Tippek a weboldal megtérülési rátájának növelésére

Mai cikkünkben bemutatunk egy olyan stratégiát melynek segítségével nagymértékben megnövelheti weboldala konverzióját - vagyis elérheti, hogy az eddigieknél jóval nagyobb számú látogató vásároljon illetve feliratkozzon fel hírlevelére weboldalán.

 

Confucius egyszer azt mondta: "Az evés a legfontosabb dolog az életben."

Ezt bizonyítandó a kínaiak világosan megfogalmazták a filozófiát miszerint az ételnek: ízek, színek és összetevők megfelelő egyensúlyát kell tartalmaznia. Egy kínai étel édes, savanyú, fűszeres, sós és lágy ízek kompozíciója, melyet az élmény teljes harmóniája és hangsúlyozása érdekében még egy szerencse süteménnyel is kombinálnak, amely bölcs szavakat és az erő számait rejti magában.

Röviden ennyi a receptje minden olyan dolognak, ami bárki számára a tökéletes ételt jelenti.

Úgy gondolom, ha Confucius napjainkban élne, akkor úgy vélné, hogy szemtanúi vagyunk a jelenségnek miszerint az internet egyre inkább a tökéletes médium irányába fejlődik.

Ez merész kijelentés, de akárcsak a kínai étel - az internet is mindenki számára kínál valamit.

Napjainkban az interneten megtalálható tartalom több mint mérhetetlen számú forrásból származik, a web pedig a saját kapacitásának megfelelően rohamosan növekszik. Nem ritka, hogy akár egyetlen oldalon belül megtalálható a különféle média közvetítési módszerek teljes skálája, hogy a fogyasztók az általuk leginkább preferált megoldást választhassák ki böngészés során.

Amíg a TV-nk a nappalit birtokolja, addig az internet magáénak tudhatja az egyetlen "full-szervíz" médium monopóliumának jogát.

Nemrégiben történt meg például az eset, hogy egy neves sportcsatorna weboldalán egyszerre olvastam egy teljes cikket, videót néztem, audió részletet hallgattam egy rádió kommentátortól, szavazásban vettem részt és emellett még információk után kutattam a szavazás kérdésében szereplő játékost illetően.
Minden együtt volt: egy részletes cikk, a televízió vizuális előnye, hanganyagok szakértőktől, fogyasztók által létrehozott tartalom melyből megtudhattam, hogy gondolkodnak kortársaim a témáról, és kereshető információk melyek alátámasztották az egész sztorit.

Édes, savanyú, fűszeres, sós és lágy ízek - mindez egy tányéron mixelve.
Ez volt a tökéletes média-étel, a tartalom egy jól kiegyensúlyozott diétája a maga teljes, csodálatos formájában.

Egészen mostanáig csak a vezető médiacégek nyújtottak ilyen jellegű tartalomszolgáltatást az interneten.
Véleményem szerint a weboldallal rendelkező cégeknek is fel kellene tennie a kérdést: "Hogy tudom a saját weboldalamon integrálni a tökéletes média-mixet?"
Ez a lépés már csak azért is szükséges, mert a fogyasztók kezdik elvárni a tökéletes élményt a weben. A jó öreg internet pedig továbbítja ezt az újfajta viselkedésformát, így a hagyományos médiajellemzők egyre inkább tovatűnnek.

Az internetre egyre többen csatlakoznak szélessávon, ráadásul az emberek egyre több időt töltenek online. A fogyasztók hajlandóak bekapcsolni az internetet egy gazdagabb élmény eléréséért, mely az összes lehetséges médiát magában foglalja.

Önnek, mint cégnek nagy szüksége van az információk után kutató fogyasztókra és az őket jellemző adatokra is. Ha összegyűjti a fogyasztók igényeit, akkor rendkívül gyorsan megépíthet egy teljes körű élményt nyújtó weboldalt látogatói számára. Hisz a szörfözők azok akik kutatnak az interneten és interakcióba kívánnak lépni az Ön márkájával. Közben pedig előszeretettel felhasználják az előzőleg összegyűjtött online tapasztalataikat, melyeket a weben fellelhető kreatív eszközök használata során szereztek.

Mielőtt belekezdene a változtatásba, célszerű végiggondolnia saját iparága helyzetét és termékkínálatát, hogy képes legyen meghatározni, miként tudja leginkább összhangba hozni a weben megvalósítható lehetőségeket fogyasztói igényeivel.

