Esettanulmány: Mit értenek félre a legtöbben egy online stratégia kidolgozásával kapcsolatban?

A múlt csötörtökön és e-hét kedden lezajlott válságmarketing webkonferencia néhány nagyon érdekes félreértést hozott felszínre az online stratégiák kialakításával kapcsolatban. Erről készítettem ezt az esettanulmány videót még ma délután.

A videó főbb gondolatai:

  • Miben érdemes másképp gondolni a stratégia alkotásra, mint ahogy azt a legtöbben teszik?
  • Hogyan indul az igazi stratégia?
  • A "Válságmarketing Webkonferencia" forgatókönyve, és mi miért úgy történt, ahogyan történt?
  • Mi minden derült ki, mi minden derülhet ki egy hasonló PIACKUTATÁSI célú kampányból?
  • Mi a feltétele annak, hogy Ön is könnyedén meg tudja csinálni?

A videóban említett főbb linkek:

Kérem írja meg hozzászólás formájában, hogy Önnek melyik általam javasolt lépést a legnehezebb megtennie!


 

Stratégia?

A rövid távú stratégia az nem taktika? A stratégia az nem általános irányok lefektetése, és a a végrehajtást magát nem taktikának nevezik?

Péntek, 2009. Július 18. 1:31

Igen is, meg nem is

A válaszom az, hogy igen is meg nem is.

A stratégia alapvetően valóban hosszútávú terv a kitűzött célok elérése érdekében, CSAKHOGY az online világban a hosszútávú szó új értelmet kell nyerjen, hiszen - ahogy már a Kiáltványban is megírtuk - a fél-egy éves stratégiák részletes kidolgozása az online világban sokszor meddő időtöltés. Annyi minden változik, és annyi visszajelzés szerezhető a piacról, hogy nagyon sok mindent meg KELL változtatni menet közben.

A fenti példában a cél az volt, hogy kiderüljön, hogy mi az, amire a piacnak szüksége van. Erre készült egy elnagyolt terv, ezt hívtam stratégiának. Viszont mivel valóban csak egy két hónapos időtávot fedett le rövidtávú stratégiának hívtam.

Amire viszont szeretném ráirányítani a figyelmet, az a fogalmak magyarázata helyett sokkal inkább az a mód, AHOGYAN mindez történt, mert ebben rejlik az ügy tanulsága.

Üdv: Balázs

Szombat, 2009. Július 18. 7:41

Gratulálok!

Köszönöm ezt az összefoglalót!
Végre valaki, aki csinál is piackutatást és nem csak beszél róla, miközben egy irányba nyomja-nyomja a kommunikációt.

Szombat, 2009. Július 18. 12:38

stratégia- taktika

Dokumentum filmben hallottam:

Stratégia: Moszkvát lebombázni

Taktika: Katonai objektumokat megsemmisíteni

Szombat, 2009. Július 18. 23:04
  
Vasárnap, 2009. Július 19. 12:43
  

Csak szelíden hadd emlékeztessem minden kedves olvasómat, hogy ez itt nem PhD képzés, hanem egy olyan hely, ahol az online marketing mindennapjaiban felmerülő gyakorlati problémákról és azok MEGOLDÁSAIRÓL szándékozunk beszélgetni! ;-)

Ennek szellemében megismétlem fenti felvetésem:

"Kérem írja meg hozzászólás formájában, hogy Önnek melyik - az esettanulmányban - általam javasolt lépést a legnehezebb megtennie!"

