Mikor és hogyan célozza látogatóit?

Mai cikkünkben rávilágítunk miként növelheti meg bevételeit a látogatók viselkedéséről megszerezhető információk tesztelésével, elemzésével és mérésével.

 

Önnek mi jut eszébe, ha az egyes fogyasztói magatartásformák alapján kialakított hirdetésekre gondol?

Az elmúlt években az effajta célzott hirdetések elkészítése szinte minden esetben a megfelelő forgalmi adatok összegyűjtésével kezdődött. A költségek legnagyobb része az adatok beszerzési fázisában adódott, ezért mindennemű fejlesztési kísérlet során a hatékonyabb információszerzésre helyezték a hangsúlyt. A látogató-célzó versenyben az nyert aki a több időt vagy pénzt áldozott rá, hogy a lehető legpontosabb és legrészletesebb adatokat gyűjtse be leendő vásárlóiról.

Létezik azonban néhány olyan - a viselkedés alapú célzást elősegítő - online marketing technika, melyeket szintén nagy hatékonysággal alkalmaznak már jó ideje a marketingesek, de amelyek a mai napig nem kaptak kellő figyelmet.

Amióta a cookie-kat használni kezdték, a hozzáértő weboldal tulajdonosok nagy része arra fókuszál, hogy optimalizálja a felhasználóknak nyújtott élményt, azáltal, hogy személyre szabja a weboldalán fellelhető tartalmat és funkciókat. Azonban rengeteg honlap tulajdonos - különösen, aki nem gyűjti és elemzi rendszeresen látogatói demográfiai adatait - komoly nehézségekkel néz szembe, amikor honlapján alkalmazni szeretné a fent leírt technikát.

Egy olyan weboldal esetén, amely megfelelően nagy látogatószámmal és előzetes vásárlási adatokkal rendelkezik, a tulajdonosnak relatíve egyszerű feladat egy viselkedésen alapuló modell kifejlesztése. Ha azonban egy honlapnak kicsi a látogatottsága vagy nem áll rendelkezésre elég információ a látogatók szegmentálásához, akkor rendkívül nehéz értelmes különbséget tenni az egyes fogyasztói viselkedési minták közt.

Az alábbiakban olyan látogatói célzást elősegítő módszereket mutatunk be, melyeket egy olyan honlap tulajdonos is könnyedén alkalmazhat, aki csak minimális információval rendelkezik látogatóiról.

  • Célzás keresési aktivitás alapján
    Ha azon kulcsszavak alapján szegmentálja látogatóit melyek segítségével eljutottak az Ön oldalára, vagy amelyeket az oldalon történő keresés során használnak, akkor értékes információkra tehet szert gondolkodásmódjukról.
    Egy bevált technika: hasonlítsa össze a különböző keresési feltételeket használó látogatók viselkedését. Így megértheti, hol tartanak a gondolkodási folyamatban. A megszerzett információt ezután olyan tartalom elkészítésére használhatja fel, mely segítséget nyújt látogatói számára a folyamatban való továbblépéshez és segíti őket döntésük - például egy online vásárlás kivitelezése - meghozatalában.
  • Célzás látogatási szokás és gyakoriság alapján
    Ha megérti az összefüggést az egyes látogatások gyakorisága és a vásárlási szokások között, akkor rendkívül hatékony módon tudja majd befolyásolni visszatérő látogatói vásárlásait.
    Ön felmérte már, hogy hány látogatás szükséges egy tipikus vásárló számára, hogy látogatóból vásárlóvá váljék?
    A felhasználói élmény testre szabása a viselkedési szokások és a látogatási gyakoriság alapján nagy kihívást jelent minden online marketinges számára, de nagyon megéri az erőfeszítés, különösen az olyan értékesítési formák esetén ahol a késleltetett vásárlás a jellemző.
  • Adatgyűjtés kérdőíves felmérésekből
    A kérdőíves felmérések - számos más online marketing eszközhöz hasonlóan - fellebbentik az anonimitás fátylát látogatóiról és olyan értékes adatokat biztosítanak az Ön számára, melyek segítségével megfelelően szegmentálhatja őket.
    Ha például az Ön által kínált termék valamennyire technikai, akkor nyugodtan készíthet egy felmérést látogatói technikai tudásáról.
    Egy ilyen megkérdezés során részletesen kiderül, hogy mennyire tapasztaltak az egyes felhasználók. Ha az eredmények alapján csoportosítja a látogatóit képzettségi szintjük szerint és megvizsgálja a fogyasztói magatartásukat, akkor könnyedén megértheti, hogy az egyes látogatói csoportoknak milyen tartalom vagy eszközök nyújtanák a legnagyobb segítséget a honlapon. Ha felfegyverzi magát ezzel a tudással, akkor sokkal egyszerűbben kialakíthat olyan tartalmi és szerkezeti felépítést, mely minden látogatói csoportja számára a legjobb felhasználói élményt nyújtja.

