Az élet körforgása

Egy érdekes jelenséget figyeltem meg mostanában: Ahogy lehetséges ügyfelekkel tárgyalok weboldal készítésről, egyre-másra hallom az olyan panaszokat, amik arról szólnak, hogy a cég eredetileg elégedett volt weblapja készítőjével, de mire a karbantartásra, frissítésre, netalán fejlesztésre került (volna) a sor, mintha a weboldal készítője elvesztette volna az adott ügyfél iránti érdeklődését.

Minden marketing gurutól azt hallani (bár valószínűleg egy marketing félév után "tudja" mindenki), hogy könnyebb egy meglévő ügyfélnek eladni újabb szolgáltatásokat, mint megszerezni egy új ügyfelet. Természetesen saját tapasztalatunk is igazolja ezt az állítást.

Miért van mégis az, hogy a weboldal készítők elkészítik a weboldalakat, majd az elkészült oldalak tulajdonosait "körbe-körbe adogatják" egymás közt?

Ha találok választ - vagy megoldást -, feltétlenül megírom!

(Holnap jön az első megoldás-ötlet :-)