A mérhető siker - Avagy a látogatottság mérés alapjai | Internet-Marketing.hu

A mérhető siker - Avagy a látogatottság mérés alapjai

Egy weboldal üzemeltetésének az egyik legfontosabb eleme a honlap látogatottságának mérése és elemzése. Amíg nem tudja pontosan meghatározni, honnan jönnek a látogatói és körülbelül hányan vannak, addig nem lesz képes hatékonyan népszerűsíteni weboldalát és azt sem tudhatja meg, hogy jelenlegi népszerűsítési erőfeszítései milyen eredményt hoznak.
Honlapja statisztikáinak nézegetése napi rutinná kell váljon! Ha még nem az, akkor itt az ideje, hogy elkezdje.

 

A látogatottság mérés során használt kifejezések

Gyakori probléma, hogy mindenki mást ért az egyes statisztikai kifejezéseken. Az ilyen félreértések akár kommunikációs zavarokat is okozhatnak, ami senkinek sem hiányzik, például egy fontos üzleti tárgyaláson. A következőkben letisztázzuk, mit jelentenek pontosan a leggyakrabban használt kifejezések.

Találat

A találat egy HTTP kérés az Ön szerveréhez. A találatot gyakran összekeverik az oldalletöltéssel, ami nem helyes. Ez a kérés az Ön szerveréhez nem csak a HTML file-okra vonatkozik, hanem az összes képre, video file-ra javascript- vagy css file-ra. Az emberek a találatok nagy száma láttán gyakran ok nélkül izgalomba jönnek, mert azt gondolják, hogy az összes oldalletöltésüket jelenti ez az érték. Ne essen Ön is ebbe a hibába.

Oldalletöltés

Oldalletöltésnek azt nevezzük, ha valaki az Ön egyik konkrét HTML oldalát nézi meg.

Látogatás

A látogatás egy látogató azon oldalletöltéseit tartalmazza, amelyek közt kevesebb, mint 20 perc telik el. Amennyiben két oldalletöltés között eltelik legalább 20 perc, akkor az utóbbi már egy újabb látogatásba tartozik. (Talán itt van a legtöbb eltérés az egyes cégek által alkalmazott fogalmak közt, sokan pl. 30 percet vesznek alapul 20 helyett.)

Új látogatók látogatásai

Azon látogatók látogatásait jelenti, akik az aktuális időszakot megelőzően még nem jártak a honlapon.

Visszatérő látogatók látogatásai

Azon látogatók látogatásai, akik az aktuális időszakot megelőzően is jártak már a weboldalon.

Fontos a megfelelő monitorozó eszköz használata

Egy megfelelő látogatottságmérő szoftverrel tökéletesen átláthatja a weboldalán történő eseményeket és kiderítheti miértjüket. A statisztikai adatokat visszamenőleg is elemezheti, ugyanis a monitorozás elindulásának dátumáig visszamenőleg minden statisztikai adata folyamatosan elérhető.

A legtöbb szoftver alap-kimutatásaiban napra lebontva megtekintheti, hogy oldalán hány látogató járt és ugyanígy meg tudja nézni azt is, hogy hányan jártak Önnél először és mennyi a visszatérők száma. Már ebből az adatból is komoly következtetéseket lehet levonni. Ugyanis ha sok a visszatérő látogató, akkor érdemes őket egyéb plusz marketing akciókkal is megcélozni.

Például, ha sok olyan látogató bonyolít le megrendelést (ha van ilyen lehetőség az Ön oldalán), aki már többször megtette ezt, akkor érdemes egyedi kedvezményeket felajánlani a számukra, vagy törzsvásárlói akciókat kitalálni. Ha sokkal több a visszatérők száma, mint az új látogatóké, akkor érdemes elgondolkozni azon is, hogy miért nem domináns az új látogatók száma és fókuszálni esetleg az új vevő szerzésre.


 

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!