A HVG Kiadó Zrt. felbuzdulva néhány hónappal korábbi - első sorban KKV cégvezetőknek és marketingeseknek szóló - online marketing szemináriumának sikerén, múlt kedden már főleg közép- és nagyvállalati marketingesek, valamint ügynökségek számára szervezte meg "Online marketing sikerreceptek" szemináriumát.
Természetesen előre is sejtettem, hogy KKV-k számára is hasznos lehet a rendezvény, így utólag viszont már kifejezetten sajnálom, hogy nem csináltam hatalmas hírverést körülötte!
Az alábbiakban néhány fontos tanulságot, és egy rövid élménybeszámolót talál...
A HVG Kiadó Zrt. felbuzdulva néhány hónappal korábbi - első sorban KKV cégvezetőknek és marketingeseknek szóló - online marketing szemináriumának sikerén, múlt kedden már főleg közép- és nagyvállalati marketingesek, valamint ügynökségek számára szervezte meg "Online marketing sikerreceptek" szemináriumát.
Természetesen előre is sejtettem, hogy KKV-k számára is hasznos lehet a rendezvény, így utólag viszont már kifejezetten sajnálom, hogy nem csináltam hatalmas hírverést körülötte!
Miért érdemes kellene ott lennie egy KKV cégvezetőnek egy nagyvállalati marketing szemináriumon?
1.) Mert a "csúnya, gonosz nagyvállalatok" képe nem valóság, hanem egy (csúnya, gonosz) marketing eszköz. Igenis van mit tanulni a nagyvállalatoktól és nagyvállalati marketingesektől.
2.) Mert nem igaz, hogy a nagyvállalati marketing módszerek csak pénz herdálásra valók.
3.) Mert ha minden módszert nem is lehet egy-az-egyben alkalmazni egy kisebb cégnél, a gondolkodásmód átvétele - de legalábbis megismerése - hozzásegíthet, hogy a mi cégünk is nagyra nőjön.
4.) Mert hihetetlen gazdag ötlet arzenállal lehet gazdagabb az ember egy ilyen rendezvényen.
5.) És mert az előadók egy része éppen abban segített a nagyobb cégek marketingeseit, hogy a KKV körökben már sikeresen alkalmazott online marketing technikákat bevigyék a nagyobb cégekhez.
Saját kedvencem: Mészáros Kinga...
Ahogy Szurop István, a szeminárium szakmai vezetője célul tűzte ki, egy olyan szemináriumot sikerült összeállítani, amire mi magunk (mármint az előadók és a szervezők) is szívesen is elmentünk volna. Ennek megfelelően kivétel nélkül minden egyes előadást rendkívül hasznosnak és élvezetesnek találtam! Mégis szeretném kiemelni a kedvencemet, Mészáros Kinga, a Saatchi & Saatchi ügyvezetőjének előadását:
Egy rendkívül "insightful" és érzelmileg is megmozgató intro után Kinga több közösségi médiás sikersztorit mutatott be, melyekben számomra az ötletességen túl a legnagyobb élvezetet az okozta, ahogy láthatóvá vált, amikor a marketing nagykönyveiben megírt alapelvek rendkívül kreatív módon öltöttek testet a valóságban. Olyan érzés volt Kinga előadását hallgatni, mint amikor egy go-cart versenyző bekerül a Forma 1-es pilóták party-jára, és meghallgathatja az élménybeszámolóikat...
A tanulság számomra annyi, hogy több nagyvállalatoknak szóló marketing rendezvényre fogok járni!
Remélem találkozunk! :-)
csak a zene :)
Úgy van ez, mint a zenével. Sok klasszikus muzsikus és zeneimádó lenézi a modern zenét, és fordítva. Közben pedig nincs is jó klasszikus zene, vagy jó modern zene – csak jó zene (meg jó marketing), így simán…
Tanulni amúgy a nagyvállalati marketingesek is tanulhatnak a kkv-ktől, pl.: innovációs készséget és költséghatékonyságot!
Mészáros Kinga előadása viszont tényleg remek volt. Ugyanakkor az előadónak feltett kérdés (milyen hatással volt a prezentációban bemutatott nagyon látványos, nagyon szerethető közösségi média akció az értékesítésre, kérdezte egy majdnem bizonyosan kisvállalati marketinges kolléga, merthogy belőlük is volt néhány a közönség soraiban) jól szemlélteti a két „stílusirányzat” közötti különbséget.
A nagyvállalati marketinges többnyire márkában gondolkodik, míg kkv-s szaktársa az értékesítést irányozza.
Szeretném azt hinni, hogy létezik valahol egy marketinges világ, ahol ez a kettő – márkaépítés és értékesítés – egymásnak ellent nem mondó fogalmak. Szóval, bontsuk le a műfaji és saját korlátainkat és tanuljunk egymástól!
Hozzászólás