálása akkor működik a leghatékonyabban, ha a fogyasztókat is bevonja, sőt aktív résztvevőjévé teszi a márka körül zajló eseményeknek.
A márkaépítésben való aktív részvételt a legjobban a Harley Davidson tulajdonosok és rajongók példázzák, akik HD logoval ellátott tárgyakat vásárolnak és képesek több ezer kilométert megtenni azért, hogy a HD közösséghez tartozzanak és hirdethessék a márkát és az életstílust.

Ugyanez az aktivitás elérhető bármely más márka esetében is. A lényeg, hogy hozzon létre egy honlapot ahol a márka rajongóit folyamatosan friss információkkal látja el. Így az oda látogatókból szép lassan egy online közösség formálódik majd, akik mindent megtesznek azért, hogy a lehető legtöbb dolog a tulajdonukba kerüljön ami az adott márkával kapcsolatos.

Az első lépések...

Ha Ön úgy dönt, hogy kipróbálja az online és a hagyományos média együttes alkalmazását, akkor először is érje le, hogy a kivitelezésért felelős ügynökségei együttműködjenek. Kezdeti lépésként próbálja ki, hogy megfelelő hangsúlyt biztosít hirdetéseiben honlapja címének, hogy az olvasható legyen és az oldal meglátogatására késztesse az érdeklődőket. Biztosítsa, hogy az adott oldalon ugyanaz az élmény fogadja őket, mint a hagyományos hirdetésben - legyen szó akár mini-honlapról, cége honlapjának főoldaláról vagy bármilyen más tartalmi oldalról.

A honlap tartalmának kialakításakor legyen következetes az üzenetet, a stílust és a márkát illetően és biztosítsa, hogy az a hirdetés is megtalálható legyen az oldalon, melynek hatására odaérkeztek a látogatók. Ha világosan és erőteljesen kitűnik az oldal célja, akkor mellette nyugodtan létrehozhat olyan funkciókat is, melyek segítségével bevonja látogatóit a márkaépítésbe. A felhasználók által létrehozható tartalommal és az interaktív játékokkal nem vonja majd el látogatói figyelmét termékeiről, sőt megerősítheti elkötelezettségüket az oldalon kommunikált márka iránt.


 

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!