Mikor és hogyan érdemes reklámoznia az interneten? - Avagy a látogatottságnövelési módszerek széles tárháza

A legtöbb "friss" weboldal tulajdonos megfigyelhetően ugyanazt a hibát követi el amikor belefog újonnan elkészült honlapja népszerűsítésébe: körülnéz az interneten, hogy milyen módszerrel hirdetnek a "többiek", majd az esetek többségében  elhatározza, hogy ő is banner hirdetésbe kezd – miután ezzel a technikával találkozott a vizsgált helyeken.  
Pontosan ilyen okok miatt történik az, hogy a "kezdők" elköltenek egy halom pénzt az online hirdetésekre, majd amikor üres a kassza, kijelentik, hogy az interneten jelen lenni drága és egyáltalán nem eredményes.

Mai cikkünkben segítséget szeretnénk nyújtani Önnek az online népszerűsítési módszerek közti eligazodásban. Anyagunkban összegyűjtve megtalálja a jelenleg ismert összes látogatottságnövelő módszert és azt is megtudhatja, hogy az egyes technikákat kinek és mikor érdemes alkalmazni, hogy honlapján a lehetséges maximumra növelje a látogatók számát.

 

Általában azok a weboldal tulajdonosok döntenek elsőre a banner hirdetés mellett, akik nem rendelkeznek elég információval a többi lehetséges módszerről.
Természetes is tőlük ez a fajta reakció, hisz a banner hirdetés a legszembetűnőbb az összes online népszerűsítési technika közül. Sőt a többi olyannyira nem látványos, hogy sokszor csak a szakavatottak tudnak a létezésükről.
Azonban ez korántsem jelenti, azt, hogy az egyéb módszerek nem épp olyan hatékonyak vagy, hogy az Ön online üzlete beindításához a banner hirdetések a legmegfelelőbbek. Arról nem is beszélve, hogy ez a technika legdrágább, pláne ha a rengeteg ingyenes népszerűsítési módszer mellé állítjuk.

A látogatottságnövelési módszerek egyes típusai

Cikkünkben a teljesség igénye nélkül mutatjuk be az egyes látogatottságnövelő módszereket, ugyanis a részletek pontos felvázolása messzemenően meghaladná az itt rendelkezésünkre álló kereteket.

1. Apróhirdetések feladása, linkajánlókba regisztrálás

Az interneten rengeteg olyan katalógus- és hirdetési oldal létezik, ahol ingyenesen megjelentetheti
reklámszövegét, vagy kérheti weboldala linkjének elhelyezését.
Ez a módszer rendkívül gyorsan eredményez látogatókat, viszonylag nagy számban, de hátránya, hogy hamar kifullad. - Az így nyert látogatószám természetesen attól is függ, hogy mennyire érdekes a hirdetési szöveg. - A legfontosabb jellemzője azonban, hogy folyamatosan foglalkozni kell a hirdetések újra feladásával, ha szinten akarja tartani a látogatószámot weboldalán. Figyeljen arra is, hogy az Ön weboldala témájához kapcsolódó honlapokon hirdessen, mert különben bármekkora látogatószámot is ér el, a hatékonyság egyenlő lesz a nullával. Mindenkinek ajánljuk aki most kezd bele weboldala népszerűsítésébe

2. Szakmai cikkek publikálása partner oldalakon

Ez a módszer azoknak a weboldal tulajdonosoknak ajánlott, akik oldalukon értékes tartalmat szolgáltatnak egy adott témában. Ha valóban hasznosak az Ön által kínált információk, akkor érdemes felkeresnie néhány olyan online magazint, akiket érdekelhetnek az Ön írásai. Az esetek többségében pozitívan fognak reagálni az Ön megkeresésére, hisz az Ön cikkeivel befektetett munka nélkül hozzáadott értéket kapnak weboldalukra.

Feltétlenül ragaszkodjon azonban ahhoz, hogy az anyagból egy link mutasson az Ön weboldalára mint forrásra. Ha ügyesen alakítja, ez a módszer is ingyenes, gyorsan hozhat eredményt, de az elsőnél jóval kisebb mértékűt. Viszont a hatása kettős: amellett, hogy akik átkattintanak majd az Ön weboldalára, ők valóban a célcsoportjából származnak, a valódi lényege az, hogy egy idő után az olvasók Önt, mint szakértőt ismerik el a saját területén, mely mind a cége imázsának, mind a későbbi eladásoknak nagyon jót fog tenni. Arról nem is beszélve, ha cikkei elnyerik a közönség tetszését, rengeteg állandó látogatót szerezhet velük. Egy hátránya van: egy értékes szakmai cikk elkészítése rendkívül időigényes, tehát csak akkor válassza ezt a módszert ha az anyagok elkészítésére van elég kapacitása.

