marketing

Miért kellene ott lennie egy KKV cégvezetőnek egy nagyvállalati marketing szemináriumon?

A HVG Kiadó Zrt. felbuzdulva néhány hónappal korábbi - első sorban KKV cégvezetőknek és marketingeseknek szóló - online marketing szemináriumának sikerén, múlt kedden már főleg közép- és nagyvállalati marketingesek, valamint ügynökségek számára szervezte meg "Online marketing sikerreceptek" szemináriumát.

Természetesen előre is sejtettem, hogy KKV-k számára is hasznos lehet a rendezvény, így utólag viszont már kifejezetten sajnálom, hogy nem csináltam hatalmas hírverést körülötte!

Az alábbiakban néhány fontos tanulságot, és egy rövid élménybeszámolót talál...


 

Seth Godin: Minden marketinges (hazudik) sztorizik - kötelező olvasmány, nem csak nagyoknak!

Mivel olvastam már Seth Godintól zseniálisat és számomra hasznavehetetlent is, nagy kíváncsisággal, de nem túl sok elvárással kezdtem hozzá új (?) könyvéhez.

Első levegővel 80 oldalt sikerült elolvasni - és azt hiszem végig is fogom olvasni -, íme az első benyomás:

A pasas zseniális. A könyvet minden marketingesnek muszáj elolvasnia.

DE... csak óvatosan...


 

Hova lett Aladdin csodalámpája? Marketing előrejelzés 2012-re... és egy rendkívül jó hír (nem mindenkinek)!

Mialatt az elmúlt pár hónapban igen csekély időt fordítottam az írásra, annál is több felismerésem született a "(marketing) világ működésével" kapcsolatban. Reményeim szerint ezeket fogom megosztani a következő néhány bejegyzésben.

A jövő keddi HVG Konferenciára készülődve (Online Marketing Sikerreceptek) igen érdekes beszélgetésben volt részem, többek között egy közép- és nagyvállalati marketing tanácsadóval. Nagy örömömre szolgált, hogy ugyanarra a következtetésre jutottam, amire a konferencia szervezői, melyet leginkább a konferencia mottója foglal össze: "Már nincsenek nagy dobások - kis lépések vannak..."

Pár szóban nézzük meg először, hogy mit is jelent ez pontosan, de sokkal fontosabb azt megvizsgálni, hogy ez a helyzet mennyiben érint másképp egy mikro- vagy kisvállalatot, mint egy közép- vagy nagyvállalatot...


 

Kinek NEM való a Kapcsolatépítő Nap? (...a vállalkozásfejlesztés különböző fázisait figyelembe véve...)

Természetesen a tegnap általam említett VHK Kapcsolatépítő Nap sem való mindenkinek. Mai blogbejegyzésemben néhány egyszerű példán keresztül bemutatom a majd minden vállalkozásra jellemző vállalkozázs-fejlesztési fázisokat, és hogy ezek a fázisok miként befolyásolják az alkalmazandó eszközök tárházát.

"Extraként" pedig bemutatom az egyik legegyszerűbb, mégis talán legfontosabb kisvállalkozási projektkezelési alapelvet, amely segíthet azt is eldönteni, hogy ott legyen-e a március 31-i VHK Kapcsolatépítő Napon.


 

A legőszintébb promó, amit eddig írtam... (ha hisz a kapcsolati tőkében, akkor olvassa el most!)

Elismerem, ez elég rossz cím volt!

Hiszen minden egyes promó amit valaha írtam, olyan termékről vagy szolgáltatásról szólt, amit komolyan megvizsgáltam, és kiválónak találtam.

Mégis, az a "fickó", akiről ebben a blogbejegyzésben írok, azon kevesek közé tartozik, akiket ahogy egyre jobban megismerek, egyre inkább nagyra tartom, mint ember. Ráadásul, tegnapi egész napos tréningjén az is kiderült, hogy bizony az elmúlt hónapokban igencsak felzárkózott a mikro- és KKV tanácsadói terület nagymenői közé!


 

Válságmarketing az interneten - előzetes

Az elmúlt kilenc hónap tapasztalatait összegyűjtve, naprakészen, a jelenlegi pénzügyi és gazdasági változások fényében egy válságmarketing programot (válságmenedzsment-válságtanácsadás az online marketingben) tesszük közzé, mégpedig száz százalékban ingyen.

Ez kicsit a köszönetnyilvánításunk, kicsit a befektetésünk szeretne lenni. Érezzük a felelősségét annak, hogy ez a tudás, ezek a felismerések a birtokunkban vannak, és látjuk, hogy milyen sokaknak van szüksége erre a bölcsességre, a legtöbbször haladéktalanul és halaszthatatlanul, s ezért szeretnénk ezt közkinccsé tenni.

Amiről most beszélni szeretnék, az egy kis ízelítő abból a gondolatmenetből, amin ma Balázzsal végigmentünk. A válságról szól, és az ahhoz való viszonyulásunkról. Tényleg csak a jéghegynek a csúcsát fogom és szeretném érinteni. Nagyon érdekes megfigyelni, hogy még a saját hozzáállásomban is megjelent az alábbi folyamat...


 

Válságmarketing az interneten - 1. rész

Ahogy figyelem az online marketing piacot (az eladókat és a vevőket egyaránt) egyre inkább világossá válik, hogy a válság megoldása, ha Ön máris megveszi a termékemet, eljön a szemináriumomra és azonnal elmúlik minden problémája...

Elnézést a rossz tréfáért, csupán arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy NEM, a válság megoldása NINCS benne egyik dobozban sem, és nincs olyan szeminárium, amelyre elmenve holnaptól az Ön cégét nem érinti a válság! (Még akkor sem, ha cinikusnak tartanak ezen termékek eladói.)


 

Jön a nyár, jön a... Mi is jön pontosan?

A konkurens cégvezető szépen összecsomagolja a cókmókját, és a családjával együtt -  kedve szerint és pénztárcájához mérten - elhúz a spanyol, horvát, vagy éppenséggel a magyar aranypartra, majd minden igyekezetével igyekszik megfeledkezni a válság közepette hatalmas méreteket öltő uborkaszezonról.

Mindeközben mit csinál Ön, az élelmes magyar KKV cégvezető?

Úgy dönt, hogy ebben a szezonban megelégszik fele akkora sörhas növekménnyel, és felkészül az őszi "aratásra". Mert igen, a felkészülést nem augusztus 21-én kell elkezdeni!


 

Tartalom átvétel