Delegálja a linkfejlesztést: külsős cégnek vagy házon belüli megoldással?

Az összes online marketinggel kapcsolatos anyag arról zengedezik, hogy ha napjaink "keresőoptimalizálással teli" világában sikereket szeretne elérni weboldalával, akkor nagyszerű bejövő linkekre van szüksége. Számtalan olyan módszer létezik, melyek segítségével ilyen linkekre tehet szert, de a legtöbb webmesternek sem ideje sem hajlandósága nincs arra, hogy naponta órákat töltsön el a cég honlapjára mutató linkek építésével.

 

A profi keresőoptimalizáló cégek is csak nehezen tudják kielégíteni az ügyfelek linkfejlesztés - minőségi bejövő linkek számának növelése - szolgáltatás iránti igényeit. A legtöbb webmester és keresőoptimalizáló cég ugyanazzal a kérdéssel szembesül: miként tudnám kiszervezni ezt a munkát vagy netán delegálni valakinek a cégen belül?

Szervezze ki a linkfejlesztést

A tapasztalatok azt mutatják, hogy csupán a linkfejlesztési munka kiszervezésével, nagyon ritkán érhető el jó eredmény.
A cégek a linkfejlesztést "a la carte" módon kínálják szolgáltatásaik között és általában képzetlen embereket alkalmaznak a feladat elvégzésére. Nem ritka az eset, hogy egy olyan szoftverrel dolgoznak, mely az internet feltérképezése után automatikus leveleket küld ki a webmestereknek.
Sajnos egy ilyen folyamat eredményeként sosem jönnek létre minőségi linkek. Ez abból is látszik, ha a megbízó rengeteg panaszlevelet kap azoktól a webmesterektől, akik többszörösen is kézhez kapták a linkcserére vonatkozó kérelmet, az Ön honlapját képviselő linkfejlesztő cégtől.
Nem szabad elfelejteni, hogy a cég, akit megbíz a linképítési feladattal, az Ön honlapját fogja képviselni az online közösségben - a tevékenységük eredménye pedig az Ön weboldalán fog visszatükröződni. A linképítés folyamatát nagyon óvatosan és finoman kell kezelni, hisz végső soron emberi kapcsolatok építésről és gondozásáról van szó, még ha virtuális formában is.

Felderítő kérdések

Ahogy a fentiekből is kitűnik nem biztosított mindenki számára a lehetőség, hogy házon belül végeztesse el a linkcserét.
Ha Ön azt választja, hogy kiszervezi a linkfejlesztési feladatot, akkor érdemes néhány dolgot megkérdeznie a linkfejlesztő cégtől mielőtt bármilyen szerződést is köt velük, vagy netán pénzt utal át a számlájukra:

  • Milyen módon építik a linkeket?
  • Használnak bármilyen automatizált szoftver programot a linképítés során?
  • Milyen típusú linkeket "gyártanak" (egyirányú linkek, kölcsönös linkek stb.)
  • Van a tulajdonukban bármilyen honlap csoport, melyre tervezik a linkek kihelyezését?
  • Milyen módszerrel ítélnek meg egy honlapot, mielőtt eldöntik, hogy potenciális linkpartner lehet?
  • Milyen tényezőket vesznek figyelembe?
  • A linkfejlesztőjük mennyire beszél és olvas jól magyarul?
  • Milyen tréninget kapott a linkfejlesztőjük?
  • Szükségük van a weboldalához való hozzáférésre, amikor a kölcsönös linkcserét bonyolítják?
  • Aláírnának egy bizalmassági szerződést?
  • Meghatározhatja, hogy mi legyen a hivatkozás szövege a weboldalára mutató linkek esetében?
  • Hogy és milyen módon esedékes a fizetés?
  • Mi az a linkszám, melyet egy hét alatt átlagosan generál a linkfejlesztőjük?
  • Mennyi a linkenkénti - vagy az óránkénti - költség?
  • Tudnak mutatni referenciákat a jelenlegi vagy a régi ügyfeleik közül?

A cég válaszai alapján könnyedén megállapíthatja, hogy profikkal van-e dolga. Ha igen, akkor még azt is fel fogják mérni az Ön számára, hogy mennyire reális az Ön által megadott jövőbeni bejövő linkek száma melyet a feladat elvégzésétől vár.

Cégek keresése

Most, hogy tisztában van vele mit kell kérdeznie, már csak egy céget kell keresni. Ennek az egyik legjobb módja, az ajánlás úján történő megkeresés. Sokkal nagyobb eséllyel talál megbízható céget, ha egy olyan barátja vagy kollégája ajánlja, aki már dolgoztatott velük és meg volt elégedve. A továbbajánlás egy nagyon hatásos eszköz, amikor megbízható céget keres a weboldalán elvégzendő munkák bármelyikére is.
Az is egy jól bevált módszer, ha rákeres erre a szolgáltatásra valamelyik keresőprogramban és megvizsgálja, hogy egy-egy adott cégre milyen linkek mutatnak az eredmények közül. Ebből az is könnyen megállapítható, hogy a cég linkfejlesztője milyen típusú linkeket volt képes elnyerni a saját vállalata számára.

