Alaposan felforgatta a keresőoptimalizálásra alapozó vállalkozók világát (mármint világszerte) a múlt hét vasárnap történt Google algoritmus frissítés.
Újra beigazolódni látszik, hogy a Google fejlesztői nem véletlenül kapják a fizetésüket munkáltatójuktól. A frissítés két legfontosabb tanulsága a következő:
- Az ész nélküli linkcserének eddig sem volt túl nagy értelme, de ezúttal a linkcserét gondosan kidolgozott stratégia szerint végzők is sokat veszítettek: Úgy tűnik elvesztették értéküket a kétszereplős linkcserében szerzett linkek, és megemelkedett az egyoldalúan weboldalunkra mutató linkek értéke.
- Úgy tűnik, megint növelték az algoritmusban azon linkek jelentőségét, amelyek témába vágó oldalakról érkeznek.
Az első változtatás
Az első változtatást Jagger 1-nek nevezték el a keresőoptimalizálással foglalkozók. Személyes tapasztalataim szerint az új találati lista a google-ben gyakran tartalmazott olyan oldalakat, melyek nem voltak relevánsak az adott kulcsszóra. A fórumokat olvasgatva állíthatom, hogy ezzel nem vagyok egyedül.
A google fejlesztői is hamar rájöttek erre és már itt is az újabb változtatás, a Jagger 2. Pár napig eltart, amíg a google minden szerverén frissül az új algoritmus, de aki legyőzhetetlen vágyat érez a játékra, már próbálgathatja weboldalát ezen a szerveren: 66.102.9.104
Valószínűleg az algoritmus megváltoztatása még ezzel sem ért véget. Jövőhétre várható a Jagger 3!
Üdv,
István
Kétszereplős linkcsere?
Szisztok!
Én is tapasztaltam a google algoritmus frissítést és keresem, hogy mik lehetnek azok.
Balázs! Ezen mit értesz?:
"Úgy tűnik elvesztették értéküket a kétszereplős linkcserében szerzett linkek, és megemelkedett az egyoldalúan weboldalunkra mutató linkek értéke."
Üdv Tom
Kétszereplős linkcserének nevezem azt, hogy te mutatsz egy linkkel az én oldalamra, én meg a tiédre. Az ilyen linkcseréről a Google "látja", hogy nem spontán, hogy nem azért ajánlod az én oldalamat, mert jónak találtad az adott témában, hanem mert kaptál érte cserébe egy linket.
Ha a Google egy oldalnál azt "látja", hogy egy adott témáról szól, és ezt sokan megerősítik, akkor az az oldal jó helyezést ér el a téma kulcsszavaira. Ha azonban azt látják, hogy mindez mesterséges eszközökkel, nem természetes módon alakult ki (pl. az előbb említett kétszereplős linkcsere), akkor azt nem veszik annyira komolyan.
Köszönöm a választ.
Köszönöm a választ.
A weboldalamon többségében ilyen linkek vannak és valóban visszaestem.
Mi a teendő ilyenkor?
Lenne még egy kérdésem:
Fórumokon olvastam, hogy az új Google algoritmusnak fontos a "frequent use of different anchor text".
Erről mi a véleményed (etek)?
A lényeg mindig ez...
Teljesen egyet értünk. Ráadásul valójában ezt eddig is tudtuk, és törkedtünk is rá, hogy változatosak legyenek a bejövő linkek mindenhol, ahol csak lehetett. Amelyik oldalnál ezt jól csináltuk, elöl maradt, amelyiknél nem, az lecsúszott.
A lényeg mindig ez:
1. A Google releváns és hiteles oldalakat szeretne a találati listáira rakni.
2. Ha úgy látja, hogy akár a relevancia, akár a hitelesség mesterségesen lett "előállítva", tehát nem totál spontán módon kapta fel az oldalad a web közössége, akkor büntet, de legalábbis kevésbé jutalmaz.
Ennyi az egész!
A hétvégén megtörtént a...
A hétvégén megtörtént a Google 3. nagyobb algoritmus frissítése, a Jagger 3.
Egyenlőre két DataCenternél észlelhetőek a változások: 66.102.7.104 és 66.102.9.104. Érdekesség, hogy e két szerveren is különböző Google algoritmus van. Kiváncsian várom, hogy melyik lesz a végleges.
Mindkét esetben találtam néhány kulcsszóra nem releváns, spam oldalakat a találatok között. Például:
http://66.102.7.104/search?q=buy+adipex
http://66.102.9.104/search?q=buy+adipex
1-2 napon belül megjelenik majd minden Google szerveren a változás.
Várhatóan tovább finomítják az algoritmust majd, mert még láthatólag vannak hiányosságai, habár már közelebb áll a valós, releváns találatokhoz, mint elődei.
Az algoritmus
Az algoritmus frissítésnél még mindig nem a legrelevánsabb oldalak vannak az élmezőnyben. De már közelít. Laikusként foglalkozom a családi vállalkozás honlapjának optimizálásával.
Nem mentem bele soha banner-, linkcserébe. Honlapunkra raktunk fel bannert, szívességból, nem cserébe.
A fontosnak tartott, és remélem hellyel közel megvalósitott, hogy arról szóljon az oldal amilyen szóra szeretnénk optimizálni.
A google helyezésünk kükönbözö kulcsszavakra 1-8-ig.
Tehát semmi köze az egymásra mutogató linkekhez, azokkal való technikázásokhoz. Mindenkinek inkább a tartalommal kellene foglalkozni, nem az ügyeskedésekkel. (kiemelés a szerkesztőtől)
Ez bevált. Nem csak nálunk. Egy ismerősöm honlapjának elkészítésénél is csak a tartalomra szavakra figyeltünk. Ő is az 1. helyen van, 2 éve.
És maradt.
Sziasztok?
Sziasztok?
Egy kérdés: Mint kezdő vállalkozás jó nekem a GOOGLE adsense reklám csereprogram?
Segítségeteket köszönöm!
légyszi előnyeit és hátrányait is írjátok meg.
Hozzászólás