2008-as online trend előrejelzés

Ahogy a legtöbb ember, a marketingesek és a bloggerek is minden év elején visszatekintenek, mik voltak az előző esztendő legfontosabb eseményei. Végiggondolhatjuk a jó és rossz történéseket, melyekből számos tanulság levonható a jövőre nézve és ami talán még fontosabb: némi előrejelzés is megállapítható az új év lehetséges trendjeit illetően.

 

Az internet töretlenül fejlődött 2007-ben is

  • Kína (az Egyesült Államok után) a világ második legnagyobb online piacává vált - több mint 162 millió internet felhasználóval. (Rettentő nagy potenciál rejlik ebben a piacban: ha Kína 1,3 milliárd lakosa közül ugyanakkora arányú lesz az internet felhasználók száma mint a jelenlegi amerikai arány, az 910 millió felhasználót fog jelenteni!)
  • Globálisan 1,2 milliárd felhasználó van jelen az interneten - a föld lakosságának körülbelül 20%-a) - és évente körülbelül 150 millió fővel gyarapszik ez a szám.
  • A világon jelenleg nagyjából 4 évente duplázódik meg az internet használók száma.
  • 2007-ben az online hirdetésekre (banner, PPC, Adwords) költött összeg 46%-al nőtt az előző évihez képest - közel 19 milliárd dollárra.
  • A web 2.0 - vagyis, hogy minden felhasználó könnyedén közzéteheti az információit, véleményét, fotóit és videóit online - forradalmasította a hálózati világot.
  • Az üzenőfelületek, blogok, fórumok, videó blogok száma 5 havonta megduplázódott.
  • A VOIP technológia térnyerése (Skype-on és egyéb más eszközökön keresztül) rendkívül olcsóvá, sőt majndem ingyenessé tette a hang és videó kommunikációt.

Előrejelzés 2008 - avagy mi lesz a trendi?

  • Folytatódik a hagyományos (offline) marketing költségek online területre való áthelyeződése, valamint a digitális marketing is egyre inkább kifejlődik és beérik. Ennek a folyamatnak jelentős hatása lesz a 2008-as trendek tekintetében.
  • Az online és offline integráció is folytatódni fog. A kereskedők egyre inkább fejlesztik technológiáikat annak érdekében, hogy a vásárlók választhassanak aszerint, éppen melyik csatornán szeretnék elkölteni a pénzüket.
  • A kereső marketing is tovább terjeszkedik és más formátumokat is elér: beleértve a szociális, helyi és mobil keresést.
  • Az analitika és a kapcsolódó mérési lehetőségek sokkal kifinomultabbá válnak. Ahogy az online piac érik az analitika válik a siker fő irányítójává. Fontossága abban rejlik, hogy feltárja az egyes lehetőségeket és rámutat a további fejlesztést igénylő területekre.
  • Az e-mail alapú kommunikáció sokkal kifinomultabbá válik. Az akciós e-mailek egyre inkább elvesztik az újdonság erejét. Az egyre növekvő mennyiségben küldött akciós ajánlatok már fárasztják a fogyasztókat. A marketingeseknek a jövőben arra kell fókuszálni, hogy releváns üzeneteket küldjenek ki, amire érdemes odafigyelni.
    Ez azt eredményezi, hogy egyre inkább teret nyer a személyre szabott levelek aránya, a dinamikus tartalom és a hírlevelek, melyek vagy értékes információt vagy szórakoztatást közvetítenek a fogyasztók felé.
  • Pörög a videó

    Az interneten fellelhető és a jövőben közzétételre kerülő tartalom egy más jellegű, modernebb közvetítése során kap szerepet a videó.
    Amerikai felmérések szerint 123 millió amerikai felhasználó legalább havi egy videót megnéz az interneten és 75%-uk el is meséli ismerőseinek amit látott.
    Akár a B2B akár a B2C szektorban dolgozik, a videó egy hihetelen lehetőséget jelent, hogy oktassa vagy szórakoztassa a célpiacát.

    Az amerikai újságok 92%-ának már videó tartalom is megtalálható a weboldalán (a 2006-os 61%-hoz képest). Számos cég készít információs vagy oktató videót és így segítik ügyfeleiket, hogy miként vegyék használatba és alkalmazzák termékeiket és szolgáltatásaikat. Mások csak szórakoztató eszközként használják a videót abban reménykedve, hogy ezzel megnövelik a márkájuk iránti vonzerőt vagy éppen érdeklődőket nyernek a honlapjukra.

