4 órás munkahét? Ez Magyarországon nem fog működni! (Vagy mégis? :-) | Internet-Marketing.hu

4 órás munkahét? Ez Magyarországon nem fog működni! (Vagy mégis? :-)

Amikor pár éve - még angolul - először olvastam a "The 4-Hour Workweek"-et nem igazán tudtam elképzelni, hogy fogom ezt itt megcsinálni - főleg úgy, hogy semmi kedvem nem volt feladni a MarketingSzoftverek relatív komplex szolgáltatását és áttérni egy egyszerű termék forgalmazására.

Azóta eltelt pár év, sok minden történt (pl. a MarketingSzoftverek még komplexebb lett :-), mégis mostanra kikristályosodott pár gondolat, ami Önnek is és nekem is segíthet, hogy eredményesen automatizáljuk a vállalkozásunkat. Ezeket a gondolatokat fogom megosztani itt a blogban a következő hetekben, és szokásomhoz híven egészen konkrét megvalósítási segítséget is fogok kínálni különböző formákban.

Kezdjük azonban az elején!

A legtöbben (azt hiszem) itthon is azért fognak bele az online marketingbe, mert azt remélik, hogy olyan automatizált vevőszerző gépezetre tehetnek szert, ami által megszabadulnak a napi robottól. Persze sokan vannak azok is, akik "egyszerűen csak " hagyományos vállalkozásuk forgalmát kívánják növelni, ami szintén értelmes (és méltó) cél.

Ez két külön eset, hadd beszéljek mindkettőről külön-külön.

1.) Az automatizált pénztermelő gépezet Magyarországon: Amennyiben egy-az-egyben a  Tim Ferriss féle gépezetre gondolunk, annak a lényege az egyszerűsége és kiszervezhetősége, valamint hogy egészen minimális piaci részesedésből (az angol ajkú piacról) megteremti azt az havi jövedelem áramlást, amiből már kényelmesen lehet lebzselni. Anélkül, hogy a téma részletes elemzésébe belemennék, úgy vélem, hogy hasonló mértékű piacrészesedés a magyar ajkú piac forgalmából nem teremti meg ugyanazt a bevételt, következésképp ugyanazt az életminőséget sem lehet egy ilyen üzletből finanszírozni.

A siker érdekében tehát valamilyen irányba el kell mozdulni a modell alkalmazásában: Vagy tényleg azt kell csinálni amit Tim tanít a könyvében, tehát az angol ajkú piacon kell működni, vagy az importáláson túl más módon is kell módosítani a modellt, hogy nekünk is működjön.

2.) Hagyományos vállalkozás online felfuttatása: Nos ez is jó cél, azonban ennek is vannak előfeltételei. Mindjárt az első, hogy valódi vállalkozásról legyen szó! Hogy ez pontosan mit jelent, hogy mik egy valódi vállalkozás (és egy valódi vállalkozó) ismérvei, arról nem szeretnék bővebben írni, hiszen azért hívtam meg a blogba Haraszti Mihályt, mert ennek a témának ő a szakértője.

Amiről beszélni szeretnék, az a HOGYAN. Hogyan lehet automatizálni, sőt, hogyan lehet azonnal automatizáltra felépíteni egy valódi vállalkozást? Mert legyünk őszinték, az automatizáltan (tehát a TULAJDONOS közreműködése nélkül) működő vállalkozás ötlete nem Tim Ferris-től származik! Nem kívánom az érdemeit csökkenteni, hiszen a koncepciója kiváló, a könyve pedig számomra is kiváló tudásforrás, de tény hogy nem az ő megoldása az egyetlen működő megoldás.

Amiről tehát írni fogok az a "hagyományos" vállalkozások automatizálása azon belül is első sorban a teljes marketing és értékesítési folyamat automatizálása, tehát egy vevőszerző gépezet elkészítése.

Írni fogok a CRM-ről, ezen belül a CRM Automatizálásról, a "Hagyományos CRM" és a CRM Automatizálás közti különbségekről, és arról is, hogy melyik mire való. Be fogok mutatni olyan szoftveres megoldásokat is, amelyekkel mindkét módszer előnyeit ki lehet aknázni, anélkül, hogy számos egymástól független rendszert kellene alkalmazni, sőt, azt is meg fogom mutatni, hogy hol érdemes elkezdeni mindezt!

