2007-es online trend-előrejelzés | Internet-Marketing.hu

2007-es online trend-előrejelzés

Cikkünkben bemutatjuk melyek azok a fő irányvonalak a nemzetközi online marketing világában, melyeket az új évben a hazai online marketingeseknek is érdemes szem előtt tartaniuk, ha hirdetéseikkel az idei évben is sikereket szeretnének elérni vagy akár csak konkurenciájukat egy lépéssel megelőzni.

 

Ahogy most az év első hónapjában a hőmérséklet sokkal magasabb a szokásosnál, úgy az online hirdetések világában is ugyanez tapasztalható. A 2007-es évet az új online marketing technológiák térnyerése - beleértve a kirobbanóan népszerű felhasználók által létrehozott tartalmakat is - és az internet valós, profittermelő hirdetési csatornaként való elfogadása jellemzi majd. Az idei esztendő egy különleges időszaknak ígérkezik a marketingesek és a tartalom szolgáltatók számára.

A 2006-os évben indultak fejlődésnek a felhasználók által létrehozott tartalmak, a közösségi honlapok és az online videókat bemutató weboldalak. Olyan technológiák is bevezetésre kerültek melyek segítségével kivitelezhető lett a keresési kampányok megjelenítéssel való integrálása, valamint az egyes játékok hirdetési eszközként történő funkcionálása. Az idei év arról fog szólni, miként tudják majd a marketingesek a tartalmat egy magasabb szintre emelni és hogy tudnak pénzt varázsolni a tömérdek hirdetési lehetőségből ami még fellelhető a weben.

A következőkben részletesen kifejtjük azt a 7 előrejelzést, melyek segítenek megérteni mit tartogat a 2007-es év az online marketingesek számára.

Fontossági sorrendben a 7 legfontosabb online hirdetési trend 2007-ben a következő lesz:

  • Rich Media (Szórakoztató média) térnyerése
    Ez az eszköz a jövőben a reklámozás alapjául szolgálhat mind a hatás, mind a hozzá kapcsolódó elkötelezettség tekintetében. 2007-ben a szórakoztató média meghatározó szerepet fog betölteni a folyamatosan növekvő online reklámozás világában. A szórakoztató média egyre növekvő fontosságát alátámasztja egy friss Jupiter Research adat is, mely szerint 2011-re akár 21%-os növekedést is elérhet ez a fajta reklám formátum. 2006-os növekedését folytatva a szórakoztató média tartalmai 2007-ben is meghatározó szerepet töltenek majd be. Egyre több márka reklámmal erősítik majd a felhasználók médium iránti bizalmát és elősegítik a szórakoztató média teljes beolvadását a fő online hirdetési csatornába is.
    • Online videó
      Ahogy a szórakoztató média egyre vonzóbbá válik a marketingesek számára, úgy az online videó is folytatni fogja töretlen előrehaladását. Egy közelmúltbeli kérdőív eredménye szerint az online videók berobbanásával a felhasználók tv nézésre fordított ideje jelentősen csökkent. 2007-ben az online videózás még inkább leegyszerűsödik majd és az új technológiák segítségével a videó hirdetések könnyedén és hatékonyan továbbíthatók és lejátszhatóak lesznek. Az online videós anyagok a virágkorukat fogják élni, ahogy a felhasználók egyre növekvő mértékben kezdik alkalmazni a különböző programokat. Az előre kalkulálható költségek, az elkészítéséhez szükséges rövid idő és a web-alapú videózás sikere miatt, a marketingesek egyre inkább megkedvelik majd az internet alapú videó hirdetések készítését.
    • Interaktivitás
      Az internet felhasználók elkötelezettsége egyre inkább növekedni fog, mely tény kritikus fontosságú az online hirdetések szempontjából. A marketingesek célja az lesz, hogy minél, szélesebb közönség számára elérhetővé tegyék a weboldalukon megtapasztalható élményeket. Az információ megfelelő közvetítésére microsite-okat fognak készíteni, irányítottak lesznek a reakciók és lerövidülnek az eladási ciklusok is. A felhasználói közösségek - olyan funkcióik miatt mint a hozzászólás vagy a tartalom továbbítás lehetősége - egyre vonzóbbá válnak majd a hirdetők számára. A hirdetők a felhasználók közt zajló kommunikációból sokkal gazdagabb és jelentősebb információ szűrhető le majd azzal kapcsolatban, hogy milyen viselkedés előzött meg egy átkattintást - pl. mennyi időt töltött el az illető egy hirdetés valamely részének böngészésével.
  • A keresőmarketing egyre nagyobb szerepet kap
    Ahogy a hirdetési torta egyre növekszik, az elemzők mindinkább megbizonyosodnak a keresőmarketing erősödő dominanciájáról. A Jupiter Research egy korábbi jelentése szerint, 5 év múlva a keresőmarketingre fordított összeg fogja a vezető szerepet betölteni az online hirdetési költségek sorában. Azok a marketingesek akik megfelelően szeretnék elosztani reklámköltségeiket, a keresőmarketingre fordítandó összeget feltétlenül bele kell, hogy tervezzék költségvetésükbe.
  • Az újonnan felbukkanó média - reklámozás online játékokban és mobil eszközökön
    2006-os zsongását folytatva, a játékokban történő reklámozás biztosan egy fő irányvonal lesz az idén is. Okosan megtervezett hirdetési helyekkel a játékokban fellelhető reklámok vonzóak a közönség számára, jól teljesítenek a hirdetők szempontjából és nagyszerű pénzteremtési lehetőséget jelentenek a játékfejlesztők és üzemeltetők számára. Ezen újfajta reklámozási módszer előrejelzési adatai egyre inkább nőnek. A Yankee Group piackutató intézet szerint 2010-re mintegy 732 millió dollárra rúg majd a játékokon keresztüli hirdetésekből származó bevétel.
    A lehetőség, hogy egy merőben más demográfiai csoportot célozzanak, mint az alap játékokat használó közönség, az alkalmi játékokat is egyre keresettebbé tette a hirdetők körében, mert rajtuk keresztül a 30 év feletti korosztályt érhetik el.
    A mobil eszközökön történő reklámozás továbbra is nagy marketing potenciált hordoz magában. Az iparág fellendülést fog tapasztalni a mobil eszközökön keresztül elérhető tartalom szponzorálásában. A marketingesek ugyanis felfedezik majd, hogy az előfizetési díjak hirdetésekkel is helyettesíthetők, mely pénzt teremt majd a mobil környezetben fellelhető adathordozók üzemeltetői és tartalom szolgáltatók számára.
    A VOD és az IPTV mint mobil marketing lehetőségek még a születési fázisban tartanak, de mindannyian látni fogjuk majd, hogy körözi le a mobil hirdetés a következő 12 hónap reklámstratégiáit.
  • Tartalom robbanás
    • Felhasználói közösségek és felhasználók által létrehozott tartalom
      Nielsen/NetRatings jelentése szerint a felhasználói közösségeket tömörítő weboldalak az internet felhasználók csaknem felét vonzzák.
      A nemrégiben még csak azonos indíttatású és hátterű emberek találkozóhelyeként funkcionáló felhasználói közösségeknek helyet adó honlapok mára már a vágatlan tartalom mennyországává váltak. A marketingesek lehetőségei egyértelműek: az ilyen helyeken a hirdetők sokkal célzottabban hirdethetnek, a kommunikáció a közösségen belül vírusként terjed és a hirdetéseket egy rendkívül specifikus tartalom alapján igazíthatják.
      A nyerő vállalatok a tömérdek mennyiségű felhasználói tartalom közül hatékonyan kiválogatják a minőségi tartalmat, melynek ismerete rendkívüli pénzteremtési lehetőségeket hordoz magában.
    • A hagyományos média az internet felé mozdul
      2007-ben látni fogjuk, ahogy több média eszköz is kitör a hagyományos előfizetési és hirdetési modellből és kiaknázza az internet és a tradicionális eszközök egyesítéséből származó előnyöket, jelentősen megnövelve ezzel a világhálón fellelhető eddig sem kis mennyiségű tartalmat. Némelyek internet használatot ajánlanak majd fel vásárlóiknak mások az elérhető hirdetés típusok és célzási lehetőségek skáláját szélesítik, hogy növeljék a marketingesek számára felajánlható lehetőségeket.
  • Több csatorna egyesítése
    Mivel a kampányok egyre bonyolultabbá válnak és a hirdetők több lehetőség közül választhatnak mint valaha, az eredmények eléréséhez elengedhetetlen a hatékony menedzsment. A legjobb hirdetők képesek lesznek mindenre kiterjedő adatokkal futtatni kampányaikat és akár valós időben módosítani és optimalizálni a vásárlásokat. A sikeres csatorna és kampányegyesítések pedig erős és következetes márka üzenetet eredményeznek, mely így többféle csatornán sokféle közönséghez juthat el.
  • Globális jelenlét, helyi testre szabottság
    Mint ahogy a csatornák közti korlátokat, a marketingesek úgy törik majd át a földrajzi határokat is. A legjobb kampányok már nemcsak a legnagyobb piacokon lesznek fellelhetők. A 2006-os év volt a legjobb bizonyíték rá, hogy nagyszerű kampányok származhatnak a világ bármely részéről. A legsikeresebb hirdetők globális kampányokat készítenek némi helyi "csavarral" az illető piac adottságait figyelembe véve és együttműködéseket hoznak létre mind globális, mind pedig helyi adottságokkal rendelkező partnerekkel is.
  • Reklám - finanszírozta alkalmazások
    Az előttünk álló évben a Microsoft és a Google aktívan folytatja majd az újszerű felhasználói alkalmazások kifejlesztését, melyek működését innovatív online hirdetési formátumok szponzorálják majd.
    A többi alkalmazás fejlesztő is követni fogja ezt a példát, hisz a marketingesek megtanulják, hogy használják ki az olyan alkalmazások egyedi tulajdonságait, melyeket a fogyasztók a számítógépükre installálnak és rendkívül gyakran használnak is.

A 2006-os év bebizonyította a marketingesek számára, hogy az online csatorna egy életképes és hasznot hozó médium valamint kikövezte az utat az előttünk álló évre is olyan bizonyítottan működő technológiákkal mint a szórakoztató médiában, játékokban és hordozható mobil eszközökön történő reklámozás. Az online médiakép az idén azáltal is színesedni fog, hogy egyre több marketinges ismeri fel az online hirdetésekben rejlő lehetőségeket valamint saját szerepüket, melyet egy komoly internetes márkajelenlét kiépítés és fenntartás során játszhatnak el 2007-ben és az azt követő években is.

Forrás: iMedia Connection


 

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!