Hogyan határozza meg a linkfejlesztőnek kiadandó feladatot?

  • Mennyi kölcsönös linket szeretne egy hónapon belül a weboldalára
  • Hány megkeresést küldjön ki egyirányú linkekre vonatkozólag egy hónapon belül
  • Érje el, hogy egy konkrét weboldal kihelyezze három cikkét - amely írásokat Ön bocsát a linkfejlesztő rendelkezésére - és minden cikk tartalmazza az előre megadott linkeket, linkszövegeket és cégbemutatót vagy önéletrajzot
  • Tegyen közzé 10 releváns hozzászólást egy bizonyos fórumban (vagy blogban) úgy, hogy az előre megadott aláírást és linkszöveget használja a hozzászólások végén

Minél specifikusabb feladatokkal látja el a linkfejlesztőt, annál kisebb a hibalehetőség, és annál inkább kézben tudja tartani cége dolgait anélkül, hogy Önnek kellene elvégeznie a munkát.

A linkfejlesztő teljesítményének mérése

Érdemes előre megegyezni a linkfejlesztővel, hogy milyen gyakran küld jelentést a munkája eredményeiről. A hó végi jelentés általánosan bevett szokás, tehát ha Ön nem kér külön beszámolót és egy hosszabb ideig tartó munkáról van szó, akkor minden hónap végén láthatja az eredményeket.

Íme néhány tényező, melyek segítségével értékelhető a linkfejlesztő teljesítménye:

  1. A felépített linkek száma
  2. A már megkért linkek száma (azaz a megkereső levelek száma, melyet az adott hónapban kiküldött)
  3. A megszerzett link típusok - kölcsönös linkek, cikk kihelyezések, egyszerű egyirányú linkek
  4. A megszerzett linkek minősége - a belinkelt oldal "page rank"-je, a bejövő linkek oldalán megtalálható linkek száma, a linkek szövegezése, a honlap értéke, melyről a link származik.
  5. A megszerzett linkek megtartása (a viszont linkek növekedési rátája hónapról-hónapra mérhető).

Ami pedig minden mutatószám közül a legfontosabb, hogy mekkorát mozdult előre az Ön honlapja a keresőprogramok eredmény oldalán. Ne feledje, a mennyiség nem mindig egyenlő a minőséggel. Ha az egyik linkfejlesztő cég 300 linket helyez ki egy hónapban és az Ön honlapja a 10. helyről a 8.-ra mozdul el az eredmény oldalon akkor az sokkal kevésbé produktív, mintha a másik linkfejlesztő csak 100 linket helyez ki, de az Ön weboldala a 10., helyről a 6.-ra jön fel a keresőprogram találati oldalán.

Az eredmény

Akár házon belül képezi ki a munkatársait és delegálja a linkfejlesztés feladatát akár külsős cégre bízza a munkát, egy biztos: a linkfejlesztési folyamat nehézségei lekerülnek az Ön válláról egy hozzáértő személy kezébe, ezzel időt szabadítva fel Önnek, melyet üzlete és weboldala fejlesztésére fordíthat.


 

  

A legtobb magyarorszagi lekepitessel foglalkozo ceggel az a problema, hogy addig vallaljak a linkfejlesztest amig lathato, hogy indulo oldalrol van szo. Konnyu linket fejleszteni egy automata szoftverrel (semmi ertelme), vagy az osszes linkgyujtobe es hirdetesi ujsagba betenni a linkeket egy egyetemistaval (barki konkurencia megteheti ezert nagyon keves a hasznossaga + egyetemistak havi 50.000 -ert elvallaljak ezt a munkat barkinek)

Velemenyem szerint a linkepitesi szolglaltatas onnan indul, amikor mar az osszes hirdetesi ujsag es linkgyujto megvan. Ettol a pillanattol van szukseg szakertokre azert, hogy tovabb novekedjen a linkek szama. Ez alatt a szint alatt barki onalloan el tudja vegezni a munkat. Miert fizetne draga szakertonek valamiert ami alapfoku tudast igenyel csak?

Szombat, 2009. Február 07. 7:45

Üdv Mindenkinek!

Üdv Mindenkinek!

Talán sok olvasónak segíthet az alábbi oldalon elérhető tanulmány:
Eredményes LinkMarketing

  • Mi a linknépszerűség és mi a jelentősége?
  • Egyik link jobb mint a másik?
  • Milyen típusai vannak a bejövő linkeknek?
  • Hány linknek kell a weboldalra mutatnia?
  • stb...

