"Pull" marketing azaz személyre szabott levelek

Cikkünkben leírjuk miként tudja egy cég e-mailek segítségével a honlapjára irányítani vagy akár a megrendelési folyamatán is végigvezetni olvasóit – ha azok már eléggé elkötelezettek a márkája iránt. A "pull" marketing jelentése: rávenni az embereket, hogy rákattintsanak a számukra releváns hirdetésekre, ajánlatokra.

 

Már lerágott csontnak tűnik, de mégis mindig hasznos arról elmélkedni, hogy a megfelelő technológiák használatával miként működhet még jobban az internet marketing.

Képzeljük el, hogy az értékesítési honlapunk egy kis üzlet a fő utcán. Azonban a fixen megtervezett és mindenki számára egyforma kirakatunk és bejáratunk ellenére üzletünk belső kínálatát képesek vagyunk dinamikusan alakítani, hogy az minden egyes betérő igényeihez személyre szabottan igazodjon.

Csodálatos lenne ugye?

Mennyivel több megrendelést bonyolíthatna üzletünk ha mindig csak a legmegfelelőbb választékot és polc kihelyezést használnánk? Mi történne ha az összes poszter és kihelyezett akció melyet vásárlóink látnak az ő igényeikre lenne szabva? Mi a helyzet a kirakattal, a személyzettel vagy a háttérzenével? Miért nem alakítunk minden tényezőt minden egyes vásárló egyedi ízléséhez?

A legújabb digitális technológiák lehetővé teszik az úgynevezett online személyre szabottságot. Vagyis minden nagyobb vásárlói csoport - melyekről az adatbázisokat elemző marketingesek már régóta beszélnek - tökéletesen különböző kreatív anyagot láthat kínálatunkról attól függően, hogy kik ők és mely időszakban közelítenek üzletünk felé. Nő, férfi, otthoni vásárló, tinédzser vagy középkorú? Mindegy hogy milyen és hányféle csoportot alkotnak - napjainkban ez a fajta személyre szabott marketing tökéletesen kivitelezhető.

Minden a vásárlóról szól

Vagyis arról, hogy a fogyasztóknak azt adjuk amire szükségük van és akkor amikor szükségük van rá - nem pedig azt amit mi akarunk rájuk erőltetni. Az e-mail akkor tehát egyszerűen egy pull marketing eszközzé válhat? Véleményünk szerint igen.

Ha egy cég irányába már elég nagy az olvasói elkötelezettség, akkor hírlevél kampányaiban könnyedén alkalmazhatja a pull marketing technikákat. Vagyis ha megfelelően vezeti olvasóit akkor vásárlókká konvertálhatja őket.

Aki megfelelő számú ajánlattal és nagy mennyiségű online vásárló jelölttel rendelkezik, abban a luxusban van része, hogy akár most azonnal megteheti ezt. Mindehhez azonban elengedhetetlen a megfelelő technológia használata, hogy a vevő jelölteket a hírlevélre való feliratkozástól, a rendszeresen olvasóvá váláson át, a megrendelési folyamaton keresztül egészen addig, amíg visszatérő vásárló lesz, megfelelően végigvezethessük és segíthessük.

Egy megfelelően előkészített és kivitelezett e-mail kampánnyal hihetetlen eredmények produkálhatók egy internetes értékesítési weboldalon, ha a megfelelő üzenet a megfelelő időpontban a megfelelő személynek kerül kiküldésre.

Egyre kifinomultabb technológia

Számos oka van, hogy miért tekintik egyre inkább az e-mail marketinget az interaktív ipar "legforróbb" ágazatának. Mérete és alkalmazási területe 2006-ban megkétszereződött és előreláthatólag ebben az évben is duplázódni fog. Ezt a növekedést az e-mail technológiai fejlődése is segíti. Napjaink legnagyobb e-mail marketinges cégei már olyannyira optimalizálják kampányaikat, hogy több száz különböző eseményt és a hozzá tartozó temérdek kreatívot egyszerre, egy időben képesek kezelni.

