Az utolsó 6 „titkos” pont a keresőoptimalizálás eredményességének növeléséhez

A keresőoptimalizálás legfontosabb alapelveit előző cikkeinkben már átvettük. Ahhoz azonban, hogy a lehető legtöbb eredményt érje el, még néhány dologra feltétlenül oda kell figyelnie. Ezt a néhány dolgot mutatjuk be ebben a cikkünkben.

 

Keresőmarketing a gyakorlatban - 3. rész

A keresők alapvetően két dolog alapján rangsorolják a weboldalakat egy-egy kulcsszó tekintetében. Az első, hogy mennyire szól az adott oldal tartalma arról a kulcsszóról, a második, hogy más weboldalak „szerint" miről szól az oldal.

„Kontent is king!" („A tartalom a király!")

Angolul ezzel a mondattal szoktak emlékeztetni a szakemberek arra a tényre, hogy ha sikeres akar lenni a keresőmarketingben, akkor az első és legfontosabb dolga, hogy minőségi tartalommal lássa el látogatóit. Az összes optimalizálási technikai és hókusz-pókusz majdnem hogy értelmetlen, ha nem készít minőségi, értelmes, és hasznos tartalmat a látogatóknak. Amikor arról beszélünk, hogy hogyan finomítsa a tartalmat, az már csak arról szól, hogy vannak bizonyos információnk arra vonatkozólag, hogy miként mérik fel a keresők, hogy ez a tartalom minőségi tartalom-e. Az első lépés akkor is maga a tartalom!

Fókuszáljon

Amikor weboldalt optimalizál, úgy kell alakítania a tartalmat, hogy a tartalom az Ön által kiválasztott kulcsszóról (kifejezésről) szóljon. Ez igaz akkor is, ha egyetlen html lapról van szó, és akkor is, ha a teljes webszájtról. Fontos viszont, hogy megértse a következő alapelvet: Ami sok mindenről szól, az nem szól semmiről. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az egyes html lapok szóljanak egy-egy kulcsszóról, és ne többről, a teljes webszájt pedig szóljon egy témáról, és ne többről.
Amikor megpróbálja eldönteni, hogy ez az Ön oldalánál így van-e, nézze az oldalt teljesen kívülállóként. Ha pl. a „tovább a cikkhez" kifejezés háromszor annyi alkalommal szerepel az oldalán, mint a legfontosabb kulcsszava, akkor ez az oldal a „tovább a cikkhez"-ről szól. Ne feledje: a keresőrobot nem tud magyarul, sőt, „emberül" sem.

Építsen saját hálózatot

Gondoljuk tovább kicsit az előző pontot! Ha a teljes szájt több különböző témáról is szól, pl. használt autóról, autóbiztosításról, és motorokról, akkor a site valójában egyikről sem szól igazán. Jobb eredményeket érhetne el, ha lenne három webszájtja, melyek egyike használt autóról, másika autóbiztosításról, a harmadik pedig motorokról szólna. Az ily módon felállított hálózat egyes tagjait könnyebben fogja tudni népszerűsíteni linkmarketinggel (következő pont), és az oldalak remekül fogják tudni erősíteni egymást.

Linkmarketing

Mint már fent is írtam, a keresők számára rendkívül fontos szempont az oldalak rangsorolásánál, hogy az adott oldalról mit „mondanak" más weboldalak. Ez azt jelenti, hogy hány link mutat az oldalra más weboldalakról, illetve, hogy a szóban forgó linkek milyen szöveggel mutatnak az oldalra. Ha pl. használt autóval foglalkozik a weboldal, akkor arra van szükség, hogy az oldalra sok olyan link mutasson szerte a webről, amelynek a szövegében a „használt autó" kifejezés szerepel. Sőt, lehetőleg ezek a linkek olyan oldalakról mutassanak, amelyek szintén a használt autókról szólnak, és lehetőleg minél „erősebb", azaz népszerűbb (sokak által hivatkozott) oldalak legyenek.
Az Ön dolga tehát az lesz, hogy beszerzi ezeket a linkeket. El kell érnie, hogy weboldalának magas minősége miatt minél több weboldal tulajdonosa döntsön úgy, hogy oldalán hivatkozik az Ön oldalára.

Hogyan válhat profivá?

Ha a keresőoptimalizálást nem akarja kiadni alvállalkozónak, hanem maga akarja megtanulni, akkor a következő módokon szerezheti meg az ehhez szükséges tudást.

Szükség lesz az angol nyelvre

Ha profivá akar válni, rendkívül sok információhoz juthat hozzá angol nyelven. Nem pusztán azért, mert angol nyelvterületen többen foglalkoznak az optimalizálással, hanem azért, mert az angol nyelvű piac a résztvevők nagy száma miatt sokkal „keményebb", mint a magyar nyelvű piac. Az angol nyelvű piacon már ahhoz is profizmusra van szükség, hogy bekerüljön az első ezer találat közé. Így ha egy technika az angol nyelvű piacon működik, akkor a magyar nyelvű piacon biztosan működni fog.
Ha a Google keresőbe beírja a Search Engine Marketing, vagy a Search Engine Optimization kifejezéseket, rengeteg hasznos, és rengeteg nem annyira hasznos oldalra fog lelni. Hogy megkönnyítsem a dolgát az indulásnál, ideírom azt a három forrást, amelyek eleinte a legtöbbet fognak Önnek segíteni:

Elemezze a konkurenciát

Bármennyi cikket vagy tanulmányt olvas a keresőoptimalizálásról, ha profivá szeretne válni, előbb-utóbb el kell kezdenie saját kezűleg elemezni a piacot. Ez a következőt jelenti:

  1. Keressen rá a Google-ban weboldala legfontosabb kulcsszavaira.
  2. Írja ki azokat az oldalakat, amelyek több fontos kulcsszava tekintetében is többször szerepelnek az első húsz találat közt.
  3. Tekintse át az ebben a cikkben, és a két másik keresőoptimalizálásról szóló cikkünkben tárgyalt pontokat és technikákat.
  4. Majd egyenként, türelmesen, szisztematikusan elemezze ki a legfontosabb konkurenciákat azzal kapcsolatban, hogy hogyan alkalmazzák a cikkekben tárgyalt technikákat. Próbáljon minél több szabályszerűséget észrevenni és jegyzetelje le őket.

Ha felismeri, hogyan használják a cikkekben ismertetett technikákat azok, akik most az elsők a keresők találati listáján, akkor ugyanezeket a technikákat alkalmazva Ön is jelentős eredményeket fog tudni elérni.

A keresők sorbarendezési algoritmusai folyamatosan változnak. Éppen ezért a leghatékonyabb módszer a folyamatos sikerhez, ha kiveszi a részét az elemzésből, majd olyanokkal egyeztet, akik ezt szintén megtették, azaz részt vesz a különböző keresőoptimalizálás fórumok beszélgetéseiben.


 

Tartalom

A tartalom jelentősége egyre inkább felértékelődik, a keresőoptimalizálás lehet sikeres kevés tartalommal is, de a megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom, döntően hatással van a profittermelésre. Minden weboldal építése során, bármilyen gondolat előtt, a tartalom forrásaira adjunk választ. Ha van tartalom, ha tudjuk hosszútávon biztosítani a tartalom bővülését, az arculat és a marketing is könnyebben következik belőle.

Szerda, 2010. Április 07. 9:45

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!