Az említett módszerek közül bármelyiket bátran használhatja, ha szeretné megérteni és ami ennél is fontosabb, előre látni látogatói viselkedését.

De mi garantálja, hogy az ily módon kielemzett viselkedési adatok segítséget nyújtanak Önnek munkája során?

Teszteljen, teszteljen és teszteljen. Fektessen be egy megfelelő látogatottságmérő eszközbe, mely biztosítja Önnek az adatok pontosságát. Így olyan tartalmat lesz majd képes szolgáltatni látogatóinak mely a lehető legváltozatosabb viselkedési formákon alapul.

Mérje fel a szükséges erőfeszítéseket a lehetséges nyereség tükrében. Egy szűk piacra értékesítő honlap amely havonta 2000 olyan látogatót számlál, akik egy szinte teljesen megegyező célcsoportból származnak, nem biztos, hogy a legalkalmasabb a tesztelésre.

Fordítson elegendő időt a tartalom elkészítésére és legyen elkötelezett. Ha egy specifikus területre fókuszál, akkor sokkal inkább képes lesz olyan tartalmat szolgáltatni látogatóinak, ami értékes a számukra. Így sokkal inkább elkötelezheti őket, mintha mindenkit ugyanazzal a tartalommal akarna megcélozni.

Legfontosabb a mérés

Fontos, hogy mérje a tartalom, látogatókra gyakorolt hatását. Kövesse nyomon milyen arányban képes vásárlóvá konvertálni a tartalom az egyes látogatókat. Ha javítani akar az eredményen, akkor változtasson a tartalmon és mérjen újra.

A legtöbb weboldal tulajdonos az értékesítési folyamat elejére és végére helyezi a fókuszának 90-100 százalékát. Annyira sok energiát fordítanak a forgalom megszerzésére és a megrendelés lezárására, hogy csak nagyon kevés energia és idő jut a közbenső folyamatokra, ahol pedig a tartalomnak igenis el kellene végeznie a maga feladatát.

Sok esetben világosan látszik a statisztikákból, hogy mind a megrendelés mind a látogatószerzésre fordított hirdetések megfelelően működnek, de annyira kevés számú látogató jut el a megrendelési oldalra, hogy összességében az egész kampány elbukik.

Ha megfelelően elemzi és felhasználja a látogatói viselkedéséről begyűjtött információkat, akkor képes lesz egyedi élmények és specifikus tartalom létrehozására, mely azt eredményezi, hogy látogatói elkötelezettebbé válnak és magasabb arányban lesz belőlük vásárló. Sokkal gyorsabban és hatékonyabban mint az állandó fejlesztések és az újabbnál újabb bevezetések eredményeképpen, melyek közben figyelmen kívül maradnak azok az értékes információk melyek az előző kampányok mérési adataiból könnyedén beszerezhetőek lennének.


 

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!