3. Linkmarketing, affiliate marketing

Ennek a technikának a beindulása pár hónapot is igénybe vehet. Lényege: Ön olyan partnereket keres, akik hajlandóak kihelyezni weboldalukon az Ön linkjét, hirdetését stb.

Az ok, amiért az Ön oldalára mutató linkeket elhelyezik az oldaltulajdonosok, sokféle lehet:

  1. Egyszerű linkcsere: cserébe Ön is elhelyez egy linket tőlük
  2. Jutalékot fizet partnereinek az átkattintó látogatók vásárlásai után (affiliate marketing)
  3. Hirdetési díjat fizet reklámjainak megjelenése, vagy az átkattintó látogatók után.

Amikor partnereket keres, ne arra spekuláljon, hogy megtalál néhány nagy látogatottságú weboldalt és indulhat a dolog. Keressen meg minél több olyan honlap tulajdonost akihez az Ön témája közel áll. A lényeg, hogy legyen minél több partnere. Nézzen át sok katalógus oldalt vagy üsse be a keresőkbe az Önre jellemző kulcsszavakat és keressen meg mindenkit akinek weboldala témájához kapcsolódhat az ajánlata.

A linkmarketing egyes típusai:

  1. Hirdetések kihelyezése a partner oldalra:
    1. banner
    2. cím link
    3. pop-up hirdetés
  2. Hírlevél jelentkezési lehetőség kihelyezése - nagyon hatékony
  3. Affiliate marketing - a linkmarketing leghatékonyabb módja: a partner jutalékot kap az előre egyeztetett feltételek szerint

Az affiliate módszer rendkívül hatékony, ha Ön egy értékesítési weboldalt üzemeltet. Hátránya, hogy nyerségének egy részét partnereinek kell kifizetnie, viszont cserébe özönlenek Önhöz a látogatók, akik valójában nem csak nézelődni, hanem vásárolni érkeznek. Ha beindít egy ilyen programot, folyamatosan sok látogatót tudhat majd magáénak. Természetesen itt is érvényes a szabály: annál nagyobb lesz a látogatók száma, minél profibb módon működteti majd a rendszert.

4. Keresőmarketing

A keresőmarketing az a tevékenység, melynek során az optimalizálni kívánt oldal tartalma oly módon kerül átalakításra, hogy azt a keresőmotorok egy adott témában minél inkább relevánsnak találják. Az így egy-egy kulcsszóra, kifejezésre optimalizált oldalak az adott témában igen jó helyen szerepelhetnek, és ennek megfelelően akár sok látogatót is hozhatnak. A módszer előnye, hogy a magyarországi piacon kevés utómunkával is még viszonylag stabil forgalmat hoz az oldalra. Hátránya, hogy felső határa a keresések száma - mely hazánkban közel sem jelent akkora számot, amely önmagában képes lenne eltartani egy vállalkozást.

A módszer használata mindenki számára szükséges, hisz a napjainkban folyó konkurenciaharcok közepette már nem presztízskérdés szerepelni a keresőkben, hanem létszükséglet. A fogyasztói szokások változóban vannak, mely kijelentés különösen érvényes az interneten. Az emberek megoldásokat keresnek a problémáikra, melynek legegyszerűbb módja, hogy begépelik a problémát a keresőprogramokba és azok közül az oldalak közül melyeket kidob, megnézik például az első 10-et.

Azonban ha Ön eléri azt, hogy folyamatosan benne legyen az első 10 helyezett között, akkor viszonylag sok és állandó látogatót számlálhat majd oldalán.

Ha szeretné elsajátítani a keresőoptimalizálás módszerének egyes lépéseit, akkor olvassa el részletes tanulmányunkat a témáról: A keresőmarketing alapjai - ingyenes tanulmány letöltése.

5. "Kattintás után fizetős" hirdetések (PPC hirdetések)

A PPC kampányok lényege, hogy a hirdető nem az egyes megjelenések, hanem csak az átkattintások után fizet. Ennél a módszernél a hirdetések az egyes keresőprogramok találati oldalán, valamint egyéb, a hirdetés témájához szorosan kapcsolódó weboldalakon jelennek meg. A kattintás utáni fizetést alkalmazó kampányok úttörője és legjelentősebb képviselője a Google Adwords.
A PPC kampányok költségei elfogadhatóak, nagy előnyük pedig, hogy csak az eredményért kell fizetni. A technika alkalmazása rendkívüli módon ajánlott frissen indult honlapok felfuttatására. Kivitelezése nagy odafigyelést igényel, mert működése jóval bonyolultabb, mint például egy ingyenes linkajánlóé. Ha Ön azonban profi módon elsajátítja a kivitelezési lépéseket és folyamatosan alkalmazza a módszert weboldalára, akkor rendkívül jelentős számú, stabil látogatószámot tudhat magáénak honlapján.