CsB

Vasárnap, 2009. Július 19. 15:24
  

A stratégia mindig hosszútávú tervet kell jelentsen arra, hogy hogyan érjük el a kitűzött célt, legyen szó online vagy offline marketingről, ebben nem lehet különbség. Cél lehet mondjuk az, hogy x%-kal növeljük a fizetős ügyfelek számát egy programhoz. Erre lehet egy stratégia pl. az, hogy minél több potenciális ügyféllel, vagyis a célcsoporttal megismertessük a programot, terméket, pl. amennyiben az a gond, hogy kevesen tudnak róla. Az már a taktika, vagyis a konkrét action lista, hogy ezt milyen eszközökkel tesszük meg: pl. ingyenes oktató anyagokkal, ingyenes webkonferenciával, direct mail-lel stb. Tehát itt fogalom zavarról van szó - ha összekeverjük a stratégiát a taktikával (action-nel), akkor az lesz a vége, hogy össze-vissza váltogatunk, kapkodunk és nem haladunk következetesen egy irányba. Így a célt sem lehet elérni. A taktika változhat menet közben, különösen az online marketingben, de a stratégiának nem szabadna. Olyan meg, hogy rövid távú stratégia nincs, az képzavar, önellentmondás.

Vasárnap, 2009. Július 19. 15:51
  

szerintem inkább a gyorsaság az ami nekem nehéz lenne... mindent egyedül csinálok, a 'spekulációt, 'a weblapokat, az email stb

Off: Balázs, Camtasia-ban felvétel közben, hogyan nagyítasz rá egy területre? már egy ideje próbálkozom vele, de csak felvétel előtt tudom beállítani, és utána mozgatni...

Vasárnap, 2009. Július 19. 20:34

camtasia tipp

A bal oldali oszlopban az "Edit" blokkban válaszd a "Zoom-n-Pan" opciót és a megjelenő kis képernyőfotó alatt a "Scale" csuszkával tudsz zoom-olni. (Camtasia 5.0.0).

(A Profi(t) Képzőben van egy 38 perces videó, amiben ez is benne van. Nem tudom ki vagy, de ha PK felhasználó, akkor a Videó Készítés Webre sorozat részeként keresd. Ha nem, akkor itt tudsz csatlakozni :-)

Üdv: Balázs

Vasárnap, 2009. Július 19. 20:58
  

köszi, valóban ott volt... ebből tanultam meg használni:
http://video.techsmith.com/camtasia/6/edu/showme/enu/zoom/zoom.asp

Vasárnap, 2009. Július 20. 0:44

igaz

A PhD minek a rövidítése?
A stratégia nem tartalmazza azt, hogy mennyi idő alatt akarjuk elérni. A stratégia azt foglalja magában, hogy mit akarunk elérni és hogy hogyan.
Amikor arról van szó, hogy ennyi idő alatt ezt, annyi idő alatt amazt, és összesen ennyi idő alatt végzünk az egésszel, az már ütemterv.
A stratégia sokkal inkább a céljainkról és a terveinkről szól, ami időközben változhat.
A nagyon részletes és precíz kidolgozás tartalmaz mindent, amit hívhatunk részletes tervnek is. Ebben minden benne van, ami a végrehajtáshoz szükséges.
A taktika meg egy fajta módszer megválasztását foglalja magába. Ilyen a támadás esetén is a hátulról támadás módszere, ahol az ellenséget megkerülve csapjuk le rájuk hátba. Ezt alkalmaztuk mi is a honfoglalás időszaka körül, ezzel kihasználva a meglepetés erejét. De mint látjátok ez csak egy módszer, amit többször lehet alkalmazni sikerrel. Később kiismerve ezt már nem lehetett ezt alkalmazni túl gyakran. És ha arról van szó, hogy melyik ember mikor melyik irányba kerülve támad, az már terv. Mert a terv mindig egyedi, legalábbis szerintem.
Aztán lehet hogy sikerült most nekem is összekeverednem.:)

Hétfő, 2009. Július 20. 13:26
  

Kedves Balázs!

Kérdezed - többek között:

"Mi minden derült ki, mi minden derülhet ki egy hasonló PIACKUTATÁSI célú kampányból?"

Ezen a kérdéseden gondolkodva rájöttem - bizonyára a "lassabban érők" táborához tartozva -, hogy bizony eredetileg nem is gondoltam arra, hogy ez a kétrészes webkonferencia piackutatási célú volt.

