Seth Godin: Minden marketinges (hazudik) sztorizik - kötelező olvasmány, nem csak nagyoknak! | Internet-Marketing.hu

Seth Godin: Minden marketinges (hazudik) sztorizik - kötelező olvasmány, nem csak nagyoknak!

Mivel olvastam már Seth Godintól zseniálisat és számomra hasznavehetetlent is, nagy kíváncsisággal, de nem túl sok elvárással kezdtem hozzá új (?) könyvéhez.

Első levegővel 80 oldalt sikerült elolvasni - és azt hiszem végig is fogom olvasni -, íme az első benyomás:

A pasas zseniális. A könyvet minden marketingesnek muszáj elolvasnia.

DE... csak óvatosan!

1.) Kivételesen nem árt elolvasni az előszót még vásárlás előtt. Legalább azoknak, akik olvasták a "Minden marketinges hazudik"-ot.

2.) Józanul és szűrővel! Az első ötven oldalnyi bevezető bármelyik mutatványost megszégyenítő ügyességgel mossa össze a hazugság és igazság kategóriáit. Ha csak arra figyelek, amit szó szerint kimond, akkor minden rendben. De ha azt is figyelem, amit sugall, akkor észreveszem az ellentmondásokat, vagyis azokat - az amúgy rendkívül ügyes és sokaknál bizonyára sikeres - falbontó kísérleteket, amelyekkel az igazság és hazugság közti igen vastag falat vékonyítja.

3.) Az is kicsit durva, ahogy összemossa a világkép és ízlés fogalmakat. A megközelítést értem, a világkép fogalmának használatát a marketingben értem, és ha csak ebben a kontextusban használjuk ezt a fogalmat, akkor nincs is baj. Csak attól tartok, hogy ez a szellem is könnyen kiszabadul a palackból... Na mindegy, ez egy másik "beszéd" témája...

4.) Mégis muszáj elolvasni. Ha egyet értek vele, akkor azért. Ha nem, akkor azért. Meg persze feltételezem, hogy a hátralévő oldalakon is találok hasznos, érdekes és új információt. Vagy ha nem is, legalább rávesz, hogy használjam az agyamat, gondolkozzak, és tudatosabban (az igazság és hazugság témájában állást foglalva) menjek tovább a cégem marketingjével.

Szóval ezt a sztorit - drága Seth - nem vettem meg! ;-)


 

  

Tényleg nagyon jó könyv, nekem is tetszett. Bár valóban túlzó, ahogy írod is - de szerintem ez szándékosan van így, hogy jobban átjöjjön a mondanivalója. Érdemes elolvasni, nagyon sok jó és használható példát vonultat fel a legkülönbözőbb iparágakból.

Szerda, 2011. Október 12. 11:03

Szeretni fogod

Kedves Balázs!

Én a nyáron olvastam a könyvet, és én is azonnal beleszerettem, már az első lapoknál. A könyv egyébként tényleg veszélyes. Ha avatatlan kezekbe kerül, netán kevésbé mélyen szántó gondolatokkal teli agyakba férkőzik be, az Olvasó könnyen azt hiheti, hogy ez a marketing hazugságok legalizációjának nagykönyve.

Holott nem az, sőt! Ha egy marketing könyv szakácskönyv, akkor ez lehetne a fűszeres könyv. Arról szól, hogy a tárkonyos borjúpaprikás csak a megfelelő mennyiségű sóval igazán finom. De ha csak a só van (csak a show), akkor abból gyomorrontás lesz.

Szeretni fogod, végig nagyon jó!

Szerda, 2011. Október 12. 11:57
  

Számomra hasznosabb volna, ha a teljes könyv elolvasása után kapnék véleményt Tőletek. Gondolkoztam a könyvön, egyelőre a "nem" mellett voksoltam.

Szerda, 2011. Október 12. 12:34

Seth Godin a megosztó

Provokatív és elgondolkodtató. Balázs, olvasd tovább! Amit leírtál azzal teljesen egyetértek, de egy író nem válogathatja meg az olvasóit, de el kell adnia a könyvét. Szerintem, annak aki érti, szórakoztató, aki nem, azzal bármit elolvastathatsz. Úgy gondolom, szükség van az ilyen könyvekre.
Olyan, mint egy jó weblap. Megragad az elején és már nem engeded el, mert megfogott. én csak javasolhatom azoknak, akik a marketinges világban szeretnének kicsit elrugaszkodni a besulykolt tényektől. Egyébként teljesen igaza van, hazudunk nap, mint nap, de ezek jótékony hazugságok, amivel jót akarunk. Szerintem, ebben az esetben elfogadható. Egyébként is mi a különbség a valóság és a hazugság között - csak nézőpont és hozzáállás! Szóval szívesen ajánlom azoknak, akik szeretnek elgondolkodni.... és gondolkodni.

Csütörtök, 2011. Október 13. 9:00

nem vagyok marketinges, csak egy vállalkozó

Kösz Balázs,
habár nem vagyok marketing tanácsadó, de a cégem miatt kénytelen vagyok a marketingben képezni magam.
Azonnal megveszem, mert nagyon érthetően hatásosan promótáltad.
Talán ezt is a könyv alapján tetted?
...és még csak 80 oldal után?
Akkor ezt nekem fontos elolvassam
köszi a többieknek is a pozitív kritikus véleményeket
megerősít benne, hogy el kell magam és a cégem jövője miatt olvassam.

Csütörtök, 2011. Október 13. 11:55

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!