A mérhető siker - Avagy a látogatottság mérés alapjai – 6. rész | Internet-Marketing.hu

A mérhető siker - Avagy a látogatottság mérés alapjai – 6. rész

Egy szórólap elkészítése során, vagy egy értékesítési levél írásakor a legnagyobb gondot általában az okozza, hogy vajon vonzó lesz-e majd a cím, a szöveg és az ajánlat az olvasóknak.
Sokan összetennék a két kezüket, ha előre tudnák például, hogy az általuk megfogalmazott cím-variációk közül melyik lesz majd a leghatásosabb.

 

Külföldön a legnagyobb direkt marketinggel foglalkozó cégek már régóta alkalmaznak egy tesztelési módszert, melynek lényege, hogy többféle értékesítési levelet készítenek ugyanahhoz az ajánlathoz, majd a különböző típusú leveleket kiküldik a címlistájuk egy bizonyos részére.
A válaszadási arányból le tudják mérni, hogy melyik levél működött a leghatékonyabban így a címlista fennmaradó (nagyobbik) részére már csak a "győztes" levelet küldik el.

Ez a típusú tesztelési módszer azonban komoly költségekkel jár. Pláne ha a levél küldője bizonytalan a címben, az ajánlat szövegében, a levélpapír színében stb., hiszen egy tesztelés alkalmával csak egy jellemző tesztelhető le megbízhatóan. Ha tehát az összes felsorolt jellemzőt le akarja tesztelni egy kampánynak, az bizony tetemes költségeket emészt fel (és akkor még a tömeges kiküldés költségei szóba sem jöttek).

Hogyan maximalizálja - INGYEN - értékesítési szövegei hatékonyságát?

Az internet-marketing és a hagyományos marketing közti egyik legnagyobb különbség, hogy az internet-marketingben jóval több minden mérhető. Az online világban eleve adott az a csodálatos lehetőség, hogy ha Ön már rendelkezik egy működő weboldallal akkor annyi és olyan verziót tesztelhet értékesítési szövegeiből amennyit idővel és energiával bír.
A jó hír, hogy mindezt teljesen ingyen teheti meg - csak egy megfelelő látogatottságmérő szoftver szükséges hozzá.

Mai cikkünkben bemutatunk egy Magyarországon még alig ismert, és még kevésbé alkalmazott látogatottság mérési - tesztelési módszert, melynek segítségével jóval hatékonyabb értékesítési szövegeket írhat, mint akár legkomolyabb versenytársai.

A párhuzamos tesztelés (Split testing)

A párhuzamos tesztelés lényege: a tesztelés során egy szöveg (cím, linkszöveg, stb.) két vagy több verziója kerül összehasonlításra úgy, hogy pontosan kiderül, mely verzió hozza a jobb eredményt - több hírlevél feliratkozót, megrendelőt stb.

Hogy működik ez a gyakorlatban? Ön a kérdéses weboldalból létrehoz két változatot. Pl. tesztelni kívánja, hogy a következő kampányban az "egy hónapos ingyenes használat" vagy a "pénz visszafizetési garancia" felajánlása lesz-e hatásosabb? Ehhez létrehoz egy olyan weboldalt, amin az ingyenes használatot reklámozza, és egy másikat, amin a pénz visszafizetési garanciát.

Teszteléskor egy egyszerű programozási trükkel a látogatók felét az egyik, a másik felét a másik weboldalra küldjük, majd mérjük, hogy melyik eredményezett több vásárlást.

Így Ön a mérést követően a tesztelt verziók közül azt tartja meg, amelyik a több eredményt hozta. A teszteket egészen addig érdemes folytatnia, amíg el nem jut egy olyan változatig, amelynél egy következő tesztben minden más verzió rosszabbul teljesít - ekkor ugyanis megvan a legjobb verzió.
Ezek után már csak annyi a dolga, hogy a legjobban teljesítő cím, linkszöveg stb. változatot elhelyezze weboldalán a kívánt helyre, majd várja az eredményeket.

A párhuzamos tesztelés módszerét alkalmazva sokszorosára növelheti weboldala hatékonyságát, arról nem is beszélve, hogy megszűnik a marketingesek által jól ismert döntésképtelenség problémája: "Vajon elég vonzó értékesítési szöveget írtam?"

Ha a tesztelés segítségével választja ki a legsikeresebb változatot, akkor biztos lehet benne, - hogy az adott körülmények között - a lehető leghatékonyabban működőt helyezte el honlapján.

A teszt eredménye ugyanis a látogatók véleményét tükrözi. Egy nagyon leegyszerűsített példával élve, olyan ez mintha készítene kétféle akciós szórólapot, majd az üzlete bejárata előtt odaadná 10 embernek (5-nek az első, 5-nek pedig a második verziót) és várná a reakciójukat. Ezután összeszámolná, hogy hányan tértek be a boltjába az akció felől érdeklődni az egyik majd a másik szórólappal.
A következő lépés magától értetődő: azt a szórólapot fogja csak sokszorosítani és szétosztani több száz ember közt, amelyiknek nagyobb sikere volt a "teszt csoportban".

Ha a leírtak felkeltették a figyelmét és Ön is szeretné maximálisra növelni weboldala hatékonyságát, akkor érdemes letöltenie a Párhuzamos tesztelés módszeréről szóló, technikai részleteket tartalmazó tanulmányunkat, melyet a következő linkre kattintva ér el: Tanulmány letöltése 


 

  

A split testing valóban kulcsfontosságú, ám ez csak akkor lehetséges, ha az ember nagyobb e-mail listával rendelkezik. 1-2 százas lista esetén az eredmények nem igazán tükrözik a valóságot.

Vasárnap, 2008. Szeptember 28. 13:23

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!