    Az interneten jelenleg több mint 7 millió órányi ingyenes videó tartalom található. Így ha videójával ki akar ugrani a tömegből akkor minőségi tartalmat és megfontolt szerkesztést kell alkalmaznia. Egy 2007-ben készült felmérés során kiderült, hogy az emberek videó nézési aktivitása 30 másodperc után csökken.

    A rövid és tartalmas videók lesznek a 2008-as év nagy nyertesei, melyeket ha megfelelően alkalmaz, jelentősen fellendítheti honlapja forgalmát is.

A legfontosabb trend: új szereplők a piacon

A top marketingesek már egy ideje jelen vannak az online piacon, rengeteg terméket adnak el és valószínűleg nagy bevételekre tesznek szert. Mostanra a dolgok azonban elkezdtek megváltozni. Lassan elérjük - hacsak még nem léptünk át rajta - a szakadékot.
Ennek a legfontosabb jelzője talán, hogy a világ lakosságának még csak 18%-a internet felhasználó de ez az arány rendkívüli mértékben növekszik, különösen Ázsiában.
Már külön kutatások foglalkoznak vele, hogy milyen mértékben indul növekedésnek azon országok gazdasága, amelyeket elér az internet.

Figyelje csak meg, hogy változik az internet szemináriumok összetétele! Néhány évvel ezelőtt az ember akárhova ment, szinte mindenhol ugyanazokat az arcokat látta, akik jelen voltak mindenütt ahol csak előadás zajlott a témában. A nagy nevek, a sikeres marketingesek. Csak néhány kezdő, újonc résztvevő volt felfedezhető a sorokban.

De 2007-ben elindult egy változás. A régi arcok közül már nem mindenki jár szemináriumokra. Viszont rengeteg az újonc. Olyan emberek, akik teljesen kezdők az internet marketingben, de talán még az interneten is. Vagyis az internet átlépett egy "szakadékot" ami eddig a profik és az abszolút hozzá nem értők közt leledzett.

Az internet marketing is változik. Egyre több és több embert látni, aki most lép be a piacra és szeretné elindítani első online üzletét. (Mindehhez azonban rendkívül kevés online marketing tudással rendelkezik. )

Összegzés

  1. Még ma is - a HTML megjelenése után 18 évvel - világszerte rohamosan növekszik az internet hozzáférések és felhasználók száma.
  2. Ez csak a kezdet. A világnak még csak 18%-a kapcsolódott be.
  3. Változik a mód is, ahogy használjuk az internetet - gyorsul. A közösségi oldalak, üzenőfelületek, blogok, fórumok böngészése rengeteg időnket vesz el, melyet azelőtt mással töltöttünk el az interneten (beleértve a vásárlást is).

Biztos, hogy a 2008-as év egy újabb kihívásokkal teli és izgalmas periódus lesz az online marketing közösség számára. A jövő sikere azoké a cégeké és szervezeteké melyek mind az innovációban, mind a megvalósításban az elsők közt végeznek majd.

Hozzon a 2008-as év az Ön számára is kiemelkedő online marketing sikereket!

(Forrás: The Total Package, eMarketer)


 

  

„Az online és offline integráció is folytatódni fog. A kereskedők egyre inkább fejlesztik technológiáikat annak érdekében, hogy a vásárlók választhassanak aszerint, éppen melyik csatornán szeretnék elkölteni a pénzüket.”

Valamint a célzott releváns, érdekfelkeltő tartalom, és ha ez még képben hanggal online Chat-tel felturbózva. A RichMédia alkalmazások egy újabb lépcsőfok, ami hamarosan a hazai piacon is felfedezhető lesz.
A lehetőségek tárháza valóban nyílik, és egyre többünk számára elérhető áron illetve, kezelhető alkalmazások. Valahogy már csak a hazai kiszolgáló hátteret hiányolom.
Bár pl.: a SiliHost előremutató infomarketinggel, és eszköztárral szolgálja partnereiet, mégis sokan óvakodnak ezen megoldások, kiaknázásától. Egy-egy alkalmazás még csak-csak előfordul, de az okos kombinációk még elenyészőek. Pedig pont ezekkel olyan lendületet lehet vinni az online stratégiába, amiket más fizetős módszerek, lehet tudnak übereleni, de csak addig amíg fizetünk érte. Ezek viszont hasonlóan a SEO-hoz, hasonlóan a befektette energiát/pénzt többszörösen visszahozzák.

István

Hétfő, 2008. Április 07. 20:09

2010 van

Nem ciki, hogy 2010. márciusában ez a legfrissebb internetes trend-cikk az oldalon?! :))))

Szerda, 2010. Március 03. 12:16

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!