Igaz, hogy nagyon megtanulandó módon - mindkét alkalommal - azonnali kérdés-felelek kérdőívet küldtetek a résztvevőknek kitöltésre, de ez az előadások után szinte természetesen "adta magát".
Tőletek meg aztán egyáltalán nem volt piackutatási utóérzete az embernek.

Összefoglalva: számomra az derült ki, hogy lehet úgy is piackutatási célú kampányt folytatni, hogy azt észre sem veszi az ember.
(Remélem nem én voltam az egyetlen, aki ilyen simán elment a cél mellett, anélkül, hogy észrevette volna...:)

Ami a stratégiát illeti, számomra a legnehezebb: az életem utóbbi évei során felhalmozott pótcselekvések láncolatát kiiktatni annak érdekében, hogy végre egy letisztult, reális cél megfogalmazásával egyről a kettőre juthassak.
Természetesen annak minden apró részletét következetesen kidolgozva, a sallangoktól mentesítve (akár portfóliótisztítással is), s mindezt úgy, hogy az eredmény tükrözze az elsődleges célt: az olvasóim, leendő ügyfeleim szolgálatára kívánok lenni.
Ha ezt sikerül megvalósítanom, akkor ez együtt jár azzal, hogy sikerül a tisztes megélhetésemet biztosítani.

Ami engem illet, ezen dolgozom "ezerrel", de még nem 100 %-os hatékonysággal! :)

Üdv.:
Éva

Hétfő, 2009. Július 20. 13:58

Köszönöm!

Kedves Balázs!

Nagyon köszönöm a hanganyagokat és az esettanulmányokat!

Sajnos nincs lehetőségem részt venni a webkonferenciákon, mert számomra túl korai időpontban vannak.

Ezért is hasznos, hogy letölthetem a hanganyagokat.

Lesz lehetőség a videók letöltésére is?

Még egyszer köszönöm!

Mély hálával,

Laci :)

Hétfő, 2009. Július 20. 22:31

kérés

Az utólagos letöltéshez miért nincs kérdő ív? És mi.... Megoldható lenne egy fix kép rólatok php ban legyen kihez kapcsolni a hallott hang anyagott

Hétfő, 2009. Július 20. 23:23

Mindkettő meg van oldva!

a.) Van kérdőív az utólagos letöltésekhez is. Ezen az oldalon lehet regisztrálni az utólagos letöltéshez: http://www.profitkepzo.hu/valsagmarketing.html, és a regisztráció után jön a kérdőív, és kitöltés után e-mail-ben megy a letöltési oldal linkje. (Vagy valamit rosszul tudok? :-)

b.) A letöltési oldalon van már kép rólunk, méghozzá a webkonferenciából egy pillanatkép.

Üdv: Balázs

Kedd, 2009. Július 21. 7:29
  

Köszönjük az előadást! Van statisztika arról, hogy az ügyfeleitek hány %-a lett már sikeres?
Vagy akik már legalább néhány százezer Ft-ot keresnek havonta az Online üzletükkel?

Kedd, 2009. Július 21. 9:06
  

Engemet inkább az érdekel, hogy milyen eszközökkel vizsgáljátok meg azt, hogy kinek segített a marketinges anyagotok valamelyike és kinek nem. Van ilyesmire is hatékony módszeretek?:)

Kedd, 2009. Július 21. 9:34
  

Jelenleg nem vizsgáljuk. Az eredmények egy részéről kapunk visszajelzést, és akkor arról tudunk... A lenti kommentben írtakat tudnám itt is ismételni...

Üdv: B.

Hétfő, 2009. Július 27. 13:09
  

Sajnos nincs ilyen statisztika. Ha lenne, akkor viszont elég rossz lenne (%-ban kifejezve), hiszen...

...valljuk be, a legtöbben semmit nem kezdenek azzal a tudással, amit megszereznek, sőt, sokan még azt sem teszik tudássá, amit megvesznek :-(

Ahogy a videóban mondtam, valahogy itt MO-on nagyon nehéz konkrét sikereket közzé tenni, mert mindenki titkolja...

