email marketing

Hányszor ástuk el eddig az e-mail marketinget...?

Egy John Maxell könyvben olvastam egyszer a következő elmés mondást (fejből idézem): "Ha valaki hajnal hasadtakor ijedten kiált fel, hogy mi történt, mindenki tudja, hogy új fiú a bolygón."

Ez a mondás jut eszembe minden alkalommal, amikor valaki újra az e-mail marketing halálát híreszteli. Aztán amikor ismét fókuszba kerülni, mindig mondom, hogy "lám-lám...".

Persze amikor először voltam MailMaster színekben ilyen helyzetben, akkor még magam is megijedtem, de azóta nyilvánvalóvá vált, hogy nem nagyon lehet leváltani ezt a rendkívül egyszerű kommunikációs eszközt, pláne nem különböző bonyolultabb megoldásokkal.

Néhány példa a múltból

Blog RSS olvasók: Az első eset - amikor még meg is rémültem - amikor az e-mail halálát jósolták, a blogok frissítéseinek olvasását megkönnyítő RSS Olvasó programok megjelenése volt. Azt jósolták, hogy mivel az RSS olvasó segítségével a feliratkozó technológiailag is saját maga tartja kézben, hogy kinél iratkozik fel és le, ezért sokkal jobb, mint a hírlevél, ahol az olvasó "ki van szolgáltatva" a küldő szeszélyeinek és esetleges erőszakosságának.


 

Miről szól 2010 (és a Marketing Expó)?

Tudva, hogy Wolf Gábor az egyik leginkább meghatározó alak az itthoni KKV marketingben, nagyon sokaknak a 2010-es év pont arról fog szólni, amiről Gábor sokat tanít. Ennek az üzleti körnek a holnaputáni Marketing Expó fogja megadni a kezdő lökést, nem csupán a MarketingCommando előadásaival, hanem a számos - Commando tanítvány - kiállító bemutatkozásával is.

Természetesen emellett vannak olyan hazai és nemzetközi trendek is, amelyek nem a MarketingCommandótól indulnak ki, sőt, amelyek "nagyobbak" az összes hazai marketing tanácsadónál. Az alábbiakban összefoglaltam azt a néhány trendet, amelyek véleményem szerint az idei év fő trendjei lesznek a hazai KKV marketinges körökben, és amelyekre mindenképpen tekintettel kell lennie marketingje tervezésekor.


 

Tartalom átvétel