6. Banner hirdetés

A banner hirdetés lényege, hogy egy vagy több fajta kreatív, előre lefixált hirdetési felületen megjelenik az oldalt betöltő látogatóknak, egészen addig amíg a vásárolt mennyiség le nem fut. Ez a hirdetés fajta az eddigiek közül a legdrágább, mert rendkívül kicsi a hatékonysága, ezért sokat kell rákölteni, mert sokszor kell megjelennie mire lesz belőle látogató, pláne vásárló.
Egy előnye van: a márka ismertséget növelheti anélkül, hogy rákattintanának, mert 1-2 másodpercig mindenképp látja a látogató. Sőt ha azonnal nem is kattint át, de a későbbiek során mégis az adott weboldalára érkezik a látogató, beugorhat neki az ismerős logo és ez növeli a bizalmát a weboldallal szemben. Egy banner kreatív anyagának készítése során fontos a rövid, tömör, célzott üzenet, mely egy megoldást, vagy előnyt kínál. Fontos, hogy a kreatív kinézetre legyen része a hirdetőfelületet nyújtó weboldalnak, mert a látogatóknak előítéleteik vannak a reklámokkal szemben. Egy banner kínálhat például hírlevél feliratkozást, de tűnhet akár egy cikk bevezetőjének is - a lényeg, hogy minél kevésbé tűnjön reklámnak és a végén biztosan rákattintsanak a látogatók. Próbáljon úgy tárgyalni a média partnerével, hogy átkattintásonként kelljen fizetnie. Ha Ön minden egyes megjelenésért fizet úgy sokkal drágább lesz a kampány.

7. Fizetett hirdetések

Ebbe a kategóriába soroljuk azokat a szakmai cikkeket, logo kihelyezéseket, szponzori feliratokat melyek kihelyezéséért Ön konkrét összeget fizet a hirdető felületet nyújtó partner oldalnak. Ez a módszer akkor ajánlott ha Önnek már jelentős bevétele származik online üzletéből, melyből könnyedén forgat vissza hirdetésekre, vagy egy stratégiailag fontos új terméke bevezető kampányát tervezi és az összes lehetséges eszközt szeretné bevetni. Ezek a hirdetések alapjaiban semmivel sem hoznak gyorsabb és nagyobb eredményt mint az előző pontokban felsorolt társaik, ha mégis akkor egyetlen oka lehet: több pénzért több helyet kap az ember így nagyobb az esélye is, hogy rátalálnak. De még így sem garantálható, hogy azok a látogatók kerülnek át weboldalára, aki az Ön valódi célpiaca.

Akármelyik módszert választja is a felsoroltak közül, egyiknél se feledkezzen el az eredmények kiértékeléséről. Ha Ön nem folytat látogatottság mérést weboldalán, akkor kipróbálhat bármilyen technikát vagy elkölthet bármekkora összeget weboldala honlapja népszerűsítésére, soha nem fog igazán nagy eredményeket elérni.


 

  

Igenis -szvsz- lehet megfelelő (kb. 3-5 hónapos) adat- és információszerzés után -kellő komplex stratégia keretében- likvidálni mind a banner-hirdetéseket, mint a fizetős egyéb dolgokat. Kizárólag "csak" a linkmarketing, mapok, social fórumok, blog, fórumok, bejegyzések, Rss, bookmark, videomegosztók lapján is pazar eredményeket lehet elérni. Triviális, hogy a megelőző több hónapos munkát is valaki(k)nek el kell végezni... ennek az utánajárása és a célpiac ill. a vevőréteg -relatíve- behatárolható feltérképezése is nagy feladat. Mindezek fényében hosszú távú, folyamatos sikereket lehet elérni, ha ötvözve van a web 2.0-ás új alkalmazásokkal és a populáris fórumokon való rendszeres jelenléttel. Triviális -s nem mondom-, hogy anyagi ráfordítás nélkül el lehet mindent elérni, de az előttem szóló aki "Havi kb. 500.000-1.000.000 Ft-ot költ el CT alapú hirdetésekre"-re reagálva: -az is megtérül, más kérdés, hogy okosabb költségoptimalizáltabb módon több felhasználó/vevő érhető el más csatornákat belevéve, ez biztos. (Mellesleg CT alapú konkurenseink hirdetésekre a felbérelt kollégáim kattingatnak... manapság -ez már 2007-ben- lejárt dolog, ennél gyorsabban változnak a stratégiák és eszközök... mondjuk még mindig jobb, mint várni, hogy hátha a Google ads kidobja találatban a portálunk linkjét...