Üdv.
W Szabó Gábor

Péntek, 2007. November 30. 14:21

Szia Gábor, Szerintem a

Szia Gábor,

Szerintem a netes etiket szerint, mielőtt kirakod egy ilyen helyre a reklámodat, illik egyeztetni az oldal tulajdonosával (ez én lennék, meg az üzlettársam :-).

Szimpatikus a szolgáltatásod, ezért nem törlöm le, de nem ismerlek, és egyetlen vevővéleményt sem hallottam rólatok, így nem tudom megítélni, hogy az ajánlásoddal jót vagy rosszat teszek a közönségünkkel.

Ha viszont az együttműködés lehetőségét keresnénk, és lenne rá lehetőség, hogy megbizonyosodjak afelől, hogy mennyire vagytok jók, akkor sokkal gyümölcsözőbb lehetne a kapcsolatunk, mint ami egy ilyen reklámból következhet.

Ajánlom figyelmedbe ezt a videót a stratégiai együttműködésekről.

Péntek, 2007. November 30. 14:45
  

Szia Balázs,

A napokban elindítottuk a partnerprogramunkat.
Szeretnék érdeklődni, hogy a még 2007 végén említett együttműködésről lehetne e beszélni veled.

Üdv,
Gábor

Kedd, 2008. Április 22. 16:25
  

Szia Balázs,

Próbáltam udvariasan megjelenni, de természetesen megértem amit írtál. Nem szeretném nem ide tartozó hozzászólásokkal terhelni a témát, ezért arra kérlek, hogy az esetleges együttműködés lehetőségeiről privát üzenet formájában beszéljük tovább.
Engem ezen a címen elérsz: info(KUKAC)linkmarketing(PONT)hu.

Péntek, 2007. November 30. 15:02
  

A linkfejleszsztésnek a hírdetésen túl csak annyi a feladata
hogy előrébb kerüljön a weblap címe a "nagy" listákon ?
Pl. google, yahoo...stb
A google adsense-vel és adword-al is el lehet ezt érni
csak hosszabb idő alatt ? melyik módszer a hatékonyabb ?

Vagy csak úgy van értelme, hogy a többi látogatottság
növelő marketing-eszközt is egyidőben ( esetleg felváltva )
mixelve alkalmazzuk ?

Péntek, 2006. Augusztus 11. 11:27
  

Hol találok adatokat a cikkben felvetett profi linkfejlesztő cégekről ajánlatkérés céljából?

Csütörtök, 2006. Augusztus 10. 20:32
  

Inkább kérdés,mint hozzászólás:Konkrétan a honlapcsoport nagysága,számossága,látogatottsága,vagy más eleme a meghatározó. Mennyiven értékesebb?,ha külföldi honlapokra linkelünk? Köszönettel ,várom a választ ! Várkonyi Zsolt a jövőbeli honlaptulajdonos

Csütörtök, 2006. Augusztus 10. 14:54

Szia Balázs!

Szia Balázs! Nagyon jó a cikk! Én a tapasztalataimat elkezdtem megosztani a közönséggel a linkcsere.net nevü honlapomon. Most dolgozom rajta, nincs még kész, de már sok mindent leírtam. Néhány hete használom a linkmachine nevezetü linkcsere programot, elérhető innen: linkmachine és nagyon meg vagyok vele elégedve. Nem akartam külsős céget fizetni, házon belül akarom megoldani a dolgot, de ha ez tényleg egy ilyen keresett szolgáltatás, akkor lehet, hogy vállalok linkfejlesztést :)) Üdv: Merkl János
Csütörtök, 2006. Augusztus 10. 11:42

Az egyirányú linkek számítanak

A linkcsere régebben valóban hatásos volt, de manapság már nem olyan hatékony, mint régen. Mivel egy linkcsere megállapodás van a háttérben, a link ebben az esetben nem egy objektív szavazat a Google szemében, ezért a kölcsönös linkek már nem is olyan sokat érnek keresőoptimalizálás szempontjából. Sokkal jobb elsősorban egyirányú linkeket szerezni. Bár nehezebb is, hiszen itthon a lehetőségek hamar elfogynak. Hogyan lehet előrébb kerülni a keresőkben linképítés segítségével?

Mi a hatékony linképítés 7 titka?

Üdv:
Gábor

Péntek, 2009. November 06. 14:42

Linképítés és azon túl

Biztos tudjátok, hogy a linkmarketingnek a tartalom fejlesztés az egyik olyan része amivel a legjobb sikereket lehet elérni, és azon belül is azzal ha olyan tartalom íródik amire mások szívesen linkelnek és nem mi magunk végezzük csupán a linképítést.
Szerintem ez lenne mindenki célja, bár ez nagyon sok munkát jelent az oldal üzemeltető, tulajdonos részéről de ez hosszútávon megéri mert a kereső is igen szereti az értékes tartalmakat.
Az hogy milyen tartalom legyen, inkább tanácsos szakember tanácsát kérni melynek iránymutatásával már a tulajdonos meg tudja írni azt.

Szombat, 2009. Október 10. 23:04

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!