A jövőben már nem fog tudni értékesítést generálni az olyan weboldal, ahol egyszerűen csak leírnak néhány sort és elhelyeznek néhány fotót a kínált termékről.

A siker érdekében Önnek be kell fektetnie kutatásokba, eszközökbe, infrastruktúrába és elemezhető riportok készítésébe - olyan kimutatásokkal kell rendelkeznie, melyekből megismerheti látogatói igényeit.

A következőkben 7 hasznos tippet olvashat arra vonatkozólag miként tud weboldala optimalizálásával a lehető legnagyobb profitra szert tenni.

  1. Változtassa meg a gondolkodását. Tudom, hogy a régi szokások nehezen kopnak el, de itt az ideje, hogy felrázza a hirdetési mixét. Ne feledje: weboldala az a hely ahol a fogyasztókkal való „társalgás" igazából elkezdődik - és Önnek ezt kontrollálnia kell.
    Mit szólna ahhoz, ha átirányozná a hagyományos reklám költségvetésének egy részét az online marketing büdzséjébe és internetes fejlesztésekre költené? Így pontosan letesztelhetné a hatást. Esetleg forgathatna egy Tv reklámot mely jó alapként szolgálna internetes csapata számára, hogy - a videózás eszközeit felhasználva - reklámozni tudja az adott terméket a weboldalon.
    Gondolkodjon másképp. Alakítsa át meglévő struktúráját és találja meg az utat, miként tud átcsoportosítani forrásokat a weboldala javára.
  2. Mindig tudnia kell, hogy pontosan mit tesz. Kezdje az internetes célokkal. Mint bármely más marketing tevékenységnél, az online megközelítésnek is egy alaposan kidolgozott stratégiában kell gyökereznie. Ha a weboldal célja a látogatók vásárlóvá alakítása és az értékesítés akkor más taktikát kell alkalmaznia mint amikor a honlap a márkaépítésre és hosszú távú kapcsolatok kialakítására fókuszál. Szakítson pár percet weboldala céljainak prioritási sorrendbe állítására, majd ezután kezdje el a munkát.
  3. "Mix and match". Fontos, hogy előre válassza ki azt a taktikát, ami segíti Önt a céljai elérésében. Gyűjtsön össze minden olyan technológiát, melyek összhangban vannak a céljaival. Ha nem tudja végignézni az összeset, akkor fókuszáljon egy olyan eszközre mely azonnali hatást eredményez honlapján. A lehetőségek tárháza mérhetetlenül gazdag, a videótól a hanganyagokon át, a fogyasztók által létrehozható tartalomig. Először ötleteljen, majd induljon azzal a módszerrel, mely reálisan belefér a költségvetésébe.
  4. Béreljen egy "konyhafőnököt". A konyhafőnök egy olyan internetes szerkesztő, aki kezelni tudja a tartalom áramlását a weboldalon, aki rendelkezik elég hozzáértéssel a back-end technológiák és eszközök használatához és akinek az elsődleges fókusza a marketing. Nem árt, ha az illetőnek írói vénája is van, valamint kreatív gondolkodás is szükséges, hogy képes legyen a termékeket megfelelően bemutatni az interneten.
  5. Készítsen egy naptárat. Hozzon létre egy akciókkal telített, vibráló naptárat, melyen láthatóak a tartalom változások, promóciós erőfeszítések, termék bevezetések, és PR kezdeményezések. Mindig tartsa frissen, csábítóan és akció-orientáltan a tartalmát. Egy naptár természeténél fogva ciklikus felépítésű, mely azt jelenti, hogy az épp véget érő kampányt Önnek ki kell értékelnie, egy új kampányt kel indítania és ezzel egyidőben terveznie kell egy jövőbeni kampányt is melyet mindig az előző kampányokból nyert tapasztalataira alapozhat.
  6. Adjon látogatóinak egy "bikaszarvat". Ez rémisztően hangzik, de itt az ideje, hogy bevonja a vásárlóit a weboldalán zajló folyamatokba, azáltal, hogy biztosítja a fogyasztók által készíthető tartalmak létrehozásának lehetőségét. A szavazások, hozzászólások, blogok, kérdőívek és fórumok csak néhány lehetőség a sok közül. A fogyasztók átláthatóságot akarnak és a hitelesség amit Ön így elnyer messze meghaladja majd a néhány negatív hozzászólás erejét. Ha nem hisz nekem, akkor gondoljon bele mikor vásárolt utoljára úgy valami komolyabb dolgot az interneten, hogy nem nézte meg a vásárlói hozzászólásokat, melyek ott voltak az adott termék mellett? A fogyasztók sokkal inkább bíznak a sorstársaikban mint a szokványos marketing szövegekben.
  7. Koptassa el a mérőpoharát. Mindenki azt hajtogatja, hogy az internet a legjobban mérhető médium! De Ön mikor nézte meg utoljára a látogatottsági statisztikáit? Itt az ideje, hogy befektessen a megfelelő látogatottságmérő technológiába és betervezzen néhány olyan alkalmat időbeosztásába, amikor a weboldala látogatottságát elemzi.
    Próbálja tökéletesen megérteni az átkattintások és kilépési pontok miértjét. Határozza meg, milyen útvonalakon közlekednek látogatói az oldalán és hogy tud javítani az eddigi a folyamatokon. Számtalan eszköz áll a rendelkezésére melyek elősegítik weboldala és értékesítési folyamata optimalizálását - HA Ön hajlandó időt és energiát áldozni a megfelelő látogatottsági adatok elemzésére.

