Ki a tökéletes web 2.0-ás termékmenedzser?

Cikkünkből megtudhatja milyen jellemvonásokkal kell rendelkeznie egy online termékmenedzsernek, ha sikeres szeretne lenni a web 2.0 világában.

 

Jóllehet napjainkban - a Web 2.0 világában - a felhasználók szinte mindenre befolyást tudnak gyakorolni, az online piacon tevékenykedő cégek termékmenedzsereire mégis különösen nagy kihívások és kitűnő karrier lehetőségek várnak.
A cégvezetőknek nehéz azonban megállapítani, hogy a termékmenedzseri állásra frissen jelentkező jelölt vajon megfelel-e az adott pozícióra ebben az újszerű környezetben. Ehhez nyújt némi segítséget cikkünk.

Van néhány olyan jellemvonás, mely meg kell, hogy egyezzen az összes kiváló, a technológiai piac területén tevékenykedő termékmenedzserben.

Először is szenvedélyesen szeretniük kell a területet ahol dolgoznak. Az emberek többsége különleges kifejezésekkel illeti az ilyen személyiségeket, akik megszállottan rajonganak valami iránt: internet-mániás, gép-bolond, videó játék-függő. Mégis pontosan ezek azok a jellemzők, melyek után kutatnia kell, ha a termékei iránt szenvedélyesen lelkesedő kollégát keres.

Másodszor egy jó termékmenedzsernek "képben kell lennie" a mindenkori megvalósítható design-al és a fejlesztési lehetőségekkel kapcsolatban. Ugyanis azt a képességet, amikor valaki képes átfordítani, hogy egy adott technológia mire lesz jó a végfelhasználóknak, már-már szakértelemnek nevezik.

Végül a jó termékmenedzserek kulcsszerepet töltenek be a cég életében is, mert mesterien tudják értelmezni milyen funkciókra, tartalomra és sajátosságokra van szüksége piacának, és ezek miképpen kivitelezhetők.

A web 2.0 környezet azonban számos egyéb tulajdonságot is megkövetel a termékmenedzserektől.

  • Előrelátó és szerény
    Megkérdezni a vásárlókat arról, hogy mit szeretnének, a piackutatás leggyatrább módja. A fogyasztók ugyanis a legtöbb esetben képtelenek megfogalmazni mire lenne szükségük. Öntől várják, hogy kigondolja a megoldást. A vásárlók egy jelentős csoportja azonban mégsem szereti, ha parancsolnak neki - szeretnének belefolyni az eseményekbe és lehetőséget kapni véleményük kinyilvánítására. Tehát amikor a "látnok" termékmenedzser kolléga után kutat, győződjön meg arról is, hogy megfelelően alázatos-e az illető. Lépjen túl a csodálatosan kreatív ötletein és koncentráljon arra, hogy fog kijönni vásárlói közösségével.
  • Hit az emberekben
    Képtelenség, hogy valaki sikeres web 2.0-ás termékmenedzser legyen, ha nincs eredendően bizalma a csoport erejében. Ha nem tudja magáévá tenni az ötletet, hogy a felhasználók egy közössége képes precízen létrehozni például a Wikipédiát, ha felfordul a gyomra attól, hogy a miniszterelnöke blogol, ha égető vágyat érez arra, hogy átalakítsa azokat a hozzászólásokat melyeket a felhasználók küldenek be a honlapon akkor semmi keresnivalója a web 2.0 világában. Semmiképpen ne válasszon olyan termékmenedzser kollégát online cégéhez aki túlságosan szabály-orientált és mindent kontrollálni akar.
  • Szociális beállítottságú
    A jó termékmenedzserek a jelenben élnek és jó megfigyelőképességgel rendelkeznek a piacukon jelentkező társadalmi trendeket illetően.
    A lelkes termékmenedzser tettre kész, kreatív és folyamatos kapcsolatot ápol a célközönséggel - elolvassa a felhasználói véleményeket és válaszaiban "mögé" kérdez a dolgoknak. Érdemes hangsúlyt fektetnie arra, hogy jelöltje mennyire képes aktívan figyelni másokra, eléggé interaktív-e a stílusa és könnyedén képes-e beilleszkedni új közösségekbe.
  • Közreműködő
    Egy jó termékmenedzser nélkülözhetetlen szerepet játszik az informatikai termékek fejlesztésében is, mert biztosítja a kulcs kapcsolatot a vásárlók és a programozók között. A programozóknak segít a problémák megoldásában azzal, hogy új megközelítéseket javasol. A webfejlesztés ezen új generációjában azonban akivel igazán együtt kell működnie az a vásárlók csoportja. Folyamatosan elérhetővé kell tennie magát a fogyasztók számára és aktívan visszajelzéseket kell gyűjtenie - blogokon, fórumokon vagy egyéb más platformokon keresztül - például teszt programok sikerességéről, termékhasználati tapasztalatokról stb.

A fentiekben rengeteg olyan tulajdonságot olvashatott, melyekkel a termékmenedzserek hiába rendelkeznek, ha nem tudják megfelelően kommunikálni, hogy mikor és mit kell fejleszteni, miben különbözik termékük a versenytársakétól és hogy tudják a legjobban kihasználni az adott termék vagy szolgáltatás funkcióit és lehetőségeit.

Minden szervezet más, ezért különböző kihívásokat kínál a marketingesek számára is. Ha egy online vállalatnak sikerül kiválasztania és kinevelnie a megfelelő termékmenedzsert az jelentős különbséget fog eredményezni bevételében is, mert egy megfelelő szakember segítségével nemcsak vásárlói tudatába, hanem a szívébe is könnyedén belophatja magát.


 

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!