Az e-mail marketing dinamikus térnyerését elősegítő másik fő ok a növekvő relevancia. Az e-mail marketingesek hírlevelei egyre inkább kifinomulttá válnak és a tárgyra szorítkoznak. Azonban az egyéb interaktív marketing eszközök is egyre komolyabb fejlődést mutatnak így a döntéshozóknak egyre nagyobb fejtörést okoz, hogy hol költsék el online kiadásaikat.

A márka erősítése hírlevelekkel

Az "e-Marketer" szerint az új weboldalak száma napról napra tömegesen nő a felhasználók pedig egyre gyorsabban és célzottabban találnak rájuk. Ez köszönhető főként a keresőprogramoknak, melyek az első helyen állnak a látogatók egy adott honlapra történő terelésének tekintetében. Ezt követik az e-mail-ből történő átkattintások majd a szájhagyomány útján terjedő reklám - vagyis amikor valaki azért gépel be egy URL címet, mert hallott a weboldalról vagy ismeri a márkát amit az bemutat.

A keresőkből történő átkattintások nagy része a természetes listán történik. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók ma már nagyon specifikusan meghatározzák, hogy mit keresnek és a legtöbb esetben a találati listán meg is találják a számukra legmegfelelőbb megoldást. Vagyis nem a keresőkben "fizetett hirdetésként" fellelhető márka reklámokra kattintanak.

Ha azt vizsgáljuk, hogy melyik a hatékonyabb technika a látogatók honlapra terelése tekintetében, akkor az e-mail nagyjából egy szinten van vagy talán még alatta is marad a keresőmarketing hatékonyságának.

A fentieket figyelembe véve felvetődik a kérdés, hogy miért hatékony technika mégis az e-mail marketing?

Az e-mail marketing segítségével hosszú távra magunkhoz köthetjük a lehetséges vásárlókat és végigvezethetjük őket az érdeklődőből ügyféllé válás folyamatán - ahogy erről már a fentiekben is írtunk.
Ugyanis az érdeklődők "beterelése" a weboldalunkra csak az első lépcsőfoka a folyamatnak. Ahhoz azonban, hogy az illetőt "felsegítsük" a lépcső legtetejére, már komoly munka szükségeltetik, melynek elengedhetetlen kelléke az e-mail marketing.

A nagy márkák átalakítják költségvetésüket

Mára már a legnagyobb cégek is felfedezték és használják az e-mailt mint eladási csatornát. Sőt! Minél inkább megtapasztalják hatékonyságát és előnyeit, költségvetésük annál nagyobb részét fordítják e-mail marketingre. Hiszen ha a vásárlók egy olyan cégtől kapnak új információt amit már ismernek és amelyben bíznak akkor a rendszeres hírlevelek csak még inkább megerősítik elkötelezettségüket az adott márka iránt

Az e-mail marketing tehát a bizalomépítés egyik leghatékonyabb eszköze, ezért rendkívüli módon segíti a vásárlói elkötelezettség megalapozását és megtartását - amit napjainkban nem is olyan egyszerű elérni.

Forrás: iMedia Connection


 

"...leírjuk miként tudja

"...leírjuk miként tudja egy cég e-mailek segítségével a honlapjára irányítani vagy akár a megrendelési folyamatán is végigvezetni olvasóit – ha azok már eléggé elkötelezettek a márkája iránt. A "pull" marketing jelentése: rávenni az embereket, hogy rákattintsanak a számukra releváns hirdetésekre, ajánlatokra."

Kérdés: "miként" - feleletet nem tudtam kivenni a sorokból
Feltételezés: "...ha azok már elkötelezettek a márkája iránt..." erre keresem a gyakorlatias kivitelezhető választ - lépésről-lépésre.

Szombat, 2007. Január 20. 10:22

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!