Hogyan tehet szert eredményesen működő linkpartnerekre?

A linkmarketing az egyetlen olyan online marketing módszer, melynek eredményessége csak Öntől függ – hiszen akárhány linkpartnerre szert tehet. A linkmarketing által hozott látogatószám növekedésének nincs felső határa és ami a legjobb, hogy a munkát elvégezve szinte állandó látogatottságot produkál.
A linkmarketing a leghatékonyabb és legkönnyebb marketing módszerek egyike – de csak akkor működik, ha jól csinálják.

 

Mi a link marketing?

A linkmarketing során Ön, vagyis a weboldal tulajdonosa felkeres más weboldalakat és megkéri őket, hogy helyezzenek el honlapjukon az Ön oldalára mutató hivatkozás(oka)t. Ha a felkeresett weboldalak tulajdonosai felteszik a saját oldalukra az Ön hivatkozását, akkor a látogatottságuk egy részét megosztják Önnel.

Ezek után automatikusan felmerülhet Önben a kérdés:

"Miért tennék ki mások az én hivatkozásomat az oldalukra?"

A felkeresett linkpartnerek számára több okból is érdekes lehet az Ön megkeresése:

  • Viszont linket kapnak az Ön honlapjáról a saját weboldalukra (ez a keresőkben való jó helyezés elérését is segíti mindkettőjük számára, valamint mindkét honlap "Google Page rank" -jét - "Oldal értékét" - is növeli)
  • Az Ön oldalán értékes információk és szolgáltatások találhatóak melyeket ha a partner oldal ajánl a látogatóinak, az növeli a weboldal értékét (fontos, hogy valóban minőségi és értékes tartalmat szolgáltasson oldalán, mert csak így fogják az Ön oldalára mutató hivatkozást kitenni a partnerei.)
  • Előre elkészít honlapján egy oldalt, ahova kiteszi partnerei linkjét. Így már a megkereső levélben megírhatja, hogy elhelyezte a felkeresett partnerre mutató linket az oldalán - így majdnem biztos, hogy a partner viszonozza majd a link kihelyezést.
  • Viszonteladói jutalékot fizet a partnereknek a tőlük érkező látogatók vásárlása után (ez az ún. affiliate marketing, mely a linkmarketing egy komolyabb változata - cikkünk harmadik részében részletesen írunk erről).

A partner oldalakon történő megjelenés sokféle lehet:

  • egyszerű hivatkozás
  • banner hirdetés
  • egy cikk bevezetője
  • teljes cikk kihelyezése
  • kihelyezett hírlevél jelentkezési lehetőség - nagyon hatékony
  • affiliate marketing (cikkünk 3. részében bővebben olvashat róla)

Ahhoz, hogy Ön valóban eredményes linkmarketinget folytasson fontos, hogy betartsa a következő szabályokat amikor link partnerek után kutat:

  • Készítsen el előre többféle megkereső levelet, melynek bizonyos részeit mindig írja át az adott oldalra szabottan.
  • Ne a legnépszerűbb weboldalakkal kezdje a megkeresést a nagy látogatószám reményében, mert még ha ki is teszik a linkjét, nem biztos, hogy az hosszútávon ott is marad. Máról holnapra könnyedén dönthet úgy a partner, hogy leveszi a hivatkozást és az Ön addigi jelentős látogatószáma hirtelen a mélybe fog zuhanni.
  • Keressen fel kisebb oldalakat - de belőlük akár több százat is - akik örömmel hivatkoznak Önre honlapjukon. (A katalógus oldalakról könnyedén gyűjthet ötleteket a partnerlista készítése során.) A kis látogatottságú oldalakra kihelyezett linkek stabil látogatószámot garantálnak majd az oldalára - még ha nem is túl sokat.
  • Töltsön el minden nap 1-2 órát linkpartnerek felkutatásával. Küldjön el naponta 10 levelet. Ha csak 2 partner válaszol pozitívan akkor is egy héten 10 új linkpartnere lesz, ami egy hónapban 40, egy évben 480. Ekkora mennyiségnél még akkor is jelentős és stabil látogatószámra tehet szert, ha partneroldalainak kicsi a látogatottsága.
  • Ha a megkeresett weboldalak nem válaszolnak a levelére, küldjön egy újabb levelet. Ezt a műveletet nyugodtan megismételheti 2-3 alkalommal ha nem kapsz választ. Ebből látni fogja a felkeresett partner is, hogy kitartó és komolyan gondolja szándékát és válaszra fogja méltatni, még ha az nemleges is lesz. Fontos, hogy mindenképp jelezze a partner felé a levél végén, hogy választ vár akármilyen döntés születik is.
  • A linkmarketing tevékenység kezdetekor a mennyiségre összpontosítson, aztán a minőségre. Keressen meg mindenkit akit tud. Ne essen abba a hibába, hogy csak néhány oldalt szólít meg, ők nemet mondanak, majd Ön kijelenti, hogy nem működik a link marketing!

Cikksorozatunk második részében bemutatjuk azt a módszert amelynek segítségével rendkívüli mértékben megnövelheti linkmarketingje hatékonyságát, és amelynek használata nélkül szinte lehetetlenség eredményes online marketing tevékenységet folytatni.


 

  

Nagyon jók a bejegyzések!

Technikai problémám lenne csak velük:
- nem látom, hogy mikor készült (dátum)
- többször láttam, hogy hivatkozik egy másik bejegyzésre, de nincs link. Ezt szerintem akár később, amikor elkészül a hivatkozott bejegyzés érdemes lenne frissíteni.

Köszi! További jó munkát!

Üdv,

Győző

Csütörtök, 2008. Szeptember 25. 8:00
  

Nagyon jol sikerult ez a cikk. Szerintem is nagyon fontos az, hogy elobb a kisebb oldalakkal kezdjuk, az viszont szamit, hogy a linkelo oldal is tartalmilag megfelelo legyen, legyen valamilyen kapcsolatban a mi oldalunk temajaval, mivel az aki peldaul egy focival kapcsolatos oldalat latogat meg, nem biztos, hogy rakattint a linkunkre ha az egy teljesen mas temakorbol van. A pagerank szempontjabol is fontos az, hogy hasonlo temaju oldal linkeljen minket es persze tobben fognak a linkre kattintani, ha a latogatott oldallal megegyezik a tartalma.
A google nem szamolja bele a pagerankba a linkeket amelyek olyan oldalakrol erkeznek, akiket mi is linkelunk, ezert csak a latogatottsag novelesenek erdekeben ajanlott a linkcsere. A google az utobbi idoben a korbe linkelest is felismeri (3 oldal eseteben biztos). Ezalatt azt ertem, hogy mi linkelunk egy oldalra, az az oldal linkel egy harmadik oldalra es o pedig linkel hozzank. Neha tesz kivetelt a google, de nehez meggyozni a googlebotot, hogy nem mesterseges linkelesrol van szo.

Péntek, 2008. Szeptember 19. 22:49

Mesterséges Linkelés

Egyetértek, manapság már csak az egyirányú linkek számítanak. Egy bizonyos linkszámon túl valóban nehéz olyan linképítést csinálni, ami nem mesterséges. Viszont van néhány szempont, amivel elkerülhetjük ennek látszatát, ha sok linkre van szükségünk:

A hatékony linképítés 7 titka

Üdv:
Gábor

Péntek, 2009. November 06. 14:49

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!