Mielőtt azonban belevágnék, első lépésként néhány fogalmat kell definiálnunk, és teljes nyitottsággal rá kell néznünk, hogy hol is áll a hazai online marketing piac. De erről már a következő bejegyzésben fogok írni!

 


 

Tim második tanítása

Kedves Balázs!

Anélkül, hogy a blog olvasóit tömeges kivándorlásra bíztatnám, megjegyzem hogy Tim az USA picon szerzett bevételéből általában alacsonyabb árszintű országokban él átlagos vagy a fölötti életet.

Ez így már nem is annyira lehetetlen.

Ez kb olyan, mint amikor az amerikai nyugdíjasok nálunk költik el a pénzüket.
Vagy amikor tíz éve elmentünk Erdélybe síelni és nem tudtuk mire költeni a "sok" pénzünket.

Persze én is maradtam és próbálok a hazai környezetben boldogulni.

:-)

Kedd, 2010. November 16. 18:04

ez így igaz...

Kedves Miklós,

Két gondolatom van egy pro, és egy kontra.

Pro: Igen, ez így van. Nekem is van egy régi ismerősöm, akit Guiness Rekordok könyvébe illő mértékű lustaság gyötör. Mit csinált? A szüleitől fiatal felnőttként kapott Pest belvárosi lakás kiadásából származó kb. havi 50.000 ezer forintból évekig királyként élt valahol Indiában, egy fehér homokos tengerparti bungallóban.

Kontra: A magyar piac kb. 30x kisebb lélekszámban, és akkor a relatív vásárlóerőről még nem beszéltem. Azért ennyivel nem olcsóbb az élet Indiában sem :-)

Üdv,
B.

Kedd, 2010. November 16. 19:09

Autómatizálás

Remélem a Google minél hamarabb megteremti a lehetőségét, hogy egy automatizált gépezetet bárki ingyenesen használhasson.

A 4 órás munkahét egy nagyon jó cél, egyszer úgyis elérem.

Kedd, 2010. November 16. 19:37

Nagy hiba lenne...

...és felesleges is, hiszen már ingyen elérhető minden, amivel a fizetőset ki lehet termelni.

Szerda, 2010. November 17. 21:28

Piszkos Fred az Internet bizniszben…

Avagy Átlag János16 óra munkával, kevesebbet végez, mint egy „piszkosfred” egy óra alatt…

Jó Magyar szokás szerint vagy kifogást keresünk, vagy ideológiát gyártunk mit, és miért nem lehet, vagy még többet dolgozunk, ahelyett hogy az eszünket használnánk. Szerintem a gazdagok, olyan kellene legyenek, mint a csinos Női combok, nem fikázni, közéjük kerülni kell. ;)

Amikor egy könyvet olvasok, egy előadásra beülök, felteszem a kérdést: „hogyan tudok ebből profitálni?”. Sajnos a hazai közgondolkodás, közoktatás nem túlságosan kedvez az efféle gondolkodásmódnak. Nem kimondottan jó közeg vagyunk, a használható tudás megalapozásának…

Kicsi kiigazítást tennék, Tim alapvetően kézzelfogható termék, kiötlését, piackutatását, a termelés, marketing, logiszika… kiszervezését regéli el. Illetve felvázol néhány sikeres megvalósítót, mérnököt, írót… Ezek csak technikák, ezekkel önmagában semmit nem érünk, ez így NEM másolható!

Hacsak fel nem tesszük a kérdést:

Hogyan tudom én ezt adaptálni, ha…?

- alkalmazott vagyok: például kiszervezhetem magamnak a jelenlegi munkám és alvállalkozóvá válhatok, vagy távmunkásként magam osztom be az időmet
- vállalkozó vagyok: hogyan szervezhetem ki egyes munkafolyamatokat, hogyan adhatom ki egyes időigényes eddig általam végzett feladatokat
- vezető vagyok: milyen szempontok, és metódusok alapján delegálhatom a feladataimat

Szerda, 2010. November 17. 20:41

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!