Péntek, 2007. Augusztus 10. 15:59

Kedves Mindenki!

Kedves Mindenki!
Igazán élvezetes olvasni arról, hogy kis hazánkban milyen módszerekkel lehet felturbózni egy weboldal látogatottságát, netalán potenciális ügyfeleket szerezni! Ezek érdekes dolgok, ha nincsen reklámköltséged és szaktudásod! Jómagam beleástam egy kicsit magam ebbe, és mostanra az összes reklámunkat áthelyeztem a netre!

Az a személyes tapasztalatom, hogy az elmúlt 5 év alatt teljesen áttolódott az internetre a hangsúly, és hiszek abban, hogy aki jól csinálja, az lesz az első! Havi kb. 500.000-1.000.000 Ft-ot költök el CT alapú hirdetésekre. Üzemeltetek Startlap aloldalakat a saját témámban, az első oldalon jövök le a szabadszavas nem fizető hirdetésekben és fizetős hirdetésekre jó sok pénzt költök el. Használom az Etarget és a CTnetwork valamint a Google rendszereit, de abban kéne nekem tanács, hogy hogyan tudnám a látogatószámomat a hazai kis piacon robbanásszerűen növelni!

Csütörtök, 2006. Október 26. 19:26

Helló. érdekes cikk volt

Helló. érdekes cikk volt az előbbi. kérdésem az lenne hogy ez konkrétan melyik kategoriába sorolható? szakmai cikkek publikálása? mert hatásos tényleg. :)

A másik dolog amit nem értek, hogy miért huzzák le nagyon sokan a banner hirdetéseket?
Igaz hogy "egy előnye van" de az nagyon is erős előny a többi reklám megjelenéssel szemben. A magas költségek kihangsúlyozása helyett hatásosab lenne minden potenciális hirdető számára azt hangsúlyozni, hogy márka ismertséget ér el vele, míg a viszonylag MÉG OLCSÓ PPC kampányok után csak pár kiváncsi ujjat. Mert ha minden weboldal tulajdonos "rájön", hogy PPC alapon mennyi fontos adathoz jut a hirdető, és persze ezért kész is fizetni, akkor ezek ára is megfog növekedni, ráadásul (fontos lenne azt is kiemelni, hogy) a PPC kampányoknak igazán hatásuk csak a hasonló témakörű, célközönséget számláló oldalakon érdemes és HATÉKONY. Ezekszerint az eladó pedig eldönthetné, hogy ha az oldalán megjelenő kampány saját témakörébe tartozik, akkor ezt magasabb áron kínálja.

Vasárnap, 2006. Június 11. 22:58
  

>A másik dolog amit nem értek, hogy
>miért huzzák le nagyon sokan a banner hirdetéseket?

Egyrészt mert nagyon alacsony az átkattintási aránya, a másik, hogy mert drága. Mondok egy saját példát: Nemrég volt az internet marketing szemináriumunk. A szeminárium után átszámoltuk a weboldal konverziós arányait. Ebből világosan kiderült, hogy ha a következő szemináriumot a HVG-n hirdetnénk, akkor a 14 Ft-os megjelenésenkénti árnak, a 0.005%-os átlagos átkattintási aránynak, a weboldalunk 10%-os feliratkozási arányának, és a szeminárium kampány 4%-os konverziójának köszönhetően 700.000 Ft-ba kerülne nekünk egy szeminárium résztvevő megszerzése a banneren keresztül. Jó mi? Google AdWords-ön keresztül ugyanez 5.000 Ft.

A lényeget megismétlem: 700.000 Ft egy vevőért! Mit kell értékesítened, hogy ez megérje?! (Tudom, márkaismertség, de ahhoz, hogy egy kis cég a márkaismertségből tudjon profitálni, akkora elérést kell generálni, ami ilyen költségek mellett a legtöbb kis cég számára nem kivitelezhető.)

Persze van olcsóbb banner, mint a HVG-n futó, de sokkal olcsóbb nincs. Az ingyenes bannercsere természetesen nem opció.

(Az utolsó 6 sorodat nem értem, bocs, arra nem tudok reagálni :-))

Szerda, 2006. Július 26. 15:08
  

A linkmarketingre egy kicsit több figyelmet szántam volna, főleg a partnerek feltérképezésére. Főleg fontosnak tartom a versenytársak linkpartnereinek feltérképezését, mert ez egy jó támpontot ad a munka megkezdéséhez.

Szombat, 2006. Június 03. 20:26

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!