A fentiekben bemutatott teljes átváltozás része annak az alapeszmének miszerint a média szétdarabolódása és a szélessáv terjedése átalakítja a fogyasztók viselkedését. Az ebben élenjárók már érzik ezt az eltolódást és igyekeznek magukévá tenni az eszmét. Újratervezik a lehetőségeket annak érdekében, hogy gazdagabb élményt nyújtsanak a fogyasztóiknak. A korai felismerők már megtették a szükséges lépéseket és számukra a változásokkal járó üzleti előnyök is világosan látszanak - növekvő márka ismertség és fogyasztói hűség, mely növekvő eredményeket hoz magával.

Itt az ideje, hogy Ön is újragondolja miként tudja "megfőzni" a tökéletes online ételt, hogy táplálni tudja médiára éhes fogyasztóit. De legyen óvatos! Ne kísérletezzen túl sokáig saját menüjén, mert versenytársai ugyanezekkel a problémákkal küszködnek és kifejleszthetik már azelőtt a megfelelő receptet - ellopva ezzel fogyasztóit - mielőtt Önnek esélye lenne kinyitnia a konyhája ajtaját.

Forrás: iMedia Connection


 

  
Az ügyvezető kollégám javaslatára olvastam a cikket. Ha információ közlés lett volna a célja akkor sajnálattal közlöm, nem sikerült. Véleményem szerint, egy érettségivel rendelkező személy szellemi szintjének magasságában már kevés fejtörés eredményeképp is könnyen kikövetkeztethetőek a fenti információk. Informatikus vagyok, nem találtam a cikkben olyan információt, ami az újdonság erejével hatott volna. A cikket olvasva arra a következtetésre jutottam, hogy ha egy kicsit is konkrétabb(példákkal illusztrált) cikket publikál a nagyrabecsült marketing szakember, talán tartalmilag nem az "üresbeszéd" élménye uralkodik el az olvasón. Én így fejtettem volna ki:(egyszer írom le,nem javítok) Termékismertető Weblapok 30 mpalatti, havi 20-100 látogatóval, vagy Portálok 1-2 órás online látogatókkal, apróhirdetéssel, fórummal, webmail-lel, és egyéb olyan nonprofit szolgáltatással ami havi néhány EZRES látogatottságot produkál??? Jöhet a költői? Melyik életképes? Melyik a web jövője? Hogyan is érdemes a neten hirdetni? A válasz egyértelmű.......
Péntek, 2006. Június 16. 9:18
  

Ha egy cikk célja az, hogy vállalati döntéshozóknak segítsen online marketing döntéseikben, az nem pusztán újabb és újabb információk közlésével lehetséges. Sőt a legtöbb esetben a már tudott, vagy "akár én is rájöhettem volna" típusú információk rendszerezett összefoglalása az, ami a legtöbbet segít.

Egy cikk olvasása során véleményem szerint a helyes kérdés nem az, hogy "Tudtam-e már én is ezt?" vagy hogy "Tudhattam volna-e én is ezt?" hanem, hogy "Alkalmazom-e a lerírtakat?", illetve, hogy "Milyen haszna lenne a számomra, ha én is alkalmaznám a leírtakat?"

Szerda, 2006. Július 26. 14:38

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!