...illetve eddig mi sem nagyon kérdezgettük az ügyfeleinket, csak arról tudtunk, aki elég közel volt hozzánk ahhoz, hogy mindenképpen tudjuk.

Viszont a számok, amiket a Gerilla Piacépítés Villámkurzus oldalán a címben írtam, azok konkrét üzleti adatokon alapulnak. ...viszont itt is tájékoztattam az ügyfeleket, hogy ehhez a számításhoz lesz felhasználva az adat, méghozzá név nélkül... Aki közelebbről ismer minket, ők tudják, hogy kik azok az ügyfelek, akikről a számok szólnak...

(Viszont a havi pár százezres forgalmak ebben a számban nincsenek benne.)

Üdv: B.

Hétfő, 2009. Július 27. 13:08
  

Megmondom őszintén, hogy ez a fajta mentalitás nagyon sok helyen megfordul. Úgy értem, hogy minden esély megvan arra, hogy elérje az ember azt, amit szeretne, csak nem mindenki hajlandó tenni is érte. Pedig érdemes megtenni és belefektetni azt a pár dolgot.
A másik meg az, hogyha a Híradó is tele lenne azzal, hogy aznap milyen sikereket értek el az emberek, akkor már másképp állnának hozzá.
Mostanában azon gondolkozok, hogy hogy lehet megoldani azt, hogy globális szinten változna a mentalitás magyarországon. Mert akárhogy is gondolkodunk, minden egyes új pozitív mentalitású emberrel jobb lesz a világ.
Bocs, hogy eltértem a témától. Érdemes lenne a vevőiteknek küldeni egy levelet és megkérdezni, hogy hogy haladnak a kapott anyag feldolgozásával és felhasználásával. Illetve a vállalkozásaikkal. Akik felrakták a polcra, azok egy része biztos levenné újra és megnézné. Lenne néhány ötletem az ösztönzésükre, ami biztos sokat segítene rajtuk. Ha kíváncsi vagy rájuk, akkor elérsz engem.:)

Hétfő, 2009. Július 27. 14:26
  

A webkonferencia előtt azt a kérdést tettem fel, mikor és mitől látom azt, hogy a rendszerem már nem korszerű, nem piacvezető. Akkor Balázs azt igérte erre a konferencián visszatér, de a dolog elmaradt.
A konferencián azért voltak erre a témára megjegyzések. Ebből azt szúrtem le, hogy mindig alakítani, mélyiteni kell a tudást, az adott szegmensben. Tehát, pl: nem új szövegirási módszert kell keresni, hanem tesztelni és az erdményeknek megfelelően változtatni, pontosítani. erdeményesebbé tenni a szöveget.

Az alap kérdés tehát az, hogy van-e új dolog a nap alatt vagy "csak" a korábban megismert és alkalmazott módszerek elmélyítése jelenti a korszerűsítést.

Üdv: István

Vasárnap, 2009. Július 26. 13:22
  

Kedves istván,

Sajnálom, hogy nem került sor a kérdésedre, örülök, hogy itt újra felhoztad!

Egyet értek azzal, amit a szövegírással kapcsolatban írtál.

Ezen túl úgy látom, hogy az elvek szintjén nincs új a nap alatt, viszont a technológiák és részben ebből kifolyólag a trendek szintjén nagyon sok újdonság van mindig. Abban kell bölcsnek lenni, hogy megtaláld, hogy mi az a terület, ami a vállalkozásod számára a legtöbb előrelépést hozhatja. Ha pedig valamelyik újdonság pont ezen a területen van, akkor azzal foglalkozni kell. Viszont csak azért foglalkozni valamivel, mert újdonság, nos azt nem hinném, hogy érdemes - legfeljebb hobbiból.

Üdv: Balázs

Hétfő, 2009. Július 27. 12:57
  

Köszönöm a választ és ha tudnád egy-egy konkrét példával megemlíteni(pl. mint én a szövegírással) a trendek és technologiák ujdonságait, az sokat segítene a megértésben.

Üdv

István

Hétfő, 2009. Július 27. 13:35

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!